Tykkimäki

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Tykkimäki on Suomen kolmanneksi suurin huvipuisto, joka on perustettu vuonna 1986 Lasten Päivän Säätiön toimesta. Kouvolassa sijaitseva Tykkimäki koostuu huvipuiston lisäksi aktiviteettipuisto Actionparkista ja vesipuisto Aquaparkista. Tykkimäen verkkosivusto on huvipuiston tärkein informaatio- ja myyntikanava. Aiemmalla, usealle eri alustalle hajautetulla sivustolla oli runsaasti haasteita sekä käyttäjän, että ylläpidon näkökulmasta. Uudistimme Tykkimäen sivuston ja verkkokaupan yhdeksi palveluksi, joka vastaa huvipuiston uutta iloista ja leikkisää brändiä.

Tykkimäen aikaisempi verkkopalvelu rajoitti liiaksi digitaalista markkinointia ja lipunmyyntiä verkossa. Tykkimäen sivusto- ja verkkokaupparatkaisut eivät olleet yhtenäisiä asiakaskokemuksen kanssa, sillä sivustot olivat jakautuneet usealle eri alustalle. Sivustolla ei pystytty myymään pääsylippuja huvipuistoon tai muihin elämyksiin eikä myöskään optimoimaan ostoprosessia aktiivisella kampanjoinnilla. Käyttäjistä kerättyä dataa ei voitu aiemmilla työkaluilla hyödyntää riittävän hyvin. Sivuston ongelmiin kuuluivat myös vaikeasti hahmotettava navigaatio, epäselvät viestit sekä vanhahtanut, kilpailijoista erottumaton ulkoasu.

Tykkimäen tiimin toiveina oli jalkauttaa sivustolle uusi hauska, pirteä ja huoleton brändi-ilme, mikä oli juuri luotu luovan toimiston Sherpan kanssa. Tykkimäki on Kaakkois-Suomen merkittävin matkailutoimija, ja se halusikin tuoda esiin heti ensisilmäyksellä huvipuiston aktiviteetteja, iloa, riemua ja yhdessä tekemisen meininkiä. Uusi konsepti “Kesän paras päivä” antoi hyvät eväät sivuston ulkoasun suunnitteluun.

Navigaatiota haluttiin selkeyttää käyttäjälle. Tarvittavan tiedon tuli löytyä uudelta sivustolta helposti lyhyiden klikkipolkujen päästä ja lisäksi sivuston tuli mahdollistaa markkinoinnin automaation käyttöönotto.

Huvipuistolla oli aiemmin käytettävyysongelmia mobiililaitteilla, ja luonnollisesti Tykkimäen verkkosivusto tuli saada toimimaan responsiivisesti ja nopeasti kaikilla päätelaitteilla. Selailun ja asioinnin tuli tuntua yhtä iloiselta, kuin Tykkimäessä käynti. “Kesän parhaan päivän” odotuksen haluttiin käynnistyvän jo verkkopalvelusta lippuja hankkiessa. Verkkosivun tarkoituksena on houkutella kävijöitä tulemaan Tykkimäelle ja myös palaamaan sinne uudestaan.

Tykkimäen tiimi puolestaan tarvitsi välineitä sivuston helppoon muokkaamiseen ja ylläpitoon, jotta sivustosta voitaisiin tehdä tärkeä markkinointityökalu. Uusi sesonki Tykkimäellä on juuri käynnistynyt ja verkkopalvelun menestystä on mitattu kävijämäärän kasvulla, verkkokaupan myynnin kasvulla, seuraajien määrän kasvulla sosiaalisissa medioissa sekä kassavirralla.

Aiemman verkkokaupan toiminnassa oli runsaasti puutteita. Uusien tuotteiden luominen ja myyntidatan löytäminen oli hankalaa, verkkokaupan ulkonäköä oli vaikea muuttaa, eikä maksujärjestelmäkään toiminut luotettavasti.

Loimme verkkokaupan, joka on päivitettävissä vaivattomasti ilman koodaustaitoja. Uusien tuotteiden luominen on helppoa ja nopeaa. Halusimme parantaa verkkokauppakokemusta myös mobiilissa ja luoda palvelun, joka vastaisi paremmin Tykkimäen iloista ja elävää brändiä sekä tukisi sen liiketoimintaa.

Sivusto ja verkkokauppa tuotiin yhteen ratkaisussa, jonka keskiössä on lippujen ostamisen helppous ja Tykkimäen aktiviteettien houkuttelevuus. Ratkaisun mahdollistaa oma Everblox-teknologiamme, joka antaa Tykkimäen markkinoinnille ketterät moduraaliset työkalut sisällön muokkaukseen. Tykkimäen tiimi voi nyt esimerkiksi luoda uusia kampanjoita ja optimoida nykyisten sivujen konversioita. Tykkimäen uusi sivusto toteutettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä ja verkkokauppa WooCommerce-lisäosalla. Sivustolle on rakennettu hiljattain myös S Bonus -integraatio, eli S-ryhmän osuuskauppojen jäsenet kerryttävät myös bonusta tehdessään ostoksia Tykkimäen verkkokaupassa.

Sesonki on juuri alkanut, toivottavasti mahdollisimman moni pääsee kokemaan Kesän parhaan päivän Tykkimäellä!

Lue lisää: Säätiön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

John Nurmisen Säätiö

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

John Nurmisen Säätiö perustettiin takaamaan merellisen kulttuuriperinnön säilyminen. Säätiö on merkittävä yhteiskunnallinen vaikuttaja, joka työskentelee meriluonnon suojelemiseksi, Itämeren tilan parantamiseksi ja merikulttuurin vaalimiseksi. Lähtökohdat ja tavoitteet John Nurmisen Säätiö etsi kumppania uudistamaan verkkopalveluaan yhtenäisemmäksi, käyttökokemukseltaan jouhevammaksi ja hakukonenäkyvyydeltään paremmaksi. Projektissa lähdettiin tekemään kokonaisuudistusta, jossa sekä verkkopalvelun ilme, rakenne että tekninen ratkaisu päivitettiin. Verkkosivuston ilme modernisoitiin […] Lue lisää

SuPer

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Yhteistyömme Superliiton kanssa käynnistyi tavoitteella rakentaa monipuolinen, moderni ja eri käyttäjätyyppejä palveleva verkkopalvelukokonaisuus. Uusi Superliitto.fi toimii keskeisenä viestintä- ja jäsenpalvelukanavana koko järjestölle ja sen yli 200 ammattiosastolle. Lähtökohdat ja tavoitteet Superliiton verkkopalvelu oli merkittävän uudistuksen tarpeessa: vanha järjestelmä ei vastannut nykypäivän viestinnällisiä, teknisiä tai saavutettavuuteen liittyviä vaatimuksia, eikä palvellut liiton laajaa ja monimuotoista organisaatiorakennetta. Tavoitteena […] Lue lisää

Rakennusliitto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Rakennusliiton vanha verkkosivusto kaipasi uudistusta monella rintamalla. Sisältöä oli runsaasti, mutta tiedon löytäminen ja palveluiden äärelle pääseminen oli käyttäjille haastavaa. Jäsenet kokivat sivuston sekavaksi ja monimutkaiseksi käyttää, erityisesti asiointiin ja jäsenetuihin liittyvissä kysymyksissä. Myös uusien jäsenten houkuttelu oli vaikeaa, kun liittymiseen ohjaavat sisällöt ja polut eivät erottuneet riittävästi. Samalla haluttiin vahvistaa liiton viestintää ja […] Lue lisää

Rakentaja-lehti

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Rakentaja-lehti haluttiin tuoda selvemmin esiin omana julkaisunaan ja samalla kasvattaa sen digitaalista tavoittavuutta. Vanha lehtialusta ei palvellut lukijaa tai toimitusta nykyaikaisella tavalla. Uudessa toteutuksessa tavoitteena oli tehdä lehdestä helposti selattava, ajankohtainen ja visuaalisesti houkutteleva, jotta sisältö tavoittaa entistä laajemman yleisön. Sivusto rakennettiin multisite-toteutuksena osaksi Rakennusliiton verkkopalvelua. Tavoitteet Parantaa Rakentaja-lehden näkyvyyttä ja saavutettavuutta verkossa Houkutella […] Lue lisää

Suomen Apteekkariliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Suomen Apteekkariliitto (SAL) on perustettu vuonna 1897. Liitto vastaa apteekkarijäsentensä edunvalvonnasta ja kehittää apteekkialaa osana terveydenhuoltoa. Käytännössä lähes kaikki Suomen apteekit kuuluvat Apteekkariliittoon. Jäseniä liitolla on reilut 600 ja työntekijöitä 26. Apteekkariliiton perustehtävä on kehittää apteekkialaa terveydenhuollon lähtökohdista – tämä tarkoittaa apteekkien näkemistä tärkeänä osana terveydenhuoltojärjestelmää. Liitto luo edellytyksiä laadukkaaseen ja kannattavaan apteekkitoimintaan, joka varmistaa […] Lue lisää

Tribedo

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Tribedo on OP Ryhmän henkilöstökumppani, joka tuottaa laajasti erilaisia henkilöstöpalveluja OP Ryhmälle ja Osuuspankeille. Lähtökohta Tribedo.fi sivusto oli vanhentunut ja taustahallintaa oli vaikea käyttää ja päivittää. Sivuston visuaalinen ilme ei tukenut Tribedon brändiä ja tavoitteita. TalentAdore-työpaikkaintegraatio ei toiminut oikein. Lähdimme Evermadella ratkaisemaan näitä haasteita sivuston uudistusprojektissa. Ratkaisumme Uusi verkkosivusto toteutettiin WordPress-alustalle käyttäen Evermade Studiota, jossa […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun