Sanoma Magazines panostaa verkkoliiketoimintaan
Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 17 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Miltä mediatalojen evästelappujen pitäisi oikeasti näyttää?.
Sanoma Magazines rekrytoi Dagmar Digitalin vetäjän Tuija Wikströmin* uuden verkkoliiketoimintaryhmänsä johtajaksi. Aikaisemmin ryhmään on haettu mm. verkkosovellusryhmän vetäjää ja tuottajaa.
Ensimmäiseksi uudistuvia lehtisaitteja ovat artikkelin* perusteella:
- Akuankka.fi
- Perhe.fi*
- Kiloklubi.fi*
Magazinesin talliin kuuluukin melkoinen määrä erilaisia brändejä ja näiden verkkoilmentymiä. Hommaa luulisi täten uudella ryhmällä riittävän. Merkittävimpiä saitteja ovat ainakin kävijämäärien perusteella:
- MBnet* (n. 190 000 viikkokävijää)
- Tietokone.fi* (yli 70 000 viikkokävijää)
- Tiede.fi (yli 50 000 viikkokävijää)
- Vauva.fi (yli 40 000 viikkokävijää)
- Pelit.fi* (yli 25 000 viikkokävijää)
Tosin kehitettävääkin lienee kun katsoo esimerkiksi näiden saittien kävijämääriä:
- Cosmopolitan* (noin 12 000 viikkokävijää)
- GTi-Magazine* (reilut 10 000 viikkokävijää)
- Me Naiset* (reilut 8000 viikkokävijää)
- Hyvä Terveys (reilut 7000 viikkokävijää)
- Prosessori* (6000 viikkokävijää)
- Gloria (5000 viikkokävijää)
- Rakennuslehti (4000 viikkokävijää)
[Kävijämäärien lähteenä TNS Metrix* ja viikko 46]
(*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina tai koska nykyinen sisältö on jotain ihan muuta, tai sivusto on myyty eteenpäin uudelle omistajalle, joka on muuttanut konseptin toiseksi.)
1 kommentti “Sanoma Magazines panostaa verkkoliiketoimintaan”
Kommentointi on suljettu.
Sanoma Magazines keskittää digiosaamistaan « Vierityspalkki.fi
[…] Aikaisemminhan on jo ollut tiedossa, että Sanoma Magazines suuntaa vahvasti verkkoon ja nämä ensimmäiset palvelut ovat vasta alkua laajemmassa uudistusten sarjassa. Samalla Sanoma Magazinesilla on tavoitteena siirtyä käyttämään laajamittaisesti mm. LifeRay-portaalialustaa verkkopalveluidensa alustajärjestelmänä. LifeRay-alusta on jo aikaisemmin valittu Sanomien uusien palveluiden yhdeksi alustaratkaisuksi. Suomessa LifeRay:ta tarjoaa jo varsin laaja toimittajajoukko, mm. Logica ja SanomaData. SanomaData on myös hiljattain vahvistanut oman Internet-yksikkönsä teknologiaosastoa ja palveleekin laajasti SanomaWSOY:n eri yksiköitä, myös LifeRayn osalta. […]