Högfors GST

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

HÖGFORS GST – Uudella brändillä ja verkkopalvelulla toimialan ajatusjohtajaksi

LÄHTÖKOHTA – Suomalaisia korkeatasoisia kaukolämpö- ja hybridilämmitys-ratkaisuja

HögforsGST on suomalainen yritys, joka tarjoaa korkeatasoisia kaukolämpö- ja hybridilämmitysratkaisuja. Yritys toimii Suomessa, jonka lisäksi on tytäryhtiöt Norjassa että Ruotsissa. Kaikki tuotteet valmistetaan Suomessa Leppävirran tehtaalla, missä myös yrityksen pääkonttori sijaitsee.

Yrityksen tavoitteena on kehittää viisaampia energiaratkaisuja sekä kustannusten, että ympäristön kannalta. Päämääränä on kiinteistöjen energian käyttö optimaalisesti ja kestävästi.

NÄKEMYS – Uuden brändin avulla HögforsGST markkinoiden ajatusjohtajaksi

HögforsGST:n tavoitteena rakentaa vahvaa kasvua. Heidän tarjoamat hybridilämmitysratkaisut ovat asiakkaille vielä melko tuntemattomia ratkaisuja, mutta tulevat markkinaan suurena haastajana. Niiden ainutlaatuisuus perustuu usean lämmönlähteen käyttöön ja niiden yhdistämiseen yhteen järjestelmään

HögforsGST tarvitsi uuden brändin, jolla yrityksen tarina ja mielikuvat tuotiin tähän päivään. Uuden brändin avulla mielikuva on tarkoitus nostaa perinteisestä “putken taivuttajasta” viisaan energiakäytön asiantuntijaksi, jolla on yli 20 vuoden asiantuntemus tulevaisuuden lämmitys- ja energiaratkaisuista.

Markkina, jolla HögforsGST toimii, on jakautunut kahteen isoon ryhmään: tuotteita ja tekniikkaa tarjoaviin yrityksiin sekä palveluita tarjoaviin yrityksiin. Suuri markkinapotentiaali saavutetaan, jos HögforsGST profiloituu tuotteita ja tekniikkaa tarjoavaksi yritykseksi.

Tiedon ja osaamisen puute estää asiakasta ostamasta hybridi- ja smart-ratkaisuja. Tämä edellyttää HögforsGST:ltä ajatusjohtajuutta sekä asiakkaiden kouluttamista, auttamista ja opastamista. HögforsGST kantaa vastuun ratkaisun onnistumisesta tuotannosta käyttöön asti, koska arvo syntyy ratkaisun käytön elinkaaren aikana.

TOTEUTUS – Työpajatyöskentelyn avulla uusi brändistrategia

Yhteistyö aloitettiin tutkimusvaiheella, joka edellytti syvällisen sukelluksen HögforsGST:n historiaan, kulttuurin ja ratkaisuihin sekä nykyiseen positioon markkinassa. Avidly pureutui toimialaan, kilpailijoihin ja markkinan muutostekijöihin. Lisäksi tutustuttiin asiakkaiden tulevaisuuden odotuksiin lämmitys- ja energiaratkaisuja koskien. Tutkimusvaiheessa toteutettiin myös asiantuntija- ja asiakashaastattelut, kilpailija-analyysi sekä tulevaisuuden muutosjohtajien ennakointityö.

Tutkimusvaiheen jälkeen toteutettiin työpajatyöskentely johtoryhmän kanssa. Lopputuloksena syntyi asiakaslähtöinen brändistrategia, jonka keskiöön nostettiin asiakasarvo sekä asiakaskokemus. Avidly suunnitteli HögsforsGST:lle brändi-identiteetin, joka kunnioittaa yhtiön historiaa ja nostaa sen tähän päivään. Uusi brändi-ilme tuotiin myös uudistetulle verkkosivustolle. Visuaalisen ilmeen lisäksi kohennettiin verkkosivuston määrittelyä ja teknistä toteutusta.

Asiakastutkimuksen perusteella määriteltiin asiakaskokemuksen tavoitetila ja muodostettiin tärkeimmät asiakaspersoonat. Kaksivaiheinen operatiivinen suunnitelma laadittiin asiakaskokemuksen tuottamista varten. Avidly laati myös markkinointistrategian ja sisältösuunnitelman, joita sovelletaan koko yhtiössä.

VERKKORATKAISU – Kirkastettu brändi jalkautuu verkkopalveluun

Brändityön jälkeen siirryimme rakentamaan täysin päivitettävää WordPress verkkopalvelua. Aloitimme työn määrittelemällä käyttäjäpolut ja luomalla sivustolle design konseptin.

Sivuston teema vaihdettiin Avidlyn omaan WordPress-teemaan, minkä johdosta sivusto tukee Full Site Editingiä (FSE) ja Gutenbergiä. Lohkoista koostuva editointi antaa asiakkaalle entistä kattavammat ja helppokäyttöisemmät työkalut sivuston muokkaamiseen, samalla noudattaen sivuston uutta ulkoasua.

TULOKSET – Tuloksena tyytyväinen asiakas

Uusi brändi sai erittäin hyvän vastaanoton sisäisesti kaikilta mailta, joissa yritys toimii. Uusi brändi lanseerattiin verkkosivuston julkaisun yhteydessä.

Yhteistyö jatkuu tyytyväisen asiakkaan kanssa jatkuvan markkinointipalvelun muodossa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Duunikoutsi-sovellus työnhaun tueksi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

NYT on valtakunnallisesti toimiva ja voittoa tavoittelematon järjestö. He tarjoavat toiminnallisia ja elämyksellisiä oppimissisältöjä kouluille ja oppilaitoksille. Opettajille he tarjoavat täydennyskoulutusta sekä työkaluja työelämä-, yrittäjyys- ja taloustaitojen opetukseen. Duunikoutsi on 13–25-vuotiaille nuorille suunnattu maksuton sovellus. Sovelluksen sisältö soveltuu nuorille, jotka ovat hakemassa TET-paikkaa, kesätöitä, harjoittelupaikkoja tai työpaikkaa. Duunikoutsi-sovellus sisältää kaiken, mitä nuoren tarvitsee tietää työelämästä: […] Lue lisää

Valokuitunen.fi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Valokuitunen Oy on valokuituverkkoja valtakunnallisesti rakentava yritys, joka on perustettu vuonna 2020. Valokuitunen rakentaa asiakkaalle vastuullisesti ja luotettavasti avoimeen palveluun perustuvan valokuituyhteyden. Kuituyhteys kytketään Telian ylläpitämään Avoin Kuitu -runkoverkkoon, jossa asiakas voi nyt ja jatkossa valita nettiliittymänsä ja haluamansa lisäpalvelut usealta eri verkon palveluntarjoajalta. Valokuitunen uudisti ilmeensä vuonna 2022 ja myös verkkosivusto vaati uudistuksen. Avidly […] Lue lisää

Sarcsigge

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Avidly loi uudet tyylikkäät WordPress verkkosivut kahden arkkitehtitoimiston yhdistyessä muodostaen uuden SarcSiggen. Turkulainen arkkitehtitoimisto Sigge oli Avidlyn WordPress-ylläpidon asiakas, kun se yhdistyi helsinkiläisen arkkitehtitoimiston Sarcin kanssa muodostaen SarcSiggen. Tyytyväinen asiakas, Sigge, päätti kääntyä Avidlyn puoleen uusien verkkosivujen teknisen toteutuksen osalta. Yhteistyö käynnistyi vauhdikkaasti, koska verkkosivut haluttiin käyttöön heti silloin, kun yhdistymisestä kerrottiin julkisesti. Keskiössä liiketoimintaa […] Lue lisää

ES Kodit

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

ES-Kodit – Asiakaskokemusta parannettiin WordPress verkkosivuston selkeyttämisellä LÄHTÖKOHTA – Luotettavia ja vastuullisia asumispalveluita ES Konserni on vastuullinen ja luotettava asuntojen sekä asumispalveluiden tarjoamiseen erikoistunut yritys. Konsernin laaja palveluvalikoima on aina tuottanut palveluita erilaisiin tarpeisiin. Tavoitteena on aito vuorovaikutus sekä asiakkaiden että sidosryhmien kanssa. ES Konserniin kuuluu ES Kotien lisäksi ES Isännöinti. Isännöintipalvelujen irtautumisen myötä asuntojen […] Lue lisää

Leppävirran kunta

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Leppävirran kunta – Ai että. Leppävirran brändi kukoistaa kunnan uusilla verkkosivuilla Pohjois-Savossa sijaitseva, noin 10 000 asukkaan Leppävirta oli hiljattain päivittänyt visuaalista ilmettään. Nyt oli tarve viedä uusi ilme verkkosivuille ja samalla uudistaa sivustorakennetta. Uuden ilmeen oli suunnitellut Avidly, ja saimme jatkaa yhteistyötä toteuttamalla myös Leppävirran sivustouudistuksen. Lähtökohta – Sivustouudistus uuden brändin mukaiseksi Pohjois-Savossa sijaitseva, […] Lue lisää

Yrityskylään-sovellus 6. luokkalaisille

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

NYT on valtakunnallisesti toimiva ja voittoa tavoittelematon järjestö. He tarjoavat toiminnallisia ja elämyksellisiä oppimissisältöjä kouluille ja oppilaitoksille. Opettajille he tarjoavat täydennyskoulutusta sekä työkaluja työelämä-, yrittäjyys- ja taloustaitojen opetukseen. Yrityskylä Alakoulu on kuudesluokkalaisille suunnattu oppimiskokonaisuus taloudesta, työelämästä, yrittäjyydestä ja yhteiskunnasta. Yrityskylä Alakoulu on innostava, peruskoulun opetussuunnitelmaan perustuva oppimiskokonaisuus taloudesta, työelämästä, yrittäjyydestä ja yhteiskunnasta. Kokonaisuuden muodostavat opekoulutus, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun