Darment – verkkopalvelun uudistus

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Kylmälaitteita ja -tuotteita teollisuuden tarpeisiin valmistavan Darmentin liiketoiminta oli kehittynyt nopeasti, jonka vuoksi myös brändin ja verkkopalvelun todettiin vaativan päivittämistä. Verkkosivusto ja verkkokauppa olivat toisistaan erillisiä kokonaisuuksia, joiden välillä liikkumista haluttiin sujuvoittaa. Sivuston yrityksestä välittämää mielikuvaa, orgaanista näkyvyyttä hakukoneissa sekä konversioastetta haluttiin parantaa.

Lähdimme tarkentamaan tilannekuvaa ja tavoitteita yhdessä asiakkaan kanssa. Tunnistimme tarpeen rakentaa koko perusta uudelleen kasvua ja kansainvälistymistä tukevalle sekä tulevaisuuteen katsovalle tasolle.
Ensimmäiseksi tavoitteeksi otettiin kohderyhmän tavoittavan ja helppokäyttöisen verkkopalvelun rakentaminen. Verkkopalvelun valmistumisen jälkeiseksi tavoitteeksi asetettiin uuden kansainvälisen asiakaskunnan tavoittaminen ja EU-myynnin voimakas lisäys digimarkkinoinnin keinoin.

Perustan työstäminen aloitettiin hakusanatutkimuksella sekä asiakkaiden näkemyksiä avaavalla asiakaskyselyllä. Tämän jälkeen kirkastimme Darmentin kilpailuedut, pääviestit ja asiakaslupaukset tavoiteposition mukaisesti. Samalla päivitimme tuotevalikoiman rakennetta tavoittamaan uuden asiakaskunnan entistä paremmin sekä hakukoneen orgaanisten tulosten että maksettujen tulosten avulla. Huurteiseksi kruunuksi rakensimme Darmentille myös aiempaa erottuvamman ja vakuuttavamman brändi-ilmeen.

Verkkopalvelun kehittäminen käynnistettiin näin ollen vankalla tietopohjalla ja eri segmenteille tiivistettyjen vahvuuksien sekä ostopolkujen avulla. Hakusanatutkimuksesta löydettiin asiakaskunnan hakuihin vastaavien artikkeleiden aiheet sisällöntuotantoa varten. Sisällöntuotanto käynnistettiin heti verkkosivuston rakenteen valmistuttua.

Verkkopalveluun yhdistettiin kaikki aiemman sivuston olennaiset sisällöt ja verkkokaupan toiminnot. Verkkokauppa integroitiin Darmentin toiminnanohjausjärjestelmään. Käyttöliittymää kehitettiin helppokäyttöisemmäksi ja visuaalisesti houkuttelevammaksi. Darmentin asiakkaita hemmotellaankin nyt vaivattomalla ja nopealla rekisteröitymisellä sekä tilausprosessilla. Oikeat tuotteet löytyvät helposti parannetun haun ja suodatusominaisuuksien avulla.

Lopputuloksena on markkinoiden vetovoimaisin verkkopalvelu osoitteessa darment.fi sekä darment.eu, jotka ovat jo keränneet hyvää palautetta loppukäyttäjiltään. Suunnittelimme ja toteutimme verkkopalvelun lanseerausta varten myös palvelua esittelevät videot. Lanseerausmarkkinointia varten teimme kattavan suunnitelman oikean asiakaskunnan digitaalisesta tavoittamisesta viidessä eri maassa.

Tuloksia seurataan asiakkaan kanssa ja kehitetään viikkotasolla muun markkinoinnin kehityskumppanuuden ohessa.

Darmentin myyntijohtaja Markku Parviainen kertoo: “Redland ymmärsi hyvin tarpeemme kartoittaa ja eriyttää asiakkaat omiksi segmenteikseen, sekä lähti toteuttamaan projektia tarmolla ja ammattitaidolla. Visuaalinen ilmeuudistus on jopa parempi kuin odotimme! Olemme tyytyväisiä selkeään ja helppokäyttöiseen sivustoon, joka latautuu nopeasti sekä hienoon, toimivaan verkkokauppaan. Asiakkaamme hyötyvät, kun heidän päivittäinen tilausprosessinsa helpottuu ja selkeytyy uuden ilmeen myötä. Työskentely Redlandin kanssa on ollut joustavaa ja olemme saaneet hyviä tuloksia aikaiseksi!”

[Huom. Referenssi julkaistu alunperin Redlandin nimissä. Pixels ja Redland sulautuivat 2022 alussa Kaimanaksi.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

GymPlus – web-pohjainen sovellus

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Indoor Informaticsin GymPlus© on analytiikkapalvelu, jolla kuntosaliomistajat voivat tehdä laitehankintapäätöksiä laajan käyttäjädatan pohjalta. Näin he voivat maksimoida investointiensa tuoton, ja samalla varmistaa mahdollisimman hyvän asiakaskokemuksen kuntosaleillaan. Redland työskenteli tiiviissä yhteistyössä GymPlus© -tiimin kanssa, ja yhteistyö aloitettiin sisätilojen analytiikkatyökalun brändin kehittämisellä, minkä jälkeen keskityttiin analytiikkapalvelun käyttäjäkokemuksen ja käyttöliittymän suunnittelemiseen. Tavoite oli lanseerata MVP pilottiasiakkaille keväällä 2018. […] Lue lisää

Suomen Tiedekustantajien liiton verkkosivusto

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen tiedekustantajien liitto ry – Förbundet för vetenskapspublicering i Finland rf huolehtii kotimaisten tiedekustantajien ja -julkaisijoiden eduista tekijänoikeuskysymyksissä ja muissa tiedekustantamiseen ja -julkaisemiseen liittyvissä asioissa. Barabra suunnitteli ja toteutti asiakkaalle uuden räätälöidyn WordPress-verkkosivuston. Aiempi sivusto oli käyttöliittymältään ja tekniseltä toteutukseltaan tullut käyttöikänsä päähän ja se haluttiin uudistaa nykyisten vaatimusten tasolle. Sivuston pääkäyttäjäryhmä on tarkasti määriteltävissä. […] Lue lisää

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

Bolt.Works

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Suomen nopeimmin kasvava henkilöstöpalveluyhtiöltä Bolt.Worksiltä löytyy teknologinen huippuosaaminen ja halu rakentaa uudenlaista työelämää. Heidän kauttaan löydät teollisuuden, logistiikan, hotelli- ja ravintola-alan, rakentamisen, kaupan alan, kiinteistöhuollon sekä toimistopuolen työt ja tekijät nopeasti ja helposti.  Bolt.Works halusi uudistaa verkkopalvelunsa vastaamaan paremmin tämän hetken ja tuleviin vaatimuksiin. Tavoitteena oli ohjata työntekijät ja yritysasiakkaat entistä paremmin pitkälle digitalisoituun prosessiin […] Lue lisää

Lahti Energia OmaWatti -asiointipalvelu

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Lahti Energia on lahtelaisten oma energiayhtiö, joka tuottaa asiakkailleen huolettomia energiaratkaisuja. Lahti Energia tuottaa kaukolämpöä ja sähköä paikallisilla kierrätys- ja biopolttoaineilla sekä tarjoaa räätälöityjä energiaratkaisuja yrityksille ja taloyhtiöille. OmaWatti on Lahti Energian asiakkaille tarkoitettu seurantapalvelu ja sähköinen asiakaspalvelukanava. Sen kautta hoituvat muun muassa sähkön ja lämmityksen kulutuksen raportointi, sopimus- ja laskutusasiat sekä häiriötiedotteet. Edellinen Lahti […] Lue lisää

ShopperTrak – web-pohjainen analytiikkasovellus

Tekijä: Valve

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Chicagolainen ShopperTrak on kansainvälinen markkinajohtaja retail-analytiikassa. ShopperTrak kerää vuosittain liikenne- ja käyttäytymistietoja 40 miljardin ostajan käynnistä yli 11,000 jälleenmyyjälle ja ostoskeskukselle 64 eri maassa. ShopperTrak lähestyi asiakassuosittelun kautta Redlandia. Tavoitteena oli nykyaikaistaa reaaliaikaista ostoskeskusten analytikkapalvelua. Aiemmin raportointi perustui manuaaliseen prosessiin, jossa ShopperTrakin analyytikko kävi läpi dataa ja tuotti asiakkaalle räätälöityjä raportteja. Ajantasaista tietoa palvelussa oli […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun