Marttaliitto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Suuren yleisön suosikkisivusto on nyt entistä selkeämpi

Kun mielessä on kysyttävää ruoasta tai kotitaloudesta, suomalaiset kääntyvät Marttojen puoleen. Tässä moderni verkkosivusto on tärkeä työkalu. Sitä ylläpitää koko marttajärjestön puolesta Marttaliitto, joka tukee eri tavoin marttapiirien ja -yhdistysten toimintaa ja jäsenviestintää.

“Meille oli tärkeää tehdä sivustolle saavutettavuuteen liittyviä muutoksia. Halusimme myös muokata ulkoasun brändi-ilmeemme mukaiseksi”, kertoo Marttaliiton viestintäpäällikkö Henni Kuusisto.

Avoimuus on yksi Marttaliiton arvoista. Tiedon tulee olla kaikille yhdenvertaisesti saavutettavissa, ja jokainen kiinnostunut halutaan toivottaa tervetulleeksi mukaan toimintaan.

“Kaikessa järjestelmäkehitystyössä on pidettävä mielessä, että meidän jäsenistössämme ja yleisössämme on hyvin eri ikäisiä ihmisiä, joiden osaaminen digiasioissa vaihtelee paljon”, sanoo Marttaliiton hallintopäällikkö Jeni Suhonen.

Salesforcen ja WordPressin rajapinnat tehokäytössä

Marttaliitto pitää arjen langat käsissään Salesforce-järjestelmän avulla. Sieltä löytyvät niin jäsen- ja tapahtumarekisteri kuin verkkokaupan hallinnointikin. Integraatiot kuljettavat tietoa WordPressistä Salesforceen esimerkiksi näin:

  • uusi jäsen täyttää liittymislomakkeen ja tieto kirjautuu suoraan Salesforcessa olevaan jäsenrekisteriin
  • WooCommerce-verkkokaupan ostos kirjautuu Salesforcen tilaustenhallintaan
  • marttapiiri päivittää omalle alasivulleen uuden kurssitapahtuman, joka tallentuu yhteiseen tapahtumarekisteriin ja näkyy Martat-mobiilisovelluksessa.

Nyt API-rajapinnat liikuttavat dataa myös toiseen suuntaan, kun Salesforcen Marttarekisteriin päivitettävät marttayhdistysten perustiedot tulevat näkyviin verkkosivuston yhdistyshaussa.

“Uusi integraatio oli hyvä lisä, jota olimme toivoneet jo pitkään. Vältymme tuplatyöltä ja tiedon hyödyntämiseen tulee lisää variaatiota. Yhdistykset näkevät, että tietojen pitämisestä ajan tasalla on todellista hyötyä”, Suhonen kommentoi.

Classicista Gutenbergiin

“Yksi tärkeä sysäys uudistusprojektille oli Gutenberg-editorin käyttöönotto. Tahdomme olla tulevaisuuden muutoksen kelkassa mukana”, Kuusisto kertoo.

Siirtymä lohkoeditorin aikakauteen kuroo umpeen WordPress-sivuston teknistä velkaa ja tekee teknisestä ylläpidosta suoraviivaisempaa. Sisällönsyöttäjän näkökulmasta sivuston elementtien hallintaan tulee uutta joustavuutta, mutta muutos entiseen päivittämisen tapaan on suuri ja vaatii totuttelua. Lähtölaukauksena opetteluun toimi onneksi Valun Tero Paajoen pitämä koulutus, joka sai Martoilta kiitosta.

Marttojen verkkosivustolla on valtavasti tietoa, kuten reseptejä ja neuvonta-artikkeleita. Piirien omat alasivut tekevät rakenteesta moniulotteisen. Vaikka sisältöjen siirto sujui pääosin automaattisesti, matkan varrelle mahtui myös yllätyksiä. Kuusisto kiittää Valua siitä, että pulmatilanteiden korjaamiseen tartuttiin nopeasti.

“Meille on todella arvokasta, että on oma yhteyshenkilö, joka etsii ratkaisut ongelmiin. Valun Harri Valkonen hallitsi verkkosivuston lisäksi API-kuviot ja rajapinnat, ja pystyi palvelemaan meitä laajasti.” Henni Kuusisto, viestintäpäällikkö, Marttaliitto

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa

Tällaisessa projektissa kommunikaatio on kaikkein tärkeintä: se, että ymmärretään puolin ja toisin, mitä ollaan tekemässä, ja viestitään oikea-aikaisesti. Paras lopputulos syntyy, kun toimittaja ja asiakas löytävät yhteisen sävelen.

Jeni Suhonen, hallintopäällikkö, Marttaliitto

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Framery

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hankala navigointi huononsi käyttäjäkokemusta Aiemman sivuston epäintuitiivinen navigointi edellytti merkittävää panostusta käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tiedon helppoon löydettävyyteen. Hakukoneoptimoinnin (SEO) osalta tavoitteena oli korjata URL-rakenteisiin liittyvät haasteet ja mukauttaa sivusto vastaamaan paremmin hakukoneiden vaatimuksia. Konversio-optimoinnilla (CRO) pyrittiin tehostamaan käyttäjäkokemusta ja ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita sujuvammin kohti konversioita. Lisäksi paikallisten sivujen epätasapaino suhteessa globaaliin sivustoon vaati korjaamista ja […] Lue lisää

Rauman kaupungin verkkopalvelu-uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Lähtökohtana vanhentunut alusta ja puutteellinen käyttökokemus Rauman kaupungilla oli tarve uudistaa verkkopalvelunsa vastaamaan paremmin nykypäivän tarpeita. Projektin tarjouspyyntövaiheessa Rauman kumppanina toimi North Patrol, joka auttoi määrittelemään verkkopalvelu-uudistuksen tavoitteet, tarpeet ja keskeiset vaatimukset. Hyvin valmisteltu vaatimusmäärittely loi selkeän pohjan kilpailutukselle ja antoi hyvän lähtökohdan itse toteutukselle. Verkkopalvelut eivät enää vastanneet nykypäivän tarpeita. Erityisesti vanha WordPress-teknologia oli […] Lue lisää

Mustankorkea – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Tieto helpommin esiin Mustankorkea on jäteyhtiö, jonka toimialueella asuu 178 000 asukasta Jyväskylässä, Laukaassa, Muuramessa ja Toivakassa. Sen verkkosivuston tärkein tehtävä on tukea yhtiön päätoimintoja: ​​jätteiden keräystä, käsittelyä ja hyödyntämistä sekä jäteneuvontaa. Viime vuosina Mustankorkea on alkanut myydä myös biokaasua ja multaa. Eri asiakasryhmiä on paljon, samoin viestittävää. Uuden sivuston rakentaminen alkoi konseptointityöpajoilla. Käyttäjälähtöinen sisältörakenne […] Lue lisää

Pelastakaa Lapset ry

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Tärkein ulkoinen viestintäkanava koki isoja muutoksia Pelastakaa Lapset ry työsti pitkään omatoimisesti verkkosivustonsa uudistusta. Hanke oli alkanut elää omaa elämäänsä ja siitä oli tullut jo hyvin sokkeloinen. Lopulta Pelastakaa Lapset ry päätti joulukuussa 2022, että se haluaa tehdä selkeän ja kokonaisvaltaisen uudistuksen omat kohderyhmänsä huolellisesti huomioiden. Yhteistyökumppaniksi valittiin Valu Digital. Pelastakaa Lapset ry:n hankkeen vetäjänä […] Lue lisää

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

Talentia – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Raikas ilme tukee jäsenviestintää Talentia on yli 26 000 korkeasti koulutetun sosiaalialan ammattilaisen ammattijärjestö. Verkkosivuston uudistus käynnistyi jäseniltä kerätyn palautteen pohjalta. Sivustolta toivottiin helpommin hahmotettavaa rakennetta ja pirteämpää ulkoasua. Valun suunnittelema uusi ilme on kepeä, innostava ja lämmin. Se hyödyntää kontrasteja, kuvituksia ja Talentian brändivärejä pelaten saumattomasti yhteen teknisten ratkaisujen kanssa. “Uudistettu rakenne ja selkeä […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun