Vallox

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Akeneo, Cloudinary ja WordPress verkkosivuston alustaratkaisuina

Vallox (ent. Valmet Loimaan tehdas) on Suomessa tunnettu brändi. Erityisesti kylmään ilmastoon sopivan teknologiaosaamisensa ansiosta Vallox on markkinajohtaja hajautetussa ilmanvaihdossa. Kansainvälisillä markkinoilla tällä hetkellä vajaa puolet liikevaihdosta tulee viennistä Keski- ja Itä-Euroopan maihin.

Vallox halusi uudistaa verkkosivuston kokonaisuudessaan. Me Mediasignalissa suunnittelimme ja toteutimme WordPress-verkkopalvelun sekä sen toimintaan kiinteästi liittyvät integraatiot Akeneo PIMiin sekä Cloudinaryyn.

Sivustouudistuksella haettiin sisältöjen, rakenteen ja visuaalisuuden muutosta sekä tuotetietojen ja niihin liittyvien liitetiedostojen automaattista julkaisua taustajärjestelmistä. Yksi selkeimmistä tavoitteista oli sivuston ylläpidon helpottaminen. Ehkä merkittävin askel siihen oli rajapinta tuotetiedonhallintajärjestelmään.

Suunnittelimme Valloxille moniulotteisen verkkopalvelun, jossa kaikki tuotetieto haetaan Akeneo PIMistä ja tuodaan sivuille valituin määrityksin Suomen markkinoille kolmeen eri kieliversioon, Global-sivustoon sekä erilaisiin hakulogiikoihin. Tuotetietoa rikastetaan Cloudinarysta hallittavilla tuotekuvilla, ladattavilla tiedostoilla, ohjeilla sekä suunnitteluapua tarjoavilla dokumenteilla.

Sivustouudistuksen yhteydessä Vallox teki samalla siirtymää tuotetiedonhallinnan osalta Akeneo PIMiin sekä kuvien ja liitetiedostojen hallinnan osalta Cloudinaryyn. Tiivis projektiryhmän yhteistyö ja määrittelytyö oli projektin onnistumisen kannalta tärkeää, sillä tuotedataa lisämääriteltiin ja vietiin PIMiin projektin loppumetreille asti.

Räätälöidyt hakusovellukset auttavat käyttäjiä tiedon äärelle

Ammattilaisten tuotehaussa käyttäjä voi etsiä tuotenimellä, tuotenumerolla, LVI-numerolla tai kategoriatasolla tuotetietoa. Tuotehaku hakee kaiken tuotetiedon automatisoidusti Akeneo PIMistä.

Haku palauttaa ammattilaisten näkökulmasta tärkeimmät linkit tuotekohtaisesti saataville sekä listaa tuotevastaavuudet tai korvaavuudet. Tuotteita voidaan suodattaa kategoriatasoisten suodattimien avulla.

Käyttöohjehaulla käyttäjä voi etsiä sekä myynnissä olevien että myynnistä poistuneiden tuotteiden käyttöohjeita yhdestä käyttöliittymästä.

Käyttöohjehaulla voidaan kategoriatasoisesti etsiä tuotteita, jonka käyttöohjehistoria kieliversioineen voi ulottua vuosikymmentenkin päähän. Käyttöohjehaku hakee pdf-tiedostot automatisoidusti Cloudinarysta ja generoi kansikuvat hakutuloksiin.


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suomen Tiedekustantajien liiton verkkosivusto

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen tiedekustantajien liitto ry – Förbundet för vetenskapspublicering i Finland rf huolehtii kotimaisten tiedekustantajien ja -julkaisijoiden eduista tekijänoikeuskysymyksissä ja muissa tiedekustantamiseen ja -julkaisemiseen liittyvissä asioissa. Barabra suunnitteli ja toteutti asiakkaalle uuden räätälöidyn WordPress-verkkosivuston. Aiempi sivusto oli käyttöliittymältään ja tekniseltä toteutukseltaan tullut käyttöikänsä päähän ja se haluttiin uudistaa nykyisten vaatimusten tasolle. Sivuston pääkäyttäjäryhmä on tarkasti määriteltävissä. […] Lue lisää

Suomen kansallinen ruokahävikkitiekartta

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Suomen kansallinen ruokahävikkitiekartta -sivusto on Luonnonvarakeskus Luken ylläpitämä verkkopalvelu, jossa alan toimijat voivat viestiä innovaatioista, keinoista ja hankkeista, jotka vähentävät elintarvikejätettä ja ruokahävikkiä. Sivustolle on koottu ja kootaan jatkossa Suomessa toteutettavia ruokahävikin vähentämisratkaisuja, meneillään olevia hankkeita sekä oppaita alan toimijoille ruokahävikin vähentämiseksi. Luonnonvarakeskuksen tutkijat ovat käyneet läpi lukuisia tieteellisiä artikkeleita, pitäneet työpajoja alan toimijoille, haastatelleet […] Lue lisää

Tampereen steinerkoulu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Tampereen steinerkoulu on luokista 0–9 ja lukiosta koostuva yksityinen koulu Tampereen Muotialassa. Steinerkoulun pedagogiikka perustuu kokonaiskäsitykseen ihmisestä, hänen kasvustaan ja kehityksestään. Verkkosivu-uudistuksen selkeänä tavoitteena oli nostaa kiinnostusta koulua ja sen toimintaa kohtaan ja tarjota uusia digitaalisia välineitä kasvattaa oppilasmäärää. Verkkopalvelu avaa ovet steinerpedagogiikan käytäntöihin ja tekemisiin Verkkopalvelua lähdettiin suunnittelemaan aivan uudenlaisesta näkökulmasta. Halusimme vastata kohderyhmien […] Lue lisää

Hankkija Finnish Feed Innovations

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Hankkija Oy on perinteikäs toimija suomalaisessa maatalous- ja konekaupassa. Yhtiön valmistamia rehuja viedään yli 30 maahan. Hankkija Finnish Feed Innovations (Hankkija FFI) jatkaa vuonna 2007 konserniin ostetun Suomen Rehu Oy:n tarinaa. Yksikkö vastaa sekä rehuteollisuuden biotieteellisestä tutkimus- ja kehitystoiminnasta että tuoteryhmän vientiliiketoiminnasta. Hankkija FFI:n tavoitteena oli parantaa verkkosivujen pääkohderyhmien käyttäjäkokemusta ja kansainvälinen verkkopalvelu suunniteltiin palvelemaan […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Polarputken B2B-verkkokauppa

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Selkeyttä, nopeutta ja sujuvuutta B2B-verkkokauppaan räätälöidyn headless-ratkaisun myötä Mediasignal toteutti Polarputkelle headless-teknologiaa hyödyntävän julkisen verkkosivuston sekä B2B-verkkokaupan, johon sisällytettiin WorPress-sisällönhallinta ja Akeneo PIM:iin pohjautuva tuotetiedonhallintaratkaisu. Verkkokaupan kehitystyö sai alkunsa, kun Polarputki halusi tarjota asiakkailleen mahdollisuuden verkko-ostamiseen ajasta ja paikasta riippumatta. Verkkokaupparatkaisun myötä Polarputki haki myös varmempaa tilaustenkäsittelymallia, myyjille lisää aikaa asiakaspalveluun sekä tietysti myös verkkokaupan […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun