Suomen Olympiakomitea
Suomen Olympiakomitea ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version Olympiakomitea.fi-sivustosta. Kiitosta saanut verkkosivujen uudistus pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennettu sivusto julkaistiin tunnilleen aikataulussa ja hyvissä ajoin ennen Pariisin olympialaisia.
Käyttäjätutkimuksessa kartoitettiin vanhan sivuston käyttöä ja kävijäpolkuja, kävijöiden kiinnostuksen kohteita ja toiveita, sivuston suorituskykyä hakukoneissa ja Olympiakomitean sidosryhmien verkkosivu-uudistukseen kohdistamia odotuksia. Uudistusprojekti vietiin läpi käyttäjätutkimuksen löydösten ja johtopäätösten pohjalta.
Sivusto on ehtinyt kerätä kiitosta niin käytettävyydestään kuin raikkaasta ilmeestään. Käyttäjätutkimuksessa vanhan sivuston suurimmaksi ongelmaksi tunnistettiin tiedon löydettävyys. Uudistuksessa tehtiin kovasti töitä sen eteen, että valikot ja sivustohaku palvelevat kävijää sujuvasti. Ensikokemukset uudelta sivustolta ovat rohkaisevia, mutta on selvää, että hiontaakin vielä tarvitaan, kun dataa ja käyttäjähavaintoja kertyy.
Sivuston ajankohtaiseen sisältöön on liitetty personointiratkaisu, jossa kävijä voi itse valita, kenelle suunnattuja uutisia haluaa sivustolla kohdata. Sivustolle tuodaan sisältöä useista lähteistä integraatioilla: tapahtumia Sporttihausta, avoimia työpaikkoja Talentech-järjestelmästä, kisatuloksia Kansainvälisen olympiakomitean palveluista, blogikirjoituksia Olympiakomitean Toimintakykyinen Suomi -sivustolta ja erilaisia sisältöjä Olympiakomitean somekanavista.
Kävijöitä palvelee AddSearch-tekniikalla toimiva älykäs sivustohaku. Sivuston menestystä seurataan Karhu Helsingin ja Olympiakomitean yhteisesti tekemän KPI-määrittelyn pohjalta.
Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen