STEK ja Sähkölä verkkosivustot

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

STEK.fi, Sähkötekniikan ja energiatehokkuuden edistämiskeskuksen STEK ry:n verkkopalvelu, on suunnattu energiamurroksesta kiinnostuneille, median edustajille, STEK:n jäsenorganisaatioiden henkilöille sekä hankkeille ja projekteille rahoitusta hakeville. Sivusto toimii alustana hanke- ja projektirahoituksen hakemiseen ja myöntämiseen, hankkeisiin tutustumiseen sekä hankeuutisten ja materiaalien jakamiseen.

STEK:n ylläpitää myös Sähkölä.fi-sivustoa, joka on opettajille suunnattu opetusmateriaaleja tarjoava palvelu, jonka tavoitteena auttaa innostamaan oppilaita luonnontieteisiin, erityisesti sähköön ja energiaan ilmiöinä.

Lähtökohdat

Ennen uudistusta STEK.fi-sivusto käsitti pääasiassa kuluttajille suunnattua tietoa sähköstä ja sähköturvallisuudesta. Uudistuksen taustalla oli tarve uudistaa hankerahoituksen hakuprosessi ja kohdentaa sisältöä tarkemmin rahoituksen hakijoille, hanketoimijoille ja jäsenjärjestöille. Edellisen WordPress-sivuston vanhentunut tekniikka ja ulkoasu kaipasivat uudistusta. Uusittujen verkkosivujen myötä STEK keskittyy yhä enemmän ydintehtäväänsä, alaa kehittävän rahoituksen mahdollistamiseen ja hankkeissa syntyneen tiedon jakamiseen. Kuluttajille suunnatun tiedon ylläpidosta on luovuttu.

Sähkölän verkkosivulla oli jo selkeä kohderyhmä ja tarkoitus, joten uudistuksella tavoiteltiin tekniikan ja ulkoasun päivittämistä tähän päivään. Oppimateriaalien tuominen enemmän esiin ja ylläpitämisen helpottaminen olivat myös lähtökohtina uudistukselle.

Tavoitteet

Uudistuksen päätavoitteena oli kertoa kattavasti STEKin toiminnasta ja sen painopisteistä sekä löytää ja esitellä mielenkiintoisia hankkeita ja niihin liittyviä materiaaleja. Sähkölän osalta tavoiteena oli tehdä kohderyhmälleen houkutteleva verkkosivu, jonka käyttökokemus kannustaa oppimismateriaalien käyttöön. Stek.fi:ssä julkaistun uuden aineistopankin saama suosio osoittaa uudistuksen luoneen sisältöä, joka on kiinnostavaa. Sivu on ollut julkaisun jälkeen heti etusivun jälkeen toiseksi vierailluin sivu.

”WWW-sivujen uudistusprosessi on aina työläs rupeama. Redandbluen kanssa syntyi nopeasti yhteisymmärrys ja luottamus siitä, että työ on hyvissä käsissä.

Prosessi oli hyvin suunniteltu ja aikataulutettu. Redandblue osasi hyvin tulkita tarpeitamme ja tarjosi tuoretta näkemystä niin teknisen kuin visuaalisen toteutuksenkin osalta.

Kommunikaatio asiakkaan suuntaan oli selkeää eikä sitä tulkitsemaan tarvittu ohjelmointiosaamista. Olemme hyvin tyytyväisiä uudistusprojektin kulkuun ja lopputulokseen.”

Kirsi Gimishanov, viestinnän asiantuntija, STEK ry

Ratkaisu

Uudistetussa STEK.fi:ssä rahoituksen hakuprosessi, hakemusten käsittely ja rahoitettujen hankkeiden seuranta on päivitetty tähän päivään ja siirretty WordPress-ympäristöön. Verkkopalvelussa projekteille ja hankkeille on omat sivunsa, joihin yhteyshenkilöt pystyvät itse päivittämään uusimmat materiaalit ja uutiset. Uudistus parantaa käyttäjäkokemusta ja toiminnan läpinäkyvyyttä, mahdollistaa paremman tiedon jakamisen ja kertoo laajemmin STEK:in toiminnasta.

Sähkölän verkkosivujen ilmeestä suunniteltiin yhtenäinen STEK:n ilmeen kanssa, mutta silti tunnistettava sekä selkeästi kohderyhmälleen suunnattu. Oppimateriaalien arkisto helpottaa löydettävyyttä ja parantaa yksittäisten oppimateriaalien hakukonenäkyvyyttä. Suodattimet helpottavat yksittäisen oppimateriaalin löytämistä ja parantavat käyttökokemusta.

Tekniset yksityiskohdat

Verkkopalvelut on toteutettu WordPress Multisite -alustalle hyödyntäen Vue.js-teknologiaa. Erityisenä teknisenä yksityiskohtana STEK.fi:ssä oli koko hakemusprosessin elinkaaren ja raportoinnin mahdollistaminen käyttäjäroolien ja -oikeuksien hallinnoinnin kautta. Lisäksi verkkopalveluun luotiin omat extranetit eri käyttäjärooleille ja -oikeuksille, mikä mahdollistaa monipuolisen aineiston hallinnan ja jakamisen eri sidosryhmille. Aineistopankin filtteröintimahdollisuus ja projektirahoituksen automaattinen luominen helpottavat sisällön ylläpitoa ja parantavat käytettävyyttä.

Digimarkkinoinnin ja analytiikan kehittäminen 

Uudistuksen tärkeänä osana toteutettiin kattava analytiikkaratkaisu ja kehitettiin mittaamista rakentamalla Looker Studioon kaikki tärkeimmät mittaristot. Redandblue on ollut auttamassa STEK ry:tä uuden strategian edistämisessä digimarkkinoinnin keinoin. Jatkuvaan yhteistyöhön on kuulunut muun muassa avainsanatutkimusta, siihen perustuvaa hakukoneoptimointia ja Google-mainontaa sekä kohdeyleisöille rakennettuja LinkedIn- ja YouTube-kampanjoita. Kaikki digimarkkinoinnin toimenpiteet on suunniteltu dataa hyödyntäen kohderyhmien tarpeet huomioiden.

Analytiikan ja mittaamisen kehitys sekä datan visualisointi Looker Studion avulla ovat auttaneet tulosten seurannassa ja raportoinnin kehittämisessä. Tämä data-analytiikka on tuonut läpinäkyvyyttä toimintaan ja mahdollistanut jatkuvan kehittämisen datan pohjalta. Yhteistyö on laajentunut kattamaan laajemminkin redandbluen tarjoamia kasvumarkkinoinnin palveluita.

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa

”WWW-sivujen uudistusprosessi on aina työläs rupeama. Redandbluen kanssa syntyi nopeasti yhteisymmärrys ja luottamus siitä, että työ on hyvissä käsissä. Prosessi oli hyvin suunniteltu ja aikataulutettu."

Kirsi Gimishanov, viestinnän asiantuntija, STEK ry

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Tietovisa-sovellus vesiskootterikuskeille

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietovisa innosti Sea-Doo-kuskit opiskelemaan vastuullisuutta Avidly kehitti BRP:lle sovelluksen, joka edistää vastuullista ja turvallista vesiskootterilla ajoa hauskasti ja mukaansatempaavasti. Lähtökohta Vastuullisuusviestiä viihdyttävässä muodossa BRP on vesiskoottereiden globaali markkinajohtaja. BRP haluaa olla edelläkävijä vastuullisuudessa ja välittää fiksun ja turvallisen ajamisen viestiä tehokkaasti ja positiivisella tavalla. Vesiskoottereiden myyjät ja vuokraajat opastavat kyllä vastuulliseen ajamiseen, mutta joskus oppi […] Lue lisää

Ruokatieto

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Ruokatiedon verkkosivuprojektissa yhdistettiin saman sivuston alle kaksi laajaa kokonaisuutta: Ruokatieto Yhdistyksen sekä Hyvää Suomesta -merkin verkkopalvelut. Ruokatieto Yhdistys ry edistää suomalaista ruokakulttuuria viestimällä kotimaisesta ruuasta ja ruokaketjun toiminnasta sekä tekemällä tunnetuksi Hyvää Suomesta -alkuperämerkkiä suomalaisen elintarvikkeen tunnuksena. Hyvää Suomesta -merkin käyttöoikeudet ovat 350 eri kokoisella yrityksellä, jolle suomalaisen ruokaketjun elinvoimaisuus on tärkeää. Yrityksiä valvotaan ja […] Lue lisää

Journalistiliiton verkkosivustouudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Journalistiliitto on jäsentensä perustama ja johtama, vahva ja itsenäinen ammattiliitto. Journalistiliiton verkkosivusto oli vanhentunut ja haasteita oltiin huomattu sekä sisältöjen hallinnassa että löydettävyydessä. Verkkosivuston uudistuksen tavoitteena oli vastata saavutettavuusvaatimuksiin, jäsenten toiveisiin ja palvelemiseen sekä saada sivustolle nykyaikainen brändin mukainen visuaalisuus sekä toimivat kieliversiot. Materiaaleille, etenkin työehtosopimuksille, toivottiin helposti selailtavaa arkistoa. Sivustouudistuksen suunnitteluvaihe Journalistiliitto ja redandblue […] Lue lisää

Design Forum

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Design Forum Finlandia ylläpitää Suomen Taideteollisuusyhdistys – Konstflitföreningen i Finland ry, joka on perustettu vuonna 1875. Yhdistyksen jäseninä on muotoilualaa lähellä olevia yrityksiä ja organisaatioita. Design Forum Finlandin verkkopalvelu-uudistus aloitettiin konseptointityöpajoilla. Konseptoinnissa esiin nousi erityisesti jäsenten palveleminen sekä sivuston hierarkian uudistus. Myös ulkoasullisesti haluttiin luoda uutta – edellisen, pääasiassa mustaa ja valkoista hyödyntävän sivuston sijaan […] Lue lisää

Harvia Group – uusi konsernisivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Harvia Groupille modernin sivuston, joka toimii luotettavana tiedonlähteenä sijoittajille ja kokoaa konsernin brändit yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi. Uudistus vahvistaa Harvian digitaalista näkyvyyttä, brändimielikuvaa ja uskottavuutta globaaleilla markkinoilla. Erityisesti sijoittajille suunnattu sisältö kaipasi rakenteellista uudistusta. Pörssiyhtiönä Harvialla on vastuu tarjota reaaliaikainen ja luotettava tieto muun muassa osakkeen tilanteesta ja pörssitiedotteista, mutta yhtiö halusi myös parantaa tiedon […] Lue lisää

Mannerheimin Lastensuojeluliiton nettikirjepalveluiden uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on yksi Suomen suurimmista ja tunnetuimmista kansalaisjärjestöistä. MLL on aktiivinen toimija niin paikallisella, maakunnallisella kuin valtakunnallisellakin tasolla. MLL:n Auttavat puhelin- ja digitaaliset palvelut ylläpitävät useita valtakunnallisia tukipalveluita niin lapsille ja nuorille kuin aikuisillekin. Palveluissa tarjotaan anonyymia, luottamuksellista ja maksutonta tukea useiden eri yhteydenottokanavien kautta. Lähtökohdat ja tavoitteet MLL:n Auttavilla puhelimilla ja digitaalisilla palveluilla […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun