Rinta-Joupin Autoliike

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 6 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto kuluttajille -kategoriasivulta.

Rinta-Joupin Autoliike Oy on koko kansan autokauppa, joka myy, ostaa ja huoltaa ajoneuvoja 19 paikkakunnalla Suomessa. Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkopalvelun ja aloitti digimarkkinoinnin kumppanina vuonna 2018.

Rinta-Joupin Autoliike halusi uudistaa verkkopalveluaan käyttäjäystävällisemmäksi ja eri päätelaitteilla saumattomasti toimivaksi. Uudistuksen päätavoitteena oli käyttäjäkokemuksen parantaminen ja myynnin kasvattaminen. Lisäksi haluttiin lisätä digitaalisen markkinoinnin osuutta myyntiä vauhdittamaan ja parantamaan asiakaskokemusta.

Redland uudisti Rinta-Joupin Autoliikkeen verkkosivuston, vastaten käyttöliittymän ja käyttökokemuksen suunnittelusta sekä teknisestä toteutuksesta. Käyttökokemuksen osalta erityisen tärkeä osa-alue oli ajoneuvohaku, josta haluttiin tehdä monipuolinen, mutta selkeä ja intuitiivinen. Suunnittelussa hyödynnettiin interaktiivista prototyyppiä keskeisten toiminnallisuuksien testaamisessa. Vaasalainen C2 Advertising teki sivuston sisältösuunnitelman ja sisällön rakennesuunnittelun sekä määritteli visuaalisen ilmeen Redlandin toimittamien wireframe-mallien pohjalta.

Sivuston teknisessä toteutuksessa hyödynnettiin modernia javascript-tekniikkaa, esim. ajoneuvohaku toteutettiin react-frameworkia hyödyntäen. Uusi sivusto integroitiin asiakkaan toiminnanohjausjärjestelmiin. ERP-integraatio toteutettiin yhteistyössä asiakkaan ja järjestelmätoimittajan kanssa.

Uudistettu verkkosivusto julkaistiin kesäkuussa 2018 ja tulokset ovat olleet liiketoiminnan tavoitteiden mukaisia. Uudistunut käyttökokemus on saanut positiivisen vastaanoton ja sen kehittämistä jatketaan asiakaspalautetta ja analytiikkaa hyödyntäen.

”Uuden verkkosivuston rakentaminen on aina iso ja haastava projekti sekä asiakkaalle että toimittajalle. Redlandin kanssa sivuston rakentaminen oli helppoa, koska heidän prosessinsa projekteille on hienosti suunniteltu. Asiakkaana toimme pöytään omat ideamme ja ongelmakohtamme. Redland puolestaan antoi oman lisänsä kehitykseen ja ratkoi monta ongelmakohtaa. Omaa alaa seuratessa unohtuu joskus, että sama asia on ratkottu jo toisella toimialalla aikaa sitten. Sujuvan yhteistyön merkitys oli tässäkin projektissa todella suuri. Vaikka teknisiä ongelmia ratkotaan, niin sitä tekevät kuitenkin ihmiset ja ihmisiä varten. Innostunein mielin jatkamme verkkosivujen ja digitaalisen markkinoinnin kehittämistä Redlandin väen kanssa.” Susa Niemelä, CDO, Rinta-Joupin Autoliike

[Huom. Referenssi julkaistu alunperin Redlandin nimissä. Pixels ja Redland sulautuivat 2022 alussa Kaimanaksi.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

Koulutuskeskus Salpauksen uusi verkkosivusto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kun Koulutuskeskus Salpaus päätti uudistaa verkkosivustonsa, kyseessä oli paitsi tekninen päivitys, myös kokonaisvaltainen kulttuurinmuutos. Vanhat, organisaatiolähtöiset sivut eivät enää vastanneet opiskelijoiden, hakijoiden ja yritysasiakkaiden tarpeisiin. Pitkän ja perusteellisen kilpailutusprosessin jälkeen kumppaniksi valikoitui Poutapilvi, jonka kanssa lähdettiin rakentamaan aidosti käyttäjälähtöistä verkkopalvelua. Laajan palvelumuotoiluprosessin, teknisten integraatioiden ja tiiviin yhteistyön tuloksena syntyi sivusto, joka palvelee käyttäjiään selkeästi, saavutettavasti […] Lue lisää

Danonen Nutricia ja Aptaclub -brändien sivustot

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Danone on yli 120 maassa toimiva kansainvälinen elintarvikealan yritys, joka keskittyy erityisesti maitotuotteisiin, kasvipohjaisiin tuotteisiin, sekä mm. lasten- ja terveysruokiin, joita myös Nutricia-brändi edustaa. Muita tunnettuja Danonen tuotemerkkejä ovat esimerkiksi Activia, Actimel, Alpro ja Evian. Olemme avustaneet Danonea Nordic & Baltics markkinoiden markkinoinnin ja teknologian saralla jo useita vuosia. Viime vuosien yhteistyömme on kulminoitunut Nutricia […] Lue lisää

Bottlescouts

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Bottlescouts tarjoaa laatutietoiselle asiakkaalle tarkasti kuratoidun viinivalikoiman, joka on tyyliltään varsin klassinen, ja jonka fokuksessa ovat etenkin tunnetut eurooppalaiset viinialueet ja rypälelajikkeet. Bottlescouts keskittyy hyvään makuun ja aitouteen. Luotettavuus, käytettävyys ja uusien laatuviinien löydettävyys – näiden avainsanojen ääreltä Kaimanan suunnittelijat lähtivät uudistamaan Bottlescouts-verkkokauppaa. Tavoitteena oli saada jo entuudestaan laadukkaana tunnetun verkkokaupan ilme sekä toiminnallisuus vastaamaan […] Lue lisää

Helsingin yliopiston ylioppilaskunta

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

HYY eli Helsingin yliopiston ylioppilaskunta toimii opiskelijoiden edun puolesta. HYY tekee vaikuttamistyötä niin yliopiston, kaupungin kuin yhteiskunnankin tasolla. HYY:n verkkopalvelu oli alun perin rakennettu toisen toimittajan räätälöidyllä headless CMS -mallilla, jossa WordPress hoiti julkaisujärjestelmän virkaa ja käyttöliittymäkerros oli erillään toteutettu Next.js/React-pohjaisena. Toteutus oli kuitenkin ongelmallinen, sisälsi vanhentuneita kirjastoja, eikä edellisen toimittajan puolelta riittänyt enää osaamista […] Lue lisää

Solar.fi – Verkkokaupan ja sivuston uudistus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Solar.fi:n verkkokauppa uudistettiin kokonaisvaltaisesti, sisältäen uuden visuaalisen ilmeen, modernisoidun teknisen toteutuksen ja tarkennetun asiakaspalvelunäkökulman. Projekti sisälsi paljon räätälöityjä asiakkaan toiveisiin ja tarpeisiin liittyen ratkaisuja. Kokonaisuus toteutettiin tiiviissä yhteistyössä asiakkaan ja digimarkkinointitoimisto Kuulun kanssa, jonka pitkäaikainen yhteistyö Solarin kanssa takasi sujuvan määrittelyvaiheen, jossa hyödynnettiin asiantuntemusta erityisesti markkinoinnin ja hakukoneoptimoinnin osalta. Auta minua valitsemaan -toiminnallisuus Kävijöiden tuotteenvalintaa […] Lue lisää

Finsoffat

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Finsoffat on yli 50-vuotias kotimainen perheyritys, joka suunnittelee ja tuottaa sekä vakioituja että toiveiden mukaisesti räätälöityjä sohvia ja huonekaluja laatutietoisille kuluttajille. Finsoffien sohvat valmistetaan Keravalla intohimolla ja käsityöllä laadukkaista materiaaleista. Finsoffien sohvat ja huonekalut kestävät asiakkaiden kodeissa kumppaneina läpi elämän. Digitaalinen ostoprosessi Finsoffien verkkokaupassa ei ollut enää viime vuosina kuitenkaan vastannut kivijalkamyymälöistä tuttua korkeaa laatutasoa. […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun