Kuulotarvike.fi verkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Kuulotarvike osana Audmet-konsernia palvelee kuulokojeasiakkaita erilaisissa lisätarvikehankinnoissa esimerkiksi kuulokojeiden paristojen ja erilaisten puhdistus- sekä lisätarvikkeiden hankinnassa. Aloitimme kuulotarvike.fi-verkkokauppaprojektin keväällä 2023 asiakkaan tarjousprosessin toimintojen tarkentamisella ja ydintoimintojen määrittelyllä.

Lähtökohdat ja tavoitteet

Kuulotarvike.fi verkkokauppa oli jämähtänyt vanhalle alustalle, johon ei haluttu enää tehdä jatkokehitystä. Asiakas oli myös tunnistanut tiettyjä toimintaansa tehostavia tarpeita, jotka haluttiin toteuttaa uudistuksen yhteydessä. Lisäksi haluttiin panostaa käytettävyyteen ja uudistaa vahvasti sivuston ilmettä.

Uudistuksen tavoitteina oli verkkokaupan käytettävyyden parantaminen etenkin ikäihmisten näkökulmasta, puhelinmyynnin nopeuttaminen, sisäisten työvaiheiden automatisointi sekä laskutuksen ja keskiostoksen kasvattaminen. Kuulotarvikkeen tiimillä oli tiedossa nykytilanteen lukemat, joiden avulla lähdimme rakentamaan uudistussuunnitelmaa.

Käytettävyyttä ikäihmisille parannettiin selkeillä painikkeilla ja kuvakkeilla sekä saavutettavuuden huomioinnilla. Keskiostosta pyrittiin kasvattamaan erilaisilla tuotenostomahdollisuuksilla ja puhelintilauksia varten suunniteltiin koko tilauspolku uudelleen vastaamaan paremmin aitoa verkkokauppakokemusta.

Verkkokauppa puhelintilauskanavana

Erityistä kuulotarvike.fi verkkokaupassa on se, että merkittävä osa tilauksista vastaanotetaan puhelimitse asiakaspalvelijoiden eli agenttien toimesta. Aiemmin tilaukset syötettiin verkkokaupan hallintapaneeliin, mutta kampanjahintoja oli vaikea saada tilauksiin helposti mukaan. Agentti ei myöskään nähnyt kauppaa ostajan silmin, mikä teki käyttökokemuksen kehittämisestä hankalaa.

Uudistuksessa asia käännettiin päälaelleen: agentit toimivat nyt kaupassa erityiskäyttäjäoikeuksien avulla niin, että he pystyivät keräämään ostoskorin tavallisen verkko-ostajan tavoin ja tekemään tilauksen toisen henkilön nimissä. Nyt asiakas pystyy keskustelemaan agentin kanssa puhelimitse, kertomaan mitä tietokoneen ruudulta katsoo ja ilmoittamaan, jos hän ei pystynyt saattamaan tilausta loppuun.

Lisäksi agentti pystyy hakemaan ostoshistoriasta valmiit tiedot ostoskoriin, mikäli asiakas on tilannut Kuulotarvikkeelta aiemmin ja jopa uusimaan asiakkaan edellisiä tilauksia muutamalla napin painalluksella. Puhelintilauksissa ei luonnollisesti voi käyttää perinteisiä maksutapoja, vaan tilauksen mukana lähetetään lasku.

Ulkoasu ja saavutettavuus

Uudistuksen alkuvaiheessa Kuulotarvike uudisti brändiväritystään, joka tuotiin heti mukaan uusiin ulkoasusuunnitelmiin. Lopullinen ilme luotiin yhteistyössä suunnittelijamme ja Kuulotarvikkeen asiantuntijoiden kanssa. Käyttöliittymäsuunnittelussa haluttiin vaalia saavutettavuutta, sillä sivuston tuli näyttää ja tuntua selkeältä ihmisille, joille tietotekniikka ei ole itsestäänselvyys. Lisäksi kiinnitettiin erityistä huomiota erilaisten valikoiden ja painikkeiden kokoon, jotta siirtymät sivustolla olisivat erityisen loogisia ja helppoja.

Integraatiot ja tilaustenhallinnan toiminnot

Näkyvien toimintojen lisäksi verkkokauppaan toteutetiin laskutusintegraatio Visman järjestelmään. Kun sivustouudistusta tehtiin, palveli Kuulotarvikkeen oma laskutusmalli vielä kaikkia asiakkaita. 1.10.2023 tullen maksutapalain mukaan se olisi kuitenkin vaatinut vahvan tunnistautumisen, joten lopulta oma laskumaksaminen jäi vain puhelintilauksiin, johon integraatio toi sujuvuutta.

Lopullinen “flow” tilauksissa toimii niin, että verkkokauppa muodostaa asiakkaalle lähetettävän laskun tilaustiedoista ja Visman viitteestä ennen laskun siirtämistä Vismaan. Lasku jää tässä vaiheessa myös PDF versioksi tietokantaan. Lisäksi verkkokaupasta pystyy massana tulostamaan laskuja useita kymmeniä kerralla, jotta tilauksia voidaan varastolla prosessoida joutuisasti.

Tilausten hallintaan lisättiin vielä lisäosan avulla mahdollisuus tulostaa useita tilausvahvistuksia kerralla, jotta itse tuotteiden keräily onnistuu sujuvasti.

Tilaustilan vaihtamiset ja viestintä hoidettiin pitkälti WooCommercen vakiotoimintoin. Maksu- ja toimitustapoina toimivat SVEA sekä Posti omine lisäosineen.

PS. Julkaisun aihepiiriin liittyviä artikkeleita: Verkkokaupan alustat ja järjestelmät

Asiakaskuntamme osattiin ottaa hyvin huomioon toimintoja ja designiä suunniteltaessa ja asiakkaat ovat palautteiden perusteella olleet erittäin tyytyväisiä sivuston selkeyteen ja toimintoihin.

Liisa Helander, Development Manager, IT solutions

Erittäin hyvä suoritus projektinhallinnassa ja asiakaspalveluasenteessa


Sinua voisi kiinnostaa myös

PolarPro sivuston uudistus

Tekijä: Digiteam Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Digitaalisen mainonnan konsultointi osana yhteistyötä, Sisällöntuotantotuki asiakkaalle osana projektia, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

PolarPro on vuonna 2008 perustettu henkilöstö- ja logistiikkaratkaisujen syväosaaja, joka palvelee kaikenkokoisia yrityksiä monipuolisella palvelukokonaisuudella. Taustaa ja tavoitteita verkkosivuston uudistukselle PolarPro Henkilöstöratkaisut Oy on logistiikan ja kuljetusalan henkilöstöratkaisuihin erikoistunut yritys, joka palvelee sekä pieniä että suuria toimijoita alallaan. Yrityksen verkkosivusto kaipasi modernisointia, sillä se oli jäänyt ajan myötä vanhanaikaiseksi. Tavoitteena oli selkeyttää käyttäjäpolkuja, päivittää valikko- […] Lue lisää

HappyOrNot

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kansainvälisesti toimiva HappyOrNot tarjoaa yrityksille ratkaisuja asiakaskokemuksen mittaamiseen ja ymmärtämiseen. Palvelu mittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä neljällä hymiöllä muutamassa sekunnissa. Kahdeksan miljoonan liikevaihtoa tuottavan HappyOrNotin ratkaisut toimivat useilla eri toimialoilla aina päivittäistavarakaupoista ravintoloihin ja lentokenttiin. Aloitimme yhteistyön HappyOrNotin kanssa maaliskuussa 2021 ja yrityksen uusi verkkosivu julkaistiin elokuussa. HappyorNotin vanha verkkosivusto oli toteutettu vuonna 2015 eikä yrityksellä ollut […] Lue lisää

Accountor HR – Mepco-tuoteperheen verkkosivustouudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Lähtökohdat Accountor HR Solutions käsitti useita erillisiä sivustoja: työvuorovelho.com, tuntivelho.com, maraplan.fi, planier.fi ja mepco.fi. Projektin alussa vaihtehtoina oli multisite-ratkaisu sekä yhden sivun malli. Meidän näkemyksemme oli luoda yhtenäinen kokonaisuus brändin kehityksen mahdollistamiseksi, mutta tuoda kuitenkin kattavasti esille Accountorin laaja ohjelmistoperhe ja myös parantaa sivustojen käyttökokemusta. Tavoitteet Verkkosivuston pääasiallisena tavoitteena oli selkeyttää ja yhtenäistää brändi ja […] Lue lisää

Chyde Investin uusi verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Oy Chyde Invest Ab on erikoistunut sekä uudisrakentamiseen että vanhojen rakennusten restaurointiin Hangossa. Tavoitteena on säilyttää kulttuurihistoriallisesti arvokkaiden kohteiden ainutlaatuisuus ja luoda vanhaa ympäristöä kunnioittaen myös uutta. Yrityksen intohimona on tuoda esiin vanhojen rakennusten kauneus ja historia modernin rakentamisen rinnalla. Yritys julkaisee projekteistaan aktiivisesti verkkosivustollaan, mikä tekee sivuston toimivuudesta ja visuaalisesta houkuttelevuudesta ensiarvoisen tärkeää niin […] Lue lisää

Hämeen ammattikorkeakoulu

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Oppilaitoksen verkkopalvelu

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia, Web-analytiikan ja -raporttien konfigurointi osana projektia

Aloitimme yhteistyömme Hämeen ammattikorkeakoulun kanssa keväällä 2023. Mainostoimisto Kuudennen brändityön ja mallisivujen pohjalta lähdimme toteuttamaan modernia WordPress-sivustoa, joka palvelisi sekä nykyisten, että tulevien opiskelijoiden tarpeita. Hamk.fi-sivuston tärkein tehtävä on koota ja esittää koulutustuotteet asiakkaille, mutta myös koota näkymää kokonaisuudesta sisäiseen käyttöön. Lähtökohdat ja tavoitteet HAMKin tiimi halusi rakentaa uuden, selkeämmän tavan löytää koulutustuotteita. Haasteen loi […] Lue lisää

Suunnittele hautajaiset -web-sovellus Memorialla

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Memoria on Suomen ensimmäinen maanlaajuisesti toimiva hautauspalveluiden verkkopalvelu, jonka kuluttajat tunnistavat luotettavana ja laadukkaana palveluntarjoajana. Memoria kaipasi kumppania uuden verkkopalvelun suunnitteluun, kehitykseen ja digitaaliseen markkinointiin. Uuden palvelun ytimessä tuli olla helppous, ymmärrettävyys, luotettavuus ja nykyaikaisuus. Kaikki palvelut digitalisoituvat, mutta hautauspalvelut mielletään yhä vankan perinteiseksi. Tämän halusimme muuttaa. Olemassa olevat digitaaliset hautauspalvelut ovat usein kylmiä, kankeita […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun