Salpausselän kisat 2023

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Oakhill Groupin yhtiöt (nyk. Virnex Group) valittiin 100-vuotta täyttävien Salpausselän kisojen yhteistyökumppaniksi ja olemme omalla osaamisellamme mukana luomassa vuoden 2023 ikimuistoista kisatapahtumaa.

Yhteistyö kisoja operoivan Salppuri Oy:n kanssa alkoi keväällä 2022 Oakhill Groupin fasilitoimalla työpajalla, jonka pohjalta luotiin Salpausselän kisojen 100-vuotis juhlavuoden kohderyhmät, ostajapersoonat ja ydinviestit, joita hyödyntäen100-vuotisille kisoille luotiin markkinoinnin kattokonsepti.

Kevään työpajassa hyödynnettiin palvelumuotoilutiimimme toteuttaman ennakkokyselyn sekä kohderyhmätutkimuksen tuloksia. Oakhill Groupin suunnittelutiimi loi Salpausselän 100 v. juhlakisoille markkinointistrategian ja sosiaalista vastuuta painottavan kattokonseptin: Meidän kaikkien Salppuri.

Oakhillin graafisen suunnittelun tiimi loi Salpausselän kisoille uuden päivitetyn visuaalisen ilmeen: Salppurin sata sävyä, joka näkyy niin 100 v. juhlalogossa kuin muissa markkinointimateriaaleissa – myös uusituilla verkkosivuilla.

Kisojen verkkosivut uudistettiin uuden visuaalisuuden mukaisesti ja samalla sivuston teknisiä ominaisuuksia uudistettiin vastaamaan kansainvälisen suurtapahtuman tarpeita.

Uusi sivusto vastaa kansainvälisen tapahtuman tarpeita

Salpausselän kisojen verkkosivut suunniteltiin vastaamaan kansainvälisen massatapahtuman tarpeita. Käyttöliittymäsuunnittelussa huomioitiin kisojen kattokonsepti, jonka mukaisesti sivustonkin haluttiin palveleman meitä kaikkia.

Toteutuksessa on huomioitu sivuston jatkuva kehittäminen tapahtuman elinkaareen eri vaiheiden tarpeiden mukaan. Sivustoa on helppo päivittää hyödyntämällä Tammi-lohkoja, jotka toimivat saumattomasti WordPressin omien natiivilohkojen kanssa.

Sivustolle on jo valmiiksi luotu toiminnallisuuksia, joita nostetaan sivustolle kisajärjestelyjen edetessä ja kun toiminnallisuudet ovat ajankohtaista markkinoinnin ja viestinnän näkökulmasta.

Mobiilinäkymässä on hyödynnetty Tammi Mobiilia, jonka avulla mobiilikäytöstä saadaan nopeampi ja käyttäjäystävällisempi. Ajankohtaisuus on helppoa huomioida myös mobiilinäkymässä.

Ratkaisut käyttäjäystävällisyyden parantamiseen

Toteutuksessa on panostettu erityisesti sivuston saavutettavuuteen, jotta mahdollisimman monen on mahdollista käyttää sivustoa.

Sivuston megamenuvalikko avaa sivuston sisällöt selkeästi eri kohderyhmille. Sisältösuunnittelussa on huomioitu eri kohderyhmät ja heidän tarpeensa.

Käyttöliittymäsuunnittelussa on otettu huomioon muun muassa lippujen ostamisen helppous ja selkeys. Toteutuksessa on tehty ostoa tukevia ratkaisuja. Oakhillin digimainonnan tiimi vastaa sivuston konversioiden seurannasta ja raportoinnista.

Sivusto on Tammen omassa hosting-palvelussa, jonka avulla voimme varmistaa sivuston turvallisuuden ja toimintavarmuuden kaikissa tilanteissa.

Oakhill Oy toimii Salppuri Oy:n ulkoistettuna markkinoinnin ja viestinnän kumppanina tukien kisaorganisaation markkinointiviestinnän tekemistä muun muassa erilaisten markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa ja toteuttamisessa.

Vastuullisuus on merkittävä osa tapahtuman konseptia. Oakhill Groupiin kuuluva Think Further oli mukana suunnittelemassa erityisesti sosiaaliseen vastuullisuuteen painottuvaa konseptia – Meidän kaikkien Salppuri. Lisäksi Think Further on mukana sparraamassa kisojen vastuullisuusteemaa ja -ohjelmaa.

”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön ja juhlakisoille luotuun konseptiin. Oakhill Groupin asiantuntijat ovat hienosti nivoutuneet osaksi meidän organisaatiota – ja koko juhlakisojen tarinaa. Meille oli tärkeää löytää paikallinen kumppani ja emme olisi voineet valita paremmin. Tapahtuman rakentaminen on todella hektistä ja tarpeisiimme on kyetty vastaamaan nopeasti ja aina hyvällä fiiliksellä. Matkahan on vasta alussa, mutta tästä on hyvä jatkaa kohti huikeaa kisaviikonloppua.” Jari Pohjonen, kaupallinen johtaja, Salppuri Oy

(Toim. huom. Tämä referenssi on julkaistu alunperin Tammi Digitalin nimissä. Virnex osti Tammi Digitalin elokuussa 2023.)


Sinua voisi kiinnostaa myös

ER-Pahvityö Oy

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Palvelun tyyppi: Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa Kuvaus projektista: ER-Pahvityö on pahvipakkausten suunnitteluun, myyntiin ja valmistamiseen erikoistunut yritys, jolla on toimintaa Lahdessa ja Leppävirralla. Yritys halusi uusiutua ja alkaa panostamaan systemaattisesti myynnin kehittämiseen ja markkinoinnin säännölliseen tekemiseen. Lähtötilanne Kumppaniksi verkkosivuston uudistajaksi valittiin Tammi Digital (nyk. Virnex Group), joka toteutti ER-Pahvityön uudet verkkosivut – sekä […] Lue lisää

KH Group

Tekijä: Rajasoft Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

KH Group, aikaisemmin Sievi Capital, on kannattavasti kasvava pohjoismainen monialakonserni, joka kehittää liiketoimintaa pitkäjännitteisesti ja luo näin arvoa osakkeenomistajilleen. Halu tehdä asioita yhä paremmin sai KH Groupin käynnistämään strategiamuutoksen pääomasijoitusyhtiöstä monialayhtiöksi. Yrityksen tavoitteena on tulevaisuudessa luoda teollinen konserni, joka keskittyy maanrakennuskaluston toimittaja KH-Koneet Groupin liiketoimintaan. Selkeät ja helposti navigoitavat verkkosivut pörssiyhtiölle Lähtökohta Sijoitusyhtiö Sievi Capital […] Lue lisää

Päijät-Hämeen hyvinvointialueen verkkosivusto

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Uusi paijatha.fi verkkopalvelu kokoaa tietoa Päijät-Hämeen hyvinvointialueen hallinnosta ja päätöksenteosta sekä toimii porttina päijäthämäläisten julkisiin sosiaali-, terveys- ja pelastustoimen palveluihin. Käyttäjäkunta on poikkeuksellisen laaja, sillä se kattaa kaikki alueen lähes 200 000 asukasta. Sivusto on toteutettu saavutettavaksi ja vastaamaan monien erilaisten käyttäjäryhmien, kuten eri ikäryhmien tarpeita. Projekti jaettiin Tammen vakiomallin mukaisesti neljään vaiheeseen: – Suunnitteluvaihe […] Lue lisää

Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Julkishallinnon verkkopalvelu

Verkkosivusto uudistettiin kokonaisuudessaan 2021 Tammen toimesta ja perustuu WordPress-julkaisualustaan. Monipuolisesti opiskelijoita ja yhteistyökumppaneita palvelevan julkisen sivuston lisäksi palvelumuotoiluvaiheessa kiinnitettiin erityistä huomiota sivuston laajan ja eri rooleissa toimivien ylläpitäjien toimintoihin. Erityisesti sisällön hallinnasta vastaaville tahoille tarkoitettujen työpajojen pohjalta muotoiltiin ylläpitokäyttöliittymät vastaamaan kunkin roolin tarvetta. Sivusto noudatti Tammen palvelumuotoiluorientoitunutta ketterää prosessimallia, jossa keskiössä ovat osallistava työpajatyöskentely, sivuston […] Lue lisää

Lahden Talot Oy verkkosivusto ja palvelukanava

Tekijä: Virnex

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus, mobiilisovellus tai asiointipalvelu

Asunnon hakijoille ja asukkaille tarkoitettu dynaaminen verkkosivusto (www.lahdentalot.fi) ja verkkokauppa-alustalle toteutettu digitaalisen asioinnin palvelukokonaisuus (lahdenkotiin.lahdentalot.fi), sekä kokonaisuuden tuki-ja tekninen ylläpitopalvelu. Kuvaus projektista: Lahden Talot Oy on Lahden kaupungin omistama vuokrataloyhtiö, joka hallinnoi yli 7.000 asuntoa. Lahdentalot.fi verkkosivuston toteutus perustuu keskeisiltä osin integraatioon Visma Tampuuri ERP—järjestelmän kanssa. Integraatio luo perustan dynaamiselle vuokra-asuntohaulle. Tammi Digital (nyk. Virnex […] Lue lisää

Eltex

Tekijä: Rajasoft Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Eltex on vuonna 2005 perustettu täyden palvelun automaatio- ja sähköurakointitalo. Yritys toimii pääkaupunkiseudulla ja Turun alueella. Eltex tunnetaan työmailla rempseästä otteesta ja positiivisesta ilmapiiristä. Rohkeasti erilainen verkkosivusto varmalla konseptilla Lähtökohta Projektin alkaessa Eltexillä oli suppea, yhden sivun mittainen verkkosivusto, joka sisälsi vanhentunutta tietoa ja kaipasi visuaalista uudistusta. Erityisesti yrityksen referenssit haluttiin nostaa paremmin esille. Verkkosivuilla […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1140+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ digipalvelun referenssicasea.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 1000+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 29 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1000 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun