Artikkelit
Avoimia työpaikkoja web-alalla keväällä 2022

Virtuaalimaailmoissa mainostaminen on tätä päivää, uskoo Samsung Electronicsin markkinointipäällikkö Reidar Wasenius. Hän kertoi torstaina Sulakkeen järjestämässä “Miten valjastat kuluttajat brändilähettiläiksi“- tilaisuudessa 2006 marras-joulukuussa toteutetusta Habbo-kampanjasta, jolla pyrittiin viestimään nuorille, että Samsung valmistaa myös MP3-soittimia.
(*YouTube-upotus poistettu toimimattomana.)
Tilaisuuden keynote – puheenvuoron käytti DoubleFusionin toimitusjohtaja Jonathan Epstein, jolla oli viisi ohjetta pelimaailmoissa mainostamiseen.
Epsteinin mukaan vanhanaikaninen tyrkyttävä ja tunkeileva mainonta ei virtuaalimaailmoissa toimi. Kokemus on henkilökohtainen ja niin on markkinointiviestinkin oltava. Toisaalta mahdollisuuksia virtuaalimaailmat antavat rajattomasti- onhan ihminen taipuvainen ilmaisemaan itseään ostoskäyttäytymisellään. Brändi voi tulla avuksi siihen tarpeeseeen, kun nuori hakee identiteettiään ja koettaa esiintyä mahdollisimman edukseen. Tämän tavoittelussa kannattaa olla tukena. Lopuksi on muistettava keskittyä mittaamaan sitä mitä oli tarkoitus saada aikaiseksi – tarvitaan muita mittareita kuin vanhat bannerimainosten aikaiset klikkaisusmäärät, hän neuvoo.
Mari Koistisen kanssa tilaisuudesta lennossa jaikutut muistiinpanot löytyvät seuraavien linkkien takaa
(Kirjoitus on julkaistu myös Sula Pinta – blogissa)
[*Toim. huom. Linkkejä poistettu toimimattomina tai vanhentuneina.]