Taidemaalariliitolle verkkokauppa ja verkkogalleria

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Taidemaalariliitto on Suomen ammattitaidemaalarien valtakunnallinen järjestö, joka työskentelee kuvataiteen edistämiseksi ja satojen kuvataiteilijoiden ammatillisten ja sosiaalisten etujen parantamiseksi. Taidemaalariliitto järjestää vuosittain Suomen suurimman kuvataidetapahtuman Kaapelitehtaalla Helsingissä. Teosvälitys-tapahtumassa esitellään ja myydään Taidemaalariliiton jäsenten töitä. Näyttelyyn osallistuu vuosittain yli 600 taidemaalaria, jolloin näytillä on lähes 1700 taideteosta ja vierailijoita vuosittain noin 20 000.

Taidemaalariliitto lähestyi Contrastia tarpeenaan luoda Teosvälitys-tapahtumalle verkkoilme sekä moderni ja joustava WooCommerce-verkkoalusta, jonka tarkoituksena on toimia Teosvälitys-tapahtumassa digitaalisena verkkogalleriana, kuvataiteilijalistauksena ja verkkokauppana. Kuvataidegallerian ja taidekaupan digitalisoinnin tarkoituksena oli tukea kuvataideyrittäjyyttä vaikeina pandemia-aikoina ja siirtää ostaminen verkkoon.

Projekti käynnistyi määrittelytyöllä. Sen aikana konseptoimme ajatuksen siitä, miten kauppa toimii parhaiten sekä verkkogalleriana että verkkokauppana niin, että potentiaaliset asiakkaat ja tapahtuman vierailijat pääsevät tutustumaan taidemaalareihin ja heidän teoksiinsa sekä sujuvasti ostamaan ja varaamaan teoksia. Verkkogalleria toimii Taidemaalariliiton jäsenille myös ilmoittautumisalustana, jonka avulla taiteilija pystyy toimittamaan taidemaalarilistaukseen tarvittavat biografiatiedot, portfolion sekä välittämään haluamansa teokset myyntiin. Perusteellisen suunnittelutyön pohjalta rakensimme toiminnallisuuksiltaan rikkaan verkkogallerian, jossa keskiöön nostettiin taidemaalarien teokset, taiteilijat sekä itse tapahtuma.

Kehitimme Taidemaalariliiton Teosvälitys -tapahtumalle uudistetun ilmeen, jonka inspiraationa oli yhdistää teollisen muotoilun puhdas ja rouhea tyyli sekä renessanssin arkkitehtuurin klassiset geometriset muodot. Maalauksia ympäröivä leveä valkoinen tila muistuttaa taidenäyttelyiden esillepanoa. Suurten kuvien ja valokuvien yhdistäminen Sans serif -kirjasintyyppiin luo raikkaan ja modernin tunnelman, kun taas tummanvihreä korostusväri muistuttaa verkkosivun kävijää Suomen metsistä ja luonnosta.

Teoskokoelmaan on koottu kaikki ennen tapahtumaa ostettavissa olevat ja ennakkotilattavat teokset sekä luettelo taiteilijoiden biografioista ja teoksista, joita voi selata vieraillessaan Kaapelitehtaalla järjestettävässä näyttelyssä. Sujuvaa ostamista varten loimme Woocommerce-verkkokauppaan räätälöidyn toiminnallisuuden, jonka avulla kävijät voivat ennakkovarata teoksen ilman maksua, tai ostaa teoksia ennen Teosvälitys-tapahtumaa ennakkoon ja noutaa teoksen Kaapelitehtaalta, tai tilata kotiinkuljetuksen. Suodatin- ja hakutyökalun ansiosta koko maalauskokoelma on helposti asiakkaiden saatavilla sekä desktop-näkymässä että mobiililaitteella.

Suomen suurimman kuvataidetapahtuman kävijämäärä oli pandemian vuoksi valitettavasti rajattu ja Merikaapelihallin valtavaan 3148 neliömetrin saliin päästettiin kerralla vain kuusi ihmistä. Tapahtuman hallitun ja turvallisen näyttelykokemuksen varmistamiseksi loimme sähköisen rekisteröintijärjestelmän, jossa tapahtumaan osallistujat voivat verkkosivustolta varata itselleen vapaan vierailuajan Kaapelitehtaalle maksimikävijämäärän per vierailuaika perusteella.

Tapahtuman vierailijalle näkyvien toiminnallisuuksien lisäksi kurkistetaan vielä hieman verkkokaupan konepellin alle; loimme Taidemaalariliiton jäsenille räätälöidyn ilmoittautumis- ja sisällönsyöttölomakkeen, jolla pystyimme automatisoimaan yli 600 taiteilijan ilmoittautumisen tapahtumaan sekä siirtämään teostiedot automaattisesti WooCommerce-verkkokauppaan. Lomake rakennettiin siten, että se siirtää kuvataiteilijan taideteosten tiedot, kuvat sekä taidemaalareiden biografiat automaattisesti verkkokauppaan sekä taidemaalarien profiileihin, keräten samalla tapahtuman osallistujat. Lisäksi Taidemaalariliiton sisäiseen käyttöön rakensimme kustomoidun ulosvientitoiminnallisuuden, jonka avulla jäsenten teos- ja osallistumistiedot voidaan viedä sujuvasti ulos järjestelmästä.

Kokonaisuudessaan projekti toteutettiin kunnianhimoisessa aikataulussa ja läheisessä yhteistyössä Taidemaalariliiton tiimin kanssa, ilman kompromisseja. On ollut todellinen ilo työskennellä Taidemaalariliiton kanssa ja olemme erittäin ylpeitä lopputuloksesta. Jatkamme tiivistä yhteistyötä myös tulevaisuudessa.

Tällä hetkellä verkkokauppa ja varausjärjestelmä on auki ainoastaan ennen tapahtumaa ja tapahtuman aikana, mutta tulevaisuudessa tarkoituksena on pitää kauppa auki mahdollisesti ympäri vuoden!


Sinua voisi kiinnostaa myös

Hivpoint

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Hivpoint edistää terveyttä, hyvinvointia ja yhdenvertaisuuden toteutumista heille, joita hiv on koskettanut eniten. Hivpoint ennaltaehkäisee uusia hiv-tartuntoja ja tukee sekä hiv-tartunnan saaneita ja hivistä huolestuneita tarjoamalla testaus-, tuki- ja neuvontapalveluita hiviin ja seksuaaliterveyteen liittyen. Hiv-säätiön projekti käynnistyi tarpeesta yhdistää kolme Hiv-säätiön ylläpitämää verkkosivustoa – miestenkesken.fi, justwearit ja hivpoint.fi, yhdeksi hivpoint.fi -sivustoksi. Uudistuksen tavoitteena oli luoda […] Lue lisää

RELEX Solutions

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

RELEX Solutions on kansainvälinen ohjelmistoalan yritys, joka on perustamisvuodestaan 2005 lähtien tarjonnut edistyksellisiä tuotteita maailman johtavimmille kaupan alan yrityksille. Relexin Living Retail -palvelu optimoi tarkasti päivittäistavarakaupan prosesseja, parantaen vähittäiskaupan asiakkaiden tuotteiden saatavuutta, varastonhallinnan ja työvoiman optimointia sekä minimoiden pilaantuneiden tuotteiden määrää. RELEX määritteli ydintarinansa uudestaan vuonna 2019. Tämän yhteydessä koettiin luonnolliseksi päivittää brändin visuaalinen ilme […] Lue lisää

Hunajayhtymän verkkokauppa kuluttajille

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Hunajayhtymän verkkokauppa kuluttajille Hunajayhtymä Oy on pakannut suomalaista hunajaa suomalaisille kuluttajille jo yli 50 vuotta. Tuotteet ovat kaupanhyllyjen klassikkoja, joita moni muistaa maistaneensa jo lapsuudessa. Hunajayhtymän perusti vuonna 1969 joukko mehiläishoitajia vastaamaan kahteen tarpeeseen: hunajan myynnin tehostamiseen sekä monipuoliseen mehiläistarvikemyyntiin. Puoli vuosisataa myöhemmin molemmat näistä tavoitteista ovat edelleen liiketoiminnan kivijalka. Toiminta perustuu vahvoihin vihreisiin arvoihin, […] Lue lisää

Costo.fi verkkokauppa

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Costo on suomalainen kestäviä ja laadukkaita asusteita myyvä yritys, jonka myynnistä merkittävä osa tapahtuu verkkokaupan kautta. Costolaisten sydäntä lähellä ovat ajaton suunnittelu, vastuullisesti ja lähellä tuotetut tuotteet sekä hyvä ja asiantunteva palvelu. Pääsimme vastaamaan Coston verkkokaupan uudistuksesta. Projekti lähti liikkeelle tarpeesta vaihtaa soveltuvampaan verkkokauppa-alustaan edellisen Magento-alustan vanhennuttua. Alustaksi valikoitui WooCommerce, johon integroitiin Odoo ERP-järjestelmä Web-veistämön […] Lue lisää

Piirlan B2B-verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Piirla on johtava kotimainen ajopiirturituotteiden asiantuntija ja maahantuoja yli 40 vuoden kokemuksella. Piirla on erikoistunut ajoneuvojen turvallisuutta parantaviin jälkiasenteisiin lisävarusteisiin. Piirla maahantuo ja jälleenmyy alkolukkoja, alkometrejä, nopeudenrajoittimia ja kuljettajaa auttavia hälytysjärjestelmiä. Piirla valitsi Contrastin kumppanikseen toteuttamaan B2B-verkkokaupan kokonaisvaltaisen uudistuksen. Verkkokaupan teknisiä ominaisuuksia laajennettiin useilla B2B-kaupalle tyypillisillä ominaisuuksilla. Projektin aikana toteutettiin muun muassa mahdollisuus kontrolloida tuotteiden […] Lue lisää

Solidaarisuuden aineettomien lahjojen verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Solidaarisuus on vuonna 1970 perustettu suomalainen kehitysyhteistyöjärjestö. Solidaarisuus tekee merkittävää työtä naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämiseksi, köyhtymisen pysäyttämiseksi sekä globaalin muutoshalun edistämiseksi. Solidaarisuus on ollut rakas asiakkaamme vuosien ajan ja olemme toimineet heidän tiiviinä digikumppanina aina vuodesta 2017 lähtien. Viimeisimpänä projektina loimme Solidaarisuudelle täysin räätälöidyn aineettomien lahjojen Woocommerce-pohjaisen verkkokaupan, josta fyysisen materian sijaan on mahdollista ostaa […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun