Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan.

Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus

Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. Tätä ei kuitenkaan ollut saatavilla riittävän korkealla laadulla, joten oman tuotannon käynnistäminen oli ainoa järkevä vaihtoehto.

Torpanpiha loi kunnianhimoisen kasvusuunnitelman kuluttajakaupan kehittämiselle ja myynti haluttiin samalla siirtää verkkoon. Kasvutavoitteet nojasivat vahvasti digitaalisiin keinoihin ja verkkosivut olivat kaiken keskiössä.

Tavoitteet olivat selvät:

1.tunnettuus ja palvelujen löydettävyys piti parantua selvästi,
2.konversiot (ostot) tulisi saada jatkossa tehokkaammin kiinni ja
3.asiakkaiden ostopäätöstä tulisi kyetä helpottamaan verkkosivustolla ja -kaupassa hyödyllisen sisällön ja ostoa helpottavien toiminnallisuuksien avulla

Elefantti syötiin palasina ja loimme kaiken aina brändi-ilmeestä verkkosivuihin ja verkkokauppaan saakka

Yhteistyö käynnistyi syväluotaavalla workshopilla, jossa sukelsimme Torpanpihan brändin ytimeen ja tutkimme maailmaa Torpanpihan ostajien näkövinkkelistä. Lähdimme määrittämään brändi-ilmeen suuntaviivoja erilaisten osallistavien (ja jopa hauskojen) tehtävien ja harjoitusten kautta.

Tavoitteenamme oli ymmärtää Torpanpihan brändiä ja asiakkaita niin tarkasti kuin mahdollista, jotta osaisimme kommunikoida asiat sivustolla oikein.

Verkkosivujen sekä verkkokaupan suunnittelussa keskityimme erityisesti tiedon nopeaan löydettävyyteen ja siihen, että ostajan ei tarvitse olla lainkaan yhteydessä myyntiin tehdäkseen ostopäätöksen

Ratkoimme tiedonhaun haasteita:
– luomalla sivustolle helppokäyttöisen laskurin, minkä avulla asiakas löytää tarpeeseensa sopivan tuotteen,

– asensimme sivustolle chatbotin, mikä vastaa yleisimpiin kysymyksiin ja

– teimme sivustosta niin helppokäyttöisen ja intuitiivisen kuin ikinä mahdollista.

Verkkosivut rakensimme WordPressin ja WooCommercen päälle ja koodasimme kustomina muun muassa ostoa helpottavan laskurin.

Onnistunut uudistusprojekti sai jatkoa myös digimarkkinoinnin yhteistyönä

Torpanpiha on ollut erittäin tyytyväinen projektin lopputuloksiin ja he kokivat saaneensa yhteistyöstä juuri sen, mitä lähtivätkin tavoittelemaan.

Kauppa käy nyt lähes 100% verkossa ja konversioaste on kasvanut huimat 129 %. Ennen mobiililaitteilla tehtyjen tilausten konvesrsioprosentti oli tasan 0% ja tänä päivänä noin 25% ostoista tehdään mobiililaitteilla ja luku kasvaa koko ajan.

Manuaalinen työ tilausten käsittelyssä on saatu kokonaan pois ja koko prosessi toimii täysin digitaalisesti.

Verkkosivuliikenne on kasvussa ja iloksemme olemme huomanneet, että Torpanpihan asiakkaat ovat oppineet ostamaan tuotetta verkosta.

” Toteutimme uudistukseen jälkeen Sinisen Härän kanssa sisältövetoisen markkinointikampanjan, jossa tarjosimme ostajillemme hyviä vinkkejä puutarhanhoitoon ja ohjasimme heidät ostoksille verkkokauppaamme. Sisällöt toimivat erinomaisesti, teimme kampanjan aikana kävijäennätyksen sivuillamme ja se konvertoitui myös kaupaksi erittäin hyvin. Aiomme jatkaa markkinointiyhteistyötä Sinisen Härän kanssa myös tästä eteenpäin.”

– Sanna Kopola, Markkinointi- ja myyntipäällikkö, Torpanpiha

Tulevaisuudessa Torpanpihan tavoitteena on jatkokehittää verkkosivustoa ja -kauppaa, luoda entistä parempia sisältöjä ostajille, kasvattaa myyntiä ja parantaa käytettävyyttä sekä löydettävyyttä entisestään.

