Obaman vaalikampanjan internet-ulottuvuus

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Miltä mediatalojen evästelappujen pitäisi oikeasti näyttää?.

Tekniikka&Talous on aktivoitunut kirjoittamaan laajan katsauksen Barack Obaman internet-vaalikampanjaan*. Artikkelissa käydään läpi kuinka Obaman oma verkkoyhteisö on oikeastaan toiminnanohjausjärjestelmä kenttäväelle ja kuinka laajalla rintamalla verkkokampanjaa tehdään.

Toisaalta artikkelissa myös hyvin muistutetaan, että keinot eivät ole uusia. Aika vain on erityisen kypsä internetin hyödyntämiselle.

”Konstit eivät ole uusia. Demokraattien Howard Dean käytti samoja verkkosovelluksia jo vuoden 2004 esivaaleissa. Tuolloin aika ei kuitenkaan vielä ollut kypsä internetkampanjoinnille. Sosiaaliset verkostopalvelut, kuten Myspace ja Facebook ovat arkipäiväistyneet neljässä vuodessa. Lisäksi yhä useammalla kansalaisella on internetyhteys.”

Obaman kampanjakoneisto aikoo myös näyttää mallia siihen kuinka yhteisö jatkaa toimintaansa kampanjan jälkeen.

”Obamakin on luvannut, että yhteisöä ylläpidetään vaalien jälkeen. Innokas verkkoyhteisö on myös vallan innokas vahtikoira. Huonotkin uutiset leviävät vauhdilla laajalle, jos ennakkopuheet eivät vastaa todellista toimintaa.”

(*Toim huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja toinen perustaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka suunnittelee digitaalisia palveluita ja auttaa asiakkaita onnistumaan uudistushankkeissaan. Ota yhteyttä Perttuun!



Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun