Tuotetieto työllistää Fruugossa

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 15 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Ruoan verkkokauppa jämähti kolmeen prosenttiin.

Verkkokauppojen aggregaatti Fruugo sanoo olevansa sosiaalinen shoppailuhakukone. Fruugon toistaiseksi suljetussa betassa on tällä hetkellä tuhansia tuotenimikkeitä 20 kauppiaalta. Ne ovat todellisia tuotteita, joita betakäyttäjät voivat ostaa.

Shoppailu voi olla yksinkertaista ja hauskaa, ilmoittavat värikkäät kirjaimet Fruugon etusivulla englanniksi. Puhekuplat tarkentavat: Paljon eri tuotteita monista eri kaupoista. Vain yksi tili, yhdessä paikassa. Näytä mistä tykkäät ja näe, mistä muut pitävät.

Tuotekategorioita vielä hiotaan. Kalliita kelloja olisi tyrkyllä, mutta niiden tuominen verkkokaupan valikoimaan koetaan Fruugossa vielä liian isoksi riskiksi. Myöskään aikuisleluja tai aseita ei ole tulossa myyntiin.

Fruugon on tarkoitus palvella seitsemällä kielellä koko EU:n sisämarkkina-alueella. Tullia ei Fruugon kautta ostetusta tavarasta peritä.

Tuotetiedon hallinta kuuluu olevan Fruugolle iso työvoima – ja -prosessikysymys. Fruugo saa tuotetiedot suoraan kauppiailta ja käännättää ne omalla henkilökunnalla palvelun kaikille kielille. Brändeiltä tietoa ei tule vielä suoraan.
Tuotekuvien ja – kuvausten laatu vaihtelee. Myös verkkokauppojen integrointi tuottaa haasteita siinä määrin, että alueelle kaivataan uusia yrittäjiä tarjoamaan kauppiaille integroituvia verkkokaupparatkaisuja.

Fruugo raottaa verkkokauppapaikkansa ovea uteliaille yhtiön toimitiloissa Makkaratalossa pidettävissä demoissa. Vierityspalkki istui tänään kotimaisen start-up-joukon kanssa kuulemassa, miten kauppapaikan kehitys etenee.

Lennossa kirjoitetut muistiinpanot Jaikussa*

(*Toim. huom. Linkkejä ja kuvaviittauksia poistettu toimimattomina tai vanhentuneina.)

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcastaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa



Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun