Högfors GST

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

HÖGFORS GST – Uudella brändillä ja verkkopalvelulla toimialan ajatusjohtajaksi

LÄHTÖKOHTA – Suomalaisia korkeatasoisia kaukolämpö- ja hybridilämmitys-ratkaisuja

HögforsGST on suomalainen yritys, joka tarjoaa korkeatasoisia kaukolämpö- ja hybridilämmitysratkaisuja. Yritys toimii Suomessa, jonka lisäksi on tytäryhtiöt Norjassa että Ruotsissa. Kaikki tuotteet valmistetaan Suomessa Leppävirran tehtaalla, missä myös yrityksen pääkonttori sijaitsee.

Yrityksen tavoitteena on kehittää viisaampia energiaratkaisuja sekä kustannusten, että ympäristön kannalta. Päämääränä on kiinteistöjen energian käyttö optimaalisesti ja kestävästi.

NÄKEMYS – Uuden brändin avulla HögforsGST markkinoiden ajatusjohtajaksi

HögforsGST:n tavoitteena rakentaa vahvaa kasvua. Heidän tarjoamat hybridilämmitysratkaisut ovat asiakkaille vielä melko tuntemattomia ratkaisuja, mutta tulevat markkinaan suurena haastajana. Niiden ainutlaatuisuus perustuu usean lämmönlähteen käyttöön ja niiden yhdistämiseen yhteen järjestelmään

HögforsGST tarvitsi uuden brändin, jolla yrityksen tarina ja mielikuvat tuotiin tähän päivään. Uuden brändin avulla mielikuva on tarkoitus nostaa perinteisestä “putken taivuttajasta” viisaan energiakäytön asiantuntijaksi, jolla on yli 20 vuoden asiantuntemus tulevaisuuden lämmitys- ja energiaratkaisuista.

Markkina, jolla HögforsGST toimii, on jakautunut kahteen isoon ryhmään: tuotteita ja tekniikkaa tarjoaviin yrityksiin sekä palveluita tarjoaviin yrityksiin. Suuri markkinapotentiaali saavutetaan, jos HögforsGST profiloituu tuotteita ja tekniikkaa tarjoavaksi yritykseksi.

Tiedon ja osaamisen puute estää asiakasta ostamasta hybridi- ja smart-ratkaisuja. Tämä edellyttää HögforsGST:ltä ajatusjohtajuutta sekä asiakkaiden kouluttamista, auttamista ja opastamista. HögforsGST kantaa vastuun ratkaisun onnistumisesta tuotannosta käyttöön asti, koska arvo syntyy ratkaisun käytön elinkaaren aikana.

TOTEUTUS – Työpajatyöskentelyn avulla uusi brändistrategia

Yhteistyö aloitettiin tutkimusvaiheella, joka edellytti syvällisen sukelluksen HögforsGST:n historiaan, kulttuurin ja ratkaisuihin sekä nykyiseen positioon markkinassa. Avidly pureutui toimialaan, kilpailijoihin ja markkinan muutostekijöihin. Lisäksi tutustuttiin asiakkaiden tulevaisuuden odotuksiin lämmitys- ja energiaratkaisuja koskien. Tutkimusvaiheessa toteutettiin myös asiantuntija- ja asiakashaastattelut, kilpailija-analyysi sekä tulevaisuuden muutosjohtajien ennakointityö.

Tutkimusvaiheen jälkeen toteutettiin työpajatyöskentely johtoryhmän kanssa. Lopputuloksena syntyi asiakaslähtöinen brändistrategia, jonka keskiöön nostettiin asiakasarvo sekä asiakaskokemus. Avidly suunnitteli HögsforsGST:lle brändi-identiteetin, joka kunnioittaa yhtiön historiaa ja nostaa sen tähän päivään. Uusi brändi-ilme tuotiin myös uudistetulle verkkosivustolle. Visuaalisen ilmeen lisäksi kohennettiin verkkosivuston määrittelyä ja teknistä toteutusta.

Asiakastutkimuksen perusteella määriteltiin asiakaskokemuksen tavoitetila ja muodostettiin tärkeimmät asiakaspersoonat. Kaksivaiheinen operatiivinen suunnitelma laadittiin asiakaskokemuksen tuottamista varten. Avidly laati myös markkinointistrategian ja sisältösuunnitelman, joita sovelletaan koko yhtiössä.

VERKKORATKAISU – Kirkastettu brändi jalkautuu verkkopalveluun

Brändityön jälkeen siirryimme rakentamaan täysin päivitettävää WordPress verkkopalvelua. Aloitimme työn määrittelemällä käyttäjäpolut ja luomalla sivustolle design konseptin.

Sivuston teema vaihdettiin Avidlyn omaan WordPress-teemaan, minkä johdosta sivusto tukee Full Site Editingiä (FSE) ja Gutenbergiä. Lohkoista koostuva editointi antaa asiakkaalle entistä kattavammat ja helppokäyttöisemmät työkalut sivuston muokkaamiseen, samalla noudattaen sivuston uutta ulkoasua.

TULOKSET – Tuloksena tyytyväinen asiakas

Uusi brändi sai erittäin hyvän vastaanoton sisäisesti kaikilta mailta, joissa yritys toimii. Uusi brändi lanseerattiin verkkosivuston julkaisun yhteydessä.

Yhteistyö jatkuu tyytyväisen asiakkaan kanssa jatkuvan markkinointipalvelun muodossa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Leppävirran kunta

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Leppävirran kunta – Ai että. Leppävirran brändi kukoistaa kunnan uusilla verkkosivuilla Pohjois-Savossa sijaitseva, noin 10 000 asukkaan Leppävirta oli hiljattain päivittänyt visuaalista ilmettään. Nyt oli tarve viedä uusi ilme verkkosivuille ja samalla uudistaa sivustorakennetta. Uuden ilmeen oli suunnitellut Avidly, ja saimme jatkaa yhteistyötä toteuttamalla myös Leppävirran sivustouudistuksen. Lähtökohta – Sivustouudistus uuden brändin mukaiseksi Pohjois-Savossa sijaitseva, […] Lue lisää

Rengasmarket

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Laaja sivustorypäs talttui helposti ylläpidettäväksi ja asiakaslähtöiseksi Rengasmarketing verkkosivun ja verkkokaupan uudistuksen vaikutukset näkyvät myös analytiikan puolella. Uuden teknologian ja parempien SEO-työkalujen tuella orgaaninen liikenne on kasvanut 20 % edellisvuoden 2 kk:n vertailujaksoon nähden. Lähtökohta – Brändi, jolla yli 30 eri sivustoa Rengasmarket on suomalainen yli 60 kauppiaan muodostama autonrenkaiden vähittäismyyntiketju, joka tarjoaa asiakkaille renkaita, […] Lue lisää

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

LM-Dental

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kansainvälinen huippuosaaminen esille MaaS-yhteistyö LM-Dentalin kanssa alkoi vuonna 2020. Sen puitteissa on jo tehty mittava määrä arjen markkinointitoimenpiteitä kansainvälisistä esitteistä verkkopalveluun, sisältöihin ja 50-vuotisjuhlamateriaaleihin. Pitkäjänteistä markkinoinnin yhteistyötä LM-Dental on noin 120 henkilöä työllistävä, suunterveyteen korkealaatuisia käsi-instrumentteja ja oikomiskoneita suunnitteleva ja valmistava suomalainen yritys. LM-Dental tunnetaan maailmalla oman alansa innovaattorina ja edelläkävijänä. Yrityksen tuotteita myydään yli […] Lue lisää

Newsec – Larun Kehräämö

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Historialliselle teollisuusmiljöölle vahva brändi ja modernit nettisivut Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitsevalle Larun Kehräämölle luotiin tunnettuuden lisäämiseksi modernit verkkosivut sekä vahva omaleimainen brändi, nimeä myöten. Lähtökohta – Lisää vuokralaisia uniikkeihin toimistotiloihin Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitseva toimistotalo omaa pitkän historian entisenä villakehräämönä. Rakennus on yksi Lauttasaaren vanhimmista, sillä toiminta rakennuksessa on alkanut jo 1950-luvulla. Nykyiset mittansa rakennus sai vuonna […] Lue lisää

Suomen Uusiutuvat

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Suomen Uusiutuvat (entinen Suomen Tuulivoimayhdistys) toimii energia-alan edelläkävijöiden edunvalvojana ja tietopankkina, mutta vanha sivusto ei täysin palvellut yhdistyksen kasvavia tarpeita. Tavoitteena oli luoda nimiuudistuksen myötä uudistetun brändin pohjalta uskottava, läpinäkyvä ja proaktiivinen viestintäkanava, joka tukee niin jäsenmäärän kasvua, tiedon jakamista kuin vaikuttamistyötä. Haasteina olivat erityisesti sisällön jäsentely, käyttäjäpolut ja navigaation selkeys. Myös manuaalinen päivittäminen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun