Tykkimäki

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa, Yrityksen sivusto kuluttajille

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Verkkokauppa -kategoriasivulta.

Tykkimäki on Suomen kolmanneksi suurin huvipuisto, joka on perustettu vuonna 1986 Lasten Päivän Säätiön toimesta. Kouvolassa sijaitseva Tykkimäki koostuu huvipuiston lisäksi aktiviteettipuisto Actionparkista ja vesipuisto Aquaparkista. Tykkimäen verkkosivusto on huvipuiston tärkein informaatio- ja myyntikanava. Aiemmalla, usealle eri alustalle hajautetulla sivustolla oli runsaasti haasteita sekä käyttäjän, että ylläpidon näkökulmasta. Uudistimme Tykkimäen sivuston ja verkkokaupan yhdeksi palveluksi, joka vastaa huvipuiston uutta iloista ja leikkisää brändiä.

Tykkimäen aikaisempi verkkopalvelu rajoitti liiaksi digitaalista markkinointia ja lipunmyyntiä verkossa. Tykkimäen sivusto- ja verkkokaupparatkaisut eivät olleet yhtenäisiä asiakaskokemuksen kanssa, sillä sivustot olivat jakautuneet usealle eri alustalle. Sivustolla ei pystytty myymään pääsylippuja huvipuistoon tai muihin elämyksiin eikä myöskään optimoimaan ostoprosessia aktiivisella kampanjoinnilla. Käyttäjistä kerättyä dataa ei voitu aiemmilla työkaluilla hyödyntää riittävän hyvin. Sivuston ongelmiin kuuluivat myös vaikeasti hahmotettava navigaatio, epäselvät viestit sekä vanhahtanut, kilpailijoista erottumaton ulkoasu.

Tykkimäen tiimin toiveina oli jalkauttaa sivustolle uusi hauska, pirteä ja huoleton brändi-ilme, mikä oli juuri luotu luovan toimiston Sherpan kanssa. Tykkimäki on Kaakkois-Suomen merkittävin matkailutoimija, ja se halusikin tuoda esiin heti ensisilmäyksellä huvipuiston aktiviteetteja, iloa, riemua ja yhdessä tekemisen meininkiä. Uusi konsepti “Kesän paras päivä” antoi hyvät eväät sivuston ulkoasun suunnitteluun.

Navigaatiota haluttiin selkeyttää käyttäjälle. Tarvittavan tiedon tuli löytyä uudelta sivustolta helposti lyhyiden klikkipolkujen päästä ja lisäksi sivuston tuli mahdollistaa markkinoinnin automaation käyttöönotto.

Huvipuistolla oli aiemmin käytettävyysongelmia mobiililaitteilla, ja luonnollisesti Tykkimäen verkkosivusto tuli saada toimimaan responsiivisesti ja nopeasti kaikilla päätelaitteilla. Selailun ja asioinnin tuli tuntua yhtä iloiselta, kuin Tykkimäessä käynti. “Kesän parhaan päivän” odotuksen haluttiin käynnistyvän jo verkkopalvelusta lippuja hankkiessa. Verkkosivun tarkoituksena on houkutella kävijöitä tulemaan Tykkimäelle ja myös palaamaan sinne uudestaan.

Tykkimäen tiimi puolestaan tarvitsi välineitä sivuston helppoon muokkaamiseen ja ylläpitoon, jotta sivustosta voitaisiin tehdä tärkeä markkinointityökalu. Uusi sesonki Tykkimäellä on juuri käynnistynyt ja verkkopalvelun menestystä on mitattu kävijämäärän kasvulla, verkkokaupan myynnin kasvulla, seuraajien määrän kasvulla sosiaalisissa medioissa sekä kassavirralla.

Aiemman verkkokaupan toiminnassa oli runsaasti puutteita. Uusien tuotteiden luominen ja myyntidatan löytäminen oli hankalaa, verkkokaupan ulkonäköä oli vaikea muuttaa, eikä maksujärjestelmäkään toiminut luotettavasti.

Loimme verkkokaupan, joka on päivitettävissä vaivattomasti ilman koodaustaitoja. Uusien tuotteiden luominen on helppoa ja nopeaa. Halusimme parantaa verkkokauppakokemusta myös mobiilissa ja luoda palvelun, joka vastaisi paremmin Tykkimäen iloista ja elävää brändiä sekä tukisi sen liiketoimintaa.

Sivusto ja verkkokauppa tuotiin yhteen ratkaisussa, jonka keskiössä on lippujen ostamisen helppous ja Tykkimäen aktiviteettien houkuttelevuus. Ratkaisun mahdollistaa oma Everblox-teknologiamme, joka antaa Tykkimäen markkinoinnille ketterät moduraaliset työkalut sisällön muokkaukseen. Tykkimäen tiimi voi nyt esimerkiksi luoda uusia kampanjoita ja optimoida nykyisten sivujen konversioita. Tykkimäen uusi sivusto toteutettiin WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä ja verkkokauppa WooCommerce-lisäosalla. Sivustolle on rakennettu hiljattain myös S Bonus -integraatio, eli S-ryhmän osuuskauppojen jäsenet kerryttävät myös bonusta tehdessään ostoksia Tykkimäen verkkokaupassa.

Sesonki on juuri alkanut, toivottavasti mahdollisimman moni pääsee kokemaan Kesän parhaan päivän Tykkimäellä!

Lue lisää: Säätiön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Granlund

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Granlund monialainen kiinteistöjen asiantuntijakonserni, jonka juuret ovat vahvasti LVI-suunnittelussa. Sen sivusto Granlund.fi oli uudistuksen edessä, sillä se ei palvellut yrityksen potentiaalisia asiakkaita tai markkinointia optimaalisesti. Sivusto oli modernin oloinen, mutta ongelmakohtia oli useita: tekninen ratkaisu kaipasi päivitystä ja sivuston sisältörakenne sekä käyttäjäpolut tuli uudistaa kohderyhmälähtöisiksi. Sivusto oli uudistuksen tarpeessa myös visuaalisesti, ja Granlund halusi saada […] Lue lisää

Enetron Park – verkkosivuston uudistus

Tekijä: G-Works

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Enetron Park x G-Works Enetron Park vie Suomen energiakenttää eteenpäin rakentamalla ja operoimalla moderneja akkupuistoja. Nämä ratkaisut tukevat sähköverkon vakautta ja mahdollistavat sujuvamman siirtymän kohti hiilineutraalia tulevaisuutta. Akkupuistojen avulla voidaan tasapainottaa verkon taajuutta sekä varmistaa luotettava sähköntuotanto myös poikkeustilanteissa. G-Worksillä on ollut ilo olla Enetronin kumppanina jo aiemmin – olemme toteuttaneet mm. kannattavuussimulaattorin ja tuotetietokannan […] Lue lisää

Tietovisa-sovellus vesiskootterikuskeille

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tietovisa innosti Sea-Doo-kuskit opiskelemaan vastuullisuutta Avidly kehitti BRP:lle sovelluksen, joka edistää vastuullista ja turvallista vesiskootterilla ajoa hauskasti ja mukaansatempaavasti. Lähtökohta Vastuullisuusviestiä viihdyttävässä muodossa BRP on vesiskoottereiden globaali markkinajohtaja. BRP haluaa olla edelläkävijä vastuullisuudessa ja välittää fiksun ja turvallisen ajamisen viestiä tehokkaasti ja positiivisella tavalla. Vesiskoottereiden myyjät ja vuokraajat opastavat kyllä vastuulliseen ajamiseen, mutta joskus oppi […] Lue lisää

Kuulotarvike.fi verkkokauppa

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kuulotarvike osana Audmet-konsernia palvelee kuulokojeasiakkaita erilaisissa lisätarvikehankinnoissa esimerkiksi kuulokojeiden paristojen ja erilaisten puhdistus- sekä lisätarvikkeiden hankinnassa. Aloitimme kuulotarvike.fi-verkkokauppaprojektin keväällä 2023 asiakkaan tarjousprosessin toimintojen tarkentamisella ja ydintoimintojen määrittelyllä. Lähtökohdat ja tavoitteet Kuulotarvike.fi verkkokauppa oli jämähtänyt vanhalle alustalle, johon ei haluttu enää tehdä jatkokehitystä. Asiakas oli myös tunnistanut tiettyjä toimintaansa tehostavia tarpeita, jotka haluttiin toteuttaa uudistuksen yhteydessä. […] Lue lisää

Valio.fi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Valio.fi on Suomen suosituin reseptisivusto, joka tavoittaa reilut 1,5 miljoonaa verkkosivukävijää kuukaudessa. Olemme toimineet Valion kumppanina digipalveluiden kehityksessä vuodesta 2022 saakka. Skaalautuva ratkaisu Valion globaaleihin tarpeisiin Valion aiempi sisällönhallintajärjestelmä oli useita vuosia vanha, Valiolle räätälöidysti rakennettu järjestelmä. Tilalle haluttiin moderni, käyttäjäystävällinen, helposti muokattavissa oleva järjestelmä, joka ei olisi täysin toimittajariippuvainen. Valinnaksi muodostui WordPress. Uudistuksen fokuksessa […] Lue lisää

Finferries web-varausjärjestelmä

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Lauttaliikenne Oy eli Finferries hoitaa sekä yhteysalus- että lauttaliikennettä Suomessa yhteensä yli 40:llä reitillä. Ylläpidettävät yhteydet vaihtelevat pienehköistä, suojaisista salmien ylityksistä vaativiin merimatkoihin: lyhyin lauttamatka on Kivimon väli Houtskärissä 169 metriä ja pisin, 9,5 km:n reitti kulkee Korppoosta Houtskariin. Finferriesin keltaisilla losseilla ja lautoilla kulkee sekä päivittäiset työmatkaajat ja kesämökkeilijät, että lomasesonkien aikaan satunnaiset […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun