Ammattijärjestö Specia ry tekee ammatillista edunvalvontaa moniosaajajäsenten aloilla ja edistää reilua, yhdenvertaista ja kestävää työelämää. Brändinsä uudistanut Specia halusi uudistaa myös sivustonsa. Uusi visuaalinen ilme, parempi käytettävyys ja helpompi tiedon löytyminen tekisivät sivustosta houkuttelevamman jäsenille. Tärkeää oli myös parantaa hakukoneoptimointia, saavutettavuutta ja mobiilikäytettävyyttä.
Ulkoasusuunnittelu aloitettiin rakentamalla uuden brändin mukainen tyylikirjasto Figmaan. Sivuston ulkoasu päivitettiin brändiuudistuksessa luotuun orgaaniseen, helposti lähestyttävään ja selkeän raikkaaseen tyyliin.
Uusi sivusto rakennettiin WordPress-alustalle käyttäen Gutenberg-editoria, jolla sisältöjen hallinta on helppoa ja sujuvaa ja helposti skaalattavissa tulevaisuuden tarpeisiin.
Projektiin sisältyi artikkelien migraatio Specian vanhalta WordPress-sivustolta. Järjestelimme artikkelit uudelle sivustolle kolmeen sisältötyyppiin. Tämä helpottaa tiedon löytämistä sivustolta.
Koulutukset ja tilaisuudet -artikkelityyppi toteutettiin muista poikkeavalla tavalla, sillä yksittäisten tapahtumien sivut eivät ole Specian omalla sivustolla, vaan tapahtumien omilla ilmoittautumissivuilla. Käyttäjälle luotiin mahdollisuus selata tapahtumien sisältöä Specian sivustolla: tapahtuman kuvaus aukeaa klikkaamalla modal-ikkunaan, josta on linkki varsinaiselle ilmoittautumissivulle.
Uudistuksen jälkeen Specian sivusto on ennen kaikkea selkeämpi ja harmonisempi. Tieto on helposti löydettävissä ja käyttäjien liikkumista sivustolla ohjataan CTA-painikkeilla. Uusi brändi-ilme saatiin jalkautettua sivustolle erinomaisesti. Myös sivuston ylläpito ja päivittäminen sujuvat uudistuksen jälkeen vaivattomasti.
Toteutimme Aito Talotekniikalle kustannustehokkaan sivustouudistuksen HubSpot CMS -alustalle. Sivuston ulkoasu päivitettiin vastaamaan paremmin Aito Talotekniikan brändi-ilmettä. Tavoitteena oli visuaalisesti selkeä kokonaisuus, jota olisi helppo käyttää ja päivittää. Sivusto koodattiin HubSpot CMS:ään sisältömoduuleita käyttäen, Paper Planesin HubSpot CMS Starter -teeman päälle. Moduulien avulla saatiin aikaan läpi sivuston jatkuva yhtenäinen ilme, esimerkiksi lomakkeet saatiin samannäköisiksi kaikille sivuille. […] Lue lisää
OptoFidelity on maailman johtavia optisen metrologian laitteistojen valmistajia. Uudistimme OptoFidelityn brändi-viestit, -ilmeen ja verkkosivuston vastaamaan yrityksen liiketoiminnan muuttunutta fokusta, eli AR/VR/XR-laitteiden testausta. Yhteistyömme OptoFidelityn kanssa käynnistyi asiakaspersoonien luomisella. Dokumentoituja persoonia, hyödynnettiin myöhemmin mm. verkkosivuston sisällön määrittelyssä. Jokaiselle persoonalle määritettiin ostopolut ensimmäisestä kontaktista asiakkuuteen asti. Uudistimme visuaalinen ilmeen ja viestinnän kuvaamaan yrityksen pääasiallista liiketoimintaa. Järjestimme brändiworkshopin, […] Lue lisää
Hintsa on maailman johtava valmennusyritys, joka auttaa niin urheilijoita, yrityksiä kuin yksityishenkilöitä optimoimaan oman suorituskykynsä. Hintsan brändiuudistuksen toteuttaneet Proxy Ventures ja Nordkapp etsivät kumppania rakentamaan uuden, brändinmukaisen verkkosivuston. Verkkosivusto piti päivittää uuden brändin mukaiseksi pikaisella aikataululla. Hintsan aiempi sivusto oli myös toteutettu WordPressillä. Halusimme käyttää tilaisuuden hyödyksi ja päivittää sivuston käyttämään WordPressin Gutenberg-editoria, joka tuo […] Lue lisää
Verkkosivustouudistuksen lähtökohdat Verdiksen ja G-Worksin yhteistyö alkoi vuonna 2019, kun uudistimme silloisen Urbaserin verkkosivuston. Vuonna 2023 tapahtuneiden yrityskauppojen myötä yritys sai uuden nimen, Verdis, ja sen visuaalinen ilme päivitettiin. Verkkosivuston uudistaminen tuli ajankohtaiseksi, jotta uusi brändi-ilme saataisiin näkyviin myös digitaalisessa ympäristössä. Projektissa pääkehittäjänä toiminut Altti pääsi uudistamaan Verdiksen verkkosivuston jo toistamiseen. Edellinen uudistus yli viisi […] Lue lisää
Modernin liiketoiminnan tarpeita vastaava verkkosivusto Ensto on kansainvälinen teknologiayhtiö ja perheyritys, joka mahdollistaa vihreää siirtymää toimittamalla luotettavia, turvallisia ja kestäviä ratkaisuja sähkönjakeluun. Enston liiketoimintaympäristö oli muuttumassa, mikä loi tarpeen uudistaa tapaa, jolla sen tarjoamat innovatiiviset ratkaisut esitetään verkossa. Yrityksen tavoitteena oli liiketoiminnan ja myynnin kasvun lisäksi laajentuminen globaalisti, ja tähän kaivattiin tukea verkkosivuston ja brändin […] Lue lisää
Itseajavien autojen ohjelmistoja kehittävä suomalaisyritys Sensible 4 tarvitsi uuden verkkosivuston, joka olisi toimintavarma, hakukoneoptimoitu ja helppo päivittää. Sivustoa lähdettiin uudistamaan yhteistyössä asiakkaan tiimin kanssa. Vanha sivusto oli rakennettu käyttäen Divi page builder -lisäosaa, mikä hankaloitti sisällönsyöttöä ja huononsi sivujen latausnopeutta ja suorituskykyä. Uusi sivusto toteutettiin modulaarisesti Gutenberg-lohkojen avulla. Tämä mahdollistaa rajattoman määrän erilaisia sivupohjia, mikä tekee […] Lue lisää
Vierityspalkki.fi
Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.
Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.
Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.
on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.
Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa. Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.