Promeco
Promecon verkkosivusto oli tullut tiensä päähän. Sivusto oli vanhanaikainen – se näytti vanhalta, mutta erityisesti se oli teknisesti uudistamisen tarpeessa. Myöskään verkkosivustolla ollut sisältö ei vastannut enää Promecon nykyistä liiketoimintaa.
Olemme olleet Promecon kumppani markkinoinnissa jo pidempään. Olikin luontevaa, että otimme myös verkkosivuprojektin hoitaaksemme. Uudistuksessa sivusto tuotiin visuaalisesti nykyaikaan ja koodattiin kokonaan uusiksi. Uudistuksessa otettiin käyttöön muun muassa Gutenberg-lohkoeditorin voima. Sisältöpuolella riitti kevyempi uplifting vanhan pohjalta.
Projekti sujui kevennetystä versiosta huolimatta normaalissa järjestyksessä. Pidimme promecolaisten kanssa workshopin, jossa kartoitimme heidän tarpeensa ja toiveensa uudelle sivustolle. Tämän jälkeen teimme rautalangat ja visuaalisen suunnittelun. Hyödynsimme vanhan sivuston ja Promecon brändin värimaailmaa, mutta raikastimme sitä tuomalla lisää väriä. Sivustolle tuli käyttöön myös uusi fontti.
Promecon sivusto on kolmikielinen. Sisällönsiirto vanhasta sivustosta uuteen olikin suuri operaatio ja tiimimme teki sivustolle myös lisää sisältöä. Myös esimerkiksi kuvavalinnoissa täytyi olla tarkkana, jotta oikea kuva päätyi oikean laitteen kohdalle. Uudelle sivustolle lisättiin vanhaan verrattuna paljon enemmän kuvia.
Koska Promecolle on tärkeää saada rekrytoitua lisää henkilöstöä, teimme uudelle sivustolle rekryosion, jossa on muun muassa työntekijätarinoita sekä avoimet työpaikat filtteröitävissä paikkakunnittain ja maakohtaisesti. Jokaisesta työpaikasta on lisäksi oma sivunsa.
Kokonaisuudessaan projekti kesti sisällönsyötön kanssa reilut kolme kuukautta. Sivuston tuominen nykyaikaan näkyy paitsi visuaalisessa ilmeessä, myös käytön helppoudessa. Siinä missä vanha sivusto oli hankala ja kankea ylläpitää, uudelle sivustolle pystyy tuomaan helposti uusia elementtejä sitä mukaa kun liiketoiminta sitä vaatii.