Taidemaalariliitolle verkkokauppa ja verkkogalleria

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalarien valtakunnallinen järjestö, joka työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja satojen kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitto järjestää vuosittain Suomen suurimman kuvataidetapahtuman Kaapelitehtaalla Helsingissä. Teosvälitys-tapahtumassa esitellään ja myydään Taidemaalariliiton jäsenten töitä. Näyttelyyn osallistuu vuosittain yli 600 taidemaalaria, jolloin näytillä on lähes 1700 taideteosta ja vierailijoita vuosittain noin 20 000.

Taidemaalariliitto lähestyi Contrastia tarpeenaan luoda Teosvälitys-tapahtumalle verkkoilme sekä moderni ja joustava WooCommerce-verkkoalusta, jonka tarkoituksena on toimia Teosvälitys-tapahtumassa digitaalisena verkkogalleriana, kuvataiteilijalistauksena ja verkkokauppana. Kuvataidegallerian ja taidekaupan digitalisoinnin tarkoituksena oli tukea kuvataideyrittäjyyttä vaikeina pandemia-aikoina ja siirtää ostaminen verkkoon.

Projekti käynnistyi määrittelytyöllä. Sen aikana konseptoimme ajatuksen siitä, miten kauppa toimii parhaiten sekä verkkogalleriana että verkkokauppana niin, että potentiaaliset asiakkaat ja tapahtuman vierailijat pääsevät tutustumaan taidemaalareihin ja heidän teoksiinsa sekä sujuvasti ostamaan ja varaamaan teoksia. Verkkogalleria toimii Taidemaalariliiton jäsenille myös ilmoittautumisalustana, jonka avulla taiteilija pystyy toimittamaan taidemaalarilistaukseen tarvittavat biografiatiedot, portfolion sekä välittämään haluamansa teokset myyntiin. Perusteellisen suunnittelutyön pohjalta rakensimme toiminnallisuuksiltaan rikkaan verkkogallerian, jossa keskiöön nostettiin taidemaalarien teokset, taiteilijat sekä itse tapahtuma.

Kehitimme Taidemaalariliiton Teosvälitys -tapahtumalle uudistetun ilmeen, jonka inspiraationa oli yhdistää teollisen muotoilun puhdas ja rouhea tyyli sekä renessanssin arkkitehtuurin klassiset geometriset muodot. Maalauksia ympäröivä leveä valkoinen tila muistuttaa taidenäyttelyiden esillepanoa. Suurten kuvien ja valokuvien yhdistäminen Sans serif -kirjasintyyppiin luo raikkaan ja modernin tunnelman, kun taas tummanvihreä korostusväri muistuttaa verkkosivun kävijää Suomen metsistä ja luonnosta.

Teoskokoelmaan on koottu kaikki ennen tapahtumaa ostettavissa olevat ja ennakkotilattavat teokset sekä luettelo taiteilijoiden biografioista ja teoksista, joita voi selata vieraillessaan Kaapelitehtaalla järjestettävässä näyttelyssä. Sujuvaa ostamista varten loimme Woocommerce-verkkokauppaan räätälöidyn toiminnallisuuden, jonka avulla kävijät voivat ennakkovarata teoksen ilman maksua, tai ostaa teoksia ennen Teosvälitys-tapahtumaa ennakkoon ja noutaa teoksen Kaapelitehtaalta, tai tilata kotiinkuljetuksen. Suodatin- ja hakutyökalun ansiosta koko maalauskokoelma on helposti asiakkaiden saatavilla sekä desktop-näkymässä että mobiililaitteella.

Suomen suurimman kuvataidetapahtuman kävijämäärä oli pandemian vuoksi valitettavasti rajattu ja Merikaapelihallin valtavaan 3148 neliömetrin saliin päästettiin kerralla vain kuusi ihmistä. Tapahtuman hallitun ja turvallisen näyttelykokemuksen varmistamiseksi loimme sähköisen rekisteröintijärjestelmän, jossa tapahtumaan osallistujat voivat verkkosivustolta varata itselleen vapaan vierailuajan Kaapelitehtaalle maksimikävijämäärän per vierailuaika perusteella.

Tapahtuman vierailijalle näkyvien toiminnallisuuksien lisäksi kurkistetaan vielä hieman verkkokaupan konepellin alle; loimme Taidemaalariliiton jäsenille räätälöidyn ilmoittautumis- ja sisällönsyöttölomakkeen, jolla pystyimme automatisoimaan yli 600 taiteilijan ilmoittautumisen tapahtumaan sekä siirtämään teostiedot automaattisesti WooCommerce-verkkokauppaan. Lomake rakennettiin siten, että se siirtää kuvataiteilijan taideteosten tiedot, kuvat sekä taidemaalareiden biografiat automaattisesti verkkokauppaan sekä taidemaalarien profiileihin, keräten samalla tapahtuman osallistujat. Lisäksi Taidemaalariliiton sisäiseen käyttöön rakensimme kustomoidun ulosvientitoiminnallisuuden, jonka avulla jäsenten teos- ja osallistumistiedot voidaan viedä sujuvasti ulos järjestelmästä.

Kokonaisuudessaan projekti toteutettiin kunnianhimoisessa aikataulussa ja läheisessä yhteistyössä Taidemaalariliiton tiimin kanssa, ilman kompromisseja. On ollut todellinen ilo työskennellä Taidemaalariliiton kanssa ja olemme erittäin ylpeitä lopputuloksesta. Jatkamme tiivistä yhteistyötä myös tulevaisuudessa.

Tällä hetkellä verkkokauppa ja varausjärjestelmä on auki ainoastaan ennen tapahtumaa ja tapahtuman aikana, mutta tulevaisuudessa tarkoituksena on pitää kauppa auki mahdollisesti ympäri vuoden!

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

PP-auton verkkosivuston uudistus

Tekijä: Digiteam Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Digitaalisen mainonnan konsultointi osana yhteistyötä, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

PP-Auto Oy – vuonna 1968 perustettu autotalo, jonka omistaa Suur-Seudun Osuuskauppa. Toimipisteet sijaitsevat Lohjalla, Raisiossa, Salossa ja Vantaalla. Vuonna 2023 PP-Auto toimitti asiakkailleen yli 3000 ajoneuvoa, ja liikevaihto oli noin 64 miljoonaa euroa. Mitä tehtiin? Digiteam uudisti PP-Auton verkkosivuston kokonaisvaltaisesti. Projektissa uudistettiin koko sivuston ulkoasu ja erityisesti vaihtoautojen selailu ja hakutoiminto. Autojen hakukäyttöliittymästä tehtiin moderni, […] Lue lisää

Muurlan verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Muurla on suomalainen vuonna 1974 perustettu perheyritys, joka on erikoistunut lasin valmistukseen ja designiin, yhdistäen skandinaavisen muotoilun, laadukkaat materiaalit ja yli neljän vuosikymmenen kokemuksen. Viime vuosina tuotantoa on laajennettu lasista emaliin ja suomalaiseen vaneriin. Kaikissa Muurlan tuotteissa korkea laatu- ja kestävyys ovat tuotannon ytimessä. Haaste Muurla lähestyi Contrastia tavoitteenaan kasvattaa kuluttajaverkkokaupan myyntiä Suomessa sekä luoda […] Lue lisää

Finferries web-varausjärjestelmä

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Suomen Lauttaliikenne Oy eli Finferries hoitaa sekä yhteysalus- että lauttaliikennettä Suomessa yhteensä yli 40:llä reitillä. Ylläpidettävät yhteydet vaihtelevat pienehköistä, suojaisista salmien ylityksistä vaativiin merimatkoihin: lyhyin lauttamatka on Kivimon väli Houtskärissä 169 metriä ja pisin, 9,5 km:n reitti kulkee Korppoosta Houtskariin. Finferriesin keltaisilla losseilla ja lautoilla kulkee sekä päivittäiset työmatkaajat ja kesämökkeilijät, että lomasesonkien aikaan satunnaiset […] Lue lisää

Kauppapolitiikka-lehti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Kauppapolitiikka on ulkoministeriön julkaisema kansainvälisen kaupan media, joka tarjoaa ajankohtaisia uutisia, syvällisiä analyyseja ja näkökulmia globaalin talouden kehityksestä. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti ja jatkuvasti päivittyvä verkkosivusto muodostavat yhdessä kattavan tietokanavan Suomen viennin ja kansainvälisten markkinoiden ajankohtaisista aiheista. Ajankohtaista ja monipuolista sisältöä kaupankäynnistä Kauppapolitiikka käsittelee kansainvälisen kaupan teemoja laaja-alaisesti. Digitalisaation vaikutukset kaupankäyntiin, vihreän siirtymän […] Lue lisää

Helsingin Satama

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Helsingin Satama uudisti verkkosivunsa yhdessä digitoimisto Karhu Helsingin kanssa. Helsingin Satama on yksi Euroopan vilkkaimmista matkustajasatamista ja Suomen ulkomaankaupan väylä maailmanmarkkinoille. Karhu Helsinki vastasi uuden Portofhelsinki.fi-sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta tiiviissä yhteistyössä mittavan sisältötyön tehneen Sataman viestintätiimin kanssa. Projektin pohjaksi tehtiin käyttäjätutkimus ja se vietiin läpi samanaikaisesti Sataman brändiuudistuksen kanssa. Uuden sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. […] Lue lisää

TET.fi – Työelämätaitojen verkkokurssi

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

Tehtävänämme oli suunnitella TET.fi – Työelämätaitojen verkkokurssille helppokäyttöinen ja kokemuksellinen käyttöliittymä ja toteuttaa se kohderyhmää houkuttelevaksi pedagogiseksi kokonaisuudeksi yhteistyössä Lasten ja nuorten säätiön asiantuntijoiden kanssa. WordPress Gutenberg -sisällönhallinnasta suunnittelimme moneen käyttötarkoitukseen mukautuvan, joka mahdollistaa kokemuksellisten oppimiskokonaisuuksien rakentamisen myös tulevaisuudessa. Teoria- ja videosisältöjen lisäksi materiaali sisältää kevyitä ja innostavia tehtäviä, joita nuoret voivat toteuttaa sekä yksin […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun