Pihla Group Oy:n verkkosivu-uudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Pihla Group Oy on Suomen ikkunamarkkinoiden suurin toimija, joka valmistaa ikkunoita ja ovia Pihla-, PihlaPRO, Tiivi-, Profin-, Klas1 ja Sydänpuu-tuotemerkeillä.

Starttasimme yhteistyön Pihla Group Oy:n kanssa tammikuussa 2019 toteuttamalla verkkosivu-uudistuksen Tiivi- ja Pihla-tuotteille, jotka ovat Suomen johtavat ikkuna- ja ovibrändit.

Verkkosivu-uudistuksen keskiössä oli dataan pohjautuva asiakaskokemus, jolla haluttiin mahdollistaa myös aiempaa tehokkaampi liidien kerääminen. Strategisena tavoiteena oli pitää molemmat brändit Suomen ykkösinä hakukonetuloksissa. Tästä syystä molemmat brändit haluttiin säilyttää omina erillisinä verkkosivuinaan tiivi.fi ja pihla.fi

Liikkeelle lähdettiin asiakaspolun analyysin ja hakusana-analyysin tulosten pohjalta. Strateginen hakusanojen määrittely sekä kohderyhmää puhuttelevan sisällön tuotanto tukivat sivuston konversiosuunnittelua. Optimointi tähtäsi mahdollisimman suoraviivaisen ja nopean asiakaskontaktin saamiseen. Verkkosivu-uudistus toteutettiin WordPressin multisite-alustalla, jotta sisällön tuotanto olisi mahdollisimman helppoa ja sivuston jatkokehitys joustavaa. Sivuston optimointi takaa ensiluokkaisen käyttökokemuksen myös mobiilissa.

Tiivi.fi ja Pihla.fi lanseerattiin toukokuussa 2019. Samalla sivuille uudistettiin myös seuranta- ja analyysiratkaisut päätöksenteon tueksi. Sivustojen lanseerauksen jälkeen olemme jatkaneet markkinointiyhteistyötä digi- ja somekanavissa sekä perinteisen median parissa.

Generon osaaminen on yllättänyt meidät positiivisesti. Analytiikan ymmärtäminen ja sen hyödyntäminen yhdessä luovuuden kanssa sekä jatkuva erilaisten ratkaisujen kokeileminen ovat tähdänneet budjettimme maksimaaliseen hyödyntämiseen. On hienoa todeta, että meillä on kumppani, joka yhdessä kanssamme rakentaa brändiemme kasvutarinaa”

– Minna Keränen, Pihla Group Oy:n markkinointijohtaja

Sivustot:
https://www.tiivi.fi/
https://www.pihla.fi/


Sinua voisi kiinnostaa myös

Tulevaisuuskoulu -oppimateriaalisivusto

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Seikkailu Tulevaisuusvirastossa on yläkouluikäisille nuorille suunnattu oppimateriaali, jonka avulla nuoret tutustuvat tulevaisuusajattelun perusteisiin ja kehittävät tulevaisuustaitoja. Tehtävänämme oli suunnitella Tulevaisuuskoululle kokemuksellinen käyttöliittymä ja toteuttaa se teknisesti kohderyhmää houkuttelevaksi pedagogiseksi kokonaisuudeksi. WordPress Gutenberg sisällönhallinnasta teimme moneen käyttötarkoitukseen mukautuvan, joka mahdollistaa kokemuksellisten oppimiskokonaisuuksien rakentamisen myös tulevaisuudessa. Teoria- ja videosisältöjen lisäksi materiaali sisältää tehtäviä, joita nuoret voivat toteuttaa […] Lue lisää

A-lehtien sivustokokonaisuus

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

A-lehdet on 88-vuotias suomalainen mediatalo. Rakastettujen suomalaisten aikakauslehtien lisäksi A-lehdet-konserni on mediasisältöjen, digitaalisen kaupankäynnin sekä kasvumarkkinoinnin edelläkävijä. A-lehdet tarvitsi sisällöilleen ja palveluilleen ketterän ja hakukoneoptimoidun alustan, joka palvelee konsernin monia eri tarpeita ja sidosryhmiä; niin kuluttajia, 17 eri brändiä kuin B2B-asiakkaitakin. Liikkeelle lähdettiin tilanteesta, jossa lähes jokaisella A-lehtien brändillä oli omat erilliset sivustot. Sivustot olivat […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

720.io

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

720° on suomalainen yritys, joka tarjoaa SaaS-palvelua integroituna kiinteistön laitteistoon, kuten mittauslaitteisiin ja antureihin. Ratkaisun perustana on pääasiassa ohjelmisto ja sen analytiikkamoduuli, mutta yritys tarjoaa myös laitteistoasennuksia ja integraatioita. 720°:n tavoitteena on tuoda älykkäitä, tietoja kerääviä ratkaisuja rakennusten ja kiinteistöjen hallintaan, sekä parantaa energiatehokkuutta ja käyttäjäkokemusta. Haaste Brändiuudistuksen myötä 720° halusi päivittää ilmeensä. Koska 720.io-verkkosivua […] Lue lisää

Snellman – verkkosivut Ruotsin markkinoille

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Snellman on perinteikäs suomalainen perheyritys, joka tuottaa laadukkaita liha- ja leikkeletuotteita yli 70 vuoden kokemuksella. Snellman halusi vahvistaa asemaansa Ruotsin markkinoilla uudistetun Familjen Snellman -brändin avulla. Familjen Snellman -brändin tunnettuus ja merkkiuskollisuus oli Ruotsissa matala, joten lähdimme parantamaan sitä tehokkaasti optimoitujen nettisivujen avulla. Suunnittelimme ja toteutimme Familjen Snellmanille uudet nettisivut brändin uuden visuaalisen ilmeen ja […] Lue lisää

Beamex.com

Tekijä: Genero Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Genero on vuosien varrella auttanut Beamexia tekemään verkkosivustostaan todellisen liidintuottokoneen. Sisältömarkkinointistrategia auttaa nyt tuottamaan tuhansia laadukkaita B2B-liidejä ja miljoonien vuotuista liikevaihtoa. Haaste Beamex halusi vähentää riippuvuuttaan maksetusta liikenteestä, jota saatiin mm. Metan ja Linkedinin alustoilta. Vaikka liikennestrategia oli tehokas, jatkuvasti nousevat klikkihinnat olivat muodostumassa ongelmaksi. Tehtävämme oli auttaa luomaan ja toteuttamaan Beamexille strategia, jolla kasvatetaan […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun