Elinkeinoelämän keskusliitto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Projektin osana tehty käyttäjätutkimus oikeilla loppukäyttäjillä

Elinkeinoelämän keskusliitto on Suomen elinkeinoelämän ääni. Se tuo esiin ja kiteyttää suomalaisen yritysmaailman näkemykset, tukien maan uudistumista ja kasvua. Ek.fi-sivusto kokoaa yhteen liiton linjaukset, strategian ja viestit.

Aiempi Ek.fi oli monelta osin vanhanaikainen ja kankea. Sivuston sisältöä ei ollut selkeästi jäsennelty, tärkeimmät viestit hukkuivat muuhun sisältöön ja sisältöjen esitystavat olivat vanhanaikaisia. Sisällön suuri määrä aiheutti haasteita käyttäjille, sillä oikean asian löytäminen oli työn takana. Käytettävyys oli heikentynyt myös ylläpidon osalta, sillä sisällönsyöttö oli turhan monimutkaista ja aikaavievää. Asiat esitettiin staattisessa tekstimuodossa, mikä ei ollut kovin houkutteleva saati nopein tapa saada asia ymmärretyksi. EK viestii pinnalla olevista ilmiöistä. Näiden nostaminen esiin oli tärkeää, jotta sivusto olisi käyttäjälle joka hetkessä ajankohtainen.

EK:n sivusto on Euroopan paras vaikuttajasivusto, joka tavoittaa niin päättäjät, median ja jäsenyritykset heille aidosti merkityksellisten sisältöjen kautta. Sivusto tarjoaa talousdataa, joka on helposti kulutettavissa. Verkkosivustolla on käytössä helppokäyttöiset työkalut, joiden avulla EK voi esittää uusimpia tutkimustuloksia ja kohderyhmiä kiinnostavaa dataa.

EK haluaa olla näkyvämpi yhteiskunnallinen vaikuttaja. Uudella brändi-identiteellä korostetaan modernia vaikuttajaviestintää ja verkkosivun avulla uusi brändi jalkautetaan suuremmalle massalle.

Uuden EK.fi-verkkosivuston toteutus aloitettiin tutustumalla perinpohjaisesti vanhaan sivustoon. Sivustolta identifioitiin dataan ja workshop-työskentelyyn pohjautuen sekä suositut ja toimivat sisällöt, että toimimattomat osuudet.

Tuloksiin pohjautuen rakennettiin sivuston rautalankamallit ja sivukartta. Asiakas oli vahvasti mukana rautalankojen suunnittelussa, joten näkemys kohderyhmien tarpeiden priorisoinnista tuli hyvin huomioitua tässäkin suunnittelun vaiheessa. Uudella brändi-ilmeellä sivuston ulkoasussa korostettiin asiantuntijuutta, mutta myös lähestyttävyyttä ja leikkisyyttä.

Rautalankojen avulla toteutettiin käyttäjätutkimus, jossa eri kohderyhmistä valitut käyttäjät testasivat omia tarpeitaan vastaavia käyttäjäpolkuja klikkailtavan prototyypin avulla.

Verkkosivuston sisällönhallintajärjestelmäksi valittiin WordPress sen erinomaisten sisällönhallintaominaisuuksien että helpon räätälöitävyyden vuoksi. Sivusto ei koostu perinteisistä kankeista sivupohjista vaan sen pohjana on moderni blokkiajattelu. Jokainen sivu rakennetaan yksittäistä blokeista, jotka voivat sisältää monipuolisesti erilaista teksti-, kuva- ja videosisältöä. Blokit mahdollistavat sisällöntuottajille työkalut tehdä monipuolista ja näyttävää sisältöä vaivattomasti kuitenkaan brändi-ilmettä rikkomatta.

Tulokset puhuvat puolestaan: sivuston käytettävyys vaikuttaa parantuneen monella eri mittarilla mitattuna. Kävijät viipyvät sivustolla aiempaa pidempään, lataavat vierailun aikana enemmän sivuja ja viipyvät myös yhdellä sivulla pidempään. Myös välittömien sivustolta poistumisten osuus on laskenut. Koska suunnittelussa ja toteutuksessa korostettiin pinnalla olevien ilmiöiden nostamista esiin, on EK.fi nyt käyttäjälle joka hetkessä ajankohtainen ja saa vierailijansa uppoutumaan syvemmälle EK:n sisältöön.

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Keravan Energia

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Keravan Energian aiempi verkkopalvelu rajoitti liikaa brändin digitaalista markkinointia. Sivustouudistuksessa Keravanenergia.fi ja Sipoonenergia.fi sivustot yhdistettiin samalle alustalle, ja markkinoinnille toteutettiin paremmat työkalut sivustojen omatoimiseen päivittämiseen. Vastasimme uuden Keravanenergia.fi-sivuston konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä toteutuksesta, laadunvarmistuksesta ja käyttöönotosta. Uusi sivusto julkaistiin tammikuussa 2021. Yksi sivusto, jonka omistajuus on markkinoinnin käsissä Keravan Energian verkkopalvelu on yrityksen tärkein sähkösopimusten myyntikanava, […] Lue lisää

Palvelualojen ammattiliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Hakukoneoptimointia osana projektia

Aloitimme yhteistyön Palvelualojen Ammattiliiton kanssa kesäkuussa 2022 tavoitteenamme rakentaa luotettava, skaalautuva ja aikaa kestävä verkkopalvelu. Uusi verkkopalvelu toimii palvelualan työntekijöiden tärkeänä tietopalveluna, tekee PAMin edunvalvontatyötä entistä näkyvämmäksi ja houkuttelee sivustolle tulevia kävijöitä liittymään jäseneksi. Lähtökohdat ja tavoitteet PAM oli uudistamassa pam.fi-verkkopalvelunsa, joka on tärkeä informaation lähde palvelualan työntekijöille. PAMin aiempi sivusto ei skaalautunut riittävän joustavasti […] Lue lisää

Rexin verkkokaupan uudistus

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Lähtökohdat Dude uudisti Rexin verkkokaupan vastaamaan brändin kasvua ja modernin verkkokaupan tarpeita. Suunnittelun tavoitteena oli selkeä, käyttäjäystävällinen ja houkutteleva sivusto, joka palvelee niin hiihto- ja pyöräilyharrastajia kuin jälleenmyyjiä ja urheilukauppiaita. Tavoitteet Brändiä vahvistava ja selkeä, intuitiivinen käyttöliittymä. Oikean tuotteen löytämisen ja ostotapahtuman helppous. Helppo verkkokaupan hallinta. Mitä tehtiin Sivuston ilme ja rakenne luotiin tukemaan Rexin […] Lue lisää

Laitilan kaupunki

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Kunnan verkkopalvelu

Laitila on viehättävä kaupunki Länsi-Suomessa, Varsinais-Suomen maakunnassa. Se tunnetaan erityisesti rikkaasta kulttuuriperinnöstään ja idyllisestä maaseutuhengestään. Laitilassa yhdistyvät moderni elämänmeno ja perinteet, ja kaupungissa on mukautettu tilaa niin asukkaille kuin vierailijoillekin. Alueen tunnettuja nähtävyyksiä ovat muun muassa historialliset rakennukset, kauniit luonnonmaisemat sekä vilkas paikalliskulttuuri. Laitila on erinomainen paikka nauttia rauhallisesta ympäristöstä ja ystävällisestä yhteisöstä. Tätä haluttiin […] Lue lisää

Smartly

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Smartly.io on some-mainonnan suunnannäyttäjä, joka työskentelee jo yli 600 brändin kanssa eri toimialoilta. Smartly kehittää ohjelmistoja some-mainonnan automatisointiin ja luo näin yrityksille mahdollisuuden toteuttaa some-mainontaa entistä helpommin, nopeammin ja tehokkaammin. Smartly tekee ohjelmistoratkaisuillaan sosiaalisen median mainonnasta näppärää ja tehokasta. Yrityksen oma haaste on kuitenkin ollut heidän oma verkkosivunsa, joka oli suuren tietomäärän vuoksi sekava ja […] Lue lisää

Golf Sarfvik -mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Espoon ja Kirkkonummen merellisissä maisemissa sijaitseva Sarfvik Golf on Suomen vanhin osakepohjainen golfkenttä, ja tunnettu etenkin korkealuokkaisista väylistään, hyvästä palvelustaan ja rauhallisen kiireettömästä ympäristöstään. Toteutimme yhdessä luovan designtoimisto Kuudennen kanssa mobiilisovelluksen Suomen vanhimmalle golfklubille. Sarfvik Golf lupaa, että “Aina on aikaa”. Tämä tarkoittaa, että Sarfvikilla pääsee rangelle ilman monen päivän ennakointia, ilman lähtöajan varausta ja […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun