Tykkimäki

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Tykkimäki on Suomen kolmanneksi suurin huvipuisto, joka on perustettu vuonna 1986 Lasten Päivän Säätiön toimesta. Kouvolassa sijaitseva Tykkimäki koostuu huvipuiston lisäksi aktiviteettipuisto Actionparkista ja vesipuisto Aquaparkista. Tykkimäen verkkosivusto on huvipuiston tärkein informaatio- ja myyntikanava. Aiemmalla, usealle eri alustalle hajautetulla sivustolla oli runsaasti haasteita sekä käyttäjän, että ylläpidon näkökulmasta. Uudistimme Tykkimäen sivuston ja verkkokaupan yhdeksi palveluksi, joka vastaa huvipuiston uutta iloista ja leikkisää brändiä.

Tykkimäen aikaisempi verkkopalvelu rajoitti liiaksi digitaalista markkinointia ja lipunmyyntiä verkossa. Tykkimäen sivusto- ja verkkokaupparatkaisut eivät olleet yhtenäisiä asiakaskokemuksen kanssa, sillä sivustot olivat jakautuneet usealle eri alustalle. Sivustolla ei pystytty myymään pääsylippuja huvipuistoon tai muihin elämyksiin eikä myöskään optimoimaan ostoprosessia aktiivisella kampanjoinnilla. Käyttäjistä kerättyä dataa ei voitu aiemmilla työkaluilla hyödyntää riittävän hyvin. Sivuston ongelmiin kuuluivat myös vaikeasti hahmotettava navigaatio, epäselvät viestit sekä vanhahtanut, kilpailijoista erottumaton ulkoasu.

Tykkimäen tiimin toiveina oli jalkauttaa sivustolle uusi hauska, pirteä ja huoleton brändi-ilme, mikä oli juuri luotu luovan toimiston Sherpan kanssa. Tykkimäki on Kaakkois-Suomen merkittävin matkailutoimija, ja se halusikin tuoda esiin heti ensisilmäyksellä huvipuiston aktiviteetteja, iloa, riemua ja yhdessä tekemisen meininkiä. Uusi konsepti “Kesän paras päivä” antoi hyvät eväät sivuston ulkoasun suunnitteluun.

Navigaatiota haluttiin selkeyttää käyttäjälle. Tarvittavan tiedon tuli löytyä uudelta sivustolta helposti lyhyiden klikkipolkujen päästä ja lisäksi sivuston tuli mahdollistaa markkinoinnin automaation käyttöönotto.

Huvipuistolla oli aiemmin käytettävyysongelmia mobiililaitteilla, ja luonnollisesti Tykkimäen verkkosivusto tuli saada toimimaan responsiivisesti ja nopeasti kaikilla päätelaitteilla. Selailun ja asioinnin tuli tuntua yhtä iloiselta, kuin Tykkimäessä käynti. “Kesän parhaan päivän” odotuksen haluttiin käynnistyvän jo verkkopalvelusta lippuja hankkiessa. Verkkosivun tarkoituksena on houkutella kävijöitä tulemaan Tykkimäelle ja myös palaamaan sinne uudestaan.

Tykkimäen tiimi puolestaan tarvitsi välineitä sivuston helppoon muokkaamiseen ja ylläpitoon, jotta sivustosta voitaisiin tehdä tärkeä markkinointityökalu. Uusi sesonki Tykkimäellä on juuri käynnistynyt ja verkkopalvelun menestystä on mitattu kävijämäärän kasvulla, verkkokaupan myynnin kasvulla, seuraajien määrän kasvulla sosiaalisissa medioissa sekä kassavirralla.

Aiemman verkkokaupan toiminnassa oli runsaasti puutteita. Uusien tuotteiden luominen ja myyntidatan löytäminen oli hankalaa, verkkokaupan ulkonäköä oli vaikea muuttaa, eikä maksujärjestelmäkään toiminut luotettavasti.

Loimme verkkokaupan, joka on päivitettävissä vaivattomasti ilman koodaustaitoja. Uusien tuotteiden luominen on helppoa ja nopeaa. Halusimme parantaa verkkokauppakokemusta myös mobiilissa ja luoda palvelun, joka vastaisi paremmin Tykkimäen iloista ja elävää brändiä sekä tukisi sen liiketoimintaa.

Sivusto ja verkkokauppa tuotiin yhteen ratkaisussa, jonka keskiössä on lippujen ostamisen helppous ja Tykkimäen aktiviteettien houkuttelevuus. Ratkaisun mahdollistaa oma Everblox-teknologiamme, joka antaa Tykkimäen markkinoinnille ketterät moduraaliset työkalut sisällön muokkaukseen. Tykkimäen tiimi voi nyt esimerkiksi luoda uusia kampanjoita ja optimoida nykyisten sivujen konversioita. Tykkimäen uusi sivusto toteutettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä ja verkkokauppa WooCommerce-lisäosalla. Sivustolle on rakennettu hiljattain myös S Bonus -integraatio, eli S-ryhmän osuuskauppojen jäsenet kerryttävät myös bonusta tehdessään ostoksia Tykkimäen verkkokaupassa.

Sesonki on juuri alkanut, toivottavasti mahdollisimman moni pääsee kokemaan Kesän parhaan päivän Tykkimäellä!

Lue lisää: Säätiön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suomen luonnonsuojeluliiton verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen luonnonsuojeluliiton verkkopalvelu-uudistus nosti sisällöntuotannon ja lahjoittamisen prosessit uudelle tasolle Suomen luonnonsuojeluliitto on maamme vanhin ja vaikutusvaltaisin ympäristöjärjestö. Vuonna 1938 perustetun liiton taustalla on rakkaus luontoon ja halu suojella sitä tuleville sukupolville. Liitto on ollut keskeinen vaikuttaja muun muassa kansallispuistojen perustamisessa ja ympäristölainsäädännön kehittämisessä. Liitto toimii sekä valtakunnallisesti että paikallisesti ympäri Suomen. Sen 15 piiriä […] Lue lisää

Evac

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Jo vuosikymmenten ajan Evac on ollut edelläkävijä kestävien teknologioiden ja ratkaisujen kehittämisessä. Evac tarjoaa innovatiivisia ratkaisuja kestävään veden, jätteen ja jäteveden hallintaan sekä maalla että merellä. Evermade toteutti Evacin sivuston uudistuksen, huomioiden paitsi uudistuvan brändi-ilmeen, myös Evacin vastuullisen ja kestävän liiketoiminnan. Sivustouudistuksen tärkeänä tavoitteena oli ympäristöystävällisyys. Ympäristöystävällisyys ja kestävyys ohjasivat projektia On arvioitu, että vuoteen […] Lue lisää

Rateko – integroitu koulutusten verkkokauppa

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Suunnittelimme ja toteutimme Rakennusteollisuuden Koulutuskeskukselle (tuttavallisemmin RATEKO) täysin räätälöidyn Woocommerce-verkkokaupan, josta rakennusalan ammattilaiset voivat ostaa koulutuksia. Palvelun kautta ostetaan tuhansia työmailla pakollisia tilauksia kuukaudessa. Tervetuloa oppimaan! Rakennusteollisuuden Koulutuskeskus RATEKO tarjoaa rakennusalan ammattilaisille ajankohtaisia täydennyskoulutuksia, sekä henkilösertifiointeihin ja pätevyyksiin valmentavaa että ammatillisiin tutkintoihin valmistavaa koulutusta. Uuden verkkokaupan avulla haluttiin saada koko verkkokoulutusten myyntiprosessi oman talon sisälle. […] Lue lisää

Ellun Kanat

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Ellun Kanat on strateginen viestintätoimisto, joka on kivunnut nopeasti Suomen merkittävimpien muutosviestinnän tekijöiden joukkoon. Ellunkanat.fi on yritykselle merkittävä media-alusta, joka kokoaa yhteen palvelutarjonnan ja uutiset, asiantuntijoiden artikkelit sekä henkilökuvaukset. Kumppanuutemme Kanojen kanssa on tarkoittanut luovaa ideointia, proaktiivista sparraamista ja liiketoiminnan kasvattamista digitaalisella otteella. Ellun Kanat havahtui tarpeeseen tuntea yleisönsä syvemmin ja kehittää sivustoaan vastaamaan paremmin […] Lue lisää

Palvelualojen ammattiliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Aloitimme yhteistyön Palvelualojen Ammattiliiton kanssa kesäkuussa 2022 tavoitteenamme rakentaa luotettava, skaalautuva ja aikaa kestävä verkkopalvelu. Uusi verkkopalvelu toimii palvelualan työntekijöiden tärkeänä tietopalveluna, tekee PAMin edunvalvontatyötä entistä näkyvämmäksi ja houkuttelee sivustolle tulevia kävijöitä liittymään jäseneksi. Lähtökohdat ja tavoitteet PAM oli uudistamassa pam.fi-verkkopalvelunsa, joka on tärkeä informaation lähde palvelualan työntekijöille. PAMin aiempi sivusto ei skaalautunut riittävän joustavasti […] Lue lisää

Keravan Energia

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Keravan Energian aiempi verkkopalvelu rajoitti liikaa brändin digitaalista markkinointia. Sivustouudistuksessa Keravanenergia.fi ja Sipoonenergia.fi sivustot yhdistettiin samalle alustalle, ja markkinoinnille toteutettiin paremmat työkalut sivustojen omatoimiseen päivittämiseen. Vastasimme uuden Keravanenergia.fi-sivuston konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä toteutuksesta, laadunvarmistuksesta ja käyttöönotosta. Uusi sivusto julkaistiin tammikuussa 2021. Yksi sivusto, jonka omistajuus on markkinoinnin käsissä Keravan Energian verkkopalvelu on yrityksen tärkein sähkösopimusten myyntikanava, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun