iTapsa
iTapsa on Suomen tunnetuin puhelinhuoltoketju, jonka tavoitteena on tehdä puhelimistamme pitkäikäisiä oli sitten kyseessä puhelinten huolto, kierrätys tai käyttöopastus – sekä ihmisten että ympäristön tähden. iTapsa palvelee verkkokaupan lisäksi asiakkaitaan ympäri Suomen 20 liikkeen voimin.
Osana brändiuudistusta iTapsa halusi yhdistää erillisenä liiketoiminta-alueena alkaneen huollettujen puhelinten myyntiin pyhitetyn verkkokaupan yhteen pääsivustonsa alle, jotta verkkopalvelun käyttäjäkokemus on eheämpi ja palvelujen kehittäminen keskitetympää.
Markkinointitoimisto WDS:n ohjaaman suunnitteluprosessin jälkeen pääsimme konsultoimaan ja muovaamaan toteutusta WooCommercelle sopivaksi, jonka avulla toteutimme joukon iTapsan toimintaa ja tilausten käsittelyprosessia sujuvoittavia ominaisuuksia, jotka osittain päätyivät korvaamaan puutteellista ERP-järjestelmää.
WooCommerce-verkkokauppa on laajalti räätälöity ja sitä laajennettu eri ominaisuuksin huomattavasti normaalista. Laskimme, että frontissa pyörii tällä hetkellä noin 6 React / Redux -sovellusta. Itapsan tarpeisiin luotuja uusia toimintoja ovat mm.:
– varastotiedon ajantasainen esittäminen ja usean varaston käyttö
– yksilöityjen puhelinten myynti tuotemallien arkkityyppejä hyödyntäen
– käytetyn puhelimen ostotyökalu
– työntekijöiden käyttöliittymä ostettujen puhelinten tarkasteluun
– räätälöidyt toimitus- ja maksutavat, riippuen ostoskorin sisällöstä; ml. kaksi eri kassaa
– räätälöidyt sähköposti-ilmoitukset
– tuotedatan CSV-tuonti
Verkkopalvelua kehitetään ja optimoidaan jatkuvasti myös jatkossa. Tavoitteena on pystyä tarjoamaan mahdollisimman onnistunut asiakaskokemus verkossa sekä samalla luoda iTapsan toimintaa vauhdittavia ominaisuuksia ja toimintoja verkkokaupan taustahallintaan, jotta liiketoimintaa voidaan pyörittää entistä tehokkaammin.
[Huom. Referenssi julkaistu alunperin Pixelsin nimissä. Pixels ja Redland sulautuivat 2022 alussa Kaimanaksi.]
Lue lisää: Verkkokaupan uudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa