Tuotetieto työllistää Fruugossa

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 15 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Verkkokaupat panostavat elämyksellisyyteen.

Verkkokauppojen aggregaatti Fruugo sanoo olevansa sosiaalinen shoppailuhakukone. Fruugon toistaiseksi suljetussa betassa on tällä hetkellä tuhansia tuotenimikkeitä 20 kauppiaalta. Ne ovat todellisia tuotteita, joita betakäyttäjät voivat ostaa.

Shoppailu voi olla yksinkertaista ja hauskaa, ilmoittavat värikkäät kirjaimet Fruugon etusivulla englanniksi. Puhekuplat tarkentavat: Paljon eri tuotteita monista eri kaupoista. Vain yksi tili, yhdessä paikassa. Näytä mistä tykkäät ja näe, mistä muut pitävät.

Tuotekategorioita vielä hiotaan. Kalliita kelloja olisi tyrkyllä, mutta niiden tuominen verkkokaupan valikoimaan koetaan Fruugossa vielä liian isoksi riskiksi. Myöskään aikuisleluja tai aseita ei ole tulossa myyntiin.

Fruugon on tarkoitus palvella seitsemällä kielellä koko EU:n sisämarkkina-alueella. Tullia ei Fruugon kautta ostetusta tavarasta peritä.

Tuotetiedon hallinta kuuluu olevan Fruugolle iso työvoima – ja -prosessikysymys. Fruugo saa tuotetiedot suoraan kauppiailta ja käännättää ne omalla henkilökunnalla palvelun kaikille kielille. Brändeiltä tietoa ei tule vielä suoraan.
Tuotekuvien ja – kuvausten laatu vaihtelee. Myös verkkokauppojen integrointi tuottaa haasteita siinä määrin, että alueelle kaivataan uusia yrittäjiä tarjoamaan kauppiaille integroituvia verkkokaupparatkaisuja.

Fruugo raottaa verkkokauppapaikkansa ovea uteliaille yhtiön toimitiloissa Makkaratalossa pidettävissä demoissa. Vierityspalkki istui tänään kotimaisen start-up-joukon kanssa kuulemassa, miten kauppapaikan kehitys etenee.

Lennossa kirjoitetut muistiinpanot Jaikussa*

(*Toim. huom. Linkkejä ja kuvaviittauksia poistettu toimimattomina tai vanhentuneina.)

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcastaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa



Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun