Järvenpää

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä, Saavutettavuus testattu ja huomioitu osana projektia

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Julkishallinnon verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Järvenpää halusi uudistaa verkkosivustonsa siten, että se ilmentää mahdollisimman hyvin uutta kaupunkistrategiaa ja brändiä. Kattavassa sivustouudistuksessa Valu toteutti sivuston konseptoinnin sekä teknisen toteutuksen. Visuaalisen ilmeen suunnitteli Ohoi Creative Oy.

Sivustouudistus toteutettiin Valun omalla headless WordPress-ratkaisulla, Headupilla. Headupilla voidaan tuottaa ns. headless-sivustoja WordPressin päälle, jossa WordPress voidaan pitää omassa palomuurilla suojatussa ympäristössään.

Headup perustuu React.js:ään, Next.js:ään ja WPGraphQL:ään. Next.js:n hybridimallin ansiosta sivusto voidaan julkaista samasta lähdekoodista joko staattisena sivustona, jossa julkinen osuus ei tarvitse perinteistä palvelinsovellusta lainkaan tai dynaamisena, jossa verkkosivupyynnöt kulkevat Headup-palvelimen kautta WordPressille.

Headup toteuttaa kummassakin mallissa preview-näkymän tekeillä olevasta sisällöstä, mikä on perinteisesti puuttunut useista headless-toteutuksista.

Valun teknologiajohtaja Mikko Virenius kertoo: “Asiakas halusi kaupunkisivustonsa headlessinä ja meiltä löytyi ratkaisu, jolla pystyimme täyttämään asiakkaan toiveet nopeudesta, huippuluokan tietoturvallisuudesta ja kuormituksen kestosta. Yhteistyö sujui mutkattomasti ja olemme ylpeitä Suomen ensimmäisestä Headup-kaupunkisivustosta.”

Haku kattaa myös erillissivustot

Samaan aikaan pääsivuston jarvenpaa.fi kanssa julkaistiin samalla teknisellä alustalla kolme kaupungin erillissivustoa: museot (jarvenpaantaidemuseo.fi), Järvenpään Opisto (jarvenpaanopisto.fi) ja Järvenpään Vesi (jarvenpaanvesi.fi).

Sivustosta haluttiin mahdollisimman käyttäjäystävälliset ja sivustoa rakennettaessa kiinnitettiin erityistä huomiota sisältöjen löydettävyyteen. Sivustolla on käytössä Valu Search -hakutoiminto, joka kattaa hakutulokset myös useammalta erillissivustolta ja Keski-Uudenmaan sote -kuntayhtymän verkkosivuilta. Siten kaupunkilaisten ei tarvitse hakiessaan tietää, minkä tahon tarjoamista palveluista on kyse.

Myös sivuston saavutettavuuteen panostettiin. Ennen julkaisua sivustolle tehtiin Valun tekemä loppukäyttäjätestaus sekä ulkopuolisen toteuttajan saavutettavuusauditointi.

Järvenpäämedia osaksi verkkosivustoa

Kaupungin viestintää monipuolistettiin ottamalla uuden sivuston osaksi Järvenpäämedia tarinoineen ja blogeineen. Järvenpäämediassa on uutisten ja tiedotteiden rinnalla tarinoita ja blogeja, joissa esim. esitellään kaupungin työntekijöitä, yrityksiä ja yhdistyksiä sekä järvenpääläistä elämänmenoa. Tarkoituksena on lisätä järvenpääläisen yhteisöllisyyttä ja kaupungin toiminnan avoimuutta.

“Yhteistyö sujui hyvin ja ammattimaisesti. Yhteydenpito oli tiivistä ja viesteihin vastattiin nopeasti.”

– Kehittämispäällikkö Pekka Koponen, Järvenpään kaupunki

“Pystymme viestimään uuden sivuston ansiosta entistä eläväisemmin ja monipuolisemmin. Sivut eivät ole enää valtava viidakko, vaan selkeä kokonaisuus.”
Viestintäjohtaja Heli Vastamäki, Järvenpään kaupunki

Lue lisää: Kunnan sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Sport Event Management Finland – markkinointisivusto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Kansainvälinen käyntikortti urheilulle Sport Event Management Finland (SEMF) tekee Suomea tunnetuksi kansainvälisten urheilutapahtumien järjestäjille ja urheilijoille. Yksikkö toimii Lahti Region Oy:n (visitlahti.fi) yhteydessä. Hankkeen taustalla on viisi eri kaupunkia sekä laaja urheilu- ja matkailunedistämisverkosto. Osana hanketta haluttiin rakentaa markkinointisivusto Sportsfinland.com. Se kokoaa urheilutoimijoita kiinnostavat tiedot yhteen paikkaan ja tuo esiin kaupunkien tarjontaa. Sivusto tukee myös […] Lue lisää

Tampereen Energia – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Uusi sivusto antaa markkinoille ja myynnille siivet Tampereen Energian sivustouudistus lähti tarpeesta uudistaa nettisivusto vastaamaan yrityksen uutta, asiakaslähtöisempää strategiaa ja samalla uudistuvaa brändiä. Brändiuudistus alkoi yli kaksi vuotta sitten, ja Valu tuli mukaan kuvaan, kun oli aika lähteä toteuttamaan uutta verkkosivustoa. – Projekti kilpailutettiin vuonna 2021 ja aluksi meillä oli toinen toimittaja, mutta kohtasimme heidän […] Lue lisää

Talentia – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Raikas ilme tukee jäsenviestintää Talentia on yli 26 000 korkeasti koulutetun sosiaalialan ammattilaisen ammattijärjestö. Verkkosivuston uudistus käynnistyi jäseniltä kerätyn palautteen pohjalta. Sivustolta toivottiin helpommin hahmotettavaa rakennetta ja pirteämpää ulkoasua. Valun suunnittelema uusi ilme on kepeä, innostava ja lämmin. Se hyödyntää kontrasteja, kuvituksia ja Talentian brändivärejä pelaten saumattomasti yhteen teknisten ratkaisujen kanssa. “Uudistettu rakenne ja selkeä […] Lue lisää

Luoto-hankkeen verkkosivusto

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yhdistimme strategisen palvelumuotoilun ja ekologisen teknologiaosaamisemme luodaksemme Uudenmaan liiton Luoto-hankkeelle digitaalisen alustan, joka vauhdittaa luovien alojen kestävyysmurrosta. Loimme helppokäyttöisen ja innostavan tietopankin, joka palvelee, yhdistää ja tukee koko toimialaa. Uudenmaan liitto on 1,8 miljoonan asukkaan maakunnan strateginen suunnittelija ja kehittäjä, jonka keskiössä ovat alueen kansainvälisyys, vetovoima ja asukkaiden hyvinvointi. Tulevaisuuteen suuntautuvana toimijana liitto tarttuu aktiivisesti […] Lue lisää

Marttaliitto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suuren yleisön suosikkisivusto on nyt entistä selkeämpi Kun mielessä on kysyttävää ruoasta tai kotitaloudesta, suomalaiset kääntyvät Marttojen puoleen. Tässä moderni verkkosivusto on tärkeä työkalu. Sitä ylläpitää koko marttajärjestön puolesta Marttaliitto, joka tukee eri tavoin marttapiirien ja -yhdistysten toimintaa ja jäsenviestintää. “Meille oli tärkeää tehdä sivustolle saavutettavuuteen liittyviä muutoksia. Halusimme myös muokata ulkoasun brändi-ilmeemme mukaiseksi”, kertoo […] Lue lisää

Elonen – uusi verkkosivusto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Elonen halusi verkkosivuston, joka palvelee paremmin kaikkien heidän kohderyhmiensä tarpeita. Kuluttajat etsivät tuotteita, reseptejä ja lähintä kahvilaa. Kauppiaat ja HoReCa-asiakkaat kaipasivat kattavaa tuotepankkia ja bränditietoa. Vanha sivusto ei enää taipunut näihin tarpeisiin. Tavoitteet Tuoda Elosen brändiä paremmin esiin Selkeyttää rakenteita eri käyttäjäryhmien näkökulmasta Esitellä koko tuotevalikoima selkeästi ja suodatettavasti Tarjota ländärit sesongeille, ruokavalioille ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun