Kuulotarvike.fi verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Kuulotarvike osana Audmet-konsernia palvelee kuulokojeasiakkaita erilaisissa lisätarvikehankinnoissa esimerkiksi kuulokojeiden paristojen ja erilaisten puhdistus- sekä lisätarvikkeiden hankinnassa. Aloitimme kuulotarvike.fi-verkkokauppaprojektin keväällä 2023 asiakkaan tarjousprosessin toimintojen tarkentamisella ja ydintoimintojen määrittelyllä.

Lähtökohdat ja tavoitteet

Kuulotarvike.fi verkkokauppa oli jämähtänyt vanhalle alustalle, johon ei haluttu enää tehdä jatkokehitystä. Asiakas oli myös tunnistanut tiettyjä toimintaansa tehostavia tarpeita, jotka haluttiin toteuttaa uudistuksen yhteydessä. Lisäksi haluttiin panostaa käytettävyyteen ja uudistaa vahvasti sivuston ilmettä.

Uudistuksen tavoitteina oli verkkokaupan käytettävyyden parantaminen etenkin ikäihmisten näkökulmasta, puhelinmyynnin nopeuttaminen, sisäisten työvaiheiden automatisointi sekä laskutuksen ja keskiostoksen kasvattaminen. Kuulotarvikkeen tiimillä oli tiedossa nykytilanteen lukemat, joiden avulla lähdimme rakentamaan uudistussuunnitelmaa.

Käytettävyyttä ikäihmisille parannettiin selkeillä painikkeilla ja kuvakkeilla sekä saavutettavuuden huomioinnilla. Keskiostosta pyrittiin kasvattamaan erilaisilla tuotenostomahdollisuuksilla ja puhelintilauksia varten suunniteltiin koko tilauspolku uudelleen vastaamaan paremmin aitoa verkkokauppakokemusta.

Verkkokauppa puhelintilauskanavana

Erityistä kuulotarvike.fi verkkokaupassa on se, että merkittävä osa tilauksista vastaanotetaan puhelimitse asiakaspalvelijoiden eli agenttien toimesta. Aiemmin tilaukset syötettiin verkkokaupan hallintapaneeliin, mutta kampanjahintoja oli vaikea saada tilauksiin helposti mukaan. Agentti ei myöskään nähnyt kauppaa ostajan silmin, mikä teki käyttökokemuksen kehittämisestä hankalaa.

Uudistuksessa asia käännettiin päälaelleen: agentit toimivat nyt kaupassa erityiskäyttäjäoikeuksien avulla niin, että he pystyivät keräämään ostoskorin tavallisen verkko-ostajan tavoin ja tekemään tilauksen toisen henkilön nimissä. Nyt asiakas pystyy keskustelemaan agentin kanssa puhelimitse, kertomaan mitä tietokoneen ruudulta katsoo ja ilmoittamaan, jos hän ei pystynyt saattamaan tilausta loppuun.

Lisäksi agentti pystyy hakemaan ostoshistoriasta valmiit tiedot ostoskoriin, mikäli asiakas on tilannut Kuulotarvikkeelta aiemmin ja jopa uusimaan asiakkaan edellisiä tilauksia muutamalla napin painalluksella. Puhelintilauksissa ei luonnollisesti voi käyttää perinteisiä maksutapoja, vaan tilauksen mukana lähetetään lasku.

Ulkoasu ja saavutettavuus

Uudistuksen alkuvaiheessa Kuulotarvike uudisti brändiväritystään, joka tuotiin heti mukaan uusiin ulkoasusuunnitelmiin. Lopullinen ilme luotiin yhteistyössä suunnittelijamme ja Kuulotarvikkeen asiantuntijoiden kanssa. Käyttöliittymäsuunnittelussa haluttiin vaalia saavutettavuutta, sillä sivuston tuli näyttää ja tuntua selkeältä ihmisille, joille tietotekniikka ei ole itsestäänselvyys. Lisäksi kiinnitettiin erityistä huomiota erilaisten valikoiden ja painikkeiden kokoon, jotta siirtymät sivustolla olisivat erityisen loogisia ja helppoja.

Integraatiot ja tilaustenhallinnan toiminnot

Näkyvien toimintojen lisäksi verkkokauppaan toteutetiin laskutusintegraatio Visman järjestelmään. Kun sivustouudistusta tehtiin, palveli Kuulotarvikkeen oma laskutusmalli vielä kaikkia asiakkaita. 1.10.2023 tullen maksutapalain mukaan se olisi kuitenkin vaatinut vahvan tunnistautumisen, joten lopulta oma laskumaksaminen jäi vain puhelintilauksiin, johon integraatio toi sujuvuutta.

Lopullinen “flow” tilauksissa toimii niin, että verkkokauppa muodostaa asiakkaalle lähetettävän laskun tilaustiedoista ja Visman viitteestä ennen laskun siirtämistä Vismaan. Lasku jää tässä vaiheessa myös PDF versioksi tietokantaan. Lisäksi verkkokaupasta pystyy massana tulostamaan laskuja useita kymmeniä kerralla, jotta tilauksia voidaan varastolla prosessoida joutuisasti.

Tilausten hallintaan lisättiin vielä lisäosan avulla mahdollisuus tulostaa useita tilausvahvistuksia kerralla, jotta itse tuotteiden keräily onnistuu sujuvasti.

Tilaustilan vaihtamiset ja viestintä hoidettiin pitkälti WooCommercen vakiotoimintoin. Maksu- ja toimitustapoina toimivat SVEA sekä Posti omine lisäosineen.

PS. Julkaisun aihepiiriin liittyviä artikkeleita: Verkkokaupan alustat ja järjestelmät

Asiakaskuntamme osattiin ottaa hyvin huomioon toimintoja ja designiä suunniteltaessa ja asiakkaat ovat palautteiden perusteella olleet erittäin tyytyväisiä sivuston selkeyteen ja toimintoihin.

Liisa Helander, Development Manager, IT solutions

Erittäin hyvä suoritus projektinhallinnassa ja asiakaspalveluasenteessa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Hill Auditin uusi brändi-ilme ja verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hill Audit on tilintarkastukseen ja taloushallinnon asiantuntijapalveluihin erikoistunut yritys, joka tarjoaa kattavasti tilintarkastuspalveluita, varmennuspalveluita, yhtiöoikeudellista neuvontaa, kirjanpidon asiantuntemusta ja verokonsultointia. Vuoden 2024 syksyllä Hill Audit päätti lähteä uudistamaan brändiään ja verkkosivustoaan digitoimisto redandbluen kanssa. Lähtökohdat uudistukselle Hill Auditin brändi-ilmeelle ja verkkosivustolle kaivattiin uudistusta ja päivitystä tähän päivään. Brändille toivottiin raikkaampaa ja nuorekkaampaa ilmettä, joka heijastaisi […] Lue lisää

HappyOrNot

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kansainvälisesti toimiva HappyOrNot tarjoaa yrityksille ratkaisuja asiakaskokemuksen mittaamiseen ja ymmärtämiseen. Palvelu mittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä neljällä hymiöllä muutamassa sekunnissa. Kahdeksan miljoonan liikevaihtoa tuottavan HappyOrNotin ratkaisut toimivat useilla eri toimialoilla aina päivittäistavarakaupoista ravintoloihin ja lentokenttiin. Aloitimme yhteistyön HappyOrNotin kanssa maaliskuussa 2021 ja yrityksen uusi verkkosivu julkaistiin elokuussa. HappyorNotin vanha verkkosivusto oli toteutettu vuonna 2015 eikä yrityksellä ollut […] Lue lisää

SAK

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Lähtökohta Aloitimme työskentelyn vuonna 2024 SAK:n sivustouudistuksen parissa. Sivuston ilmettä luodessamme törmäsimme muutamaan sudenkuoppaan SAK:n silloisen brändi-identiteetin kanssa. Silloinen räikeä väritys ei ollut sellaisenaan saavutettava, ja saavutettavaksi muokattunakin vaati useampaa fonttiväriä toimiakseen. Brändi-identiteetti ei heijastanut sitä terävyyttä ja uskottavuutta, mitä SAK tuo pöytään. Sivustouudistuksen ohessa nousi esille tarve myös haastavien aiheiden kuvittamisesta. Saavutettavuuden, SAK:n tavoitteiden […] Lue lisää

Rakennusliitto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Rakennusliiton vanha verkkosivusto kaipasi uudistusta monella rintamalla. Sisältöä oli runsaasti, mutta tiedon löytäminen ja palveluiden äärelle pääseminen oli käyttäjille haastavaa. Jäsenet kokivat sivuston sekavaksi ja monimutkaiseksi käyttää, erityisesti asiointiin ja jäsenetuihin liittyvissä kysymyksissä. Myös uusien jäsenten houkuttelu oli vaikeaa, kun liittymiseen ohjaavat sisällöt ja polut eivät erottuneet riittävästi. Samalla haluttiin vahvistaa liiton viestintää ja […] Lue lisää

Finferries web-varausjärjestelmä

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Lauttaliikenne Oy eli Finferries hoitaa sekä yhteysalus- että lauttaliikennettä Suomessa yhteensä yli 40:llä reitillä. Ylläpidettävät yhteydet vaihtelevat pienehköistä, suojaisista salmien ylityksistä vaativiin merimatkoihin: lyhyin lauttamatka on Kivimon väli Houtskärissä 169 metriä ja pisin, 9,5 km:n reitti kulkee Korppoosta Houtskariin. Finferriesin keltaisilla losseilla ja lautoilla kulkee sekä päivittäiset työmatkaajat ja kesämökkeilijät, että lomasesonkien aikaan satunnaiset […] Lue lisää

Suomen Apteekkariliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Suomen Apteekkariliitto (SAL) on perustettu vuonna 1897. Liitto vastaa apteekkarijäsentensä edunvalvonnasta ja kehittää apteekkialaa osana terveydenhuoltoa. Käytännössä lähes kaikki Suomen apteekit kuuluvat Apteekkariliittoon. Jäseniä liitolla on reilut 600 ja työntekijöitä 26. Apteekkariliiton perustehtävä on kehittää apteekkialaa terveydenhuollon lähtökohdista – tämä tarkoittaa apteekkien näkemistä tärkeänä osana terveydenhuoltojärjestelmää. Liitto luo edellytyksiä laadukkaaseen ja kannattavaan apteekkitoimintaan, joka varmistaa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun