Suomen Yrittäjät

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen Yrittäjät on 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, jonka tavoitteena on parantaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asemaa ja yrittämisen olosuhteita. Toiminta rakentuu lähes 400 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 61 toimialajärjestöstä.

Kolmen vuoden aikana huolella toteutetussa Yrittäjien verkkosivuprojektissa uudistettiin pääsivusto Yrittajat.fi ja luotiin uusi, julkisesta verkkopalvelusta erillinen kirjautumisen takana oleva Jäsenpalvelu. Projektin yhteydessä uudistettiin myös Suomen Yrittäjien paikallisyhdistysten ja aluejärjestöjen sivut. Ne saivat yhdenmukaiset ja helpommin ylläpidettävät sivunsa osaksi pääsivustoa.

Uuden verkkopalvelun konseptoinnin ja vaatimusmäärittelyn kumppanina Yrittäjillä oli North Patrol. Visuaalisesta ilmeestä sekä käyttökokemuksen suunnittelusta vastasi design- ja teknologiatoimisto Qvik ja vahvan panoksen visuaaliseen suunnitteluun antoivat myös Valun suunnittelijat. Valu hoiti verkkopalvelukokonaisuuden teknisen toteutuksen ja toimii jatkossa myös Suomen Yrittäjien verkkopalvelukokonaisuuden ylläpito- ja jatkokehityskumppanina.

Valu toteutti Suomen yrittäjille kolme erillistä palvelua: julkisen verkkosivuston, jäsenextranetin sekä alustan hanke- ja kampanjasivustoille. Yhteensä kokonaisuus sisältää noin 200 000 erilaista sisältöä: uutisia, tiedotteita, blogeja, oppaita, jäsenetuja, tapahtumia, yhteystietoja, tutkimuksia jne.

Huolellinen taustatyö näkyy loppukäyttäjälle helppoutena

Verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteena oli auttaa käyttäjää löytämään valtavasta tietomassasta kulloinkin itselleen tarpeelliset tiedot. Myös visuaalista ilmettä ja käyttökokemusta haluttiin raikastaa.

Sekä asiakkaan että Valun tekemä huolellinen taustatyö saa asiat näyttämään valmiilla sivustolla yksinkertaisilta ja helpoilta. Valun projektipäällikkö Petri Kananen toteaa: “Sivuston juju onkin asioiden löydettävyyden helppous. Käyttäjän ei tarvitse tietää, kuinka monta tuntia on käytetty vaikkapa taksonomioiden miettimiseen ja määrittelyn tarkentamiseen. Asiat löytyvät käyttäjän näkökulmasta taianomaisesti.”

Sisältöjen ylläpitoa helpotettiin monin tavoin. Sisältöjä tuotetaan keskitettyihin sisältövarastoihin, joista niitä voidaan metatietoihin perustuen esittää automaattisesti sivuston eri osissa. Palvelussa voidaan joustavasti nostaa esiin kulloinkin ajankohtaisia sisältöjä, tapahtumia ja vaihtuvia teemoja sekä jäsenetuja. Sisältöjä voidaan nostaa automaattisesti myös paikallisyhdistysten ja aluejärjestöjen sivuille. Tämä helpottaa etenkin pienempien yhdistysten verkkosivujen ylläpitoa. Yhdenmukaistamalla ja selkiyttämällä sivustojen rakennetta ja työkaluja varmistetaan, että samoja sisältöjä ei enää jatkossa tuoteta ja ylläpidetä useammassa paikassa.

Migraatiossa ja kirjautumisessa vaativia teknisiä ratkaisuja

Sisällöntuottajien aikaa säästettiin huomattavasti, kun Valu toteutti julkiselle verkkosivustolle kymmeniä tuhansia sisältöjä kattavan sisältömigraation Drupalista. Migraatio toteutettiin keräämällä sisällöt julkisen käyttöliittymän kautta räätätälöidyllä hakurobotilla, jolloin tietojen kerääminen oli sujuvaa eikä vaatinut työtä aikaisemmalta järjestelmätoimittajalta.

Jäsenextranetin kirjautuminen toteutettiin räätälöitynä OpenID Connect -kirjautumisena. Kirjautumisen yhteydessä jäsenyrityksen ja extranetiin kirjautuvan käyttäjän tiedot päivitetään Microsoft Dynamicsista. Jäsen voi myös muokata palvelussa omia tai yrityksensä tietoja, jolloin tiedot viedään integraation kautta takaisin jäsenrekisteriin.

Lisäksi jäsenextranetin jäsenhakemistoon tuodaan tausta-ajona kaikkien jäsenyritysten ja pääyhteyshenkilöiden tietoja.

Jäsenextranetissa näytetään julkisella sivustolla julkaistuja uutisia ja jäsenetuja rajapinnan kautta. Extranetiin toteutettiin myös PWA-sovellus, jonka avulla jäsenextranetin voi tallentaa oman puhelimen aloitusnäytölle.

Suomen Yrittäjien tietohallintopäällikkö Janne Pärnäsen mukaan integraatiot olivat laajan kokonaisuuden ohessa projektin haastavin osuus. “Saimme kuitenkin yhdessä Valun ja crm-toimittajan kanssa aika kompleksit haasteet ratkaistua ja lopputulos on toimiva”, hän toteaa.

”Valu vakuutti meidät teknisellä osaamisellaan. Sivustokokonaisuudessamme ratkaisi nimenomaan osaaminen vaativissa teknisissä toteutuksissa. Yhteistyö toimi hyvin etäyhteyksin. Sitä jännitimme alkuun, mutta kaikki hoituu näköjään etänä.”

Taru Jussila, viestintäjohtaja, Suomen Yrittäjät

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

PolarPro sivuston uudistus

Tekijä: Digiteam Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Digitaalisen mainonnan konsultointi osana yhteistyötä, Sisällöntuotantotuki asiakkaalle osana projektia, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

PolarPro on vuonna 2008 perustettu henkilöstö- ja logistiikkaratkaisujen syväosaaja, joka palvelee kaikenkokoisia yrityksiä monipuolisella palvelukokonaisuudella. Taustaa ja tavoitteita verkkosivuston uudistukselle PolarPro Henkilöstöratkaisut Oy on logistiikan ja kuljetusalan henkilöstöratkaisuihin erikoistunut yritys, joka palvelee sekä pieniä että suuria toimijoita alallaan. Yrityksen verkkosivusto kaipasi modernisointia, sillä se oli jäänyt ajan myötä vanhanaikaiseksi. Tavoitteena oli selkeyttää käyttäjäpolkuja, päivittää valikko- […] Lue lisää

Mustankorkea – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Tieto helpommin esiin Mustankorkea on jäteyhtiö, jonka toimialueella asuu 178 000 asukasta Jyväskylässä, Laukaassa, Muuramessa ja Toivakassa. Sen verkkosivuston tärkein tehtävä on tukea yhtiön päätoimintoja: ​​jätteiden keräystä, käsittelyä ja hyödyntämistä sekä jäteneuvontaa. Viime vuosina Mustankorkea on alkanut myydä myös biokaasua ja multaa. Eri asiakasryhmiä on paljon, samoin viestittävää. Uuden sivuston rakentaminen alkoi konseptointityöpajoilla. Käyttäjälähtöinen sisältörakenne […] Lue lisää

Tampereen Energia – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Palvelun tietoturva auditoitu kolmannen osapuolen toimesta

Uusi sivusto antaa markkinoille ja myynnille siivet Tampereen Energian sivustouudistus lähti tarpeesta uudistaa nettisivusto vastaamaan yrityksen uutta, asiakaslähtöisempää strategiaa ja samalla uudistuvaa brändiä. Brändiuudistus alkoi yli kaksi vuotta sitten, ja Valu tuli mukaan kuvaan, kun oli aika lähteä toteuttamaan uutta verkkosivustoa. – Projekti kilpailutettiin vuonna 2021 ja aluksi meillä oli toinen toimittaja, mutta kohtasimme heidän […] Lue lisää

Chyde Investin uusi verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Oy Chyde Invest Ab on erikoistunut sekä uudisrakentamiseen että vanhojen rakennusten restaurointiin Hangossa. Tavoitteena on säilyttää kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden kohteiden ainutlaatuisuus ja luoda vanhaa ympäristöä kunnioittaen myös uutta. Yrityksen intohimona on tuoda esiin vanhojen rakennusten kauneus ja historia modernin rakentamisen rinnalla. Yritys julkaisee projekteistaan aktiivisesti verkkosivustollaan, mikä tekee sivuston toimivuudesta ja visuaalisesta houkuttelevuudesta ensiarvoisen tärkeää niin […] Lue lisää

GRK – Verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

GRK:n verkkosivuston uudistaminen Uusi sivusto tuo yhtiön monipuoliset palvelut esiin GRK on yksi Suomen johtavista infra-alan yrityksistä, joka Suomen lisäksi toimii myös Ruotsissa ja Virossa. Yhtiön verkkosivuston uudistustarve nousi strategisista muutoksista ja vanha sivusto ei enää vastannut nykytilanteen tarpeisiin. Uudistusprojekti lähti liikkeelle Valun Ville Juvosen vetämistä konseptisuunnittelun työpajoista, joiden lopputuloksena korostettiin GRK:ta monipuolisena infra-alan toimijana. […] Lue lisää

Sport Event Management Finland – markkinointisivusto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Kansainvälinen käyntikortti urheilulle Sport Event Management Finland (SEMF) tekee Suomea tunnetuksi kansainvälisten urheilutapahtumien järjestäjille ja urheilijoille. Yksikkö toimii Lahti Region Oy:n (visitlahti.fi) yhteydessä. Hankkeen taustalla on viisi eri kaupunkia sekä laaja urheilu- ja matkailunedistämisverkosto. Osana hanketta haluttiin rakentaa markkinointisivusto Sportsfinland.com. Se kokoaa urheilutoimijoita kiinnostavat tiedot yhteen paikkaan ja tuo esiin kaupunkien tarjontaa. Sivusto tukee myös […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun