Suomen Partiolaisten verkkosivustotyökalu

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Suomen Partiolaiset – Finlands Scouter ry on Suomen suurin nuorten vapaaehtoisjärjestö. Into-Digital loi lippukuntien vapaaehtoisille helppokäyttöisen verkkosivutyökalun, jolla laadukkaiden sivujen tekeminen ja ylläpitäminen onnistuu ilman kummempaa teknistä osaamista.

Haasteena oli suunnitella yksinkertainen, mutta muokattavissa oleva sivustopohja, jolla mikä tahansa Suomen 750 lippukunnasta saa luotua itselleen sopivat nettisivut. Projektissa loimme partion käyttöön verkkosivuratkaisun, jolla lippukuntien vapaaehtoiset saavat tehtyä laadukkaat ja personoidut verkkosivustot ilman, että uusien sivujen perustamiseen tarvitaan Into-Digitalin tai muun teknisen toteuttajan apua. Uusi työkalu tuo potkua lippukuntien verkkoviestintään ja jäsenhankintaan.

Kulmakivet sivujen käyttökokemuksen ja ulkoasun suunnitteluun:
• Saavutettavuus
• Mutkaton käyttökokemus, selkeys
• Logon ja värien kustomointi lippukunnan tarpeisiin
• Tilaa kuville, jotta lippukunnat voivat tuoda esiin toimintaansa
• Modulaarinen rakenne joustavaan sisällöntuotantoon

Huolellisen suunnittelun jälkeen Inton tiimi päätyi muun muassa seuraaviin valintoihin:

• Julkaisujärjestelmäksi valittiin WordPress.
• Toteutus perustuu WordPressin Multisite-ominaisuuteen, jossa Suomen Partiolaiset voi itse hallinnasta perustaa uusia verkkosivustoja lippukunnilleen. Lippukunnilla puolestaan on oma WordPressin helppokäyttöinen hallintanäkymä.
• Multisite-ratkaisun myötä sivut sijaitsevat samalla palvelimella. Näin lippukunnilla on taas yksi tekninen asia vähemmän taklattavana.
• Multisite-ominaisuutta laajennettiin niin, että uudelle sivustolle automaattisesti muodostuu projektissa suunniteltu perussivurakenne.
• Lippukuntien sivustot voivat sijaita joko alidomainissa (esimerkki.partioscout.fi) tai omassa domainissaan (esimerkkilippukunta.fi).
• Lippukunnat voivat personoida sivustojaan vapaasti logolla, värimaailmalla ja tietysti modulaarisilla sisältötyökaluilla.
• Jokaisella sivustolla on automaattisesti käytössä WPML-kieliversiotyökalu, minkä avulla sivusto on helppo kääntää.
• Halutessaan käyttöön saa valmiiksi määritellyt Gravity Forms -yhteydenottolomakkeet, joista tulee ilmoitukset sähköpostiin.
• Someseinä toteutettiin Juicer-työkalulla, jonka lippukunnat voivat ottaa käyttöönsä vaivattomasti.

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

Rakennusalan palveluyhtiö Firan verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Rakennusalan palveluyhtiö Fira uusi visuaalisen ilmeensä kesällä 2022. Me vastasimme uudistetun ilmeen tärkeimmän yksittäisen jalkautuksen, eli verkkosivuston teknisestä toteutuksesta. Fira toimii alalle poikkeuksellisesti, sillä Fira kehittää ja toteuttaa hankkeita aina yhdessä asiakkaan kanssa. Samalla yhtiö rikkoo alan rajoja myös erittäin visuaalisella ja rohkealla ulkoasullaan sekä näyttävällä verkkosivustollaan. Uusi ilme ja sivuston toiminnallisuus viestivät juuri sopivalla […] Lue lisää

QMG verkkopalvelu

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

QMG on yksi Suomen johtavista talotekniikka-alan yrityksistä, jolla on yli 30 paikallista tytäryhtiötä. Konserni työllistää yli 1200 ammattilaista ympäri Suomea. Into-Digital vastasi QMG:n uuden verkkosivuston suunnittelusta ja toteutuksesta. Tytäryhtiöiden palveluiden, referenssien sekä yhteystietojen löytyminen toimivat tärkeänä osana sivuston käyttäjäpolkukokonaisuutta. Koko verkkosivuprojektin punainen lanka oli luoda QMG:lle verkkopalvelu, jossa käyttäjä löytää paikallisen talotekniikkakumppanin ja sen palvelut […] Lue lisää

Kauppakeskus Jumbo-Flamingo -verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Jumbo-Flamingon uuden yhteisen brändin myötä molempien keskusten verkkosivustot tuli yhdistää yhdeksi suureksi verkkopalvelukokonaisuudeksi. Into-Digital vastasi tämän uuden verkkopalvelukokonaisuuden suunnittelusta ja toteutuksesta yhdessä markkinointitoimisto N2:n, Jumbo-Flamingon sekä kauppakeskuksen opasnäytöistä ja pohjakartoista vastaavan Praecomin kanssa. Yhtenä keskeisenä tavoitteena verkkopalvelun uudistuksessa oli, että kävijät löytävät helposti juuri heitä kiinnostavat liikkeet ja palvelut. Tätä varten suunnittelimme interaktiivisen, palvelutarjontaa pelillistävän […] Lue lisää

Framery

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hankala navigointi huononsi käyttäjäkokemusta Aiemman sivuston epäintuitiivinen navigointi edellytti merkittävää panostusta käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tiedon helppoon löydettävyyteen. Hakukoneoptimoinnin (SEO) osalta tavoitteena oli korjata URL-rakenteisiin liittyvät haasteet ja mukauttaa sivusto vastaamaan paremmin hakukoneiden vaatimuksia. Konversio-optimoinnilla (CRO) pyrittiin tehostamaan käyttäjäkokemusta ja ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita sujuvammin kohti konversioita. Lisäksi paikallisten sivujen epätasapaino suhteessa globaaliin sivustoon vaati korjaamista ja […] Lue lisää

Psoriasisliiton verkkosivusto

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uusi psoriasisliitto.fi tarjoaa käyttäjilleen erittäin monipuolisen käyttökokemuksen. WordPressin päälle rakennettu palvelu pitää sisällään lukuisia avaintoimintoja: -Erittäin monipuoliset sisällönesitystavat (Gutenberg) -Lukuisia räätälöityjä sisältötyyppejä -Yhdistys- ja tapahtumahaun -Monipuoliset taksonomiaratkaisut Palvelun ensisijainen tarkoitus on auttaa käyttäjää löytämään psoriasikseen liittyvää tietoutta. Tähän pyritään vastaamaan dynaamisilla lue lisää- ja lue myös -toiminnoilla ympäri sivustoa. Psoriasisliiton jäsenyhdistykset ja tapahtumat tuodaan sivustolle […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun