Marttaliitto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Suuren yleisön suosikkisivusto on nyt entistä selkeämpi

Kun mielessä on kysyttävää ruoasta tai kotitaloudesta, suomalaiset kääntyvät Marttojen puoleen. Tässä moderni verkkosivusto on tärkeä työkalu. Sitä ylläpitää koko marttajärjestön puolesta Marttaliitto, joka tukee eri tavoin marttapiirien ja -yhdistysten toimintaa ja jäsenviestintää.

“Meille oli tärkeää tehdä sivustolle saavutettavuuteen liittyviä muutoksia. Halusimme myös muokata ulkoasun brändi-ilmeemme mukaiseksi”, kertoo Marttaliiton viestintäpäällikkö Henni Kuusisto.

Avoimuus on yksi Marttaliiton arvoista. Tiedon tulee olla kaikille yhdenvertaisesti saavutettavissa, ja jokainen kiinnostunut halutaan toivottaa tervetulleeksi mukaan toimintaan.

“Kaikessa järjestelmäkehitystyössä on pidettävä mielessä, että meidän jäsenistössämme ja yleisössämme on hyvin eri ikäisiä ihmisiä, joiden osaaminen digiasioissa vaihtelee paljon”, sanoo Marttaliiton hallintopäällikkö Jeni Suhonen.

Salesforcen ja WordPressin rajapinnat tehokäytössä

Marttaliitto pitää arjen langat käsissään Salesforce-järjestelmän avulla. Sieltä löytyvät niin jäsen- ja tapahtumarekisteri kuin verkkokaupan hallinnointikin. Integraatiot kuljettavat tietoa WordPressistä Salesforceen esimerkiksi näin:

  • uusi jäsen täyttää liittymislomakkeen ja tieto kirjautuu suoraan Salesforcessa olevaan jäsenrekisteriin
  • WooCommerce-verkkokaupan ostos kirjautuu Salesforcen tilaustenhallintaan
  • marttapiiri päivittää omalle alasivulleen uuden kurssitapahtuman, joka tallentuu yhteiseen tapahtumarekisteriin ja näkyy Martat-mobiilisovelluksessa.

Nyt API-rajapinnat liikuttavat dataa myös toiseen suuntaan, kun Salesforcen Marttarekisteriin päivitettävät marttayhdistysten perustiedot tulevat näkyviin verkkosivuston yhdistyshaussa.

“Uusi integraatio oli hyvä lisä, jota olimme toivoneet jo pitkään. Vältymme tuplatyöltä ja tiedon hyödyntämiseen tulee lisää variaatiota. Yhdistykset näkevät, että tietojen pitämisestä ajan tasalla on todellista hyötyä”, Suhonen kommentoi.

Classicista Gutenbergiin

“Yksi tärkeä sysäys uudistusprojektille oli Gutenberg-editorin käyttöönotto. Tahdomme olla tulevaisuuden muutoksen kelkassa mukana”, Kuusisto kertoo.

Siirtymä lohkoeditorin aikakauteen kuroo umpeen WordPress-sivuston teknistä velkaa ja tekee teknisestä ylläpidosta suoraviivaisempaa. Sisällönsyöttäjän näkökulmasta sivuston elementtien hallintaan tulee uutta joustavuutta, mutta muutos entiseen päivittämisen tapaan on suuri ja vaatii totuttelua. Lähtölaukauksena opetteluun toimi onneksi Valun Tero Paajoen pitämä koulutus, joka sai Martoilta kiitosta.

Marttojen verkkosivustolla on valtavasti tietoa, kuten reseptejä ja neuvonta-artikkeleita. Piirien omat alasivut tekevät rakenteesta moniulotteisen. Vaikka sisältöjen siirto sujui pääosin automaattisesti, matkan varrelle mahtui myös yllätyksiä. Kuusisto kiittää Valua siitä, että pulmatilanteiden korjaamiseen tartuttiin nopeasti.

“Meille on todella arvokasta, että on oma yhteyshenkilö, joka etsii ratkaisut ongelmiin. Valun Harri Valkonen hallitsi verkkosivuston lisäksi API-kuviot ja rajapinnat, ja pystyi palvelemaan meitä laajasti.” Henni Kuusisto, viestintäpäällikkö, Marttaliitto

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa

Tällaisessa projektissa kommunikaatio on kaikkein tärkeintä: se, että ymmärretään puolin ja toisin, mitä ollaan tekemässä, ja viestitään oikea-aikaisesti. Paras lopputulos syntyy, kun toimittaja ja asiakas löytävät yhteisen sävelen.

Jeni Suhonen, hallintopäällikkö, Marttaliitto

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Savonlinnan kaupunki

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Savonlinnan sivustouudistuksen taustalla oli tarve vaihtaa sivusto elinkaarensa päähän tulleelta alustalta enemmän kehitysmahdollisuuksia tarjoavaan WordPressiin. Sivustolle oli tehty ulkoasu-uudistus pari vuotta aiemmin, joten ulkoasuun ei tarvinnut nyt tehdä muutoksia. Siirtymästä haluttiin tehdä asiakkaalle mahdollisimman yksinkertainen. Projektin keskeisin osa olikin kaiken sisällön siirto uudelle alustalle siten, että käsin tehtävää sisällön käsittelyä olisi mahdollisimman vähän. Automaattinen siirto […] Lue lisää

Lotta Svärd -säätiö

Tekijä: Poutapilvi web design Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Lotta Svärd Säätiön tarve verkkosivu-uudistukselle oli tyypillinen: käsissä olivat tekniikaltaan, sisällöltään ja ilmeeltään vanhentuneet verkkosivut. Lisäksi säätiön eri toiminnoilla oli omia verkkosivuja erilaisilla URL-osoitteilla, mikä rikkoi yhtenäistä brändiä ja vaikeutti tiedon löytämistä. Uudistetun verkkosivuston tavoitteena on tukea Lotta Svärd Säätiön brändiä sekä lottaperinnön uudistamista ja tulevaisuuteen suuntautumista. Useat eri säätiön toiminnot, kuten Lottasäätiö, Lottamuseo ja […] Lue lisää

Plussalaiset-verkkosovellus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Uutissivusto, verkkolehti tai blogi, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto kuluttajille

Vauvan ja vanhemman matkassa – Verkkosovellus, jonka sisältö mukautuu elämäntilanteeseen Loimme yhdessä Kaksplussan kanssa Plussalaiset-verkkosovelluksen, joka tarjoilee personoitua sisältöä ja etuja vanhemmille ja odottajille lapsen iän ja vanhemmuuden elinkaaren mukaan. Kaksplussan toimintakenttä on murroksessa Kaksplus on Otavamedian omistama, Suomen johtava digitaalinen vanhemmuusmedia. Kaksplus on edelläkävijä digitaalisten palveluiden kehittämisessä ja tarjoaa lukijoilleen ajankohtaista ja luotettavaa tietoa […] Lue lisää

Mustankorkea – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Tieto helpommin esiin Mustankorkea on jäteyhtiö, jonka toimialueella asuu 178 000 asukasta Jyväskylässä, Laukaassa, Muuramessa ja Toivakassa. Sen verkkosivuston tärkein tehtävä on tukea yhtiön päätoimintoja: ​​jätteiden keräystä, käsittelyä ja hyödyntämistä sekä jäteneuvontaa. Viime vuosina Mustankorkea on alkanut myydä myös biokaasua ja multaa. Eri asiakasryhmiä on paljon, samoin viestittävää. Uuden sivuston rakentaminen alkoi konseptointityöpajoilla. Käyttäjälähtöinen sisältörakenne […] Lue lisää

GRK – Verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

GRK:n verkkosivuston uudistaminen Uusi sivusto tuo yhtiön monipuoliset palvelut esiin GRK on yksi Suomen johtavista infra-alan yrityksistä, joka Suomen lisäksi toimii myös Ruotsissa ja Virossa. Yhtiön verkkosivuston uudistustarve nousi strategisista muutoksista ja vanha sivusto ei enää vastannut nykytilanteen tarpeisiin. Uudistusprojekti lähti liikkeelle Valun Ville Juvosen vetämistä konseptisuunnittelun työpajoista, joiden lopputuloksena korostettiin GRK:ta monipuolisena infra-alan toimijana. […] Lue lisää

Sport Event Management Finland – markkinointisivusto

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Kansainvälinen käyntikortti urheilulle Sport Event Management Finland (SEMF) tekee Suomea tunnetuksi kansainvälisten urheilutapahtumien järjestäjille ja urheilijoille. Yksikkö toimii Lahti Region Oy:n (visitlahti.fi) yhteydessä. Hankkeen taustalla on viisi eri kaupunkia sekä laaja urheilu- ja matkailunedistämisverkosto. Osana hanketta haluttiin rakentaa markkinointisivusto Sportsfinland.com. Se kokoaa urheilutoimijoita kiinnostavat tiedot yhteen paikkaan ja tuo esiin kaupunkien tarjontaa. Sivusto tukee myös […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun