Musiikkiala.fi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli.

Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan.

Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset!

Projektin sisältö tiiviisti:

1. Brändisuunnittelu kokonaan uudelle brändille
2. Käyttöliittymäsuunnittelu
3. Ulkoasusuunnittelu ja prototyypin rakennus
4. Tekninen toteutus uutisfeed-integraatiolla
5. Ylläpito ja jatkokehitys
6. Sivuston lanseerauksen digimarkkinointikampanja
7. Uuden ilmeen mukaiset some-pohjat mainontaan ja orgaaniseen postaamiseen

Lähtökohta:
Mistä päättäjät ja musiikkialasta kiinnostuneet voisivat löytää ajankohtaista ja luotettavaa tietoa kootusti?

Musiikkiala.fi-sivuston alkuperäinen idea syntyi, kun huomattiin, että Suomessa ei ollut sivustoa, mikä kokoaisi koko musiikkialan tärkeän tiedon yhteen paikkaan.

Tietoa, tutkimusta, dataa ja uutisia musiikkialasta löytyi paljon eri lähteistä, mutta tieto oli repaleisena siellä täällä. Musiikkialan eri teemoista ja asioista kiinnostunut joutui tekemään ison työn saadakseen selkeän kokonaiskuvan haluamistaan teemoista. Tälle haluttiin tehdä pikaisesti jotain.

Kovien koronavuosien jälkeen myös musiikkialan kehityksestä ja sen tuomasta arvosta yhteiskunnalle oli entistä tärkeämpää viestiä. Päättäjät haluttiin saada huomaamaan ja tietämään paremmin, mikä potentiaali musiikkialalla on ja miten merkityksellinen se on ihmisille ja yhteiskunnalle.

Teosto ja Gramex ottivat sivuston ideointiin mukaan yhteensä 9 muuta musiikkialan toimijaa ja projektin tavoitteiksi asetettiin mm tällaisia asioita:

1.Luottamusta huokuva sivusto ja brändi, mikä kokoaa musiikkialan tärkeän tiedon ja tutkimuksen yhteen paikkaan
2. Rakenne ja toiminnallisuudet, mitkä mahdollistavat tiedon nopean löytymisen eri teemoista
3. Hakukonenäkyvyyden varmistaminen, jotta tietoa etsivät päätyvät sivustolle
4. Sisältöjen helppo päivittäminen, jotta tietoa saadaan sivustolle helposti lisää
5. Integraatio musiikkialan toimijoiden sivustoille, jonka avulla haetaan uutisia ja juttuja musiikkiala.fi-sivustolle automatisoidusti

Näin se tehtiin:
Vapautunut alun suunnittelu kantoi läpi projektin

Projekti starttasi työpajalla, missä lähdimme ideoimaan uuden sivuston ja brändin ydintä osallistavien tehtävien avulla. Työpaja oli erittäin onnistunut ja hullutkin ideat lentelivät pitkin neukkaria läpi workshopin. Saimme roppakaupalla loistavia ideoita suunnittelutyöhön ja koko brändin punaisen langan työstämiseen.

Pohdimme useita brändinimiä, kunnes totesimme yhteen ääneen, että tämän brändin tulee viestiä selkeyttä ja luotettavuutta.

Riisuimme pois kaiken turhan kikkailun ja brändi sai nimekseen musiikkiala.fi.

Logo ja muu visuaalisuus myös rakennettiin tämän ympärille.

Kokosimme myös musiikkiala.fi-brändin yksiin kansiin kevyen Brand Bookin muotoon ja jatkoimme projektia kohti verkkosivuston suunnittelua ja toteutusta.

Kustomoitu verkkosivustototeutus integraatioineen

Rakensimme rautalankamallit, piirsimme käyttäjäpolut, suunnittelimme toiminnallisuudet, herätimme sivuston henkiin brändin visuaalisilla elementeillä, toteutimme helppokäyttöisen wordpress-sivuston integraatioineen ja julkaisimme sen testauksien jälkeen aikataulussa.

Projektitiimi teki tiiviistä yhteistyötä koko projektin ajan ja ennalta sovitut aikataulut ja deadlinet pitivät hienosti kutinsa jokaisessa vaiheessa.

Tulokset
Suomen musiikkiala sai arvoisensa sivuston

Sivusto julkaistiin aikataulussa, mikä ilahdutti tietysti koko toteuttavaa tiimiä.

Toteutimme sivustolle myös monikanavaisen digimarkkinoinnin lanseerauskampanjan, minkä tavoitteena oli ajaa kohderyhmän jäseniä sivustolle.

Digimarkkinointikampanja onnistui hyvin ja saimme ohjattua liikennettä sivustolle kustannustehokkaasti ja onnistuimme saamaan haavimme oikean kohderyhmän jäseniä ympäri Suomen. Volyymit eivät olleet massiivisia, mutta sisältöjen parissa vietettiin parhaimmillaan aikaa useita minuutteja.

Datan perusteella käyttäjiä kiinnosti eniten musiikkialan erilaiset avainluvut kuten musiikkialan työllisyys, suosituimmat alustat musiikin kuunteluun ja musiikkialan kokonaisarvo euroissa.

Sivuston konversioprosentti uutiskirjeen tilaajista oli 3,41 %, mikä on huikea luku tämän tyyppiselle konversiolle. Sisältö oli selvästi mielenkiintoista ja sitä haluttiin saada lisää!

Jatkamme yhteistyötä kehittämällä sivustoa eteenpäin ja tuomalla sinne uusia toiminnallisuuksia sekä ominaisuuksia.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Boco IP verkkosivu-uudistus

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Boco IP on aineettoman omaisuuden hallintaan erikoistunut patenttitoimisto. Yritys tarjoaa B2B-asiantuntijapalveluita aina yksittäisten tavaramerkkien rekisteröimisestä laajojen IPR-salkkujen hallintaan sekä IPR-strategioiden laatimiseen saakka. Suomen markkinassa yritys on merkittävä peluri ja alanjohtava toimija. Polkumme yhdistyivät, kun Boco IP:n tiimi oli tunnistanut selkeän tarpeen verkkosivustonsa uudistamiselle ja myynnin kehittämiselle. Ongelmia oli useita: liian vähän liidejä, suuri kävijöiden poistumisprosentti […] Lue lisää

Elinkeinoelämän keskusliitto

Tekijät: Evermade, Miltton Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Elinkeinoelämän keskusliitto on Suomen elinkeinoelämän ääni. Se tuo esiin ja kiteyttää suomalaisen yritysmaailman näkemykset, tukien maan uudistumista ja kasvua. Ek.fi-sivusto kokoaa yhteen liiton linjaukset, strategian ja viestit. Aiempi Ek.fi oli monelta osin vanhanaikainen ja kankea. Sivuston sisältöä ei ollut selkeästi jäsennelty, tärkeimmät viestit hukkuivat muuhun sisältöön ja sisältöjen esitystavat olivat vanhanaikaisia. Sisällön suuri määrä aiheutti […] Lue lisää

Scope Design

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Scope Design – Verkkosivut, joilla hymyillään enemmän Scope Design on Käpylän idyllisessä ympäristössä majaansa pitävä suunnittelutoimisto, jolta saa toimitilan muutosprojektin aidosti avaimet käteen -periaatteella. Scopen visiona on luoda tiloja, joissa hymyillään enemmän – ja se ehdottomasti näkyykin tiimin innostuksena ja ammattimaisuutena. Projektiin kuului avainsanatutkimus, käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalinen suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyö jatkuu […] Lue lisää

TSS Prime

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

TSS Prime tarjoaa seurakunnille ja julkishallinnon organisaatioille räätälöityä ohjelmistoa. Sen avulla TSS Primen asiakkaat voivat suunnitella sisäistä työtä paremmin, tehostaa tiedonhallintaa, sujuvoittaa käytännön tekemistä ja parantaa asiakaspalvelun laatua. Toteutimme TSS Primelle uudistetun brändi-ilmeen sekä myyvät ja hakukoneoptimoidut verkkosivut. Yritys perustettiin vuoden 2021 alussa yrityskaupan myötä, mutta silloin valmiina ei ollut käytännössä mitään: ei logoa, visuaalista […] Lue lisää

Delingua -yrityksen sivusto

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Delingua – kielitoimiston uudet kasvot verkossa Delingua on yksi Suomen suurimmista ja tunnetuimmista b2b-kielipalveluyrityksistä, jonka palveluvalikoimaan kuuluvat käännökset, tulkkaus ja kielikoulu. Syksyllä 2020 kielitoimisto oli keskellä brändiuudistusta, jonka myötä vanha visuaalinen ilme sai väistyä – myös verkkosivuilta. ”Projektiin kuului verkkosivujen käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnilla […] Lue lisää

Finland Festivals

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Finland Festivals kokoaa sateenvarjonsa alle Suomen parhaat ja kiinnostavimmat taide- ja kulttuurifestivaalit. Musiikin eri lajien lisäksi mukana on niin tanssin, teatterin, kirjallisuuden, kuvataiteen, elokuvan kuin lastenkulttuurinkin parhaat tekijät. Yhdistyksen tärkeimmät tehtävät ovat festivaalien edunvalvonta, promootio, tiedotus, tiedonkeruu ja tutkimus sekä koulutus. Verkkosivuston uudistuksen tavoitteena oli päivittää festivals.fi-sivusto vastaamaan tämän päivän vaatimuksia. Vanhan sivuston ulkoasua haluttiin […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun