Sushibar+Wine & Story -verkkosivut

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Sushibar+Wine & Story – helsinkiläiset ravintolat verkossa ja maailmalla

Sushibar+Wine on helsinkiläinen ravintolakonsepti, joka yhdistää tuoreista raaka-aineista valmistetun käsityösushin, pohjoismaisen muotoilun helmet ja itsenäisten tuottajien orgaaniset viinit. Kun vuosikymmenen toiminut sushibaari päätti laajentaa ravintolaverkostoaan Osloon keväällä 2020, oli aika uudistaa verkkosivut – ja digimarkkinointi – tukemaan kansainvälistymistä. Näin alkoi yhteistyö Sinisen Härän kanssa.

Samalla päätettiin remontoida samaan konserniin kuuluvan kahvila-ravintola Storyn sivut. Helsingin Vanhasta Kauppahallista alkunsa saaneen Storyn kolmen ravintolan idea pohjaa rehelliseen humanskonstiin, perinteisen kotiruoan kaupunkilaisserkkuun, jota nautitaan erityisesti aamiaisen ja lounaan muodossa.

Projektiin kuului verkkosivujen käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyö on jatkunut digimarkkinoinnilla ja verkkosivujen jatkokehityksellä.

Sushibar+Winen kansainvälisellä sivustolla menu ja fiilis ovat pääosassa

Oslon ravintolamaailman valloitus oli selkeä lähtösysäys Sushibar+Winen verkkosivu-uudistukselle. Olihan helsinkiläisten rakastama brändi norjalaisille tuiki tuntematon, ja uuden sivuston hakukoneoptimointi pelasi oleellista paikkaa näkyvyyden kasvattamisessa. Lisäksi Sushibar+Wine tahtoi kumppanin, jolle voi ulkoistaa myös digimarkkinointia.

Verkkosivu-uudistuksen Sininen Härkä aloitti ravintolalle tärkeimmistä tekijöistä: ruokamenun helposta silmäiltävyydestä, oikeanlaisen fiiliksen herättämisestä ja kansainvälisyyden huomioimisesta. Keskeiselle paikalle sijoitettuun menuun rakennettiin ruokarajoitusten mukainen filtteröinti, joka toimii luonnollisesti myös mobiilissa. Tunnelmaan taas johdattaa heti etusivun ylävalikon alla elävä video.

Storylle luotiin sen tarinaa ja palveluita tukevat verkkosivut

Vaikka Sushibar+Wine ja Story ovat kaksi eri brändiä, kuuluvat ne saman We Are Group -konsernin alle. Storyn verkkosivu-uudistuksessa päätettiinkin hyödyntää jo testattua, Sushibar+Winen kohdalla toimivaksi havaittua sivupohjaa. Visuaalinen ilme erottaa saitit toisistaan, mutta yleisfiilis ja toiminnallisuudet noudattelevat samaa kaavaa – tosin poikkeuksiakin on.

Story ei ole kansainvälinen brändi, vaan kaikki sen kolme ravintolaa sijaitsevat Helsingissä. Myös kahvila-ravintolan tuotteet eroavat merkittävästi sushibaarista, mikä huomioitiin sivuston suunnittelussa. Koska ennakkotilaus on isossa roolissa Storyn palveluissa, rakensi Sininen Härkä Tilaa ennakkoon -painikkeen kulkemaan mukana saitin tärkeimmillä sivuilla.

Koska oikeanlaisen tunnelman välittäminen oli myös Storylle tärkeää, jätettiin etusivun yläreunaan tilaa fiilisvideolle. Ravintolat sijaintitietoineen löytyvät sivulta kätevästi, kuten myös palvelut, joista esimerkiksi yksityistilaisuuden varaamisen alkuvaihe integroitiin sivustolle toisen käyttöjärjestelmän alta.

Onnistuneet uudistukset siivittävät myyntiä ja maailmanvalloitusta

Sushibar+Winen ja Storyn saittiuudistukset onnistuivat tavoitteiden mukaisesti. Kumpikin verkkosivusto rakennettiin sopivan simppeliksi – myös sisällönhallinnan osalta – mutta niitä elävöittävät liike ja dynaamisuus. Hyvä fiilis saatiin näkyville. Sivut tuntuvat toistensa sukulaisilta, mutta brändit erottuvat omikseen ja tekniikka tukee kummankin ravintolakonseptin liiketoiminnan vaatimuksia.

Vanhoilta saiteilta puuttunut analytiikan hyödyntäminen on saatu käyttöön, ja mikä erittäin tärkeää: hakukoneoptimointi on kunnossa ja saitit tavoittavat hakukoneiden kautta ravintolatarjontaa etsivät nälkäiset. Verkkosivu-uudistuksesta alkanut yhteistyö jatkuu sivujen ylläpidolla, minkä lisäksi Sushibar+Winen matkaa Pohjoismaissa avustetaan Sinisen Härän digimarkkinointiosaamisen voimin. Mainioiden tulosten turvin on hyvä jatkaa kehittämistä.

”We Are Groupin jengin kanssa on ollut nastaa tehdä töitä! Saadaan yhdessä hyvällä porukalla aikaiseksi hienoja juttuja pikaisessakin aikataulussa. maailmanlaajuisesta pandemiasta välittämättä.”
– Mikko Salonen, Sinisen Härän projektivastaava.

Lue lisää tästä casesta lisätietoa-osion linkin kautta!


Sinua voisi kiinnostaa myös

Patisserie Teemu Aura – leipomoverkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Patisserie Teemu Aura on vuonna 2011 perustettu helsinkiläinen leipomokonditoria. Vartiokylässä ja K-Supermarket REDIssä sijaitsevien leipomoiden lisäksi Patisseriella on myymälä Hakaniemessä sekä liikkuva kahvila-auto Pullabiili. Johtoajatuksena on uudistaa luovasti klassista leivontaa ja tarjota hyvällä maulla, tinkimättömällä asenteella ja laadukkaista aineksista luotuja artesaaniherkkuja arkeen ja juhlaan. Projektiin kuului verkkokaupan käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WooCommerce-verkkokauppatoteutus sekä WordPress-palvelintila […] Lue lisää

Reila Yhtiöt Oy:n verkkosivut

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Verkkoasema otti haltuunsa turvallisuusalalla toimivan Reila Yhtiöt OY:n markkinoinnin loppuvuodesta 2021. Yrityksen koko brändi meni uusiksi alkuvuodesta 2022 yhteistyökumppanimme MBE:n toimesta ja samalla Reilassa haluttiin uusia verkkosivut. Vanhat sivut oli kasattu kokoon nopeasti, eivätkä ne palvelleet uudistunutta brändiä. Koko Reilan tuoteportfolio – tuotenimet ja palvelukuvaukset – uudistui, samoin kuin visuaalinen ilme logosta värimaailmaan. Pääsimme tekemään […] Lue lisää

TSS Prime

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

TSS Prime tarjoaa seurakunnille ja julkishallinnon organisaatioille räätälöityä ohjelmistoa. Sen avulla TSS Primen asiakkaat voivat suunnitella sisäistä työtä paremmin, tehostaa tiedonhallintaa, sujuvoittaa käytännön tekemistä ja parantaa asiakaspalvelun laatua. Toteutimme TSS Primelle uudistetun brändi-ilmeen sekä myyvät ja hakukoneoptimoidut verkkosivut. Yritys perustettiin vuoden 2021 alussa yrityskaupan myötä, mutta silloin valmiina ei ollut käytännössä mitään: ei logoa, visuaalista […] Lue lisää

eQ Haku

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

eQ Toimitilat omistaa ja hallinnoi suurta määrää kiinteistöjä eri puolilla Suomea. eQ Toimitilat halusi uudistaa uusille ja nykyisille vuokralaisilleen suunnatun verkkopalvelunsa vastaamaan tämän päivän korkeimpia standardeja ja nykyisiä strategisia tavoitteitaan. Uudistusprojekti lähti käyntiin määrittelyvaiheella, jossa samalla luotiin eQ Toimitiloille oma brändi-ilme. Työhön lähdettiin puhtaalta pöydältä. Heti määrittelyvaiheessa uuden sivuston tärkeimmäksi toiminnallisuudeksi nousi vapaiden toimitilojen haku. […] Lue lisää

Boco IP verkkosivu-uudistus

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Boco IP on aineettoman omaisuuden hallintaan erikoistunut patenttitoimisto. Yritys tarjoaa B2B-asiantuntijapalveluita aina yksittäisten tavaramerkkien rekisteröimisestä laajojen IPR-salkkujen hallintaan sekä IPR-strategioiden laatimiseen saakka. Suomen markkinassa yritys on merkittävä peluri ja alanjohtava toimija. Polkumme yhdistyivät, kun Boco IP:n tiimi oli tunnistanut selkeän tarpeen verkkosivustonsa uudistamiselle ja myynnin kehittämiselle. Ongelmia oli useita: liian vähän liidejä, suuri kävijöiden poistumisprosentti […] Lue lisää

Scope Design

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Scope Design – Verkkosivut, joilla hymyillään enemmän Scope Design on Käpylän idyllisessä ympäristössä majaansa pitävä suunnittelutoimisto, jolta saa toimitilan muutosprojektin aidosti avaimet käteen -periaatteella. Scopen visiona on luoda tiloja, joissa hymyillään enemmän – ja se ehdottomasti näkyykin tiimin innostuksena ja ammattimaisuutena. Projektiin kuului avainsanatutkimus, käyttöliittymäsuunnittelu, visuaalinen suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyö jatkuu […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun