Uudisovi.com – asuntoportaali

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Uudisovi.com – Täysin uusi asuntoportaali uudiskohteiden myyntiin ja markkinointiin

Profilm Oy oli yhteydessä WDS:ään selkeän visiotilan kanssa.

“Halusimme tehdä uudisasuntojen oston helpommaksi, kivemmaksi ja selkeäksi. Halusimme luoda portaalin, jossa tulevaisuudessa on kaikki Suomen uudiskodit helposti, turvallisesti ja mutkattomasti yhdestä osoitteesta. Haluamme tarjota  yrityksille helppokäyttöisen ja selkeän markkinapaikan uudiskohteiden myyntiin”

Lisäksi Profilm Oy oli huomannut selkeän puutteen tämänhetkisissä asuntomyyntiportaaleissa: Asuntoilmoitukset tulee julkaista asunto kerrallaan ja mahdollisuus esitellä taloyhtiöt kokonaisuutena puuttuu. Lisäksi yritykset eivät päässeet ilmoittamaan uudiskohteitaan portaaleihin Tulossa- saatavuudella (=ennen ennakkomarkkinointia). Profilm Oy halusi luoda palvelun, jossa rakennuttajat ja kiinteistövälittäjät voivat tuoda kohteensa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa asiakkaiden nähtäväksi.

Profilm Oy etsi projektille luotettavaa kumppania, joka ymmärsi jo valmiiksi asuntomarkkinat ja pystyisi toteuttamaan portaalista helppokäyttöisen ja selkeän kokonaisuuden. WDS:ltä löytyi kokemusta lukuisista asuntomyyntiin keskittyvien verkkopalveluiden rakentamisesta sekä asuntomarkkinoinnista.

Tavoitteena on tuoda kaikki Suomen uudiskohteet selkeästi samalle sivustolle kaikkien nähtäväksi

Projektin tavoite oli alusta asti selkeä: luoda niin yrityksille, kuin loppukäyttäjillekin mahdollisimman helppokäyttöinen palvelu, joka tuottaa myynnillistä lisäarvoa (asuntojen varauspyyntöjä ja tiedusteluja) uudiskohteiden rakennuttajille ja niiden välittäjille.

“Mielestämme uuden asunnon varaaminen tulisi olla miellyttävä kokemus. Siksi teemme uudisasuntojen ostamisesta helpompaa, kivempaa ja suoraviivaisempaa.”

Yleisesti visuaalinen ilme on pidetty ilmavana ja sisällön sijoittelussa on otettu huomioon helposti silmäiltävä asettelu. Sivuston käyttöliittymä suunniteltiin mobile first -periaatteella, sillä tämänkaltaisessa palvelussa 60 – 70 % palvelun käytöstä tehdään mobiililaitteilla.

Portaalin tekninen toteutus räätälöidysti WordPress-alustalle

Uudisovi.com toteutettiin täysin räätälöitynä koodaustyönä WordPress-alustaa hyödyntäen. Toteutuksessa olennaista oli huomioida sivuston nopea käyttökokemus, tietoturvaseikat sekä sivuston varma tekninen toimivuus.

Palvelua käyttäville asuntojen myyjille rakennettiin kirjautumismahdollisuus omalle tililleen, jonka kautta he hallinnoivat palvelussa esillä olevia asuntoja ja taloyhtiöitä sekä näkevät yhteydenotot asunnon ostajilta. Asuntojen kertavienti palveluun onnistuu Excel-pohjia hyödyntämällä, mikä helpottaa tiedonsyöttöä.

Portaalin tietokantarakenteen suunnittelussa huomioitiin myös tulevaisuuden integraatiotarpeet mm. yleisimpiä alalla käytettäviä asuntojen myynti- ja hallinnointiohjelmistoja varten.

Sivustolla on useita, matalan kynnyksen asuntotiedustelu- ja varauspyyntölomakkeita, joista liidit ajautuvat suoraan kyseiselle taloyhtiölle asetetulle yhteyshenkilölle.  Jokaisen yrityksen taloyhtiö-sivunäkymissä korostuu heidän oma brändivärinsä.

Verkkosivun sisältöjä varten sivustolle tuotettiin SEO-avainsanatutkimus.  Portaaliin asennettiin tarvittavat seurannat ja erityisesti GA4:sen kautta sivukävijöiden polkua analysoidaan säännöllisesti.

Jatkokehitys ja markkinointi

Julkaisuhetkellä tammikuussa 2023 Uudisovi.comissa oli noin  100 taloyhtiötä(=uudiskohdetta), 48 yritystä ja n. 1 500 vapaata uudisasuntoa.

WDS vastaa sivuston jatkuvasta kehityksestä, jolla palvelu saadaan entistä paremmin vastaavaan ostajien ja myyjien tarpeita. Lisäksi vastaamme Uudisovi.com:n markkinoinnista loppuasiakkaille mm. Google- ja Meta-mainonnalla sekä orgaanista some-näkyvyyttä kehittämällä Facebookissa ja Instagramissa.

“Todella hienoa tehdä yhteistyötä WDS:n kanssa. Ammattitaito ja näkemykset ovat huipputasoa”

Sami Hämäläinen, Profilm Oy

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Jetta-Talo

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

WDS toteutti Jetta-Taloille verkkosivut, joiden avulla SEO-näkyvyys noussut puolessa vuodessa ylu 17 %! Projektin konseptointivaihe käynnistettiin yhteisellä asiakaspolkujen määrittelytyöpajalla Jetta-Talon projektiryhmän kanssa, johon kuului sekä markkinoinnin että myynnin vastuuhenkilöitä. Näin saatiin luotua tehokkaasti ymmärrys siitä, miten sivuston tulisi palvella oman kodin rakentajia koko heidän asiakaspolkunsa ajan. Samalla kartoitettiin Jetta-Talojen myynti- ja markkinointitiimien tarpeet ja odotukset […] Lue lisää

Paretec

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Pitkän linjan toimijat, sähkö- ja automaatiourakoitsija Sähköpare Oy sekä kiinteistöjen turvallisuustekniikan asiantuntijayritys Paratec Oy yhdistivät liiketoimintansa uuden Paretec-nimen alle vaiheittain vuosina 2020 – 2021. Fuusioituneen yhtiön liikevaihto on yli 20 milj. €, ja se työllistää yli 150 ammattilaista. Uudelle yhtiölle tarvittiin kaivattiin uuden yhtiön toiminnan yhdistävä brändistrategia sekä visuaalinen ilme, joita sovellettiin myyntimateriaaleissa ja uudessa […] Lue lisää

Pro Kiinteistötekniikka

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Pro Kiinteistötekniikka (ent. Domtron Oy) kanssa aloitetun projektin tavoitteena oli toteuttaa skaalautuva brändi sekä uudet, myyntiä tuottavien verkkosivut yritykselle. Täysin uuden brändi-identiteetin luomiseksi projekti aloitettiin WDS:n toteuttamalla puolen päivän brändityöpajalla, jossa keskityttiin muun muassa Pro Kiinteistötekniikan tulevaisuuden tavoitteisiin, arvoihin, visioihin, brändilupauksiin ja heidän toiveisiinsa brändin visuaalisen ilmeen tiimoilta. Lisäksi verkkosivuja varten Pro Kiinteistötekniikan palvelutarjonnan tarkennukseksi […] Lue lisää

KH Group

Tekijä: Rajasoft Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

KH Group, aikaisemmin Sievi Capital, on kannattavasti kasvava pohjoismainen monialakonserni, joka kehittää liiketoimintaa pitkäjännitteisesti ja luo näin arvoa osakkeenomistajilleen. Halu tehdä asioita yhä paremmin sai KH Groupin käynnistämään strategiamuutoksen pääomasijoitusyhtiöstä monialayhtiöksi. Yrityksen tavoitteena on tulevaisuudessa luoda teollinen konserni, joka keskittyy maanrakennuskaluston toimittaja KH-Koneet Groupin liiketoimintaan. Selkeät ja helposti navigoitavat verkkosivut pörssiyhtiölle Lähtökohta Sijoitusyhtiö Sievi Capital […] Lue lisää

Eltex

Tekijä: Rajasoft Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Eltex on vuonna 2005 perustettu täyden palvelun automaatio- ja sähköurakointitalo. Yritys toimii pääkaupunkiseudulla ja Turun alueella. Eltex tunnetaan työmailla rempseästä otteesta ja positiivisesta ilmapiiristä. Rohkeasti erilainen verkkosivusto varmalla konseptilla Lähtökohta Projektin alkaessa Eltexillä oli suppea, yhden sivun mittainen verkkosivusto, joka sisälsi vanhentunutta tietoa ja kaipasi visuaalista uudistusta. Erityisesti yrityksen referenssit haluttiin nostaa paremmin esille. Verkkosivuilla […] Lue lisää

iTapsa

Tekijät: Markkinointitoimisto WDS Oy, Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

iTapsa on Suomen tunnetuin puhelinhuoltoketju, jonka tavoitteena on tehdä puhelimistamme pitkäikäisiä oli sitten kyseessä puhelinten huolto, kierrätys tai käyttöopastus – sekä ihmisten että ympäristön tähden. iTapsa palvelee verkkokaupan lisäksi asiakkaitaan ympäri Suomen 20 liikkeen voimin. Osana brändiuudistusta iTapsa halusi yhdistää erillisenä liiketoiminta-alueena alkaneen huollettujen puhelinten myyntiin pyhitetyn verkkokaupan yhteen pääsivustonsa alle, jotta verkkopalvelun käyttäjäkokemus on […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun