Specia

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Ammattijärjestö Specia ry tekee ammatillista edunvalvontaa moniosaajajäsenten aloilla ja edistää reilua, yhdenvertaista ja kestävää työelämää. Brändinsä uudistanut Specia halusi uudistaa myös sivustonsa. Uusi visuaalinen ilme, parempi käytettävyys ja helpompi tiedon löytyminen tekisivät sivustosta houkuttelevamman jäsenille. Tärkeää oli myös parantaa hakukoneoptimointia, saavutettavuutta ja mobiilikäytettävyyttä.

Ulkoasusuunnittelu aloitettiin rakentamalla uuden brändin mukainen tyylikirjasto Figmaan. Sivuston ulkoasu päivitettiin brändiuudistuksessa luotuun orgaaniseen, helposti lähestyttävään ja selkeän raikkaaseen tyyliin.

Uusi sivusto rakennettiin WordPress-alustalle käyttäen Gutenberg-editoria, jolla sisältöjen hallinta on helppoa ja sujuvaa ja helposti skaalattavissa tulevaisuuden tarpeisiin.

Projektiin sisältyi artikkelien migraatio Specian vanhalta WordPress-sivustolta. Järjestelimme artikkelit uudelle sivustolle kolmeen sisältötyyppiin. Tämä helpottaa tiedon löytämistä sivustolta.

Koulutukset ja tilaisuudet -artikkelityyppi toteutettiin muista poikkeavalla tavalla, sillä yksittäisten tapahtumien sivut eivät ole Specian omalla sivustolla, vaan tapahtumien omilla ilmoittautumissivuilla. Käyttäjälle luotiin mahdollisuus selata tapahtumien sisältöä Specian sivustolla: tapahtuman kuvaus aukeaa klikkaamalla modal-ikkunaan, josta on linkki varsinaiselle ilmoittautumissivulle.

Uudistuksen jälkeen Specian sivusto on ennen kaikkea selkeämpi ja harmonisempi. Tieto on helposti löydettävissä ja käyttäjien liikkumista sivustolla ohjataan CTA-painikkeilla. Uusi brändi-ilme saatiin jalkautettua sivustolle erinomaisesti. Myös sivuston ylläpito ja päivittäminen sujuvat uudistuksen jälkeen vaivattomasti.

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Fraidei

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Uudistuksen lähtökohtana Fraidei on suomalainen, skaalautuvia ICT-palveluja tarjoava yritys, joka haluaa mahdollistaa asiakkailleen sekä saumattoman sujuvuuden että komean kasvun. Fraideilla on yli 1200 tyytyväistä yritysasiakasta, joita palvelee 120 alan huippuammattilaista. Vuoden 2024 lopussa yritys käynnisti brändi- ja sivustouudistuksen. Uuden brändin ja sivuston suunnittelusta vastasi suunnittelutoimisto Bond. Paper Planesin taas valikoitui kumppaniksi verkkosivuston rakentamiseen ja koodaukseen […] Lue lisää

Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti. Tavoitteet Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen […] Lue lisää

OptoFidelityn verkkosivu-uudistus

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

OptoFidelity on maailman johtavia optisen metrologian laitteistojen valmistajia. Uudistimme OptoFidelityn brändi-viestit, -ilmeen ja verkkosivuston vastaamaan yrityksen liiketoiminnan muuttunutta fokusta, eli AR/VR/XR-laitteiden testausta. Yhteistyömme OptoFidelityn kanssa käynnistyi asiakaspersoonien luomisella. Dokumentoituja persoonia, hyödynnettiin myöhemmin mm. verkkosivuston sisällön määrittelyssä. Jokaiselle persoonalle määritettiin ostopolut ensimmäisestä kontaktista asiakkuuteen asti. Uudistimme visuaalinen ilmeen ja viestinnän kuvaamaan yrityksen pääasiallista liiketoimintaa. Järjestimme brändiworkshopin, […] Lue lisää

Sotekassan uusi verkkopalvelu

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutta Sotekassa-brändinimeä käyttävä Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version kassan verkkosivuista. Kiitosta saanut projekti pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennetun sivuston julkaisun myötä uudistui kassan brändinimen lisäksi myös ilme. Sotekassa huolehtii sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisten työttömyysturvasta. Sotekassan jäsenet vakuuttavat itsensä työttömyyden tai lomautuksen varalta Suomen edullisinta jäsenmaksua vastaan. Käyttäjätutkimuksella tunnistettiin verkkosivu-uudistuksen painopisteet […] Lue lisää

Kempower Heavy Electric Traffic System (HETE)

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kempower on suomalainen sähköajoneuvojen pikalatausratkaisujen valmistaja, joka on vakiinnuttanut asemansa Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Kempowerin raskaan liikenteen suurteholatausratkaisujen HETE-kehitysohjelma sai vauhtia Business Finlandin Veturi-rahoituksesta. Ohjelma tarvitsi nopeasti verkkosivut, jotka esittelevät hanketta ja kutsuvat muita yrityksiä mukaan. Koska vastaamme Kempowerin verkkosivuista ja digimarkkinoinnista, oli luontevaa ottaa työn alle myös kehitysohjelman sivusto. Toteutimme HETE-sivuston erillisenä mikrosivuna, jotta sen […] Lue lisää

Aito Talotekniikka

Tekijä: Paper Planes Oy

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Aito Talotekniikalle kustannustehokkaan sivustouudistuksen HubSpot CMS -alustalle. Sivuston ulkoasu päivitettiin vastaamaan paremmin Aito Talotekniikan brändi-ilmettä. Tavoitteena oli visuaalisesti selkeä kokonaisuus, jota olisi helppo käyttää ja päivittää. Sivusto koodattiin HubSpot CMS:ään sisältömoduuleita käyttäen, Paper Planesin HubSpot CMS Starter -teeman päälle. Moduulien avulla saatiin aikaan läpi sivuston jatkuva yhtenäinen ilme, esimerkiksi lomakkeet saatiin samannäköisiksi kaikille sivuille. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun