Goodmood.tv tarjoaa netti-tv-palvelut yrityksille

Perttu Tolvanen

Netti-tv kasvaa voluumin osalta kovaa vauhtia ja videoiden tarjoaminen kiinnostaa monia tahoja. Omien netti-tv-palveluiden pystyttäminen on kuitenkin aika arvokasta ja teknisesti jopa kohtuuttoman hankalaa. Goodmood* iskee tähän saumaan ja tarjoaa netti-tv-alustansa halukkaille käyttöön. Kohderyhmänä ovat ainakin alkuvaiheessa ensisijaisesti mediayhtiöt*.

Afterdawnin artikkeli vihjaa osuvasti, että miten kaukana mahtaa olla isojen jättien tarjoamat samankaltaiset palvelut. “Google Video for Webmasters” -konsepti lienee ainakin ideatasolla jo mietitty juttu YouTuben suunnalla. Konsepti on kiinnostava etenkin kun Google AdSense on jo itseasiassa laajentunut myös videomainoksiin.

Muutenkin mediatalojen tuotantoverkostojen ulkopuolella tehty videosisältö on kovassa nosteessa. Nettitelevisiopalvelu Floobs on kerännyt jo useita yhteistyötahoja ja monet bloggaajat ovat aloittaneet aktiivisesti hyödyntämään videomuotoista mediasisältöä*. Ilmiö on saanut mediatalotkin reagoimaan ja esimerkiksi televisiokanava Nelonen kalastelee katsojien tekemiä uutislähetyksiä* lupailemalla rahapalkkioita ja tv-näkyvyyttä.

[*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina.]

Aiheet: Netti-TV ja suoratoistopalvelut

Tagit: ,

Perttu Tolvanen

Perttu Tolvanen on digitaalisten palveluiden suunnittelun, arkkitehtuuriratkaisujen ja kumppanivalintojen asiantuntija. Perttu on konsulttiyhtiö North Patrol Oy:n konsultti ja omistaja. North Patrol on digitoimistoista ja järjestelmätoimittajista riippumaton konsulttiyhtiö, joka auttaa asiakkaita suunnittelemaan digitaalisia palveluita, valitsemaan sopivimmat teknologiat, kilpailuttamaan osaavimmat kumppanit ja varmistamaan budjetin ennustettavuuden. Ota yhteyttä Perttuun!