Järvenpää

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä, Saavutettavuus testattu ja huomioitu osana projektia

Järvenpää halusi uudistaa verkkosivustonsa siten, että se ilmentää mahdollisimman hyvin uutta kaupunkistrategiaa ja brändiä. Kattavassa sivustouudistuksessa Valu toteutti sivuston konseptoinnin sekä teknisen toteutuksen. Visuaalisen ilmeen suunnitteli Ohoi Creative Oy.

Sivustouudistus toteutettiin Valun omalla headless WordPress-ratkaisulla, Headupilla. Headupilla voidaan tuottaa ns. headless-sivustoja WordPressin päälle, jossa WordPress voidaan pitää omassa palomuurilla suojatussa ympäristössään.

Headup perustuu React.js:ään, Next.js:ään ja WPGraphQL:ään. Next.js:n hybridimallin ansiosta sivusto voidaan julkaista samasta lähdekoodista joko staattisena sivustona, jossa julkinen osuus ei tarvitse perinteistä palvelinsovellusta lainkaan tai dynaamisena, jossa verkkosivupyynnöt kulkevat Headup-palvelimen kautta WordPressille.

Headup toteuttaa kummassakin mallissa preview-näkymän tekeillä olevasta sisällöstä, mikä on perinteisesti puuttunut useista headless-toteutuksista.

Valun teknologiajohtaja Mikko Virenius kertoo: “Asiakas halusi kaupunkisivustonsa headlessinä ja meiltä löytyi ratkaisu, jolla pystyimme täyttämään asiakkaan toiveet nopeudesta, huippuluokan tietoturvallisuudesta ja kuormituksen kestosta. Yhteistyö sujui mutkattomasti ja olemme ylpeitä Suomen ensimmäisestä Headup-kaupunkisivustosta.”

Haku kattaa myös erillissivustot

Samaan aikaan pääsivuston jarvenpaa.fi kanssa julkaistiin samalla teknisellä alustalla kolme kaupungin erillissivustoa: museot (jarvenpaantaidemuseo.fi), Järvenpään Opisto (jarvenpaanopisto.fi) ja Järvenpään Vesi (jarvenpaanvesi.fi).

Sivustosta haluttiin mahdollisimman käyttäjäystävälliset ja sivustoa rakennettaessa kiinnitettiin erityistä huomiota sisältöjen löydettävyyteen. Sivustolla on käytössä Valu Search -hakutoiminto, joka kattaa hakutulokset myös useammalta erillissivustolta ja Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymän verkkosivuilta. Siten kaupunkilaisten ei tarvitse hakiessaan tietää, minkä tahon tarjoamista palveluista on kyse.

Myös sivuston saavutettavuuteen panostettiin. Ennen julkaisua sivustolle tehtiin Valun tekemä loppukäyttäjätestaus sekä ulkopuolisen toteuttajan saavutettavuusauditointi.

Järvenpäämedia osaksi verkkosivustoa

Kaupungin viestintää monipuolistettiin ottamalla uuden sivuston osaksi Järvenpäämedia tarinoineen ja blogeineen. Järvenpäämediassa on uutisten ja tiedotteiden rinnalla tarinoita ja blogeja, joissa esim. esitellään kaupungin työntekijöitä, yrityksiä ja yhdistyksiä sekä järvenpääläistä elämänmenoa. Tarkoituksena on lisätä järvenpääläisen yhteisöllisyyttä ja kaupungin toiminnan avoimuutta.

“Yhteistyö sujui hyvin ja ammattimaisesti. Yhteydenpito oli tiivistä ja viesteihin vastattiin nopeasti.”

– Kehittämispäällikkö Pekka Koponen, Järvenpään kaupunki

“Pystymme viestimään uuden sivuston ansiosta entistä eläväisemmin ja monipuolisemmin. Sivut eivät ole enää valtava viidakko, vaan selkeä kokonaisuus.”
Viestintäjohtaja Heli Vastamäki, Järvenpään kaupunki

Lue lisää: Kunnan sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Neova

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Neova on kansainvälinen, uusiutuvaan energiaan, kestävään kasvattamiseen sekä aktiivihiilituotteisiin keskittyvä yritys. Sillä on toimintaa 10 maassa ja yrityksen pääkonttori sijaitsee Jyväskylässä. Neovan brändiuudistuksen yhteydessä haluttiin uudistaa myös verkkosivusto visuaalisesti moderniksi ja näyttäväksi kokonaisuudeksi. Vanhan verkkosivuston alusta oli tullut tiensä päähän ja tavoitteena olikin uudistaa sivusto nykyaikaiseksi sekä sisältä että ulkoa. Tekniseen toteutukseen sisältyi myös laaja […] Lue lisää

Sport Event Management Finland – markkinointisivusto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Kansainvälinen käyntikortti urheilulle Sport Event Management Finland (SEMF) tekee Suomea tunnetuksi kansainvälisten urheilutapahtumien järjestäjille ja urheilijoille. Yksikkö toimii Lahti Region Oy:n (visitlahti.fi) yhteydessä. Hankkeen taustalla on viisi eri kaupunkia sekä laaja urheilu- ja matkailunedistämisverkosto. Osana hanketta haluttiin rakentaa markkinointisivusto Sportsfinland.com. Se kokoaa urheilutoimijoita kiinnostavat tiedot yhteen paikkaan ja tuo esiin kaupunkien tarjontaa. Sivusto tukee myös […] Lue lisää

Helsingin Satama

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Helsingin Satama uudisti verkkosivunsa yhdessä digitoimisto Karhu Helsingin kanssa. Helsingin Satama on yksi Euroopan vilkkaimmista matkustajasatamista ja Suomen ulkomaankaupan väylä maailmanmarkkinoille. Karhu Helsinki vastasi uuden Portofhelsinki.fi-sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta tiiviissä yhteistyössä mittavan sisältötyön tehneen Sataman viestintätiimin kanssa. Projektin pohjaksi tehtiin käyttäjätutkimus ja se vietiin läpi samanaikaisesti Sataman brändiuudistuksen kanssa. Uuden sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. […] Lue lisää

GRK – Verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

GRK:n verkkosivuston uudistaminen Uusi sivusto tuo yhtiön monipuoliset palvelut esiin GRK on yksi Suomen johtavista infra-alan yrityksistä, joka Suomen lisäksi toimii myös Ruotsissa ja Virossa. Yhtiön verkkosivuston uudistustarve nousi strategisista muutoksista ja vanha sivusto ei enää vastannut nykytilanteen tarpeisiin. Uudistusprojekti lähti liikkeelle Valun Ville Juvosen vetämistä konseptisuunnittelun työpajoista, joiden lopputuloksena korostettiin GRK:ta monipuolisena infra-alan toimijana. […] Lue lisää

Kauppapolitiikka-lehti

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Uutissivusto, verkkolehti tai blogi

Kauppapolitiikka on ulkoministeriön julkaisema kansainvälisen kaupan media, joka tarjoaa ajankohtaisia uutisia, syvällisiä analyyseja ja näkökulmia globaalin talouden kehityksestä. Neljä kertaa vuodessa ilmestyvä painettu lehti ja jatkuvasti päivittyvä verkkosivusto muodostavat yhdessä kattavan tietokanavan Suomen viennin ja kansainvälisten markkinoiden ajankohtaisista aiheista. Ajankohtaista ja monipuolista sisältöä kaupankäynnistä Kauppapolitiikka käsittelee kansainvälisen kaupan teemoja laaja-alaisesti. Digitalisaation vaikutukset kaupankäyntiin, vihreän siirtymän […] Lue lisää

Tampereen Energia – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Erityistä: Palvelun tietoturva auditoitu kolmannen osapuolen toimesta

Uusi sivusto antaa markkinoille ja myynnille siivet Tampereen Energian sivustouudistus lähti tarpeesta uudistaa nettisivusto vastaamaan yrityksen uutta, asiakaslähtöisempää strategiaa ja samalla uudistuvaa brändiä. Brändiuudistus alkoi yli kaksi vuotta sitten, ja Valu tuli mukaan kuvaan, kun oli aika lähteä toteuttamaan uutta verkkosivustoa. – Projekti kilpailutettiin vuonna 2021 ja aluksi meillä oli toinen toimittaja, mutta kohtasimme heidän […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun