Patisserie Teemu Aura – leipomoverkkokauppa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Patisserie Teemu Aura on vuonna 2011 perustettu helsinkiläinen leipomokonditoria. Vartiokylässä ja K-Supermarket REDIssä sijaitsevien leipomoiden lisäksi Patisseriella on myymälä Hakaniemessä sekä liikkuva kahvila-auto Pullabiili. Johtoajatuksena on uudistaa luovasti klassista leivontaa ja tarjota hyvällä maulla, tinkimättömällä asenteella ja laadukkaista aineksista luotuja artesaaniherkkuja arkeen ja juhlaan.

Projektiin kuului verkkokaupan käyttöliittymän ja layoutien suunnittelu, räätälöity WooCommerce-verkkokauppatoteutus sekä WordPress-palvelintila ja ylläpito. Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa digimarkkinoinnin ja verkkokaupan jatkokehityksellä.

Verkkokauppa antaa mahdollisuuden ravintola-alalle myös poikkeusoloissa

Suomen yritystoimintaa runteli viime keväänä maailmanlaajuinen pandemia. Isoimmin kriisi osui muiden muassa ravintola-alalle. Patisserie Teemu Aura selvisi vaikeasta tilanteesta hienosti kehittämällä innovatiivisia palveluratkaisuja. Kuluttajille rakennettiin sesonkeihin sopivia tuotesettejä, jotka toimitettiin halutessa suoraan kotiovelle. Lanseerattiin liikkuva Pullabiili, joka palveli lomalaisia ja etätyöläisiä ulkona. Usko kotiinkuljetusten määrän kasvuun sekä halu tuoda tuotteet helposti mahdollisimman monen saataville sysäsi suunnittelemaan omaa verkkokauppaa. Projektia varten Patisserie Teemu Aura haki Business Finlandilta häiriötilanteen rahoitusta. Kun rahoitus vahvistui, lähdimme yhteistyössä suunnittelemaan verkkokauppaa sekä helpottamaan tilaus- ja toimitusprosessia.

Taustahallinta tärkeässä roolissa

Yrityksen verkkokauppaan toteutettiin toimitusaikataulujärjestelmä, jossa loppuasiakas valitsee haluamansa ajankohdan noudolle tai kuljetukselle. Verkkokaupan minimitoimitusaika on kolme arkipäivää, jotta isoimmatkin tilaukset ehditään varmasti valmistaa ajoissa. Järjestelmä ottaa huomioon myös sesonkien poikkeusaikataulut ja erikoistuotteiden saatavuuden. Esimerkiksi juurileivät ovat saatavilla tuotannollisista syistä ainoastaan loppuviikolla. Hyvillä, teknisesti tarkasti toteutetuilla säännöillä helpotetaan tilausten hallintaa.

”Meillä on omien leipomoiden ja myymälöiden lisäksi lukuisia jälleenmyyjiä, joille lähtee päivittäin valtava määrä erilaisia leipomo- ja konditoriatuotteita pääkaupunkiseudulle. Kuluttaja-asiakkaille suunnattu verkkokauppa on yksi tärkeä lisä tähän verkostoon. Kapasiteetin hallinta ja tilausten sekä toimitusten sujuvuus ovat meille elinehto. Aikaisemmin kuluttaja-asiakkaiden tilaukset tulivat sähköpostitse verkkosivuston kautta ja ne laskutettiin jälkikäteen. Nyt verkkokaupassa osto tehdään etukäteen ja saamme siitä selkeän lähetteen tuotantoa varten. Tilausten nouto nopeutuu ja yhä useampi valitsee myös kotiinkuljetuksen. Kaikki tämä on sujuvoittanut työtämme ja uskomme, että olemme onnistuneet madaltamaan leipomotuotteiden verkko-ostamisen kynnystä”, sanoo Patisserie Teemu Auran liiketoiminnasta vastaava Mia Selroos-Palmgren.

Selkeänä tavoitteena myynnin lisääminen

Heti projektin kick-offista lähtien oli selvää, että onnistunut projekti tarkoittaa myös myynnin lisäystä verkkokaupan avulla. Tuotteiden selaaminen ja tilausprosessi haluttiin tehdä helpoksi selkeällä ja loogisella tuoteosastorakenteella sekä tärkeimpien allergeenien avaamisella. Tuotesivulla tarjotaan yksityiskohtaista tietoa tuotteesta ja sen valmistuksesta ostopäätöksen helpottamiseksi. Vastaavia tuotteita tarjotaan niin tuotesivulla, tuotteen ostoskoriin lisäyksen yhteydessä kuin tilausprosessin loppuvaiheessakin, jotta herkulliset lisäostokset eivät menisi asiakkailta sivu suun. Viimeisen silauksen onnistuneelle ostoprosessille tekevät selkeät toimitus- ja noutovaihtoehdot sekä tietysti luotettavat maksutavat Paytraililta.

”Patisseriella oli jo ennen projektia selkeä näkemys verkkokaupasta ja sen toiminnallisuuksista, mikä teki meidän projektitiimin työstä simppeliä. Projekti saatiin aikataulussa maaliin, ja joulusesongin tulokset ovat olleet sanalla sanoen maagisia!”, kertoo Sinisen Härän projektipäällikkö Mikko Salonen.


Sinua voisi kiinnostaa myös

ZURE – Verkkosivusto

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

ZURE on Microsoft Azuren käyttöön ja konsultointiin erikoistunut IT-toimija. ZUREn ja Sinisen Härän polut kohtasivat, kun ZUREn olemassa oleva sivusto ei enää vastannut sen markkinoinnin ja myynnin tarpeisiin. Lähdimme ratkomaan ongelmaa Siniselle Härälle tyypillisellä tavalla eli verkkosivu-uudistuksen kautta. Vanhat verkkosivut kasvun esteenä Vuoden 2020 lopussa ZUREn olemassa olevat verkkosivut olivat tulleet tiensä päähän ja ne […] Lue lisää

Torpanpiha – verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kasvualustan – eli mullan – myyntiin erikoistunut Torpanpiha halusi kasvattaa kuluttajaliiketoimintaa merkittävästi sekä siirtää myynnin täyspainoisesti verkon puolelle. Ratkoimme haasteen asiakkaan kanssa luomalla Torpanpihalle uuden näyttävän brändi-ilmeen, asiakkaan ostopäätöstä helpottavat verkkosivut sekä -kaupan ja toteutimme sisältövetoisen digimarkkinointikampanjan. Uudelle kasvusuunnitelmalle toimiva toteutus Torpanpihan tarina alkoi siitä, kun yrityksen emoyhtiö Tieluiska Oy tarvitsi omiin maanrakennushankkeisiin laadukasta multaa. […] Lue lisää

Suomen Tiedekustantajien liiton verkkosivusto

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen tiedekustantajien liitto ry – Förbundet för vetenskapspublicering i Finland rf huolehtii kotimaisten tiedekustantajien ja -julkaisijoiden eduista tekijänoikeuskysymyksissä ja muissa tiedekustantamiseen ja -julkaisemiseen liittyvissä asioissa. Barabra suunnitteli ja toteutti asiakkaalle uuden räätälöidyn WordPress-verkkosivuston. Aiempi sivusto oli käyttöliittymältään ja tekniseltä toteutukseltaan tullut käyttöikänsä päähän ja se haluttiin uudistaa nykyisten vaatimusten tasolle. Sivuston pääkäyttäjäryhmä on tarkasti määriteltävissä. […] Lue lisää

Musiikkiala.fi

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Gramex ja Teosto ovat molemmat merkittäviä toimijoita suomalaisessa musiikkikentässä. Yhdistykset pitävät huolta mm. musiikintekijöiden korvauksista, musiikinkäytön luvista, musiikin käytöstä erilaisissa tilanteissa ja tärkeän tiedon jakamisesta musiikkikentälle ja sen yli. Tiemme kohtasivat, kun Gramex ja Teosto halusivat luoda sivuston, mikä kokoaa kaiken tärkeän tiedon ja tutkimuksen suomalaisesta musiikista yhteen paikkaan. Miten meillä meni? Katso yhteistyön tulokset! […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Casino Helsingin ja Casino Tampereen verkkosivustot

Tekijä: Mainostoimisto Sininen Härkä Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Veikkauksen yksi tärkeimmistä tavoitteista on pitää pelaaminen ilon puolella. Helsingin ja Tampereen kasinot kaipasivat tätä tavoitetta tukevat verkkosivustot ja Sininen Härkä valikoitui julkisen kilpailutuksen kautta kumppaniksi uudistukseen. Projekti osoittautui teknisesti erittäin haastavaksi ja mielenkiintoiseksi. Lähtökohta: Vanhat verkkosivut eivät mahdollistaneet elämyksellistä asiakaskokemusta Veikkauksen kasinoiden verkkosivu-uudistus tuli ajankohtaiseksi, kun vanhat sivut olivat tulleet elinkaarensa päähän. Ne eivät […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun