Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan.

Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus

Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. Tätä ei kuitenkaan ollut saatavilla riittävän korkealla laadulla, joten oman tuotannon käynnistäminen oli ainoa järkevä vaihtoehto.

Torpanpiha loi kunnianhimoisen kasvusuunnitelman kuluttajakaupan kehittämiselle ja myynti haluttiin samalla siirtää verkkoon. Kasvutavoitteet nojasivat vahvasti digitaalisiin keinoihin ja verkkosivut olivat kaiken keskiössä.

Tavoitteet olivat selvät:

1.tunnettuus ja palvelujen löydettävyys piti parantua selvästi,
2.konversiot (ostot) tulisi saada jatkossa tehokkaammin kiinni ja
3.asiakkaiden ostopäätöstä tulisi kyetä helpottamaan verkkosivustolla ja -kaupassa hyödyllisen sisällön ja ostoa helpottavien toiminnallisuuksien avulla

Elefantti syötiin palasina ja loimme kaiken aina brändi-ilmeestä verkkosivuihin ja verkkokauppaan saakka

Yhteistyö käynnistyi syväluotaavalla workshopilla, jossa sukelsimme Torpanpihan brändin ytimeen ja tutkimme maailmaa Torpanpihan ostajien näkövinkkelistä. Lähdimme määrittämään brändi-ilmeen suuntaviivoja erilaisten osallistavien (ja jopa hauskojen) tehtävien ja harjoitusten kautta.

Tavoitteenamme oli ymmärtää Torpanpihan brändiä ja asiakkaita niin tarkasti kuin mahdollista, jotta osaisimme kommunikoida asiat sivustolla oikein.

Verkkosivujen sekä verkkokaupan suunnittelussa keskityimme erityisesti tiedon nopeaan löydettävyyteen ja siihen, että ostajan ei tarvitse olla lainkaan yhteydessä myyntiin tehdäkseen ostopäätöksen

Ratkoimme tiedonhaun haasteita:
– luomalla sivustolle helppokäyttöisen laskurin, minkä avulla asiakas löytää tarpeeseensa sopivan tuotteen,

– asensimme sivustolle chatbotin, mikä vastaa yleisimpiin kysymyksiin ja

– teimme sivustosta niin helppokäyttöisen ja intuitiivisen kuin ikinä mahdollista.

Verkkosivut rakensimme WordPressin ja WooCommercen päälle ja koodasimme kustomina muun muassa ostoa helpottavan laskurin.

Onnistunut uudistusprojekti sai jatkoa myös digimarkkinoinnin yhteistyönä

Torpanpiha on ollut erittäin tyytyväinen projektin lopputuloksiin ja he kokivat saaneensa yhteistyöstä juuri sen, mitä lähtivätkin tavoittelemaan.

Kauppa käy nyt lähes 100% verkossa ja konversioaste on kasvanut huimat 129 %. Ennen mobiililaitteilla tehtyjen tilausten konvesrsioprosentti oli tasan 0% ja tänä päivänä noin 25% ostoista tehdään mobiililaitteilla ja luku kasvaa koko ajan.

Manuaalinen työ tilausten käsittelyssä on saatu kokonaan pois ja koko prosessi toimii täysin digitaalisesti.

Verkkosivuliikenne on kasvussa ja iloksemme olemme huomanneet, että Torpanpihan asiakkaat ovat oppineet ostamaan tuotetta verkosta.

” Toteutimme uudistukseen jälkeen Sinisen Härän kanssa sisältövetoisen markkinointikampanjan, jossa tarjosimme ostajillemme hyviä vinkkejä puutarhanhoitoon ja ohjasimme heidät ostoksille verkkokauppaamme. Sisällöt toimivat erinomaisesti, teimme kampanjan aikana kävijäennätyksen sivuillamme ja se konvertoitui myös kaupaksi erittäin hyvin. Aiomme jatkaa markkinointiyhteistyötä Sinisen Härän kanssa myös tästä eteenpäin.”

– Sanna Kopola, Markkinointi- ja myyntipäällikkö, Torpanpiha

Tulevaisuudessa Torpanpihan tavoitteena on jatkokehittää verkkosivustoa ja -kauppaa, luoda entistä parempia sisältöjä ostajille, kasvattaa myyntiä ja parantaa käytettävyyttä sekä löydettävyyttä entisestään.

Näihin haasteisiin myös Härkälauma on valmis vastaamaan ja ennustamme yhteistyöllemme erinomaisia aikoja, sillä tällä hetkellä markkinointi- ja myyntikoneiston pohja on loistavassa kunnossa!

Yhteistyön tärkeimmät nostot:
1. Konversioprosentin kasvu verkkosivustolla ja -kaupassa uudistuksen myötä yli 129 %
2. Myyntikanavan siirto onnistuneesti verkkoon
3. Manuaalinen tilauskäsittely lähes 0-tasolle


Sinua voisi kiinnostaa myös

TSS Prime

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

TSS Prime tarjoaa seurakunnille ja julkishallinnon organisaatioille räätälöityä ohjelmistoa. Sen avulla TSS Primen asiakkaat voivat suunnitella sisäistä työtä paremmin, tehostaa tiedonhallintaa, sujuvoittaa käytännön tekemistä ja parantaa asiakaspalvelun laatua. Toteutimme TSS Primelle uudistetun brändi-ilmeen sekä myyvät ja hakukoneoptimoidut verkkosivut. Yritys perustettiin vuoden 2021 alussa yrityskaupan myötä, mutta silloin valmiina ei ollut käytännössä mitään: ei logoa, visuaalista […] Lue lisää

ZURE – Verkkosivusto

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

ZURE on Microsoft Azuren käyttöön ja konsultointiin erikoistunut IT-toimija. ZUREn ja Sinisen Härän polut kohtasivat, kun ZUREn olemassa oleva sivusto ei enää vastannut sen markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin. Lähdimme ratkomaan ongelmaa Siniselle Härälle tyypillisellä tavalla eli verkkosivu-uudistuksen kautta. Vanhat verkkosivut kasvun esteenä Vuoden 2020 lopussa ZUREn olemassa olevat verkkosivut olivat tulleet tiensä päähän ja ne […] Lue lisää

Boco IP verkkosivu-uudistus

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Boco IP on aineettoman omaisuuden hallintaan erikoistunut patenttitoimisto. Yritys tarjoaa B2B-asiantuntijapalveluita aina yksittäisten tavaramerkkien rekisteröimisestä laajojen IPR-salkkujen hallintaan sekä IPR-strategioiden laatimiseen saakka. Suomen markkinassa yritys on merkittävä peluri ja alanjohtava toimija. Polkumme yhdistyivät, kun Boco IP:n tiimi oli tunnistanut selkeän tarpeen verkkosivustonsa uudistamiselle ja myynnin kehittämiselle. Ongelmia oli useita: liian vähän liidejä, suuri kävijöiden poistumisprosentti […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Casino Helsingin ja Casino Tampereen verkkosivustot

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Veikkauksen yksi tärkeimmistä tavoitteista on pitää pelaaminen ilon puolella. Helsingin ja Tampereen kasinot kaipasivat tätä tavoitetta tukevat verkkosivustot ja Sininen Härkä valikoitui julkisen kilpailutuksen kautta kumppaniksi uudistukseen. Projekti osoittautui teknisesti erittäin haastavaksi ja mielenkiintoiseksi. Lähtökohta: Vanhat verkkosivut eivät mahdollistaneet elämyksellistä asiakaskokemusta Veikkauksen kasinoiden verkkosivu-uudistus tuli ajankohtaiseksi, kun vanhat sivut olivat tulleet elinkaarensa päähän. Ne eivät […] Lue lisää

Tulevaisuuskoulu -oppimateriaalisivusto

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Seikkailu Tulevaisuusvirastossa on yläkouluikäisille nuorille suunnattu oppimateriaali, jonka avulla nuoret tutustuvat tulevaisuusajattelun perusteisiin ja kehittävät tulevaisuustaitoja. Tehtävänämme oli suunnitella Tulevaisuuskoululle kokemuksellinen käyttöliittymä ja toteuttaa se teknisesti kohderyhmää houkuttelevaksi pedagogiseksi kokonaisuudeksi. WordPress Gutenberg sisällönhallinnasta teimme moneen käyttötarkoitukseen mukautuvan, joka mahdollistaa kokemuksellisten oppimiskokonaisuuksien rakentamisen myös tulevaisuudessa. Teoria- ja videosisältöjen lisäksi materiaali sisältää tehtäviä, joita nuoret voivat toteuttaa […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun