Suomen elokuvasäätiö

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu

Otathan huomioon, että tämä referenssi on yli 4 vuotta vanha, joten referenssikuvauksen sisältö ei välttämättä enää edusta palvelun nykyistä tilannetta. Tuoreita julkaisuja samasta aihepiiristä löydät lisää Järjestön verkkopalvelu -kategoriasivulta.

Aiempi Ses.fi-sivusto ei vastannut modernin verkkosivun edellytyksiä käyttökokemukseltaan eikä visuaaliselta ilmeeltään. Sivujen latausajat olivat pitkiä ja informaatiota oli vaikea löytää. Sivuston rakenne oli monimutkainen ja sen päivittäminen sekä tiedon selkeä esittäminen oli vaivalloista.

Vastasimme uuden verkkopalvelun konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, visuaalisesta suunnittelusta, teknisestä toteutuksesta, laadunvarmistuksesta ja julkaisusta. Uudistusprojektin tavoitteena oli selkeä, ammattimainen ja helppokäyttöinen sivusto. Halusimme kaiken informaation olevan helposti käyttäjän löydettävissä, kun taas ylläpitopuolella halusimme helpottaa sivujen päivittäjien työtä.

Uuden sivuston tavoitteena oli ennen kaikkea käyttäjän parempi palveleminen, joita ovat pääasiassa kansallisten elokuvatukien hakijat. Selkeytimme merkittävästi tukien hakuun liittyvän sisällön esittämistä. Tavoitteina oli myös kiinnostavan brändin ja positiivisen mielikuvan vaaliminen, houkutteleva ja mielenkiintoinen sivusto ja helppo päivitettävyys. Uuden sivuston tuli myös tukea suomalaisen elokuvan mainetta myös kansainvälisesti. Sen haluttiin palvelevan paremmin myös mediaa tarjoamalla kattavasti tietoa säätiön toiminnasta ja elokuvien rahoittamisesta sekä tekemällä suomalaista elokuva-alaa näkyvämmäksi.

Sivuston suunnittelussa lähdettiin liikkeelle loppukäyttäjien, eli tuenhakijoiden ja muiden alan ammattilaisten tarpeista. Suunnittelimme sivuston navigaatiorakenteen, sisäiset ohjaukset ja nostot vastaamaan kohderyhmien toiveita ja tarpeita. Päivitimme säätiön visuaalista ilmettä verkossa ja panostimme taulukoiden, haku- ja suodatustoiminnallisuuksiin sekä muokkausominaisuuksiin. Kaikki tieto on nyt selkeämmin esillä ja helpommin löydettävissä. Navigaatio on selkeä, looginen, ja suunniteltu käyttäjä edellä. Nykyaikaisen sivuston rakenteellinen selkeys korostaa säätiön positiivista luonnetta ja luo läpinäkyvyyttä.

Sivusto toteutettiin responsiivisesti WordPress-sisällönhallintajärjestelmällä käyttäen modulaarista, avoimen lähdekoodin Everblox-työkaluamme, joka tarjoaa tehokkaat ominaisuudet sisällön luomiseen ja muokkaukseen. Ratkaisumme mahdollistaa sivuston kustannustehokkaan, omatoimisen päivittämisen. Toteutuksessa noudatettiin saavutettavuusdirektiivin (WCAG 2.1. AA-taso) mukaisia vaatimuksia. Saavutettavuus huomioitiin jo suunnitteluvaiheessa esimerkiksi kontrastien ja fonttikokojen osalta. Ses.fi-sivuston pääkielenä on suomi, ja lisäksi sivustosta toteutettiin versiot englanniksi ja ruotsiksi.

Elokuvasäätiön sivuston sisältöjä päivitetään usein, mutta uusien sivujen luominen oli aiemmin haasteellista ylläpidon kankeuden vuoksi. Nyt uusia sivuja voi rakentaa uudelleenkäytettävillä elementeillä – uusien sisältöelementtien tai kokonaisten sivujen luominen on helppoa, eikä edellytä koodaustaitoja.

Lue lisää: Järjestön sivustouudistus – kaikki julkaisut Vierityspalkissa


Sinua voisi kiinnostaa myös

Coxan uusi intranet-verkkopalvelu

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Tekonivelsairaala Coxa Oy on Suomen ainoa ja pohjoismaiden suurin tekonivelleikkauksiin erikoistunut sairaala. Coxassa tehdään Euroopan vaikuttavimpia polvi- ja lonkkatekonivelleikkauksia. Mediasignal toteutti Coxa Oy:lle kattavan intranet-ratkaisun, joka tukee Coxan sisäistä viestintää ja työntekijöiden ohjeistusta. Toteutettu kokonaisuus kattoi projektin läpiviennin ja suunnittelun sekä teknisen toteutuksen ja monipuoliset integraatiot taustajärjestelmiin. Koska intranet on kriittinen työkalu Coxan päivittäisessä potilastyössä, […] Lue lisää

Keslan extranet-verkkopalvelu jälleenmyyjille

Tekijä: Mediasignal

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kesla Oyj kehittää työkoneita, teknologiaa ja palveluita asiakkaidensa kestävään menestykseen. Keslan liiketoiminta on keskittynyt kolmeen liiketoiminta-alueeseen, jotka ovat traktorivarusteet, puunkorjuulaitteet sekä auto- ja teollisuusnosturit. Yhteistyössä Keslan kanssa kehitetty eKesla-järjestelmä tukee globaalia jälleenmyyjäverkostoa ja palvelee loppuasiakkaita ympäri maailman. Järjestelmä mahdollistaa varaosakyselyiden, uusien laitteiden takuurekisteröintien ja takuuhakemusten käsittelyn saumattomasti. Prosessi tarjoaa reaaliaikaisen näkyvyyden kaikille osapuolille, mikä parantaa […] Lue lisää

Amos Rex – uusi verkkosivusto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin yleiskatsaus Amos Rex on Helsingin arkkitehtuurinen maamerkki ja olennainen osa kaupunkikulttuuria. Museon verkkosivuston on usein asiakkaan ensimmäinen kosketuspiste, minkä vuoksi sen tulee heijastella samaa tunnelmaa kuin museon fyysinen tila. Suunnittelimme ja toteutimme uuden verkkosivuston, joka luo vastaavan visuaalisen ja tunteellisen maailman kuin fyysinen tila. Tavoitteenamme oli luoda museolle digitaalinen käyntikortti. Haaste Amos Rexin fyysinen […] Lue lisää

SuPer

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Yhteistyömme Superliiton kanssa käynnistyi tavoitteella rakentaa monipuolinen, moderni ja eri käyttäjätyyppejä palveleva verkkopalvelukokonaisuus. Uusi Superliitto.fi toimii keskeisenä viestintä- ja jäsenpalvelukanavana koko järjestölle ja sen yli 200 ammattiosastolle. Lähtökohdat ja tavoitteet Superliiton verkkopalvelu oli merkittävän uudistuksen tarpeessa: vanha järjestelmä ei vastannut nykypäivän viestinnällisiä, teknisiä tai saavutettavuuteen liittyviä vaatimuksia, eikä palvellut liiton laajaa ja monimuotoista organisaatiorakennetta. Tavoitteena […] Lue lisää

Rinta-Joupin Autoliike

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Rinta-Joupin Autoliike on yli 70-vuotias perheyritys ja yksi Suomen menestyneimpiä autoliikkeitä. Yrityksellä on tänä päivänä 28 toimipistettä ympäri Suomen. Vaihtoautojen, uusien autojen, matkailuajoneuvojen ja moottoripyörien myynnin ja oston lisäksi palveluihin kuuluvat merkkihuollot sekä laadukkaat yleishuollot kaikkiin merkkeihin. Uudistuksen lähtökohdat Rinta-Joupin Autoliike etsi uutta yhteistyökumppania digitaalisen myynnin tueksi ja olikin ennen yhteistyötämme kehittänyt digitaalisia myyntikanaviaan. Kun […] Lue lisää

Katanamrp.com-verkkosivuston uudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Katanan uusi verkkosivusto tarjoaa Katanan markkinointitiimille mahdollisuuden toteuttaa joustavia sisältömarkkinointistrategioita, varmistaa erinomaisen suorituskyvyn ja luo hyvän skaalautuvuuden tulevaisuuden tarpeisiin. Lähtökohdat Verkkosivusto on Katanan pääasiallinen markkinointi- ja myyntikanava, minkä vuoksi uusien laskeutumissivujen luominen ja olemassa olevan sisällön päivittäminen tulisi olla nopeaa ja joustavaa. Katanan myynti ja markkinointi tarvitsivat paremmat työkalut sisällön päivittämiseen nopeasti ja ennakoivasti vaikuttamatta […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun