Sushibar+Wine & Story -verkkosivut

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Sushibar+Wine & Story – helsinkiläiset ravintolat verkossa ja maailmalla

Sushibar+Wine on helsinkiläinen ravintolakonsepti, joka yhdistää tuoreista raaka-aineista valmistetun käsityösushin, pohjoismaisen muotoilun helmet ja itsenäisten tuottajien orgaaniset viinit. Kun vuosikymmenen toiminut sushibaari päätti laajentaa ravintolaverkostoaan Osloon keväällä 2020, oli aika uudistaa verkkosivut – ja digimarkkinointi – tukemaan kansainvälistymistä. Näin alkoi yhteistyö Sinisen Härän kanssa.

Samalla päätettiin remontoida samaan konserniin kuuluvan kahvila-ravintola Storyn sivut. Helsingin Vanhasta Kauppahallista alkunsa saaneen Storyn kolmen ravintolan idea pohjaa rehelliseen humanskonstiin, perinteisen kotiruoan kaupunkilaisserkkuun, jota nautitaan erityisesti aamiaisen ja lounaan muodossa.

Projektiin kuului verkkosivujen käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyö on jatkunut digimarkkinoinnilla ja verkkosivujen jatkokehityksellä.

Sushibar+Winen kansainvälisellä sivustolla menu ja fiilis ovat pääosassa

Oslon ravintolamaailman valloitus oli selkeä lähtösysäys Sushibar+Winen verkkosivu-uudistukselle. Olihan helsinkiläisten rakastama brändi norjalaisille tuiki tuntematon, ja uuden sivuston hakukoneoptimointi pelasi oleellista paikkaa näkyvyyden kasvattamisessa. Lisäksi Sushibar+Wine tahtoi kumppanin, jolle voi ulkoistaa myös digimarkkinointia.

Verkkosivu-uudistuksen Sininen Härkä aloitti ravintolalle tärkeimmistä tekijöistä: ruokamenun helposta silmäiltävyydestä, oikeanlaisen fiiliksen herättämisestä ja kansainvälisyyden huomioimisesta. Keskeiselle paikalle sijoitettuun menuun rakennettiin ruokarajoitusten mukainen filtteröinti, joka toimii luonnollisesti myös mobiilissa. Tunnelmaan taas johdattaa heti etusivun ylävalikon alla elävä video.

Storylle luotiin sen tarinaa ja palveluita tukevat verkkosivut

Vaikka Sushibar+Wine ja Story ovat kaksi eri brändiä, kuuluvat ne saman We Are Group -konsernin alle. Storyn verkkosivu-uudistuksessa päätettiinkin hyödyntää jo testattua, Sushibar+Winen kohdalla toimivaksi havaittua sivupohjaa. Visuaalinen ilme erottaa saitit toisistaan, mutta yleisfiilis ja toiminnallisuudet noudattelevat samaa kaavaa – tosin poikkeuksiakin on.

Story ei ole kansainvälinen brändi, vaan kaikki sen kolme ravintolaa sijaitsevat Helsingissä. Myös kahvila-ravintolan tuotteet eroavat merkittävästi sushibaarista, mikä huomioitiin sivuston suunnittelussa. Koska ennakkotilaus on isossa roolissa Storyn palveluissa, rakensi Sininen Härkä Tilaa ennakkoon -painikkeen kulkemaan mukana saitin tärkeimmillä sivuilla.

Koska oikeanlaisen tunnelman välittäminen oli myös Storylle tärkeää, jätettiin etusivun yläreunaan tilaa fiilisvideolle. Ravintolat sijaintitietoineen löytyvät sivulta kätevästi, kuten myös palvelut, joista esimerkiksi yksityistilaisuuden varaamisen alkuvaihe integroitiin sivustolle toisen käyttöjärjestelmän alta.

Onnistuneet uudistukset siivittävät myyntiä ja maailmanvalloitusta

Sushibar+Winen ja Storyn saittiuudistukset onnistuivat tavoitteiden mukaisesti. Kumpikin verkkosivusto rakennettiin sopivan simppeliksi – myös sisällönhallinnan osalta – mutta niitä elävöittävät liike ja dynaamisuus. Hyvä fiilis saatiin näkyville. Sivut tuntuvat toistensa sukulaisilta, mutta brändit erottuvat omikseen ja tekniikka tukee kummankin ravintolakonseptin liiketoiminnan vaatimuksia.

Vanhoilta saiteilta puuttunut analytiikan hyödyntäminen on saatu käyttöön, ja mikä erittäin tärkeää: hakukoneoptimointi on kunnossa ja saitit tavoittavat hakukoneiden kautta ravintolatarjontaa etsivät nälkäiset. Verkkosivu-uudistuksesta alkanut yhteistyö jatkuu sivujen ylläpidolla, minkä lisäksi Sushibar+Winen matkaa Pohjoismaissa avustetaan Sinisen Härän digimarkkinointiosaamisen voimin. Mainioiden tulosten turvin on hyvä jatkaa kehittämistä.

”We Are Groupin jengin kanssa on ollut nastaa tehdä töitä! Saadaan yhdessä hyvällä porukalla aikaiseksi hienoja juttuja pikaisessakin aikataulussa. maailmanlaajuisesta pandemiasta välittämättä.”
– Mikko Salonen, Sinisen Härän projektivastaava.

Lue lisää tästä casesta lisätietoa-osion linkin kautta!


Sinua voisi kiinnostaa myös

Delingua -yrityksen sivusto

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Delingua – kielitoimiston uudet kasvot verkossa Delingua on yksi Suomen suurimmista ja tunnetuimmista b2b-kielipalveluyrityksistä, jonka palveluvalikoimaan kuuluvat käännökset, tulkkaus ja kielikoulu. Syksyllä 2020 kielitoimisto oli keskellä brändiuudistusta, jonka myötä vanha visuaalinen ilme sai väistyä – myös verkkosivuilta. ”Projektiin kuului verkkosivujen käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WordPress-verkkosivutoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnilla […] Lue lisää

Boco IP verkkosivu-uudistus

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

Boco IP on aineettoman omaisuuden hallintaan erikoistunut patenttitoimisto. Yritys tarjoaa B2B-asiantuntijapalveluita aina yksittäisten tavaramerkkien rekisteröimisestä laajojen IPR-salkkujen hallintaan sekä IPR-strategioiden laatimiseen saakka. Suomen markkinassa yritys on merkittävä peluri ja alanjohtava toimija. Polkumme yhdistyivät, kun Boco IP:n tiimi oli tunnistanut selkeän tarpeen verkkosivustonsa uudistamiselle ja myynnin kehittämiselle. Ongelmia oli useita: liian vähän liidejä, suuri kävijöiden poistumisprosentti […] Lue lisää

Patisserie Teemu Aura – leipomoverkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Patisserie Teemu Aura on vuonna 2011 perustettu helsinkiläinen leipomokonditoria. Vartiokylässä ja K-Supermarket REDIssä sijaitsevien leipomoiden lisäksi Patisseriella on myymälä Hakaniemessä sekä liikkuva kahvila-auto Pullabiili. Johtoajatuksena on uudistaa luovasti klassista leivontaa ja tarjota hyvällä maulla, tinkimättömällä asenteella ja laadukkaista aineksista luotuja artesaaniherkkuja arkeen ja juhlaan. Projektiin kuului verkkokaupan käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WooCommerce-verkkokauppatoteutus sekä WordPress-palvelintila […] Lue lisää

ZURE – Verkkosivusto

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

ZURE on Microsoft Azuren käyttöön ja konsultointiin erikoistunut IT-toimija. ZUREn ja Sinisen Härän polut kohtasivat, kun ZUREn olemassa oleva sivusto ei enää vastannut sen markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin. Lähdimme ratkomaan ongelmaa Siniselle Härälle tyypillisellä tavalla eli verkkosivu-uudistuksen kautta. Vanhat verkkosivut kasvun esteenä Vuoden 2020 lopussa ZUREn olemassa olevat verkkosivut olivat tulleet tiensä päähän ja ne […] Lue lisää

Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivustouudistus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kilpailu- ja kuluttajavirasto KKV:n verkkopalvelun suunnittelu- ja toteutusprojekti starttasi kovalla vauhdilla elokuussa 2021. Tavoitteena oli saada vuoden 2021 loppuun mennessä uusi verkkopalvelu sekä KKV:lle että Euroopan kuluttajakeskus ECC:lle, mikä mahdollistettiin WordPress Multisite -alustan päälle tehdyllä ratkaisulla. Tiukasta aikataulusta huolimatta projekti eteni aikataulussa ja uudet verkkopalvelut julkaistiin joulukuussa 2021. Uudistuksen tavoitteet oli työstetty KKV:n johdon, viestinnän […] Lue lisää

Sport Event Management Finland – markkinointisivusto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kansainvälinen käyntikortti urheilulle Sport Event Management Finland (SEMF) tekee Suomea tunnetuksi kansainvälisten urheilutapahtumien järjestäjille ja urheilijoille. Yksikkö toimii Lahti Region Oy:n (visitlahti.fi) yhteydessä. Hankkeen taustalla on viisi eri kaupunkia sekä laaja urheilu- ja matkailunedistämisverkosto. Osana hanketta haluttiin rakentaa markkinointisivusto Sportsfinland.com. Se kokoaa urheilutoimijoita kiinnostavat tiedot yhteen paikkaan ja tuo esiin kaupunkien tarjontaa. Sivusto tukee myös […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun