UpCloud

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Helsingistä, Lontoosta, Seattlesta ja Singaporesta käsin ympäri maailmaa operoiva, suomalainen UpCloud tuottaa asiakkailleen vaivatonta globaalia pilvipalvelin-infrastruktuuria, palvelellen kymmeniä tuhansia yrityksiä yli sadasta maasta.

Tärkeimpänä syynä sivustouudistukselle oli vanhan sivuston legacy-koodi, sivuston pohjautuminen pelkkiin ACF-kenttiin ilman Gutenbergiä ja se että ilme ei puhuttele B2B-ostajia vaan lähinnä yksittäisiä kehittäjiä, jotka tarvitsevat yksittäisiä palvelimia.

UpCloud on monelle dudelaiselle tuttu firma menneisyyden palvelinkuvioista, joten projekti oli alusta lähtien kiinnostava. Koska Dudelta löytyy myös visuaalista suunnittelua, halusimme ottaa osaa myös leiskojen viimeistelyyn.

Sivustouudistuksen varsinaisena tavoitteina olivat brändiä vahvistava visuaalinen ilme, nykyisiä ja tulevia kohderyhmiä paremmin palveleva sivusto, sisällön selkeämpi ja kiinnostavampi esittely, ratkaisut ja tuotteet selkeämmin omiksi osioikseen ja ennen kaikkea ylläpitäjille selkeä ja helppo hallinta. UpCloudilla on jo valmiiksi vahva brändi, joten varsinaista brändityötä ei ollut tarpeen tehdä.

Tavoitteiden keskiössä olivat myös käyttäjäpolkujen selkeyttäminen. Uudelle sivustolle haluttiin lisää kiintopisteitä, joita pitkin pääsee jatkamaan seuraavalle sivulle. Vaikka palvelinten kanssa toimitaankin, myös henkilöitä toivottiin enemmän sivustolle.

Dude lähti suunnittelemaan sivuston designiä yhdessä UpCloudin suunnittelijan kanssa. Ulkoasut kasattiin Figmaan, jossa niitä jalostettiin eteenpäin pala palalta. UpCloudin erottuvaa brändiä tuotiin vahvasti myös uuteen ulkoasuun ja sivuston omiin värikoodattuihin osioihinsa. Lopputuloksena saatin aikaan näyttävä ja yhtenäinen kokonaisuus.

Sivusto rakennettin kokonaan UpCloudille räätälöitynä joustavana Gutenberg-teemana. Uudelleenkäytettäviä lohkoja rakennettiin yhteensä 26 kappaletta ja sisältötyyppejä 9 kappaletta. Lohkojen avulla upcloudilaisten on mahdollista rakentaa vapaasti aina tyyliltään toimivia sivuja ja ländäreitä. Sivuston lohkoihin rakennettiin useita eri tyylivalintoja ja hallintaan paneuduttiin huolella mm. väriteema-asetusten suhteen.

Sivustossa keskityttiin erityisesti myös sen suorituskykyyn, sillä kilpailuetua haluttiin sivuston latausnopeudella.

”UpCloud on kansainvälinen yritys, jolle uskottavat verkkosivut ovat elintärkeät. Dude toteutti meille freesit ja hyvin toimivat verkkosivut. Sivut ovat ennen kaikkea supernopeat latausnopeudeltaan! Saimme heti julkaisun jälkeen ison läjän palautetta, että sivusto näyttää paljon paremmalta kuin vanha. Projekti meni nappiin, kiitos Dudet!” – Tomi Kokkola, Commercial Officer

Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Ylva

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Ylva halusi uudistaa verkkosivustonsa tukemaan strategisia tavoitteitaan entistä vahvemmin ja vahvistamaan liiketilojensa näkyvyyttä. Yhteistyön lopputuloksena syntyi tyylikäs ja käyttäjäystävällinen sivusto, joka esittelee Ylvan liiketilat selkeästi ja uskottavasti, tavoitteenaan kasvattaa yhteydenottojen ja konversioiden määrää. Tavoitteet Esitellä Ylvan omistamat tilat ja asunnot helposti löydettävästi ja selkeästi. Selkeyttää käyttäjäpolkuja, jotka johtavat laadukkaisiin liideihin. Päivittää sivuston ilme vastaamaan […] Lue lisää

Rakennusliitto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Rakennusliiton vanha verkkosivusto kaipasi uudistusta monella rintamalla. Sisältöä oli runsaasti, mutta tiedon löytäminen ja palveluiden äärelle pääseminen oli käyttäjille haastavaa. Jäsenet kokivat sivuston sekavaksi ja monimutkaiseksi käyttää, erityisesti asiointiin ja jäsenetuihin liittyvissä kysymyksissä. Myös uusien jäsenten houkuttelu oli vaikeaa, kun liittymiseen ohjaavat sisällöt ja polut eivät erottuneet riittävästi. Samalla haluttiin vahvistaa liiton viestintää ja […] Lue lisää

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Elonen – uusi verkkosivusto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Elonen halusi verkkosivuston, joka palvelee paremmin kaikkien heidän kohderyhmiensä tarpeita. Kuluttajat etsivät tuotteita, reseptejä ja lähintä kahvilaa. Kauppiaat ja HoReCa-asiakkaat kaipasivat kattavaa tuotepankkia ja bränditietoa. Vanha sivusto ei enää taipunut näihin tarpeisiin. Tavoitteet Tuoda Elosen brändiä paremmin esiin Selkeyttää rakenteita eri käyttäjäryhmien näkökulmasta Esitellä koko tuotevalikoima selkeästi ja suodatettavasti Tarjota ländärit sesongeille, ruokavalioille ja […] Lue lisää

Lounais-Hämeen koulutuskuntayhtymä

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lounais-Hämeen koulutuskuntayhtymä on paljon muutakin kuin ammattikoulu. LHKK pitää sisällään mm. sivuston lhkk.fi, Forssan ammatti-instituutin sivuston (fai.fi) ja Faktian sivuston (faktia.fi), jotka toimivat kaikki sulassa sovussa WordPressin Network-, eli Multisite-ympäristössä. Tavoitteet Käyttäjäkokemuksen parantaminen loppukäyttäjille ja sisällöntuottajalle Saavutettavuuden parantaminen (AA-taso) Kärkikohderyhmien palveleminen Koulutus- ja kurssihaun parantaminen Täysin räätälöity, ei valmisteemaa sekä tyylikäs ja selkeä käyttöliittymä Visuaalisesti […] Lue lisää

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun