Drum

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 3 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B) -kategoriasivulta.

Loimme Drumille modernin ja raikkaan sivuston, joka tuo esiin viestintätoimiston asiantuntijuutta ja houkuttelee lukijoita uppoutumaan mielenkiintoisiin sisältöihin.

Aiemmalla drum.fi-sivustolla ei ollut selkeää punaista lankaa. Sivusto ei vastannut Drumin brändiä eikä kannustanut lukijoita kuluttamaan sisältöjä tarpeeksi hyvin. Sivuston ilme oli vanhentunut, se oli rakenteeltaan sekava ja lisäksi sen ylläpito oli turhan työlästä.

Drumin toiveena olikin moderni, selkeä ja rauhallinen sivusto. Uudistuksessa haluttiin nostaa Drumin referenssit selkeämmin esille, houkutella sivustolle merkittäviä brändejä ja kannustaa potentiaalisia asiakkaita ottamaan yhteyttä. Myös Drumin ihmiset tahdottiin nostaa näkyvämmin esille. Tähtäimessä oli myös sivuston helpompi ylläpidettävyys sekä paremmat työkalut sivuston jatkuvaan muokkaamiseen ilman kehittäjien apua.

Verkkosivu-uudistuksessa muokattiin Drum.fi:n ilmettä ja selkeytettiin sen rakennetta. Drum toivoi modernia, edistyksellistä ja viestivää sivustoa, joka olisi ennen kaikkea käyttäjälle selkeä ja helposti navigoitava. Sisältöjen äärelle helposti löytäminen oli ensiarvoisen tärkeää. Drumin kohderyhmää ovat toimitusjohtajat sekä markkinoinnin, viestinnän, vastuullisuuden ja HR:n parissa työskentelevät ihmiset. Drum halusi puhutella näitä ryhmiä paremmin ja olla lisäksi kiinnostavampi työpaikka potentiaalisille työnhakijoille.

Drum oli valmistellut alustavan sivukartan ja visuaalisen ilmeen, joiden pohjalta suunnitteluvaihe alkoi. Visuaalisuuden suunnittelussa tärkeintä oli selkeys sekä nykyaikaisempi ilme. Suurikokoinen typografia kiinnittää lukijan huomion ja brändivärejä on hyödynnetty laajasti. Tyhjän tilan käyttö tuo sivustolle runsaasti ilmavuutta. Sivuston ilme on hyvin selkeä, mutta rakenteita rikkovat kuvien sijoittelut tuovat sen silmäilyyn mielenkiintoisuutta.

Drumin toive julkaisujärjestelmästä oli WordPress siihen asennetuilla työkaluilla hakukoneoptimoinnille sekä kieliversioinnille. Drumin tiimi toivoi selkeää ja helposti päivitettävää sivustorakennetta. Gutenbergillä rakennettu sivusto hyödyntääkin modulaarista Everbloxia, joka mahdollistaa sivujen ulkoasun muuttamisen sekä kokonaan uusien sivujen luomisen helposti niin, että visuaalisuus pysyy linjassa Drumin brändin kanssa.

Uusi sivusto tuo Drumin asiantuntijuutta esiin rohkealla tavalla. Se vastaa paremmin Drumin vahvaa brändiä ja houkuttelee kävijöitä uppoutumaan artikkeli- ja referenssisisältöihin. Myös sivuston päivitettävyys parantui huomattavasti, ja Drumin ammattilaiset pystyvät nyt muokkaamaan sivuston sisältöä helposti ja nopeasti.

Lue lisää: B2B-verkkosivuston uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Pala – verkkopalvelu, joka yhdistää käyttäjät paikallisiin palveluihin

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Pala on Socialan alusta, joka auttaa ihmisiä löytämään luotettavia paikallisia palveluja. Se tuo yhteen muun muassa ravitsemus-, siivous-, turvallisuus-, kiinteistöhallinta- sekä hoivapalvelut. Pala tarvitsi uuden alustan, jossa käyttäjät voisivat helposti löytää oikeat palvelut ja ottaa palveluntarjoajiin yhteyttä. Pienyritykset puolestaan tarvitsivat mahdollisuuden saada näkyvyyttä ja laajentaa asiakaskuntaansa. Lähtökohdat Jokainen onnistunut projekti alkaa kysymällä oikeat kysymykset. Järjestimme […] Lue lisää

Amos Rex – uusi verkkosivusto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin yleiskatsaus Amos Rex on Helsingin arkkitehtuurinen maamerkki ja olennainen osa kaupunkikulttuuria. Museon verkkosivuston on usein asiakkaan ensimmäinen kosketuspiste, minkä vuoksi sen tulee heijastella samaa tunnelmaa kuin museon fyysinen tila. Suunnittelimme ja toteutimme uuden verkkosivuston, joka luo vastaavan visuaalisen ja tunteellisen maailman kuin fyysinen tila. Tavoitteenamme oli luoda museolle digitaalinen käyntikortti. Haaste Amos Rexin fyysinen […] Lue lisää

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Valio-mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää

SAK

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Lähtökohta Aloitimme työskentelyn vuonna 2024 SAK:n sivustouudistuksen parissa. Sivuston ilmettä luodessamme törmäsimme muutamaan sudenkuoppaan SAK:n silloisen brändi-identiteetin kanssa. Silloinen räikeä väritys ei ollut sellaisenaan saavutettava, ja saavutettavaksi muokattunakin vaati useampaa fonttiväriä toimiakseen. Brändi-identiteetti ei heijastanut sitä terävyyttä ja uskottavuutta, mitä SAK tuo pöytään. Sivustouudistuksen ohessa nousi esille tarve myös haastavien aiheiden kuvittamisesta. Saavutettavuuden, SAK:n tavoitteiden […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun