Naantali Spa

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Lomakokemus alkaa jo kotisohvalta, kun verkkopalvelu herättää ihastuttavaa odotusta.

Verkkopalvelun rooli lomaodotusten ja innostuksen herättäjänä on niin keskeinen, että Naantali Spa on aina panostanut runsaasti sivustonsa houkuttelevuuteen ja laatuun. Aikanaan kilpailijat kävivät kilvan kopioimassa ideoita Naantali Span verkkopalvelusta, mutta nyt ajan hammas oli alkanut nakertaa myös edelläkävijää.

”Tavoitteena oli joustavampi kokonaisuus, jolla pystymme lähestymään asiakkaitamme paremmin. Naantalin Kylpylän palveluntarjonta on erittäin laaja ja monipuolinen, mikä luonnollisesti asettaa koviakin haasteita sivustolle”, toteaa myynti- ja markkinointijohtaja Joni Hakkarainen.

Verkkopalvelu-uudistuksessa lähdettiin siis sekä lisäämään jälleen etumatkaa että parantamaan sivuston konversioita, suorituskykyä, löydettävyyttä ja päivitettävyyttä.

Sivuston ulkoasu suunniteltiin Sunborn-konsernin brändin mukaisesti. Vanhasta jäi paljon tuttuja elementtejä, mutta kokonaisuus on modernimpi, raikkaampi ja visuaalisesti houkuttelevampi. Lupaus arjen ylittävästä luksuksesta ja korkeatasoisesta palvelusta lunastetaankin ensimmäisen kerran jo verkkosivuilla.

”Kilpailulla alalla, kuten matkailu on, tulee asiakkaalle luoda sivuston ensivaikutelmalla WOW-fiilis. Tämän tunteen tulee kantaa läpi koko sivuston ja houkutella asiakasta hakemaan tietoa sekä lopuksi varaamaan loma oman sivuston kautta”, Hakkarainen kommentoi.

Asioinnin helppous on merkittävä osa laadukasta kävijäkokemusta. Siksi sivustorakennetta yksinkertaistettiin ja kävijän polkuja mietittiin aiempaa tarkemmin. Tärkeimmät tiedot ja toiminnot, kuten ajanvaraus, lahjakortit ja aukioloajat ovat helposti kävijän saavutettavissa. Eri kohderyhmien etsimiin palveluihin on myös lyhyempi matka ja paljon tärkeää tietoa on ryhmitelty uudella tavalla.

Vanhan sivuston ongelmana olivat myös epäjohdonmukaiset toimintakehotteet. Ravintolan sivuja selatessaan käyttäjälle tarjottiin huonevarausta ja kylpylähoitoja etsivälle ehdoteltiin lahjakorttia. Nyt sivusto on rakennettu siten, että joka sivulle voi valita sille parhaiten sopivan ehdotuksen kävijän polkua mukaillen. Näin esimerkiksi ravintolaa etsivä kävijä pääse suorinta reittiä tekemään pöytävarauksen.

Tässäkin projektissa hyödynnettiin räätälöityä page builderia, käyttöliittymältään selkeää lohkoeditoria. Nyt sivuston ylläpitäjät pääsevät vapaasti käyttämään erilaisia visuaalisia sisältöelementtejä ja rakentamaan sivustolle erilaisia kokonaisuuksia tarpeen mukaan. Valinnanvaraa on entiseen verrattuna huomattavasti enemmän.

Sivustossa on panostettu sisällönhallintaan ja monimutkaisetkin asiat on saatu helppokäyttöisiksi, vaikka WordPressin konepellin alla tapahtuu monimutkaisia kytköksiä. ”Sivuston päivitettävyys on aivan eri luokkaa verrattuna aikaisempaan. Käyttöliittymä on tarpeeksi yksinkertainen aloittelijallekin, mutta sallii kuitenkin visuaalisesti ja teknisesti näyttäviä ratkaisuja”, Hakkarainen kiittelee.

Lisäksi sisällön ylläpitämistä ja editoimista on helpotettu koostamalla aukioloajat ja ruokalistat omiksi kokonaisuuksiksi, jossa kullekin toimijalle voidaan antaa turvallisesti pääsy omien tietojensa päivittämiseen. Keskitetty datanhallinta mahdollistaa näiden tietojen hyödyntämisen jatkossa muuallakin, kuten esimerkiksi infotauluissa.

Suorituskykyä lisättiin muun muassa vaihtamalla WPML kevyempään Polylangiin ja optimoimalla kuvien latautumista tuttuun tapaan lazyloadin avulla. Lisäksi sivuston käyttökokemusta ja saavutettavuutta parannettiin hankkiutumalla eroon PDF-tiedostoihin tallennetuista menuista, jotka olivat hankalakäyttöisiä etenkin mobiililaitteilla. Sen sijaan ruokalistat rakennetaan nyt omalla työkalullaan.

“Yhteistyö Aucorin kanssa sujui hienosti. Projektilla oli selkeät tavoitteet, joihin Aucor pystyi vastaamaan. Projektin vahva runko takasi että, aikatauluissa pysyttiin sekä tekninen toteutus oli erinomainen. Tulokset näkyvät myös kävijöiden käyttäytymisessä – kaikki keskeiset seurantaluvut ovat kehittyneet positiivisesti julkaisun jälkeen.”

JONI HAKKARAINEN
Myynti- ja markkinointijohtaja, Sunborn Group Oy

[Huom. Referenssi on julkaistu alunperin Aucorin nimissä. Generaxion haukkasi Aucorin loppuvuodesta 2020.]


Sinua voisi kiinnostaa myös

A-Katsastus

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

A-Katsastus on Suomen johtava yksityinen ajoneuvokatsastusten, rekisteröintien ja kuljettajantutkintojen tarjoaja. Lähdimme uudistamaan A-Katsastuksen verkkopalvelukokonaisuutta tilanteessa, jossa konsernilla oli neljä erillistä sivustokokonaisuutta. Tämä näkyi hajanaisena asiakaskokemuksena. Myös silloinen sisällönhallintajärjestelmä koettiin kankeaksi käyttää. Asiakkaamme tavoitteena olikin yhtenäistää kävijän asiakaskokemusta, ja luoda kokonaisuus, joka palvelee loppuasiakasta parhaalla mahdollisella tavalla. Projekti alkoi syväluotaavalla konseptointityöllä mm. kohderyhmäkartoituksen myötä, jonka pohjalta […] Lue lisää

KT-Shelter Oy

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

KT-Shelter Oy on suomalainen, useisiin patentoituihin innovaatioihin perustuvien mobiilien sääsuojien valmistaja. Yrityksen tarjoamat suojaratkaisut ovat asennettavissa ilman koneellista apuvoimaa tai perustuksia ja soveltuvat näin erityisen hyvin hankaliin olosuhteisiin. Historiansa aikana yritys on toimittanut jo yli 200 ratkaisua muun muassa kriisinhallinnan, maanpuolustuksen tai teollisuuden tarpeisiin. Etupäässä kansainvälisillä markkinoilla toimiva yritys kaipasi brändinsä kirkastamista sekä uudistusta verkkopalveluunsa, […] Lue lisää

Suomen Tiedekustantajien liiton verkkosivusto

Tekijä: Barabra

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Suomen tiedekustantajien liitto ry – Förbundet för vetenskapspublicering i Finland rf huolehtii kotimaisten tiedekustantajien ja -julkaisijoiden eduista tekijänoikeuskysymyksissä ja muissa tiedekustantamiseen ja -julkaisemiseen liittyvissä asioissa. Barabra suunnitteli ja toteutti asiakkaalle uuden räätälöidyn WordPress-verkkosivuston. Aiempi sivusto oli käyttöliittymältään ja tekniseltä toteutukseltaan tullut käyttöikänsä päähän ja se haluttiin uudistaa nykyisten vaatimusten tasolle. Sivuston pääkäyttäjäryhmä on tarkasti määriteltävissä. […] Lue lisää

Purkutori.fi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu, Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Purkutori.fi on ilmoituspaikka rakennusten purkutyömailta puretuille, uusiokäyttöön soveltuville laitteistoille ja rakennusosille. Mobiilioptimoitu sivusto on ostajille ja myyjille maksuton palvelu, joka edistää kiertotaloutta ja materiaalitehokasta ajattelua. Erilaisista teollisuuskiinteistöistä peräisin olevan raskaan kaluston ja rakennustarvikkeiden uudelleenkäyttö on hyödyllinen ja usein positiivisilta ympäristövaikutuksiltaan varsin merkittävä teko. Asiakkaamme Purkupiha oy halusi tarjota sähköiseksi ilmoitustauluksi luonnehtimansa palvelun kenen tahansa yrityksen […] Lue lisää

Multihela Oy – lukko.fi

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Multihela Oy palvelee suomalaisia kuluttajia lukko.fi-verkkokaupassa. Yrityksen tuotevalikoima ja sen myötä verkkokauppa koostuu tuhansista avaamiseen ja sulkemiseen liittyvistä osista ja tarvikkeista, joiden asentaminen onnistuu perustyökaluilla ja –taidoilla. Alansa verkkokaupan pioneereihin lukeutuva yritys kaipasi modernia verkkokauppaa korvaamaan aiemman, osin vanhentuneen ratkaisun. Toteutimme yritykselle WordPress-sivuston, joka sisältää WooCommerce-verkkokaupan. Vuonna 2023 julkaistu uusi verkkokauppa on visuaalisesti selkeä ja […] Lue lisää

Maston verkkopalvelu ja -kauppa

Tekijä: Generaxion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Maston on suomalainen, vuodesta 1968 lähtien toiminut perheyritys, joka tunnetaan erityisesti korkealaatuisista spraymaaleistaan. Kaikki yrityksen tuotteet kehitetään ja valmistetaan Suomessa, mistä osoituksena niillä on Avainlippu-merkki. Toteutimme Mastonille uuden verkkopalvelun ja -kaupan, palvelemaan erityisesti kuluttaja-asiakkaita. Aiemman, monella tapaa vanhentuneen sivuston korvaaminen oli asiakkaalle liiketoiminnallisesti merkittävä parannus, sillä verkkokaupan luominen mahdollistaa tuotteiden saatavuuden asiakkaille entistä laajemmin. Toteutuksessa […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun