Larunpyörän verkkokauppa

Tekijä: Contrast
Tärkein teknologia: WordPress
Projektin budjetti: 30 000–60 000 €
Palvelun tyyppi: Verkkokauppa

Larunpyörä on yksi Suomen johtavia polkupyörien ja varusteiden vähittäismyyjiä. Larunpyörän asiantunteva ja intohimoisesti pyöräilyä harrastava henkilöstö palvelee asiakkaitaan kaikissa pyöräilyyn liittyvissä asioissa. Larunpyörän verkkokauppa erottuu muista toimijoista huippunopeilla toimituksilla, laajalla pyörä- ja varustevalikoimalla sekä asiantuntevalla palvelulla.

Larunpyörä valitsi Contrastin kumppanikseen vastaamaan verkkokaupan kokonaisvaltaisesta uudistuksesta. Projektin tavoitteina oli panostaa ennen kaikkea hakukoneoptimoinnin tehostamiseen, selkeään rakenteeseen sekä helppoon navigoitavuuteen lähes neljänsadan tuotekategorian välillä.

Verkkokaupasta luotiin vauhdikas, raikas ja helposti navigoitava kokonaisuus, jossa asiakkaita palvelee tehokas hakutoiminto ja tyylikkäät visuaaliset yksityiskohdat. Verkkokauppa toteutettiin räätälöidysti WooCommercen verkkokauppa-alustaa hyödyntäen.
Projektiin kuului laaja integraatio Larunpyörän kassa- ja varastonhallintajärjestelmään, Kassa.fi:hin. Räätälöitynä WooCommerce-lisäosana toteutettu integraatio siirtää tuotedatan kokonaisuudessaan kassajärjestelmästä verkkokauppaan. Tuotteen perustietojen lisäksi integraatio huolehtii myös tuotekategorioiden ja tuotekuvien siirrosta. Luonnollisesti integraation ominaisuuksiin lukeutuu myös mm. varastosaldojen päivitys, myyntitilausten siirto kassajärjestelmään sekä tilauksen statuksen päivitys. Tuotteen julkaisu tai verkkokaupan myyntitilauksen käsittely voidaan hoitaa täysin kassajärjestelmästä käsin.

Ensimmäinen versio verkkokaupasta julkaistiin tammikuussa 2017, jonka jälkeen verkkokauppaa on kehitetty aktiivisesti useiden pienempien kehitysprojektien muodossa. Viimeisin kehitysprojekti toteutettiin marraskuussa 2020 ja sisälsi muun muassa etusivun ja yläpalkin täydellisen remontin.

Uudistuksella on ollut merkittävä vaikutus verkkokaupan avainlukuihin. Yksi projektin tärkeimmistä ja helpoiten mitattavista tavoitteista oli orgaanisen hakukoneliikenteen kasvattaminen. Pitkäjänteisen ja määrätietoisen työn tuloksena orgaanisen hakukoneliikenteen määrä on kasvanut peräti 340 prosenttia.

Jätä kommentti