Solidaarisuus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 6 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Julkishallinnon verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Solidaarisuus-järjestö on vuonna 1970 perustettu kansalaisjärjestö, jonka tavoitteena on maailma, jossa yksikään nainen ei kärsi väkivallasta eikä kukaan elä köyhyydessä. Solidaarisuus-järjestö tekee työtä tyttöjen sukupuolielinten silpomista vastaan.

Aloitimme yhteistyön digitaalisen brändin uudistuksella. Ensimmäisenä tavoitteena oli ymmärtää mikä Solidaarisuus-järjestö on ja ketä sen pitäisi puhutella. Näiden perusteella määrittelimme verkkosivujen kolme pääkävijäryhmää ja sen millä laajuudella informaatio tulisi verkkosivuilla esittää. Tällä lähestymistavalla pystyimme määrittämään uudelleen verkkosivujen infromaatioarkkitehtuurin, suunnittelemaan optimaaliset kävijäpolut ja määrittämään kävijöiden konversoitumisen. Otimme huomioon myös verkkosivujen laajan käytettävyyden – verkkosivujen tuli tukea kausittaista kampanjointia ja vaadittuja dokumentaatioita ja sekä olla taustahallinnaltaan käyttäjäystävällinen.

Yksi projektin tärkeimpiä kulmakiviä oli tehdä lahjoittamisesta mahdollisimman helppoa, selkeää ja nopeaa. Tutustuimme aiheeseen ja vertailimme vastaavia toteutuksia niin suomessa kuin ulkomaillakin. Lopulta suunnittelimme ja kehitimme täysin räätälöidyn lahjoitusjärjestelmän, joka mahdollistaa niin kertalahjoitusten kuin automaattisesti toistuvien kuukausilahjoitusten tekemisen.

Solidaarisuus-järjestö brändin tärkeimmät pilarit muodostuvat rohkeudesta, Järjestönä Solidaarisuus on humaani, ystävällinen feministinen ja inspiroiva. Otimme kaikki edellämainitut arvot huomioon suunnitellessa värijärjestelmän, joka monipuolisuudellaan puhuttelee kohdeyleisöä. Säilytimme järjestön ammattimaisuuden pitämällä verkkosivujen rakenteen selkeänä. Modernisoimme brändin pääväriä ja logoa ja paritimme yhteen sopivalla typografialla, kunnioittaen uudistuksessa Solidaarisuus-järjestön 50 vuotista taivalta ja brändin jatkuvuutta.

”Järjestömme etsi sitoutunutta kumppania, jonka kanssa kehittää verkkopalvelua lahjoittajaystävälliseksi, inspiroivaksi ja teknisesti toimivaksi kokonaisuudeksi. Contrast häikäisi palvelumuotoilu- ja design-osaamisella heti ensimmäisissä työpajoissa. Verkkopalvelun lopputulos sekä visuaalinen ilme ovat raikkaita, brändin mukaisia ja toimivia. Tekninen toteutus on ensiluokkaista. Erittäin toimivaksi suunniteltu backend antaa meille mahdollisuuden tehdä lähes kaiken haluamamme itse. Projektin aikana olemme löytäneet Contrastista luotettavan kumppanin, jolla on asiakkaan etu aina mielessä.”
-Satu Vesterinen, International Solidarity Foundation


Sinua voisi kiinnostaa myös

Fimet – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtötilanne Fimet, hammashoitoyksiköiden suunnitteluun, valmistukseen ja tuotekehitykseen erikoistunut yritys, tarvitsi modernisointia verkkosivustolleen. Aiempi sivusto ei vastannut yrityksen tarpeisiin visuaalisuuden eikä käytettävyyden osalta. Lisäksi Fimetillä oli käytössä erillinen extranet-järjestelmä jakelijoille, jonka toiminnassa oli ilmennyt haasteita. Toteutussuunnitelma Projektin tarjousvaiheessa määriteltiin tarkasti verkkosivuston teknisen toteutuksen suunnitelma. Ratkaisuksi valikoitui WordPress multisite -rakenne, joka mahdollisti sekä pääsivuston että extranetin hallinnan […] Lue lisää

Muurlan verkkokauppa

Tekijä: Contrast

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Muurla on suomalainen vuonna 1974 perustettu perheyritys, joka on erikoistunut lasin valmistukseen ja designiin, yhdistäen skandinaavisen muotoilun, laadukkaat materiaalit ja yli neljän vuosikymmenen kokemuksen. Viime vuosina tuotantoa on laajennettu lasista emaliin ja suomalaiseen vaneriin. Kaikissa Muurlan tuotteissa korkea laatu- ja kestävyys ovat tuotannon ytimessä. Haaste Muurla lähestyi Contrastia tavoitteenaan kasvattaa kuluttajaverkkokaupan myyntiä Suomessa sekä luoda […] Lue lisää

Visit Häme

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Visit Hämeen verkkosivuston uudistuksessa toteutettiin innovatiivinen ratkaisu, joka hyödyntää sisällön tarjoamisessa useita eri rajapintoja. Projektissa luotiin teknisesti vakaa ja joustava verkkosivusto, joka vähentää manuaalista ylläpitotyötä. Sivuston visuaalisesta ilmeestä vastasi Siltanen & Sandberg. Kolmen rajapinnan kautta ajantasaista sisältöä sivustolle Sivustolle toteutettiin kolme eri rajapintaa – Lipas, Datahub sekä Häme Events palveluista. Alueen matkailupalvelut, luontokohteet ja tapahtumat […] Lue lisää

WEST Invest Groupin uudet verkkosivustot

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yritysryppään useat sivustot haluttiin uudistaa WEST Invest Group on suomalainen perheyhtiö. Siihen kuuluvat seitsemän eri yhtiötä tarjoavat vedenkäsittely-, energia- ja teknologiaratkaisuja teollisuudelle ja kunta-asiakkaille. Konsernin brändi-ilme uudistettiin ja yritysryppääseen kuuluvien yhtiöiden sivustot haluttiin uudistaa uuden ilmeen mukaisiksi. Lisäksi verkkosivustot kaipasivat uudistamista myös käytettävyyden, visuaalisuuden ja sisällön kehittämisen suhteen. Monisivustoasennus tuo helppoutta hallintaan Usean yhtiön sivustojen […] Lue lisää

Suomen Olympiakomitea

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen Olympiakomitea ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version Olympiakomitea.fi-sivustosta. Kiitosta saanut verkkosivujen uudistus pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennettu sivusto julkaistiin tunnilleen aikataulussa ja hyvissä ajoin ennen Pariisin olympialaisia. Käyttäjätutkimuksessa kartoitettiin vanhan sivuston käyttöä ja kävijäpolkuja, kävijöiden kiinnostuksen kohteita ja toiveita, sivuston suorituskykyä hakukoneissa ja Olympiakomitean sidosryhmien verkkosivu-uudistukseen kohdistamia odotuksia. Uudistusprojekti vietiin läpi käyttäjätutkimuksen löydösten ja […] Lue lisää

Hexatronicin uusi verkkopalvelu

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hexatronicin uusi, Avidlyn suunnittelema ja toteuttama verkkopalvelu yhdistää globaalin brändin johdonmukaisuuden ja markkinakohtaiset tarpeet modulaarisella rakenteella, joka parantaa käyttäjäkokemusta ja helpottaa tiedonhallintaa eri maissa. Globaalisti merkittävälle toimijalle moderni modulaarinen verkkosivusto Ruotsalainen Hexatronic on laajentanut liiketoimintansa globaaliksi nopeassa tahdissa ja tehnyt huomattavaa nousua myös Tukholman pörssissä. Yhtiön ydinosaamista ovat valokuitukaapelit sekä niihin liittyvät tuotteet ja palvelut. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun