Suomen Kiinteistönvälittäjät ryn sivuston uudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen Kiinteistönvälittäjät ry (SKVL) on voittoa tavoittelematon järjestö, jonka missiona on turvallisen ja lainmukaisen asunnon vaihdon mahdollistaminen.

SKVL:n jäsenverkoston avulla asunnon vaihtaja saa paikallisen, vastuullisen asiantuntijan avukseen ja saa kaiken tarvitsemansa lainmukaisen tiedon löytääkseen kodin turvallisesti. SKVL toimii myös lainsäädännön kehittäjänä sekä neuvonantajana ja valvoo alalla toimivien jäsenyrittäjien toimintaa eettisesti.

Redandblue uudisti SKVL:n verkkosivuston, ja uuden verkkopalvelun tavoitteena on palvella entistä paremmin niin SKVL:n jäsenyrityksiä kuin loppuasiakastakin – asunnon myyjää ja ostajaa. Lisäksi työn alla on jäsenille toteutettava intranet, joka julkaistaan lokakuussa 2022.

Verkkopalvelun integraatiot

Verkkopalveluun integroitiin SKVL:n uusi jäsenrekisteri (FloMember), jotta välittäjäjäsenet ja välitysliikkeet ajantasaisine tietoineen on helppo löytää. Jäsenrekisteristä haetaan kaikki sivustolla esitettävä tieto välittäjistä. Välittäjätietoihin haetaan myös toisesta palvelusta (Toimialadata) tiedot välittäjän saamista asiakasarvioista.

Laajin uudistus verkkopalvelussa koski SKVL:n välittäjien kohteiden tuontiin Oikotieltä verkkosivustolle. Oikotien integraation avulla kaikki myytävät ja vuokrattavat asuntokohteet, tontit, maa- ja metsätilat sekä autotallit haetaan sivustolle, ja tietoja voidaan suodattaa nopean filtteröinnin avulla. Integraatio mahdollisti myös aluekohtaisten landing-sivujen toteuttamisen verkkopalveluun (esimerkiksi ”myytävät asunnot Helsinki”). Välityskohteiden oheen luotiin nopea haku ja kohteiden filtteröinti.

Lisäksi Oikotieltä haetaan kohteen välittäjän tiedot, jolloin yhteydenotot kohteista kohdistuvat oikeille kiinteistönvälittäjille. Kohteita voi tarkastella myös karttanäkymässä, jonka toimintaan erityisesti mobiilissa kiinnitettiin huomiota.

Verkkopalveluprojekti aloitettiin konseptointityöpajalla ja teknisellä määrittelyllä huhtikuussa 2022. Verkkopalvelun ensimmäinen versio julkaistiin heinäkuun alussa, ja samalla käynnistyi projektin toinen vaihe, intranetin tekninen toteutus. Redandblue on jo pitkään tehnyt yhteistyötä SKVL:n kanssa analytiikan ja digimarkkinoinnin saralla, ja tätä työtä jatketaan nyt uuden verkkopalvelun parissa entistä tehokkaammin.

Tulokset

Uuden verkkopalvelun kävijämäärät ovat nousseet uusiin ennätyksiin. Syksyn kävijämäärät ovat olleet yli 25 % viime vuoden vastaavaa ajankohtaa korkeammat, vaikka samaan aikaan markkinointiin on käytetty selvästi vähemmän rahaa. Kasvua onkin onnistuttu saamaan ennen kaikkea orgaanisen liikenteen puolelta – julkaisun jälkeen mm. Google-näkyvyys on kasvanut 215 %.

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Muurame verkkokauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Muurame on suomalainen huonekaluja suunnitteleva ja valmistava perheyritys. Muurame-tuotekalustemallistoa on valmistettu jo yli 70 vuotta. Yrityksen kalusteet valmistetaan yhä kotimaisista laatumateriaaleista ja yritys on aktiivinen toimija Suomen design-markkinoilla. Uuden verkkopalvelun tavoitteena oli luoda hyvin toimiva ja yksinkertainen verkkokauppa, jossa on kaksi toisiaan tukevaa osiota: Muuramen brändi- ja kauppaosio. Osiot haluttiin liittää toisiinsa saumattomasti ja idean […] Lue lisää

Interpedia verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Interpedia ry on 70-luvulla perustettu voittoa tavoittelematon, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton kotimainen kansalaisjärjestö. Interpedia tekee töitä lasten hyväksi. Yhdistyksessä työskennellään sen puolesta, että jokaiselle lapselle kuuluva oikeus hyvään ja turvattuun lapsuuteen toteutuisi mahdollisimman monen kohdalla. Adoptiovanhempien perustama järjestö on kasvanut keskikokoiseksi järjestöksi, jolla on kaksi toiminta-aluetta: kansainvälinen adoptio ja kehitysyhteistyö. Lähtökohta Interpedian vanha verkkopalvelu oli […] Lue lisää

Moottori.fi-verkkopalvelun uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Erityistä: Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Autoliitto valitsi redandbluen vuoden 2023 alkukesästä suunnittelemaan ja toteuttamaan uuden Moottori.fi-verkkopalvelun. Uusi Moottori-palvelu julkaistiin maaliskuussa 2024. Vuonna 1925 perustettu Moottori on autoalan media, jonka julkaisija ja kustantaja on Autoliitto ry. Nykyisin Moottori ilmestyy painettuna aikakauslehtenä 9 kertaa vuodessa ja Moottorin verkkosivuilla julkaistaan noin 5 artikkelia joka päivä. Autoliiton jäsenet saavat painetun Moottorin jäsenetuna. Nykyisin lehdessä […] Lue lisää

Lotta Svärd -säätiö

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lotta Svärd Säätiön tarve verkkosivu-uudistukselle oli tyypillinen: käsissä olivat tekniikaltaan, sisällöltään ja ilmeeltään vanhentuneet verkkosivut. Lisäksi säätiön eri toiminnoilla oli omia verkkosivuja erilaisilla URL-osoitteilla, mikä rikkoi yhtenäistä brändiä ja vaikeutti tiedon löytämistä. Uudistetun verkkosivuston tavoitteena on tukea Lotta Svärd Säätiön brändiä sekä lottaperinnön uudistamista ja tulevaisuuteen suuntautumista. Useat eri säätiön toiminnot, kuten Lottasäätiö, Lottamuseo ja […] Lue lisää

Plussalaiset-verkkosovellus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Vauvan ja vanhemman matkassa – Verkkosovellus, jonka sisältö mukautuu elämäntilanteeseen Loimme yhdessä Kaksplussan kanssa Plussalaiset-verkkosovelluksen, joka tarjoilee personoitua sisältöä ja etuja vanhemmille ja odottajille lapsen iän ja vanhemmuuden elinkaaren mukaan. Kaksplussan toimintakenttä on murroksessa Kaksplus on Otavamedian omistama, Suomen johtava digitaalinen vanhemmuusmedia. Kaksplus on edelläkävijä digitaalisten palveluiden kehittämisessä ja tarjoaa lukijoilleen ajankohtaista ja luotettavaa tietoa […] Lue lisää

Reilu kauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Toteutimme Reilu Kauppa ry:lle verkkopalvelun, jossa yhdistyy yhdistyksen kohderyhmien tarpeiden selkeä haltuunotto, globaali ilmeuudistus ja loppuunjalostetut tekniset kokonaisratkaisut. Lähtökohta ja tavoitteet Reilu Kauppa ry:n uuden verkkopalvelun lähtökohtana oli huomioida kuluttajien rinnalla myös muut kohderyhmät (kaupalliset kumppanit sekä media, vaikuttajat ja päättäjät) entistä paremmin ja tarjota heille helposti löydettävää ja kohdennettua sisältöä – tietoa Reilusta kaupasta […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun