Tuotetieto työllistää Fruugossa

Tuija Aalto

Verkkokauppojen aggregaatti Fruugo sanoo olevansa sosiaalinen shoppailuhakukone. Fruugon toistaiseksi suljetussa betassa on tällä hetkellä tuhansia tuotenimikkeitä 20 kauppiaalta. Ne ovat todellisia tuotteita, joita betakäyttäjät voivat ostaa.

Shoppailu voi olla yksinkertaista ja hauskaa, ilmoittavat värikkäät kirjaimet Fruugon etusivulla englanniksi. Puhekuplat tarkentavat: Paljon eri tuotteita monista eri kaupoista. Vain yksi tili, yhdessä paikassa. Näytä mistä tykkäät ja näe, mistä muut pitävät.

Tuotekategorioita vielä hiotaan. Kalliita kelloja olisi tyrkyllä, mutta niiden tuominen verkkokaupan valikoimaan koetaan Fruugossa vielä liian isoksi riskiksi. Myöskään aikuisleluja tai aseita ei ole tulossa myyntiin.

Hakutulos

Hakutulos

Fruugon on tarkoitus palvella seitsemällä kielellä koko EU:n sisämarkkina-alueella. Tullia ei Fruugon kautta ostetusta tavarasta peritä.

Tuotetiedon hallinta kuuluu olevan Fruugolle iso työvoima – ja -prosessikysymys. Fruugo saa tuotetiedot suoraan kauppiailta ja käännättää ne omalla henkilökunnalla palvelun kaikille kielille. Brändeiltä tietoa ei tule vielä suoraan.
Tuotekuvien ja – kuvausten laatu vaihtelee. Myös verkkokauppojen integrointi tuottaa haasteita siinä määrin, että alueelle kaivataan uusia yrittäjiä tarjoamaan kauppiaille integroituvia verkkokaupparatkaisuja.

Fruugo demosi taas
Fruugo raottaa verkkokauppapaikkansa ovea uteliaille yhtiön toimitiloissa Makkaratalossa pidettävissä demoissa. Vierityspalkki istui tänään kotimaisen start-up-joukon kanssa kuulemassa, miten kauppapaikan kehitys etenee.

Lennossa kirjoitetut muistiinpanot Jaikussa

Aiheet: verkkokaupat

Tagit:

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcstaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa

Comments are closed.