Näihin haasteisiin myös Härkälauma on valmis vastaamaan ja ennustamme yhteistyöllemme erinomaisia aikoja, sillä tällä hetkellä markkinointi- ja myyntikoneiston pohja on loistavassa kunnossa!

Yhteistyön tärkeimmät nostot:
1. Konversioprosentin kasvu verkkosivustolla ja -kaupassa uudistuksen myötä yli 129 %
2. Myyntikanavan siirto onnistuneesti verkkoon
3. Manuaalinen tilauskäsittely lähes 0-tasolle

Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Autoklinikan uudistettu verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Autoklinikan uudistettu verkkopalvelu tarjoaa paitsi energiatehokkuutta, myös Suomen parasta palvelukokemusta. Asiakastarina pähkinänkuoressa Autoklinikka.fi on nyt entistäkin nopeampi, helppokäyttöisempi ja energiatehokkaampi. Uusi verkkopalvelu tarjoaa saumattoman asiakaskokemuksen ja samalla pienentää hiilijalanjälkeä. Etusivun paino on keventynyt 92%, mikä tarkoittaa 180,9 kg CO₂e vähennystä vuositasolla. Vastuullisuus ja käyttäjälähtöisyys kulkevat käsi kädessä. Hionin kehittämän Green Sustainable Web (GSW) -käyttöliittymäkirjaston avulla […] Lue lisää

Neve Oy – verkkosivustouudistus

Tekijä: Siili Solutions

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin taustat ja tavoitteet Neve Oy – Napapiirin Energia ja Vesi – on Rovaniemen kaupungin omistama monialainen energiayhtiö, jonka palvelut kattavat muun muassa sähkönsiirron, vesihuollon, kaukolämmön, sähköisen liikenteen, kuituverkkopalvelut ja kiertotalouden ratkaisut. Neve toimii laajalla, kriittisellä maantieteellisellä alueella Lapissa ja sen digitaalisten palveluiden toimivuus on tärkeä osa asiakaspalvelun ja tiedottamisen onnistumista. Vanha verkkosivusto ei enää […] Lue lisää

Pharmian uusi verkkosivusto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat ja tavoitteet Pharmia Oy on Euroopan johtava ravintolisien ja lääkinnällisten laitteiden (CE-merkittyjen tuotteiden) kehittämiseen ja valmistukseen erikoistunut suomalainen sopimusvalmistaja. Pharmian verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen, selkeä ja responsiivinen verkkopalvelu, joka tukisi yrityksen liiketoimintaa ja toimisi myynnin ja markkinoinnin tärkeimpänä työkaluna. Vanhat verkkosivut eivät enää palvelleet kasvavaa liiketoimintaa riittävän hyvin, ja uudistuksella haluttiin parantaa myös […] Lue lisää

Musiikkiala.fi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli. Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan. Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset! […] Lue lisää

Rauman kaupungin verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Lähtökohtana vanhentunut alusta ja puutteellinen käyttökokemus Rauman kaupungilla oli tarve uudistaa verkkopalvelunsa vastaamaan paremmin nykypäivän tarpeita. Projektin tarjouspyyntövaiheessa Rauman kumppanina toimi North Patrol, joka auttoi määrittelemään verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteet, tarpeet ja keskeiset vaatimukset. Hyvin valmisteltu vaatimusmäärittely loi selkeän pohjan kilpailutukselle ja antoi hyvän lähtökohdan itse toteutukselle. Verkkopalvelut eivät enää vastanneet nykypäivän tarpeita. Erityisesti vanha WordPress-teknologia oli […] Lue lisää

Boco IP verkkosivu-uudistus

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Boco IP on aineettoman omaisuuden hallintaan erikoistunut patenttitoimisto. Yritys tarjoaa B2B-asiantuntijapalveluita aina yksittäisten tavaramerkkien rekisteröimisestä laajojen IPR-salkkujen hallintaan sekä IPR-strategioiden laatimiseen saakka. Suomen markkinassa yritys on merkittävä peluri ja alanjohtava toimija. Polkumme yhdistyivät, kun Boco IP:n tiimi oli tunnistanut selkeän tarpeen verkkosivustonsa uudistamiselle ja myynnin kehittämiselle. Ongelmia oli useita: liian vähän liidejä, suuri kävijöiden poistumisprosentti […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun