Microsoft aktivoituu Suomen mediakentällä

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 15 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Uusi laki velvoittaa Ylen tuottamaan videota tai ääntä nettiuutisten kylkeen.

Microsoft ja Helsingin Sanomat ilmoittivat lisääntyvästä yhteistyöstään* erityisesti hakusanamainonnassa.

“Sanoman ja Microsoftin tiivistyvä yhteistyö on hyvä esimerkki Microsoftin verkkopalveluiden soveltuvuudesta verkkoliiketoiminnan alustaksi. Sen lisäksi, että palvelut ovat verkkokäyttäjien keskuudessa suosituimpia palveluita, ne antavat kumppaneillemme mahdollisuuden rakentaa ja kasvattaa omaa online-liiketoimintaansa Microsoftin verkkopalveluiden teknologiaa hyväksi käyttäen”, sanoo Microsoft Online Services Groupin maajohtaja Mikko Ketola.

Hakusanamainonnan kohdalla Suomen suurimman sanomalehden ja mediakonsernin voisi kuvitella neuvotelleen niin Googlen kuin Yahoonkin kanssa ennen päätymistä Microsoftin kelkkaan. Ainakin nyt HS ilmeisesti saa juuri sellaisen hakusanamainontaratkaisun kuin se haluaa. Tiedotteessa kun nimenomaan alleviivataan yhteisen ratkaisun, yhteistä rakentamista.

Helsingin Sanomathan on jo tehnyt läheistä yhteistyötä mm. Microsoftin Msn-palvelun* kanssa kun taas Googlen suuntaan HS ei ole ollut kovin aktiivinen. Oma kaupunki -palvelukin* on tehty muita teknologioita hyödyntäen vaikka vastaavan palvelun varmaan Google Maps -mashuppinakin olisi voinut kehittää.

Ehkä Microsoftin aavistuksen suljetumpi ajattelumalli viehättää enemmän Suomen suurinta mediajättiläistä.

(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.)

Perttu Tolvanen

Perttu on Vierityspalkin päätoimittaja ja kirjoittaja.

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja omistaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka auttaa asiakkaita suunnittelemaan digitaalisia palveluita, valitsemaan sopivimmat teknologiat, kilpailuttamaan osaavimmat kumppanit ja varmistamaan budjetin ennustettavuuden. Ota yhteyttä!

2 kommenttia on “Microsoft aktivoituu Suomen mediakentällä”

  1. Valistunut veikkaus on, ettei ko. diilillä ole mitään tekemistä avoimuuden tai sulkeutuneisuuden kanssa, vaan avainsana on Sanoman tiedotteessakin ollut Atlas. Siis Microsoftille aQuantive-kaupan myötä viime elokuussa ostettu mainoshallinta-alusta, joka on siis jo ollut käytössä Sanomalla – nyt näyttää että alustan käyttö syvenee entisestään.

  2. Googlelle ei haluta antaa kaikkia Sanomien mainoskontakteja tarjottimella. Joissain asioissa G on paljon pahempi ja ahneempi kuin MS, tosin julkisuudessa toinen yhtiöistä onnistuu luomaan kuvaa itsestään pyyteettömänä ja avoimena hyväntekijänä.

Kommentointi on suljettu.


Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun