Lähikauppa värvää neuvonantajia

Tuija Aalto

Suomen Lähikauppa Oy – Siwa, Valintatalo ja Euromarket – valjastaa asiakkaat kehittämään kauppakonseptejaan. Neuvonantajat -palvelun käyttäjäsopimus kuvaa palvelun tarkoitusta seuraavasti: Neuvonantajat -palvelun tarkoituksena on toimia yhteys-, palaute- ja asiakaspalvelukanavana Yhtiön ja Käyttäjän välillä. Yhtiö saattaa esitellä erilaisia vaihtoehtoja kauppojen tuotevalikoimien, palveluiden ja kauppojen toimintaan liittyvien muiden asioiden kehittämiseksi ja pyytää Käyttäjien palautetta, kehitysideoita sekä muihin lähikauppaan ja lähipalveluihin liittyviä mielipiteitä.

– Halusimme löytää toimivan ja nykyaikaisen tavan keskustella kuluttajien kanssa, kertoo Kuluttaja ja Brändit –toiminnosta vastaava johtaja Taru From, Suomen Lähikauppa Oy:stä tiedotteessa.

Asiakkaiden esittämien ideoiden oikeuksiin esitetään selvä kanta: Yhtiöllä on oikeus hyödyntää kaikilta osin liiketoiminnassaan, jatkokehittää ja luovuttaa rajoituksitta Neuvonantajat-palvelussa esitettyjä ideoita, konsepteja tai muita ajatuksia taikka rekisteröidä edellä mainittuja, milloin ne ovat rekisteröitävissä.

Henkilötietolain mukainen Rekisteriseloste avaa kertyvän tiedon käyttöä yksityiskohtaisesti. Rekisterin tietoja käytetään:

  • Tilastolliseen käsittelyyn neuvonantajan yhdistämiseksi hänelle ominaiseen asiakasryhmään
  • Neuvonantajien tuottaman tiedon ja palautteen liittämiseen tiettyyn demografiseen ryhmään
  • Tradekan ja neuvonantajien välisen keskustelun mahdollistamiseen
  • Asiakassuhteen hoitamiseen ja mahdolliseen palkitsemiseen neuvonantajatyöstä
  • Markkinointitutkimuksiin

Käyttöehdot ja rekisteriseloste ovat ansiokkaan suorasanaisesti kirjoitettuja – asiakkaalle kerrotaan kiemurtelematta, mistä on kysymys.

Parhaillaan Neuvonantajilta tiedustellaan, mistä on parhaat lähikaupat tehty, Tulisivatko he lähikauppaan kahville, ja kokisivatko he hyödylliseksi, jos voisivat katsoa puhelime tai auton navigaattorista missä on lähin lähikauppa.

Toteutuksesta vastaavat Tradeka Oy, Ego Beta Oy sekä Kuulas Oy.

Ensimmäisenä kuluttajien idealaarille ehti syksyllä Sonera. Soneran Aivo – palvelu näyttää varsin virkeältä vielä kolmen toimintakuukauden jälkeenkin.

Aiheet: Yleinen

Tagit: ,

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcstaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa
  1. Marja Weckström says:

    Hyvä idea tämä NEUVONANTAJAT, saadaan varmaankin äänemme kuulumaan.
    Olen tyytyväinen Rajamäen “Valtsuun”, mutta hinnat pitäisi saada alas!!!!