Högfors GST

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

HÖGFORS GST – Uudella brändillä ja verkkopalvelulla toimialan ajatusjohtajaksi

LÄHTÖKOHTA – Suomalaisia korkeatasoisia kaukolämpö- ja hybridilämmitys-ratkaisuja

HögforsGST on suomalainen yritys, joka tarjoaa korkeatasoisia kaukolämpö- ja hybridilämmitysratkaisuja. Yritys toimii Suomessa, jonka lisäksi on tytäryhtiöt Norjassa että Ruotsissa. Kaikki tuotteet valmistetaan Suomessa Leppävirran tehtaalla, missä myös yrityksen pääkonttori sijaitsee.

Yrityksen tavoitteena on kehittää viisaampia energiaratkaisuja sekä kustannusten, että ympäristön kannalta. Päämääränä on kiinteistöjen energian käyttö optimaalisesti ja kestävästi.

NÄKEMYS – Uuden brändin avulla HögforsGST markkinoiden ajatusjohtajaksi

HögforsGST:n tavoitteena rakentaa vahvaa kasvua. Heidän tarjoamat hybridilämmitysratkaisut ovat asiakkaille vielä melko tuntemattomia ratkaisuja, mutta tulevat markkinaan suurena haastajana. Niiden ainutlaatuisuus perustuu usean lämmönlähteen käyttöön ja niiden yhdistämiseen yhteen järjestelmään

HögforsGST tarvitsi uuden brändin, jolla yrityksen tarina ja mielikuvat tuotiin tähän päivään. Uuden brändin avulla mielikuva on tarkoitus nostaa perinteisestä “putken taivuttajasta” viisaan energiakäytön asiantuntijaksi, jolla on yli 20 vuoden asiantuntemus tulevaisuuden lämmitys- ja energiaratkaisuista.

Markkina, jolla HögforsGST toimii, on jakautunut kahteen isoon ryhmään: tuotteita ja tekniikkaa tarjoaviin yrityksiin sekä palveluita tarjoaviin yrityksiin. Suuri markkinapotentiaali saavutetaan, jos HögforsGST profiloituu tuotteita ja tekniikkaa tarjoavaksi yritykseksi.

Tiedon ja osaamisen puute estää asiakasta ostamasta hybridi- ja smart-ratkaisuja. Tämä edellyttää HögforsGST:ltä ajatusjohtajuutta sekä asiakkaiden kouluttamista, auttamista ja opastamista. HögforsGST kantaa vastuun ratkaisun onnistumisesta tuotannosta käyttöön asti, koska arvo syntyy ratkaisun käytön elinkaaren aikana.

TOTEUTUS – Työpajatyöskentelyn avulla uusi brändistrategia

Yhteistyö aloitettiin tutkimusvaiheella, joka edellytti syvällisen sukelluksen HögforsGST:n historiaan, kulttuurin ja ratkaisuihin sekä nykyiseen positioon markkinassa. Avidly pureutui toimialaan, kilpailijoihin ja markkinan muutostekijöihin. Lisäksi tutustuttiin asiakkaiden tulevaisuuden odotuksiin lämmitys- ja energiaratkaisuja koskien. Tutkimusvaiheessa toteutettiin myös asiantuntija- ja asiakashaastattelut, kilpailija-analyysi sekä tulevaisuuden muutosjohtajien ennakointityö.

Tutkimusvaiheen jälkeen toteutettiin työpajatyöskentely johtoryhmän kanssa. Lopputuloksena syntyi asiakaslähtöinen brändistrategia, jonka keskiöön nostettiin asiakasarvo sekä asiakaskokemus. Avidly suunnitteli HögsforsGST:lle brändi-identiteetin, joka kunnioittaa yhtiön historiaa ja nostaa sen tähän päivään. Uusi brändi-ilme tuotiin myös uudistetulle verkkosivustolle. Visuaalisen ilmeen lisäksi kohennettiin verkkosivuston määrittelyä ja teknistä toteutusta.

Asiakastutkimuksen perusteella määriteltiin asiakaskokemuksen tavoitetila ja muodostettiin tärkeimmät asiakaspersoonat. Kaksivaiheinen operatiivinen suunnitelma laadittiin asiakaskokemuksen tuottamista varten. Avidly laati myös markkinointistrategian ja sisältösuunnitelman, joita sovelletaan koko yhtiössä.

VERKKORATKAISU – Kirkastettu brändi jalkautuu verkkopalveluun

Brändityön jälkeen siirryimme rakentamaan täysin päivitettävää WordPress verkkopalvelua. Aloitimme työn määrittelemällä käyttäjäpolut ja luomalla sivustolle design konseptin.

Sivuston teema vaihdettiin Avidlyn omaan WordPress-teemaan, minkä johdosta sivusto tukee Full Site Editingiä (FSE) ja Gutenbergiä. Lohkoista koostuva editointi antaa asiakkaalle entistä kattavammat ja helppokäyttöisemmät työkalut sivuston muokkaamiseen, samalla noudattaen sivuston uutta ulkoasua.

TULOKSET – Tuloksena tyytyväinen asiakas

Uusi brändi sai erittäin hyvän vastaanoton sisäisesti kaikilta mailta, joissa yritys toimii. Uusi brändi lanseerattiin verkkosivuston julkaisun yhteydessä.

Yhteistyö jatkuu tyytyväisen asiakkaan kanssa jatkuvan markkinointipalvelun muodossa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Valokuitunen.fi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Valokuitunen Oy on valokuituverkkoja valtakunnallisesti rakentava yritys, joka on perustettu vuonna 2020. Valokuitunen rakentaa asiakkaalle vastuullisesti ja luotettavasti avoimeen palveluun perustuvan valokuituyhteyden. Kuituyhteys kytketään Telian ylläpitämään Avoin Kuitu -runkoverkkoon, jossa asiakas voi nyt ja jatkossa valita nettiliittymänsä ja haluamansa lisäpalvelut usealta eri verkon palveluntarjoajalta. Valokuitunen uudisti ilmeensä vuonna 2022 ja myös verkkosivusto vaati uudistuksen. Avidly […] Lue lisää

WEST Invest Groupin uudet verkkosivustot

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yritysryppään useat sivustot haluttiin uudistaa WEST Invest Group on suomalainen perheyhtiö. Siihen kuuluvat seitsemän eri yhtiötä tarjoavat vedenkäsittely-, energia- ja teknologiaratkaisuja teollisuudelle ja kunta-asiakkaille. Konsernin brändi-ilme uudistettiin ja yritysryppääseen kuuluvien yhtiöiden sivustot haluttiin uudistaa uuden ilmeen mukaisiksi. Lisäksi verkkosivustot kaipasivat uudistamista myös käytettävyyden, visuaalisuuden ja sisällön kehittämisen suhteen. Monisivustoasennus tuo helppoutta hallintaan Usean yhtiön sivustojen […] Lue lisää

LM-Dental

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kansainvälinen huippuosaaminen esille MaaS-yhteistyö LM-Dentalin kanssa alkoi vuonna 2020. Sen puitteissa on jo tehty mittava määrä arjen markkinointitoimenpiteitä kansainvälisistä esitteistä verkkopalveluun, sisältöihin ja 50-vuotisjuhlamateriaaleihin. Pitkäjänteistä markkinoinnin yhteistyötä LM-Dental on noin 120 henkilöä työllistävä, suunterveyteen korkealaatuisia käsi-instrumentteja ja oikomiskoneita suunnitteleva ja valmistava suomalainen yritys. LM-Dental tunnetaan maailmalla oman alansa innovaattorina ja edelläkävijänä. Yrityksen tuotteita myydään yli […] Lue lisää

Fimet – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtötilanne Fimet, hammashoitoyksiköiden suunnitteluun, valmistukseen ja tuotekehitykseen erikoistunut yritys, tarvitsi modernisointia verkkosivustolleen. Aiempi sivusto ei vastannut yrityksen tarpeisiin visuaalisuuden eikä käytettävyyden osalta. Lisäksi Fimetillä oli käytössä erillinen extranet-järjestelmä jakelijoille, jonka toiminnassa oli ilmennyt haasteita. Toteutussuunnitelma Projektin tarjousvaiheessa määriteltiin tarkasti verkkosivuston teknisen toteutuksen suunnitelma. Ratkaisuksi valikoitui WordPress multisite -rakenne, joka mahdollisti sekä pääsivuston että extranetin hallinnan […] Lue lisää

Suomen Diabetesliitto

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Diabetesliitto ry on noin 45 000 diabetesta sairastavan, heidän läheistensä ja diabeteksen hoidon ammattilaisten yhteisö. Järjestön toimisto Tampereella työllistää noin 35 asiantuntijaa, jotka edistävät diabeteksen ennaltaehkäisyä, hoitoa ja tukipalveluita. Verkkopalvelu diabetes.fi on liiton tärkein digitaalinen kanava, joka tarjoaa tietoa, tukea ja työkaluja kaikille, joita diabetes koskettaa. Verkkopalvelun uudistus: Yhden sateenvarjon alle Uudistuksen tavoitteena oli […] Lue lisää

Renoa

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Renoa on omakotitalojen ja taloyhtiöiden korjausrakentamiseen erikoistunut energinen asiantuntijayhteisö. Renoa tekee kodin remontteja huolettoman asumisen puolesta ja tarjoa enemmän kuin vain putki-, viemäri-, sähkö- ja lämmitystekniikan kunnossapitoa. Renoa luo työllään asiakkailleen kotimielenrauhaa. Renoalla oli tarve yhdistää heidän kuuden eri tytäryhtiöidensä sivustot uudistuvan Renoa-brändin alle yhdeksi sivustoksi. Lisäksi Ruotsin markkinaa palvelemaan yhdistettiin kahden yrityksen sivut renoa.se […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun