Visit Lakeland Finland -sivusto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Uusi Visit Lakeland sivusto tavoittaa kansainväliset matkailijat

Rakensimme Visit Lakeland Finland -verkkosivuston jonka tavoitteena on edistää Järvi-Suomen matkailua kansainvälisillä markkinoilla. Verkkosivusto tarjoaa tietoa ja esittelee kiinnostavalla tavalla viiden maakunnan – Päijät-Hämeen, Kanta-Hämeen, Pirkanmaan, Keski-Suomen ja Pohjois-Karjalan – matkailutuotteita, jotka sopivat kansainvälisille markkinoille.

Sivuston tehtävänä on parantaa Lakeland Finland -alueen kilpailukykyä tuomalla esille alueen kärkituotteita ja matkailusisältöjä. Uusi verkkosivusto toimii tärkeänä imagorakentajana ja myyntialustana tärkeimmille matkailutuotteille.

Sivusto rakentaa alueen matkailuimagoa ja houkuttaa ostamaan matkailupalveluita suoraan yrityksiltä 

Sivuston toteutus sisälsi sivuston suunnittelun ja teknisen toteutuksen WordPress-alustalle yhdessä Datahub-integraation kanssa. Lisäksi vastaamme sivuston ylläpito- ja käyttöpalveluista. Sivusto houkuttelee ja opastaa asiakkaita ostamaan matkailupalveluja suoraan yrityksiltä

Sivuston visuaalinen ilme

Sivuston visuaalisen ilmeen osalta suunnan antoi Visit Finland sivuston graafinen ohjeistus. Lakeland Finlandin alueelle luotiin kuitenkin oma, uniikki ilmeensä ja lisäksi sivuston ulkoasua haluttiin viedä myyvään suuntaan. Sivustolla esiteltäville matkailutuotteille rakennettiin selkeät CTA-toiminnot värein, jotka kiinnittävät huomion tuotteen varausmahdollisuuteen.

Oman lisänsä sivuston visuaaliseen ilmeeseen toivat myös alueiden upeat kuvat Järvi-Suomesta. Trimedia vastasi projektissa visuaalisen ilmeen ja teknisen toteutuksen lisäksi myös sisällön syötöstä sekä tärkeimpien sivujen sisällön hakukoneoptimoinnista.

Datahub-rajapinnan sekä -haun toteutus

Sivustolle toteutettiin rajapintatoteutus Visit Finlandin DataHub-tietokantaan. DataHub on tietokanta, johon suomalaiset matkailualan yritykset voivat tallentaa tietonsa yrityksestään, tarjoamistaan tuotteista ja palveluista.

Datahubin matkailutuotteiden tiedot noudetaan ja esitetään sivustolla sekä listausnäkymänä että yksittäisinä tuotekortteina. Tuotteiden listausnäkymälle luotiin laaja ja monipuolinen suodatusmahdollisuus.

Sivustolle tuotavat tuotteet haettiin Datahubista tiettyjen määritelmien mukaan, kuten esimerkiksi tuotteen sijainnin, yrityksen kieliversion ja verkkokaupan ja sekä tuotetyypin mukaan. Datahubin tuotehaku päivittyy WordPress-sivustolle kerran päivässä.

Sujuvaa ylläpitoa, tietoturva-asioista huolehtimista ja helppoa seurantaa 

Toteutus sisältää palvelimen sekä WordPressin ylläpidon, jotka kattaa järjestelmän toimintakykyisenä pitämisen, tietoturvapäivitykset sekä virhetilanteiden selvityksen ja korjaamisen. Huolehdimme varmuuskopioinnista sekä siitä, että palvelin on aina toimintakunnossa jotta sivusto pysyy toiminnassa vakaasti ja varmasti. Lisäksi autamme vastaamaan nykyisiin GDPR-vaatimuksiin jotta sivu noudattaa lainmukaisia evästekäytäntöjä. Seurannoissa hyödynnetään Google Analytics 4:sta sekä Looker-studion raportointimahdollisuuksia.

Saavutettava toteutus

Toteutettu sivusto noudattaa WACG 2.2 AA tason saavutettavuuskriteereitä. Lisäksi sivuston hallinnasta ja -muokkausnäkymästä rakennettiin helppokäyttöinen kokonaisuus jota on mahdollista ylläpitää helposti.

Työskentely Trimedian kanssa oli kaikille viidelle maakunnalle erittäin positiivinen kokemus. Projekti oli selkeästi ja hyvin johdettu, aikataulut pitivät ja työtä tehtiin hyvässä yhteistyössä. Erityiskiitoksen ansaitsevat koko Trimedian tiimi positiivisesta ja ratkaisukeskeisestä suhtautumisestaan.

Lakeland Finland – alueiden välinen verkostoyhteistyö -hanke

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Visit Lakeland Finland sivuston kiertomatkatyökalu

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Toteutimme kansainväliselle Visit Lakeland Finland sivustolle räätälöidyn kiertomatkatyökalun, jonka avulla sivujen ylläpitäjät voivat helposti luoda sivustolle houkuttelevia kokonaisuuksia. Itsenäisesti käytettävä työkalu mahdollistaa haluttujen tuote- ja sisältökokonaisuuksien visuaalisen ja kerronnallisen esittämisen ja ohjaa sivuston vierailijoita tekemään varauksia palveluntarjoajan verkkokaupasta. Markkinoinnin ja myynnin kannalta tehokas yhdistelmä Kiertomatkatyökalu integroi markkinointitekstit ja Datahubin matkailutuotteet saumattomasti luoden markkinoinnin ja myynnin […] Lue lisää

Visit Kuhmo & Visit Suomussalmi sivustot

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu, Kunnan verkkopalvelu

Uudet sivustot luonnon, historian ja kulttuurin valtakuntiin Toteutimme Kuhmolle ja Suomussalmelle kahdet täysin erilliset, oman brändi-ilmeen mukaiset, mutta tekniseltä toteutukseltaan lähes identtiset sivustot. Jatkokehityksen varhaisessa vaiheessa oli todettava, että laadukkain, kestävin ja kustannustehokkain ratkaisu olisi uudistaa sivustot täysin alusta alkaen niin teknisen kuin visuaalisen toteutuksen osalta. Uudet WordPress sivustot tekniikkaa ja ulkoasua myöten Uudistimme Visit […] Lue lisää

Suomen Yrittäjät – mobiilisovellus jäsenille

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Loimme Suomen Yrittäjien kanssa mobiilisovelluksen, joka tuo jäsenedut ja tärkeät sisällöt jokaisen yrittäjän ulottuville. Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin keskusjärjestö, joka ajaa yrittäjien sekä pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäseniä Yrittäjien paikallisyhdistyksissä on lähes 70 000 ja toimialajärjestöissä noin 36 000. Digitaalisuus on todella keskeinen asia Suomen Yrittäjille. Organisaatio on panostanut viime vuosina vahvasti […] Lue lisää

eHautaus

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Ehautaus on jyväskyläläinen hautauspalvelu, joka toimii kuten tavallinen hautaustoimisto – tai miltei, sillä kaikki hautajaisiin liittyvät järjestelyt hoidetaan etänä joko verkossa tai puhelimen kautta. Sivuston suunnittelussa ja toteutuksessa tuli ottaa huomioon erityisesti verkkopalvelun suoralinjaisuus ja mutkattomuus. eHautaus halusi tarjota asiakkailleen käyttäjäystävällisen palveluratkaisun, joka tekisi hautausjärjestelyjen suunnittelusta surun keskellä mahdollisimman vaivatonta. Tärkeimmäksi toiminnallisuudeksi nousi erityisesti räätälöidyn […] Lue lisää

RVS Technology®

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

RVS Technology® uusi sivusto tarjoaa entistä paremman käyttäjäkokemuksen sekä toimivan WooCommerce verkkokaupparatkaisun. RVS on suomalainen yritys, joka tarjoaa kestäviä ja tehokkaita ratkaisuja ajoneuvojen ja mekanismien suorituskyvyn ja energiankulutuksen optimointiin. Heidän innovatiiviset tuotteensa ovat tehokas tapa vähentää päästöjä sekä lisätä tehoa, vääntöä ja käyttöikää. Keraamiseen käsittelyyn perustuvat helppokäyttöiset tuotteet ovat vakuuttaneet asiakkaat ympäri maailmaa. Uudistusprojekti toteutettiin […] Lue lisää

Kirjailijaliitto verkkopalvelu

Tekijä: Alfons Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Erityistä: Käytettävyystestaus oikeilla loppukäyttäjillä

Lähtökohta Suomen kirjailijaliiton sivustouudistus tuli ajankohtaiseksi, kun vanha verkkopalvelu ei vastannut enää tämän päivän vaatimuksia ja erilaista sisällöllistä ja teknistä velkaa oli sivustolle kertynyt. Keräsimme vuorovaikutteisissa työpajoissa yhteen näkemyksiä ja ideoita visuaalisen ilmeen ja verkkosivuston uudistustyön pohjaksi. Toteutimme kokonaisvaltaisen uudistuksen, jossa verkkosivuston lisäksi uudistimme myös Kirjailijaliiton visuaalisen ilmeen. Tavoitteet Sivuston laaja sisältö on jaettu kahteen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun