Reila Yhtiöt Oy:n verkkosivut

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Verkkoasema otti haltuunsa turvallisuusalalla toimivan Reila Yhtiöt OY:n markkinoinnin loppuvuodesta 2021. Yrityksen koko brändi meni uusiksi alkuvuodesta 2022 yhteistyökumppanimme MBE:n toimesta ja samalla Reilassa haluttiin uusia verkkosivut. Vanhat sivut oli kasattu kokoon nopeasti, eivätkä ne palvelleet uudistunutta brändiä. Koko Reilan tuoteportfolio – tuotenimet ja palvelukuvaukset – uudistui, samoin kuin visuaalinen ilme logosta värimaailmaan.

Pääsimme tekemään määrittelyä valmiin visuaalisen ilmeen pohjalta. Asiakkaalla oli selvä näkemys siitä, mitä he sivuille halusivat:

– uuden tuotevalikoiman piti tulla sivuilla hyvin esille
– sivujen piti olla helposti ylläpidettävät
– sivujen täytyi kestää hyvin aikaa
– sivujen tuli olla mieleenpainuvat
– sivuston visuaalisen ilmeen tuli istua tehtyyn brändiuudistukseen.

Projektin aikataulu

Aloitimme verkkosivuprojektin kick-offilla toukokuussa 2022. Kävimme asiakkaan kanssa referenssien kautta läpi minkä tyyppistä sivua he halusivat. Kiinnitimme tässä vaiheessa erityistä huomiota navigaatioon ja sivurakenteeseen, sillä hyvin suunniteltu on, jos ei nyt puoliksi, niin ainakin pitkälle tehty. Työtä helpotti se, että navigaatiota oli mietitty jo brändiuudistuksessa pitkälle.

Käyttöliittymäsuunnittelun pääsimme käynnistämään hyvissä ajoin ennen kesälomia. Rautalankojen ja visuaalisen leiskan katselmoinnin järjestimme asiakkaalle kesäkuun alussa. Kesällä sisältötiimimme kirjoitti sisältöjä näppäimet sauhuten ja teknisen tuotannon asiantuntijat koodasivat sivuja rautalankojen pohjalta. Elokuussa järjestimme välikatselmoinnin ja asiakas pääsi tarkastelemaan sisältöjä. Lopullisesti sivusto julkaistiin 1.11.2022.

Tekninen toteutus

Rakensimme verkkosivut WordPressin lohkoeditorilla. Sisällön ja tekniikan ylläpito säilyy parhaiten, kun projektissa ei lähdetä säätämään ulkopuolisilla sivunrakennuslisäosilla.

Visuaalisesti halusimme rakentaa sivuista nykyaikaisen, mutta ajattoman. Brändin ilme oli mietitty tarkasti jo aiemmin, joten pysyimme samassa linjassa. Kuvamateriaali ja videot ovat Reilan omia, eivät kuvapankista. Näin kuvamateriaali on miellyttävää ja jää mieleen.

Teimme teeman mittatilauksena visuaalisen suunnitelman mukaisesti, Verkkoaseman oman pohjateeman päälle. Rakensimme sivuille työpaikkailmoituksia varten hakutyökalun, jonka avulla työnhakija pystyy hakemaan avoimia työpaikkoja ja tekemään myös hakemuksen. Integroinnin avulla hakemus siirtyy sivuilta suoraan Reilan toiminnanohjausjärjestelmään. Järjestelmän kautta on mahdollista jättää myös avoimia hakemuksia.

Koska asiakas halusi navigaatioon koko massiivisen palveluosionsa, rakensimme sivustolle monipalstaisen navigaation. Halusimme varmistaa, että navigaatio toimisi myös siinä vaiheessa, kun materiaalia tulisi lisää.

Lopputulos

Projekti sujui alusta lähtien kaikin puolin sujuvasti. Siinä oli sopivasti haastetta, ja saimme toteuttaa sivut omalla tyylillämme. Asiakas luotti osaamiseemme ja saimme hyvän työrauhan.
Lopputulos on todella hyvä niin omasta, kuin asiakkaankin mielestä. Sivusto on hyvännäköinen, ja siitä näkee, että pohjatyöhön ja suunnitteluun on käytetty aikaa ja resursseja. Tämä olikin oikein malliesimerkki siitä, miten käyttöliittymäsuunnitteluun panostaminen vaikuttaa koko verkkosivuprojektin onnistumiseen. Alkuperäiseen leiskaan ei tarvinnut tässä tapauksessa tehdä juurikaan muutoksia. Sivusto on lähes identtinen leiskan kanssa.

Verkkiksen tiimi

Verkkosivuprojektissa työskenteli Verkkiksen päässä kuusi asiantuntijaa: Joni Norring toimi projektipäällikkönä, Minna Perälä osin projektipäällikkönä ja sen lisäksi UI/UX-suunnittelija- web-kehittäjänä sekä sisällönsyöttäjänä. Jaakko Saarenketo työskenteli web-kehittäjän roolissa ja vastasi myös sisällönsyötöstä. Mikko Niskanen ja Hanna Perkkiö tekivät sisällöt ja Venla Kärki toimi kasvupäällikön roolissa.

Pidimme palaverit pääosin Teamsin välityksellä. Ainoastaan Venla on tavannut Reilan tiimin henkilökohtaisesti Reilan toimistolla Vantaalla.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Promeco

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Promecon verkkosivusto oli tullut tiensä päähän. Sivusto oli vanhanaikainen – se näytti vanhalta, mutta erityisesti se oli teknisesti uudistamisen tarpeessa. Myöskään verkkosivustolla ollut sisältö ei vastannut enää Promecon nykyistä liiketoimintaa.   Olemme olleet Promecon kumppani markkinoinnissa jo pidempään. Olikin luontevaa, että otimme myös verkkosivuprojektin hoitaaksemme. Uudistuksessa sivusto tuotiin visuaalisesti nykyaikaan ja koodattiin kokonaan uusiksi. Uudistuksessa otettiin […] Lue lisää

Rosk’n’roll

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Jätehuoltopalveluja tarjoava Rosk’n roll toivoi verkkosivuja, jotka palvelisivat heidän asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla. Sivustolle haluttiin mm. runsaasti erilaisia hakutoimintoja. Verkkoasema toteutti Rosknrollille AA-saavutettavuusstandardin mukaisen WordPress-pohjaisen verkkopalvelukokonaisuuden, josta mm. erilaiset lisäosat ja integraatiot tekivät asiakkaan toiveiden mukaisen – erittäin käyttäjäystävällisen ja toimivan. Sivustolle integroitu jäteopastietokanta antaa käyttäjälle kattavat hakumahdollisuudet eri jätelajeista ja -ryhmistä. Jäteasemat-tietokanta integroitiin jäteoppaaseen […] Lue lisää

Alutec.fi

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Alutec on parveke- ja terassilasituksiin erikoistunut yritys, joka toteuttaa asiakkaidensa tarpeisiin sopivia terassitoteutuksia myös avaimet käteen -periaatteella. Toteutimme Verkkoasemalla Alutecille uuden modulaarisen verkkosivuston, jonka tehtävänä on palvella Alutecin asiakkaita mahdollisimman saumattomasti. Alutecissä toivottiin, että yrityksen palvelut ja tuotteet pääsisivät verkkosivuilla paremmin esille ja niiden tarkastelu olisi selkeää ja vaivatonta. Myös referensseille haluttiin oma osionsa. Toteutimme […] Lue lisää

Gramex – musiikin käyttölupien verkkokauppa

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Verkkopalvelu helpottamaan lupien ostamista Gramex on musiikin tekijänoikeuksia valvova järjestö, jonka tehtävänä on huolehtia, että muun muassa julkisissa tiloissa, tilaisuuksissa, esityksissä ja radiossa soitettavasta musiikista maksetaan korvaus sen tekijälle. Virnex on kehittänyt Gramexille verkkokaupan, jolla sen asiakkaat voivat hankkia äänitemusiikin käyttölupia. Kauppa on suunnattu ammattilaisille, jotka käyttävät äänitemusiikia radiossa tai televisio-ohjelmissa. Käyttöoikeuksia voidaan hakea ja […] Lue lisää

Tacklan kuluttaja- ja B2B-verkkokaupat

Tekijä: Fonecta

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Tackla on tunnettu jo yli 50 vuotta kokemuksella jääkiekko- ja urheiluvarusteiden toimittajana. He halusivat päivittää nykyisen kuluttaja- ja b2b-verkkokaupan, sekä aloittaa myös kansainvälisen verkkokaupan tekemisen. Tackla myy laadukkaita urheiluvarusteita ja vaatetusta sekä kotimaisille että kansainvälisille asiakkaille, kuluttajille, joukkueille ja yrityksille. Isoimmat haasteet vanhassa ratkaisussa olivat integraation puutteessa, sisällönhallinnassa ja asiakkaiden käyttäjäkokemuksessa. Tacklalle luotiin erilliset, mutta […] Lue lisää

Management Institute of Finland MIF Oy

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

MIF eli Management Institut of Finland on Suomen johtava yksityinen työelämän kouluttaja, jonka asiakkaat etsivät verkosta tietoa koulutuksista, ilmoittautuvat verkon kautta ja myös osallistuvat yhä enemmän koulutuksiin pitkälti etänä verkon yli. MIFin vanhan sivuston rakenne oli pitkälti organisaatio- ja brändilähtöinen, jolloin yksittäisen asiakkaan oli vaikea löytää tarvitsemaansa tietoa. MIF toivoi, että uusi sivusto olisi asiakasystävällinen ja selkeä, tukisi Google-hakuja, toimisi hyvin myös mobiilissa sekä toisi lisää ilmoittautumisia. MIF toivoi […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun