Uudisovi.com – asuntoportaali

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Uudisovi.com – Täysin uusi asuntoportaali uudiskohteiden myyntiin ja markkinointiin

Profilm Oy oli yhteydessä WDS:ään selkeän visiotilan kanssa.

“Halusimme tehdä uudisasuntojen oston helpommaksi, kivemmaksi ja selkeäksi. Halusimme luoda portaalin, jossa tulevaisuudessa on kaikki Suomen uudiskodit helposti, turvallisesti ja mutkattomasti yhdestä osoitteesta. Haluamme tarjota  yrityksille helppokäyttöisen ja selkeän markkinapaikan uudiskohteiden myyntiin”

Lisäksi Profilm Oy oli huomannut selkeän puutteen tämänhetkisissä asuntomyyntiportaaleissa: Asuntoilmoitukset tulee julkaista asunto kerrallaan ja mahdollisuus esitellä taloyhtiöt kokonaisuutena puuttuu. Lisäksi yritykset eivät päässeet ilmoittamaan uudiskohteitaan portaaleihin Tulossa- saatavuudella (=ennen ennakkomarkkinointia). Profilm Oy halusi luoda palvelun, jossa rakennuttajat ja kiinteistövälittäjät voivat tuoda kohteensa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa asiakkaiden nähtäväksi.

Profilm Oy etsi projektille luotettavaa kumppania, joka ymmärsi jo valmiiksi asuntomarkkinat ja pystyisi toteuttamaan portaalista helppokäyttöisen ja selkeän kokonaisuuden. WDS:ltä löytyi kokemusta lukuisista asuntomyyntiin keskittyvien verkkopalveluiden rakentamisesta sekä asuntomarkkinoinnista.

Tavoitteena on tuoda kaikki Suomen uudiskohteet selkeästi samalle sivustolle kaikkien nähtäväksi

Projektin tavoite oli alusta asti selkeä: luoda niin yrityksille, kuin loppukäyttäjillekin mahdollisimman helppokäyttöinen palvelu, joka tuottaa myynnillistä lisäarvoa (asuntojen varauspyyntöjä ja tiedusteluja) uudiskohteiden rakennuttajille ja niiden välittäjille.

“Mielestämme uuden asunnon varaaminen tulisi olla miellyttävä kokemus. Siksi teemme uudisasuntojen ostamisesta helpompaa, kivempaa ja suoraviivaisempaa.”

Yleisesti visuaalinen ilme on pidetty ilmavana ja sisällön sijoittelussa on otettu huomioon helposti silmäiltävä asettelu. Sivuston käyttöliittymä suunniteltiin mobile first -periaatteella, sillä tämänkaltaisessa palvelussa 60 – 70 % palvelun käytöstä tehdään mobiililaitteilla.

Portaalin tekninen toteutus räätälöidysti WordPress-alustalle

Uudisovi.com toteutettiin täysin räätälöitynä koodaustyönä WordPress-alustaa hyödyntäen. Toteutuksessa olennaista oli huomioida sivuston nopea käyttökokemus, tietoturvaseikat sekä sivuston varma tekninen toimivuus.

Palvelua käyttäville asuntojen myyjille rakennettiin kirjautumismahdollisuus omalle tililleen, jonka kautta he hallinnoivat palvelussa esillä olevia asuntoja ja taloyhtiöitä sekä näkevät yhteydenotot asunnon ostajilta. Asuntojen kertavienti palveluun onnistuu Excel-pohjia hyödyntämällä, mikä helpottaa tiedonsyöttöä.

Portaalin tietokantarakenteen suunnittelussa huomioitiin myös tulevaisuuden integraatiotarpeet mm. yleisimpiä alalla käytettäviä asuntojen myynti- ja hallinnointiohjelmistoja varten.

Sivustolla on useita, matalan kynnyksen asuntotiedustelu- ja varauspyyntölomakkeita, joista liidit ajautuvat suoraan kyseiselle taloyhtiölle asetetulle yhteyshenkilölle.  Jokaisen yrityksen taloyhtiö-sivunäkymissä korostuu heidän oma brändivärinsä.

Verkkosivun sisältöjä varten sivustolle tuotettiin SEO-avainsanatutkimus.  Portaaliin asennettiin tarvittavat seurannat ja erityisesti GA4:sen kautta sivukävijöiden polkua analysoidaan säännöllisesti.

Jatkokehitys ja markkinointi

Julkaisuhetkellä tammikuussa 2023 Uudisovi.comissa oli noin  100 taloyhtiötä(=uudiskohdetta), 48 yritystä ja n. 1 500 vapaata uudisasuntoa.

WDS vastaa sivuston jatkuvasta kehityksestä, jolla palvelu saadaan entistä paremmin vastaavaan ostajien ja myyjien tarpeita. Lisäksi vastaamme Uudisovi.com:n markkinoinnista loppuasiakkaille mm. Google- ja Meta-mainonnalla sekä orgaanista some-näkyvyyttä kehittämällä Facebookissa ja Instagramissa.

“Todella hienoa tehdä yhteistyötä WDS:n kanssa. Ammattitaito ja näkemykset ovat huipputasoa”

Sami Hämäläinen, Profilm Oy

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Pro Kiinteistötekniikka

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Pro Kiinteistötekniikka (ent. Domtron Oy) kanssa aloitetun projektin tavoitteena oli toteuttaa skaalautuva brändi sekä uudet, myyntiä tuottavien verkkosivut yritykselle. Täysin uuden brändi-identiteetin luomiseksi projekti aloitettiin WDS:n toteuttamalla puolen päivän brändityöpajalla, jossa keskityttiin muun muassa Pro Kiinteistötekniikan tulevaisuuden tavoitteisiin, arvoihin, visioihin, brändilupauksiin ja heidän toiveisiinsa brändin visuaalisen ilmeen tiimoilta. Lisäksi verkkosivuja varten Pro Kiinteistötekniikan palvelutarjonnan tarkennukseksi […] Lue lisää

Jetta-Talo

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

WDS toteutti Jetta-Taloille verkkosivut, joiden avulla SEO-näkyvyys noussut puolessa vuodessa ylu 17 %! Projektin konseptointivaihe käynnistettiin yhteisellä asiakaspolkujen määrittelytyöpajalla Jetta-Talon projektiryhmän kanssa, johon kuului sekä markkinoinnin että myynnin vastuuhenkilöitä. Näin saatiin luotua tehokkaasti ymmärrys siitä, miten sivuston tulisi palvella oman kodin rakentajia koko heidän asiakaspolkunsa ajan. Samalla kartoitettiin Jetta-Talojen myynti- ja markkinointitiimien tarpeet ja odotukset […] Lue lisää

VRP.fi

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Rakennusyhtiö VRP rakentaa vuosittain satoja uudisasuntoja kasvukeskuksiin. Asunnot myydään pääosin kuluttajille sekä asuntosijoittajille. Lisäksi VRP:n palveluihin kuuluvat erilaiset urakoinnin ja korjausrakentamisen palvelut. VRP:llä oli noussut tarve ajanmukaistaa verkkosivustonsa entistä paremmin asunnon ostajaa palvelevaksi sekä yhdenmukaistaa asuntomyyntiprosessinsa useiden tytäryhtiöidensä kesken. Projekti käyntiin brändityöllä ja asiakaspolkujen mallintamisella Verkkosivuprojekti alkoi brändityöpajalla, jossa autoimme VRP:n johtoryhmää kiteyttämään mm. yrityksen […] Lue lisää

Paretec

Tekijä: Markkinointitoimisto WDS Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Pitkän linjan toimijat, sähkö- ja automaatiourakoitsija Sähköpare Oy sekä kiinteistöjen turvallisuustekniikan asiantuntijayritys Paratec Oy yhdistivät liiketoimintansa uuden Paretec-nimen alle vaiheittain vuosina 2020 – 2021. Fuusioituneen yhtiön liikevaihto on yli 20 milj. €, ja se työllistää yli 150 ammattilaista. Uudelle yhtiölle tarvittiin kaivattiin uuden yhtiön toiminnan yhdistävä brändistrategia sekä visuaalinen ilme, joita sovellettiin myyntimateriaaleissa ja uudessa […] Lue lisää

Turvaopas.fi

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Palvelu taloyhtiöiden turvallisuuden parantamiseen Turvaopas.fi on innovatiivinen verkkopalvelu, joka on suunniteltu erityisesti taloyhtiöiden turvallisuuden parantamiseen. Vilkas muuttoliike ja uudet trendit, kuten Airbnb, on tullut jäädäkseen samalla kun vuokra-asumisen suosio kasvaa. Taloyhtiölle tämä tuo haasteita myös turvallisuuden näkökulmasta. Turvaopas tarjoaa ajantasaisen tiedon kaikille taloyhtiön asukkaille sekä heidän vieraille taloyhtiön turvaohjeista, sekä asukkaan omista velvollisuuksista. Palvelu tarjoaa […] Lue lisää

FC Inter Turku – verkkosivustokokonaisuuden uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lähtötilanne ja tavoitteet projektille FC Inter, yksi Veikkausliigan perinteikkäimmistä ja menestyneimmistä seuroista, pyysi G-Worksilta apua verkkosivustonsa uudistamiseksi. Heidän tavoitteensa oli päivittää sivusto, joka ei enää vastannut seuran tarpeita eikä strategiaa. Sivuston kehittämiskohteina olivat visuaalisuus, teknologia sekä sisältörakenne ja sisällön esitystapa. Pelistrategia suunnittelutyön pohjaksi Projektin alkaessa oli ensisijaisen tärkeää luoda tarkka pelistrategia. Workshopissa G-Works ja FC […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen lukijoista.

  • 1100+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.


    Kaikki artikkelit

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.


    Tilaa uutiskirje

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun