Polarputken B2B-verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Selkeyttä, nopeutta ja sujuvuutta B2B-verkkokauppaan räätälöidyn headless-ratkaisun myötä

Mediasignal toteutti Polarputkelle headless-teknologiaa hyödyntävän julkisen verkkosivuston sekä B2B-verkkokaupan, johon sisällytettiin WordPress-sisällönhallinta ja Akeneo PIM:iin pohjautuva tuotetiedonhallintaratkaisu. Verkkokaupan kehitystyö sai alkunsa, kun Polarputki halusi tarjota asiakkailleen mahdollisuuden verkko-ostamiseen ajasta ja paikasta riippumatta.

Verkkokaupparatkaisun myötä Polarputki haki myös varmempaa tilaustenkäsittelymallia, myyjille lisää aikaa asiakaspalveluun sekä tietysti myös verkkokaupan mahdollistamaa näkyvyyttä erilaisissa digitaalisissa kanavissa. Tavoitteenamme oli rakentaa paras verkkokauppa terästukkupuolelle.

ERP ja PIM datalähteenä

Polarputkelle räätälöity verkkopalvelu mahdollistaa aivan uudenlaisen asiakaskokemuksen Polarputken asiakkaille. WooCommerce ja ERP-järjestelmä pelaavat yhteen hinnoittelu- ja tilauslogiikan osalta sekä tuotetiedot päivittyvät automaattisesti sivustolle Akeneo PIM:stä.

Verkkokauppaan toteutettiin Polarputken liiketoiminnan mukainen räätälöity hinnoittelu- ja ostologiikka, ERP-järjestelmään integroitu tilauslogiikka, asiakaskohtainen hinnoittelu sekä Outlet-puoli, johon voidaan poimia ERP-integraation avulla outlet-tuotteet automaattisesti. Akeneo PIM otettiin käyttöön samassa yhteydessä keskitetyksi tuotetiedon hallintapaikaksi, josta tuotetieto tulee myös automaattisesti verkkopalveluun. Mediasignal vastasi myös Akeneo PIM käyttöönotosta.

Tulevaisuudessa Akeneon tarjoamaa keskitettyä tuotetietoa voidaan hyödyntää halutessaan esimerkiksi automaattisissa hinnasto- ja katalogitulosteissa sekä mobiilisovelluksissa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Harvia Group – uusi konsernisivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Toteutimme Harvia Groupille modernin sivuston, joka toimii luotettavana tiedonlähteenä sijoittajille ja kokoaa konsernin brändit yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi. Uudistus vahvistaa Harvian digitaalista näkyvyyttä, brändimielikuvaa ja uskottavuutta globaaleilla markkinoilla. Erityisesti sijoittajille suunnattu sisältö kaipasi rakenteellista uudistusta. Pörssiyhtiönä Harvialla on vastuu tarjota reaaliaikainen ja luotettava tieto muun muassa osakkeen tilanteesta ja pörssitiedotteista, mutta yhtiö halusi myös parantaa tiedon […] Lue lisää

Rinki

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uuden brändi-ilmeen mukainen verkkopalvelu pakkausten kierrättämisen edistämiseksi Ringin brändiuudistuksen yhteydessä haluttiin uudistaa verkkosivusto kokonaisuudessaan. Uudistus piti sisällään uuden ulkoasun ja käyttöliittymän, sivuston kolmelle eri kielelle, integraatioita, dynaamisia lomakkeistoja sekä kattavan karttatoiminnallisuuden ja yrityslistaushakemiston. Mediasignal vastasi sivuston teknisestä toteutuksesta ja projektin läpiviennistä. Ekopistekartta on palvelun suosituin toiminnallisuus ja kattaa kaikki Ringin ekopisteet (1800 kpl) kartalla tietoineen. […] Lue lisää

Vallox

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Akeneo, Cloudinary ja WordPress verkkosivuston alustaratkaisuina Vallox (ent. Valmet Loimaan tehdas) on Suomessa tunnettu brändi. Erityisesti kylmään ilmastoon sopivan teknologiaosaamisensa ansiosta Vallox on markkinajohtaja hajautetussa ilmanvaihdossa. Kansainvälisillä markkinoilla tällä hetkellä vajaa puolet liikevaihdosta tulee viennistä Keski- ja Itä-Euroopan maihin. Vallox halusi uudistaa verkkosivuston kokonaisuudessaan. Me Mediasignalissa suunnittelimme ja toteutimme WordPress-verkkopalvelun sekä sen toimintaan kiinteästi liittyvät […] Lue lisää

Päivittäistavarakauppa PTY

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Päivittäistavarakauppa ry PTY edustaa Suomessa toimivia päivittäistavaroiden vähittäiskaupan ja foodservice-tukkukaupan yrityksiä. PTY:n jäsenyritykset edustavat noin 96 prosenttia Suomen päivittäistavaramarkkinoista. Edunvalvontajärjestön verkkosivut on ensisijaisesti suunnattu medialle, päättäjille, virkamiehille, kaupan alan työntekijöille, tutkijoille ja muuten alasta kiinnostuneille. PTY:n sivuilta haetaan faktatietoja, tilastoja ja tutkimuksia, ei niinkään päivittyvää artikkelivirtaa. Sivustolla haluttiin tehdä relevantin aineiston löytäminen mahdollisimman helpoksi. Suosituinta […] Lue lisää

Tietovisa-sovellus vesiskootterikuskeille

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietovisa innosti Sea-Doo-kuskit opiskelemaan vastuullisuutta Avidly kehitti BRP:lle sovelluksen, joka edistää vastuullista ja turvallista vesiskootterilla ajoa hauskasti ja mukaansatempaavasti. Lähtökohta Vastuullisuusviestiä viihdyttävässä muodossa BRP on vesiskoottereiden globaali markkinajohtaja. BRP haluaa olla edelläkävijä vastuullisuudessa ja välittää fiksun ja turvallisen ajamisen viestiä tehokkaasti ja positiivisella tavalla. Vesiskoottereiden myyjät ja vuokraajat opastavat kyllä vastuulliseen ajamiseen, mutta joskus oppi […] Lue lisää

Suomen kansallinen ruokahävikkitiekartta

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Suomen kansallinen ruokahävikkitiekartta -sivusto on Luonnonvarakeskus Luken ylläpitämä verkkopalvelu, jossa alan toimijat voivat viestiä innovaatioista, keinoista ja hankkeista, jotka vähentävät elintarvikejätettä ja ruokahävikkiä. Sivustolle on koottu ja kootaan jatkossa Suomessa toteutettavia ruokahävikin vähentämisratkaisuja, meneillään olevia hankkeita sekä oppaita alan toimijoille ruokahävikin vähentämiseksi. Luonnonvarakeskuksen tutkijat ovat käyneet läpi lukuisia tieteellisiä artikkeleita, pitäneet työpajoja alan toimijoille, haastatelleet […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun