Huuto.net muuttuu maksulliseksi ammattikauppiaille
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 16 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Fiskars sulki verkkokauppansa - miksi?.
Huuto.net ryhtyy veloittamaan komission yrityskäyttäjiltään 1.3.2008 alkaen. Yksityiskäyttäjille palvelu on edelleen maksuton.
Yrityskäyttäjiltä Huuto.net vaatii vähintään 4 % komission* kaupan loppusummasta, mikäli myyjä ”toimii yrittäjänä tai toiminta on muuten luonteeltaan ammattimaista”. Mikäli tuote jää myymättä, komissiota ei veloiteta.
Huuto.net julkisti samalla myös uusia palveluita yrityskäyttäjilleen*. Myyntiraporttityökalulla voi seurata myynnin kehitystä ja esitäytetyllä julkaisulomakkeella voi helpommin avata uusia huutokauppoja. Maksullisena lisäpalveluna on mahdollisuus avata kustomoitu verkkokauppa Huuto.netin sisälle.
SanomaWSOY-konserniin kuuluva Ilta-Sanomat Oy osti Huuto.netin vuonna 2005 TeliaSoneralta. Tiukasti 90-luvulle ulkoasullisesti jämähtänyt Huuto.net on julkaissut uusia palveluita matkan varrella, mutta isommasta uudistuksesta ei viime aikoina ole kuulunut mitään, vaikka sellaista SanomaWSOY-kaupan jälkeen odotettiinkin.
(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina tai vanhentuneina.)