Boco IP verkkosivu-uudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Boco IP on aineettoman omaisuuden hallintaan erikoistunut patenttitoimisto. Yritys tarjoaa B2B-asiantuntijapalveluita aina yksittäisten tavaramerkkien rekisteröimisestä laajojen IPR-salkkujen hallintaan sekä IPR-strategioiden laatimiseen saakka. Suomen markkinassa yritys on merkittävä peluri ja alanjohtava toimija.

Polkumme yhdistyivät, kun Boco IP:n tiimi oli tunnistanut selkeän tarpeen verkkosivustonsa uudistamiselle ja myynnin kehittämiselle.

Ongelmia oli useita: liian vähän liidejä, suuri kävijöiden poistumisprosentti ja käsiin levinnyt rakenne

Kun lähdimme tutustumaan Boco IP:n verkkosivuston ja -myynnin haasteisiin, totesimme heidän kärsivän hyvin tyypillisistä B2B-asiantuntijapalveluiden ongelmista.

Asioita oli tehty paljon ja hyvällä meiningillä, mutta tuloksia ei vain saatu riittävästi.

Boco IP:n tiimi oli tunnistanut isoimmiksi haasteiksi mm. seuraavia asioita:
– liidejä ei saatu riittävästi ja ne eivät olleet laadukkaita
-sivustolla vierailevat kävijät poistuivat sivustolta nopeasti
-hakukonenäkyvyys ei ollut halutulla tasolla ja hyviä sijoituksia oli vaikea saavuttaa
-sivusto oli hidas ja raskas käyttää
-sivustoa oli vaikea päivittää ja jatkokehitystä oli hankalaa sekä kallista tehdä
-ilme oli vanhentunut ja se ei kuvastanut haluttua brändi-ilmettä

Määritimme Boco IP:n tiimin kanssa projektin tärkeimmiksi tavoitteiksi:
1. Rakenteen selkeyttäminen ja myynnillisyyden parantaminen (konversiot ylös)
2. Modernin ja yrityksen henkeä huokuvan visuaalisen ilmeen luominen
3. Hakukoneoptimointi ja sisältöjen parantaminen
4. Palveluiden myyvempi esittely ja palvelutekstien kohentaminen
5. Sivujen hallinnan ja käytettävyyden helpottaminen

Näin se tehtiin

Käynnistimme projektin työpajalla, missä lähdimme ideoimaan luovaa konseptia projektin päätösten taustalle. Keräsimme tietoa ja keskustelimme useiden tuntien ajan mm. Boco IP:n liiketoiminnasta, asiakkaista, haasteista, tavoitteista ja sukelsimme syvälle myös vanhojen sivujen ongelmiin ja kipukohtiin.

Tämä työ todella kantoi tulosta ja löysimme yhteisen sävelen ja idean luovalle konseptille.

Määritimme 5 ohjaavaa tekijää suunnittelutyöhömme:
1. Nopea yhteydenotto ja mahdollisuus keskustella asiantuntijan kanssa nopeasti -> näin asiakkaat haluavat ostaa
2. Ihmiset, ihmiset, ihmiset -> kasvottomuus pois
3. Tarjotaan tieto riittävästi, mutta ei liikaa -> taklataan infoähky
4. Selkeät käyttäjäpolut eri käyttäjätarinoille -> ei eksytetä ostajaa
5. Opettava ja myyvä sisältö erilleen ja niille selkeät roolit sivustolla -> tavoitteiden tehokas saavuttaminen

Otimme mukaan sivuston suunnitteluun alusta asti myös Leadoon botin, sillä tunnistimme sille selkeän roolin käyttäjien ohjaamisessa ja konversioiden tehostamisessa.

Luovan konseptin määrittämisen jälkeen jatkoimme verkkosivujen rakentamisen prosessimme mukaisesti eteenpäin ja toteutimme:
1. Käyttöliittymäsuunnittelun
2. Ulkoasusuunnittelun + klikattavan ja skrollattavan prototyypin
3. Teknisen toteutuksen custom-koodilla
4. Käytön koulutuksen
5. Testauksen ja julkaisun

”Kun pääsin näkemään Sinisen Härän ensimmäisen vedoksen rakenteesta ja visuista, olin että WAU! Ulkoasusta oli saatu hyvin kiinni jo heti alkumetreiltä asti ja se oli juuri sitä, mitä halusimmekin. Rakenteen ja käyttöliittymän suunnittelu menin muutenkin hienosti. Oli loistava idea erottaa opettava ja myynnillinen sisältö toisistaan ja luoda niille selkeät omat roolit käyttäjien matkalla”
– Heidi Lautjärvi, Head of Marketing and Communications, Boco IP

Tulokset

Konversioiden määrä ja laatu saatiin kasvuun jo muutamassa kuukaudessa sivujen julkaisusta. Projekti rullasi hienosti eteenpäin ja alkuperäinen julkaisupäivä siirtyi vain kerran eteenpäin.

Aloimme nähdä tuloksia lähes välittömästi niin hakukonenäkyvyyden kuin konversioidenkin suhteen. Liidituotantokin otti sykähdyksen eteenpäin ja nostimme sivuston konversioprosenttia moninkertaiseksi lähtötilaan nähden.

”Olemme tosi tyytyväisiä verkkosivuprojektiin. Saavutimme tärkeimmät tavoitteemme ja nyt sivut ovat todella hyvän näköiset, niitä on helppo käyttää, rakenne on selkeä ja myynnillisyys toimii. Olemme myös saaneet tosi hyvää palautetta sivuista niin sisäisesti kuin ulkopuolisiltakin. Aiomme jatkaa sivuston kehitystä eteenpäin ja erityisesti sisällöllistä jumppaa teemme jatkossakin. Nyt on hienoa päästä näkemään, miten yhdessä määrittämämme hypoteesit toimivat käytännössä!”
– Heidi Lautjärvi, Head of Marketing and Communications, Boco IP


Sinua voisi kiinnostaa myös

Musiikkiala.fi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli. Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan. Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset! […] Lue lisää

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Uusi Korkeasaari.fi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suunnittelimme ja toteutimme Korkeasaaren eläintarhan uuden verkkosivuston ja intranetin. Visuaalisesti houkutteleva ja käyttäjäystävällinen sivusto helpottaa tiedon löytämistä ja intranet puolestaan sisäistä viestintää. Uudistus on tärkeä askel kohti parempaa asiakaskokemusta ja digitaalista näkyvyyttä – keskiössä ollen Korkeasaaren vierailijoita kiinnostava informaatio niin saapumisesta ja lipuista kuin eläinlajeista ja niiden suojelusta. Uuden verkko­sivuston tavoitteena on ensi­sijaisesti parantaa Korkea­saaren […] Lue lisää

Oulun kaupungin multisite-verkkopalvelu

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Oulun kaupungin multisite-kokonaisuus Yksi Suomen suurimmista julkisen sektorin WordPress-multisite-hankkeista syntyi Oulussa Asiakastarina pähkinänkuoressa Oulun kaupunki, Suomen viidenneksi suurin kaupunki ja tuleva Euroopan kulttuuripääkaupunki 2026, tunnisti strategisen tarpeen uudistaa ja yhtenäistää laajaa verkkosivustokokonaisuuttaan. Aiempi, sadoista sivustoista koostunut ympäristö, joka oli toteutettu useilla eri teknologioilla ja hyödynsi pääosin Liferay-alustaa, oli palvellut kaupunkia hyvin aikansa. Oulun kaupungilla oli […] Lue lisää

Fraidei

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uudistuksen lähtökohtana Fraidei on suomalainen, skaalautuvia ICT-palveluja tarjoava yritys, joka haluaa mahdollistaa asiakkailleen sekä saumattoman sujuvuuden että komean kasvun. Fraideilla on yli 1200 tyytyväistä yritysasiakasta, joita palvelee 120 alan huippuammattilaista. Vuoden 2024 lopussa yritys käynnisti brändi- ja sivustouudistuksen. Uuden brändin ja sivuston suunnittelusta vastasi suunnittelutoimisto Bond. Paper Planesin taas valikoitui kumppaniksi verkkosivuston rakentamiseen ja koodaukseen […] Lue lisää

Hopkins

Tekijä: MEOM

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hopkins on digitaalisen markkinoinnin toimisto, joka auttaa asiakkaitaan kasvattamaan liiketoimintaa digitaalisen mainonnan, hakukoneoptimoinnin, markkinoinnin automaation ja analytiikan avulla. Uudistuksen taustalla Hopkins oli työstänyt brändi-identiteettiään yhdessä Hasan & Partnersin kanssa. Seuraavana vuorossa oli itse verkkosivustouudistus, jolla tuore brändi-ilme tehtäisiin eläväksi. Ilmeen lisäksi uudistustarvetta oli verkkosivuston teknisellä puolella. Verkkosivusto rakennettiin tukemaan paremmin palveluiden esittelyä ja muun muassa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun