Högfors GST

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

HÖGFORS GST – Uudella brändillä ja verkkopalvelulla toimialan ajatusjohtajaksi

LÄHTÖKOHTA – Suomalaisia korkeatasoisia kaukolämpö- ja hybridilämmitys-ratkaisuja

HögforsGST on suomalainen yritys, joka tarjoaa korkeatasoisia kaukolämpö- ja hybridilämmitysratkaisuja. Yritys toimii Suomessa, jonka lisäksi on tytäryhtiöt Norjassa että Ruotsissa. Kaikki tuotteet valmistetaan Suomessa Leppävirran tehtaalla, missä myös yrityksen pääkonttori sijaitsee.

Yrityksen tavoitteena on kehittää viisaampia energiaratkaisuja sekä kustannusten, että ympäristön kannalta. Päämääränä on kiinteistöjen energian käyttö optimaalisesti ja kestävästi.

NÄKEMYS – Uuden brändin avulla HögforsGST markkinoiden ajatusjohtajaksi

HögforsGST:n tavoitteena rakentaa vahvaa kasvua. Heidän tarjoamat hybridilämmitysratkaisut ovat asiakkaille vielä melko tuntemattomia ratkaisuja, mutta tulevat markkinaan suurena haastajana. Niiden ainutlaatuisuus perustuu usean lämmönlähteen käyttöön ja niiden yhdistämiseen yhteen järjestelmään

HögforsGST tarvitsi uuden brändin, jolla yrityksen tarina ja mielikuvat tuotiin tähän päivään. Uuden brändin avulla mielikuva on tarkoitus nostaa perinteisestä “putken taivuttajasta” viisaan energiakäytön asiantuntijaksi, jolla on yli 20 vuoden asiantuntemus tulevaisuuden lämmitys- ja energiaratkaisuista.

Markkina, jolla HögforsGST toimii, on jakautunut kahteen isoon ryhmään: tuotteita ja tekniikkaa tarjoaviin yrityksiin sekä palveluita tarjoaviin yrityksiin. Suuri markkinapotentiaali saavutetaan, jos HögforsGST profiloituu tuotteita ja tekniikkaa tarjoavaksi yritykseksi.

Tiedon ja osaamisen puute estää asiakasta ostamasta hybridi- ja smart-ratkaisuja. Tämä edellyttää HögforsGST:ltä ajatusjohtajuutta sekä asiakkaiden kouluttamista, auttamista ja opastamista. HögforsGST kantaa vastuun ratkaisun onnistumisesta tuotannosta käyttöön asti, koska arvo syntyy ratkaisun käytön elinkaaren aikana.

TOTEUTUS – Työpajatyöskentelyn avulla uusi brändistrategia

Yhteistyö aloitettiin tutkimusvaiheella, joka edellytti syvällisen sukelluksen HögforsGST:n historiaan, kulttuurin ja ratkaisuihin sekä nykyiseen positioon markkinassa. Avidly pureutui toimialaan, kilpailijoihin ja markkinan muutostekijöihin. Lisäksi tutustuttiin asiakkaiden tulevaisuuden odotuksiin lämmitys- ja energiaratkaisuja koskien. Tutkimusvaiheessa toteutettiin myös asiantuntija- ja asiakashaastattelut, kilpailija-analyysi sekä tulevaisuuden muutosjohtajien ennakointityö.

Tutkimusvaiheen jälkeen toteutettiin työpajatyöskentely johtoryhmän kanssa. Lopputuloksena syntyi asiakaslähtöinen brändistrategia, jonka keskiöön nostettiin asiakasarvo sekä asiakaskokemus. Avidly suunnitteli HögsforsGST:lle brändi-identiteetin, joka kunnioittaa yhtiön historiaa ja nostaa sen tähän päivään. Uusi brändi-ilme tuotiin myös uudistetulle verkkosivustolle. Visuaalisen ilmeen lisäksi kohennettiin verkkosivuston määrittelyä ja teknistä toteutusta.

Asiakastutkimuksen perusteella määriteltiin asiakaskokemuksen tavoitetila ja muodostettiin tärkeimmät asiakaspersoonat. Kaksivaiheinen operatiivinen suunnitelma laadittiin asiakaskokemuksen tuottamista varten. Avidly laati myös markkinointistrategian ja sisältösuunnitelman, joita sovelletaan koko yhtiössä.

VERKKORATKAISU – Kirkastettu brändi jalkautuu verkkopalveluun

Brändityön jälkeen siirryimme rakentamaan täysin päivitettävää WordPress verkkopalvelua. Aloitimme työn määrittelemällä käyttäjäpolut ja luomalla sivustolle design konseptin.

Sivuston teema vaihdettiin Avidlyn omaan WordPress-teemaan, minkä johdosta sivusto tukee Full Site Editingiä (FSE) ja Gutenbergiä. Lohkoista koostuva editointi antaa asiakkaalle entistä kattavammat ja helppokäyttöisemmät työkalut sivuston muokkaamiseen, samalla noudattaen sivuston uutta ulkoasua.

TULOKSET – Tuloksena tyytyväinen asiakas

Uusi brändi sai erittäin hyvän vastaanoton sisäisesti kaikilta mailta, joissa yritys toimii. Uusi brändi lanseerattiin verkkosivuston julkaisun yhteydessä.

Yhteistyö jatkuu tyytyväisen asiakkaan kanssa jatkuvan markkinointipalvelun muodossa.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Uudistettu nuori.fi

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Uudistimme nuori.fi -verkkopalvelun WordPressiä käyttäen. Taustaa Lasten ja nuorten säätiö on perustettu vuonna 2001. Säätiön työn keskiössä on tulevaisuususko. Se on perustamisestaan lähtien tehnyt monipuolista työtä nuorten hyväksi. Kahden vuosikymmenen aikana säätiön työstä ovat hyötyneet sadattuhannet nuoret Suomessa ja muualla maailmassa. Nuori.fi on säätiön keskeisin viestintäkanava verkossa. Sivusto oli aiemmin toteutettu ”headless”-tyyppisesti: back end oli […] Lue lisää

Tiera

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Kuntien Tiera on kuntakentän toiminnan uudistaja ja rakentaa tulevaisuuden kuntapalveluita. Tiera tarjoaa ja kehittää valtakunnallisena, kuntaorganisaatioiden ja hyvinvointialueiden omistamana yhtiönä valmiiksi tuotteistettuja ja kilpailutettuja ICT-palveluita ja digiratkaisuja omistaja-asiakkaidensa sujuvan arjen ja toiminnan kehittämisen tueksi. Tieralla oli tarve uudistaa aiempi sivusto, jonka käyttökokemus oli jäänyt ajastaan jälkeen. Keskustelujen jälkeen sovittiin yhteistyöstä, jossa Avidlyn asiantuntijatiimi suunnitteli ja […] Lue lisää

Polaria

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Suomalainen Polaria tunnetaan vedenkestävistä, 100 % kierrätettävästä teräksestä valmistetuista kylpyhuonekalusteista, joiden päätuoteryhmiä ovat valaisinpeilikaapit, altaat ja allaskaapit sekä pyykki- ja siivouskaapit. Polarian verkkopalvelu haluttiin uudistaa vastaamaan nykypäivän vaatimuksia. Alkusysäyksenä ja lähtökohtana uudistukselle on verkkopalvelun käytettävyyden kehittäminen ja brändinäkyvyyden kasvattaminen. Avidly suunnitteli ja toteutti Polarialle uuden monikielisen sivuston WordPress-alustalle. Tuote-sisällöt toteutettiin käyttäen verkkokauppalisäosa WooCommercea. Uudistuksen yhteydessä […] Lue lisää

Suomen Yrittäjäopiston verkkosivusto

Tekijä: Verkkoasema Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Oppilaitoksen verkkopalvelu

Suomen Yrittäjäopisto on valtakunnallinen koulutus- ja asiantuntijaorganisaatio. Verkossa järjestettäviin koulutuksiin osallistuu vuosittain noin 4000 opiskelijaa. “Verkkosivusto on tärkeä väylä, sillä kaikki toimintamme tapahtuu verkon välityksellä”, Suomen Yrittäjäopiston markkinointi- ja viestintäpäällikkö Taina Hietamäki sanoo. Hietamäki kertoo yhteistyökumppanin löytyneen sisäisen ehdotuksen kautta: “Verkkoasema oli jäänyt henkilökuntamme mieleen sosiaalisesta mediasta, joten jätimme tarjouspyynnön.” Yhtenäinen verkkosivusto käyttäjästä riippumatta “Meille […] Lue lisää

Newsec – Larun Kehräämö

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Historialliselle teollisuusmiljöölle vahva brändi ja modernit nettisivut Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitsevalle Larun Kehräämölle luotiin tunnettuuden lisäämiseksi modernit verkkosivut sekä vahva omaleimainen brändi, nimeä myöten. Lähtökohta – Lisää vuokralaisia uniikkeihin toimistotiloihin Lauttasaaressa Kiviaidankadulla sijaitseva toimistotalo omaa pitkän historian entisenä villakehräämönä. Rakennus on yksi Lauttasaaren vanhimmista, sillä toiminta rakennuksessa on alkanut jo 1950-luvulla. Nykyiset mittansa rakennus sai vuonna […] Lue lisää

Hengitysliitto

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Hengitysliiton tehtävänä on edistää hengitysterveyttä ja hengityssairaan hyvää elämää, jotta meidän kaikkien olisi helpompi hengittää. Hengitysliiton projektin tarkoituksena oli Hengitysliiton järjestötoiminnan verkkosivustokokonaisuuden uudistaminen. Uudistuksen kohteena oli seuraavat sivustot: Hengitysliiton pääsivusto Paikallisyhdistysten sivustokokonaisuus Hengitysliiton jäsenyhdistyksien, luottamushenkilöiden ja aktiivien käyttöön sekä paikallisen yhdistystoiminnan tukeen tehty sivusto Hengitysliiton kampanjasivustot Avidly suunnitteli ja toteutti Hengitysliitolle saavutettavan sivustokokonaisuuden joka kattaa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun