Professio
Professio on moderni tapahtuma- ja koulutusalanjärjestäjä. Sen toiminnan ytimessä on rajoja rikkova, laadukas sisältö – kansainväliset kutsuvierastapahtumat, sadat koulutukset ja asiantuntijaseminaarit.
Haaste
Aiempi sivusto ei vastannut Profession tarpeita: se ei tukenut visuaalisesti brändin visiota tai viestintää eikä toiminnoiltaan mahdollistanut Profession tiimin itsenäistä, proaktiivista sisällön päivitystä ja sivuston skaalausta.
Ratkaisumme
Profession tulovirta koostuu osallistujamaksuista ja kumppanituloista. Keskityimme sivuston käyttäjäkokemuksen parantamiseen tehden siitä intuitiivisemman ja ostamista helpottavan verkkokaupan. Sivustolle rakennettiin kategorisointi- ja suosittelulogiikka, jotka ovat Profession itse muokattavissa.
Panostimme tapahtumasivujen rakenteeseen ja visuaalisuuteen tehden niistä inspiroivat, kumppaneita houkuttelevat ja loppukäyttäjille selkeät. Sivusto uudistettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmän päälle käyttäen modulaarista Everblox-työkaluamme ja WooCommerce lisäosaa. Sivusto tehostaa myyntiä mahdollistamalla monen tuotteen ostamisen, early bird hinnoittelun ja ryhmäalennukset. Tekninen ratkaisun avulla uusien tapahtumatuotteiden lisääminen on entistä vaivattomampaa ja tarjoaa Profession tiimille hyvin vapaat kädet niiden omatoimiseen päivittämiseen.
Aiempi sivusto oli multisite, jossa kaikki tapahtumat olivat omia sivukokonaisuuksiaan. Suoraviivaistimme sivurakennetta tekemällä tapahtumista koottuja laskeutumissivuja. Panostimme sivuston tapahtumahakuun uusimalla kategorisointi- ja filtteröintilogiikan. Tehokas haku helpottaa tapahtumien selailua aihepiirin, ajankohdan ja kaupungin mukaan. Profession tarjonta on jaettavissa karkeasti kolmeen kokoluokkaan, isoihin, jotka ovat tyypillisesti kutsuvierastapahtumia, keskikokoisiin, joita ovat seminaarit ja osa koulutuksista, sekä pieniin, joihin lukeutuvat sadat vuosittain järjestettävät koulutukset. Jokaiselle näistä on mahdollista luoda oma uniikki tapahtumanmukainen ilme ja sisältörakenne.
Sivuston toiminnallisuudet, kuten lomakkeet ja ilmoittautumiset uudistettiin ja yhdistettiin Profession asiakkuudenhallintatyökaluun, CRM Serviceen, rajapinnan kautta. Professio.fi-sivustolle on tehty tiivis integraatio CRM Service -palveluun. CRM Service tarjoaa kattavat REST-rajapinnat tietojen lisäämiseen ja erilaisten automaatioiden käynnistämiseen. WooCommerce toteutus luo CRM:ään asiakkuudet ja käyttäjät. Käyttäjille luodaan tehdyt tilaukset ja WordPress muodostaa myös laskut CRM Servicessä. Tehdyt tilaukset viedään WordPressissä synkronointijonoon ja tiedot synkronoidaan tietyin väliajoin CRM:ään. Integraatioon on kytketty Sentry.io -valvonta, joka monitoroi synkkausta ja lähettää tiedon, mikäli synkronoinnissa tulisi vastaan ongelmia.
Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa