Sulake koulutti virtuaalimaailmoissa mainostamiseen

Artikkeli

Otathan huomioon, että tämä artikkeli on yli 15 vuotta vanha, joten sisältö ja linkit eivät ole välttämättä ihan ajan tasalla. Tuoreena lukemisena samasta kategoriasta: Traficomin tiukka linja analytiikkaan on typerä.

Virtuaalimaailmoissa mainostaminen on tätä päivää, uskoo Samsung Electronicsin markkinointipäällikkö Reidar Wasenius. Hän kertoi torstaina Sulakkeen järjestämässä “Miten valjastat kuluttajat brändilähettiläiksi“- tilaisuudessa 2006 marras-joulukuussa toteutetusta Habbo-kampanjasta, jolla pyrittiin viestimään nuorille, että Samsung valmistaa myös MP3-soittimia.

(*YouTube-upotus poistettu toimimattomana.)

Tilaisuuden keynote – puheenvuoron käytti DoubleFusionin toimitusjohtaja Jonathan Epstein, jolla oli viisi ohjetta pelimaailmoissa mainostamiseen.

  1. Include, don’t intrude
  2. Keep it personal
  3. We are what we shop
  4. Fuel the aspiration
  5. Focus on ROO (return on objective)

Epsteinin mukaan vanhanaikaninen tyrkyttävä ja tunkeileva mainonta ei virtuaalimaailmoissa toimi. Kokemus on henkilökohtainen ja niin on markkinointiviestinkin oltava. Toisaalta mahdollisuuksia virtuaalimaailmat antavat rajattomasti- onhan ihminen taipuvainen ilmaisemaan itseään ostoskäyttäytymisellään. Brändi voi tulla avuksi siihen tarpeeseeen, kun nuori hakee identiteettiään ja koettaa esiintyä mahdollisimman edukseen. Tämän tavoittelussa kannattaa olla tukena. Lopuksi on muistettava keskittyä mittaamaan sitä mitä oli tarkoitus saada aikaiseksi – tarvitaan muita mittareita kuin vanhat bannerimainosten aikaiset klikkaisusmäärät, hän neuvoo.

Mari Koistisen kanssa tilaisuudesta lennossa jaikutut muistiinpanot löytyvät seuraavien linkkien takaa

  • Jonathan Epstein, Double Fusion*
  • Emmi Kuusikko, Sulakkeen nuorisotutkimus*
  • Reidar Wasenius, Samsung Electronics*
  • Heli Vainio, Lindell; Stabilo*

(Kirjoitus on julkaistu myös Sula Pinta – blogissa)

[*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina tai vanhentuneina.]

Tuija Aalto

Radiotaustainen digimediaihminen, bloggaaja ja podcstaaja (Tuhatsanaa.net, Sulapinta.fi), työkseen kehityspäällikkö YLEn Uudet palvelut - yksikön Tulevaisuus Labissa


Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun