Salpausselän kisat 2023

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Tammi Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Oakhill Groupin yhtiöt valittiin 100-vuotta täyttävien Salpausselän kisojen yhteistyökumppaniksi ja olemme omalla osaamisellamme mukana luomassa vuoden 2023 ikimuistoista kisatapahtumaa.

Yhteistyö kisoja operoivan Salppuri Oy:n kanssa alkoi keväällä 2022 Oakhill Groupin fasilitoimalla työpajalla, jonka pohjalta luotiin Salpausselän kisojen 100-vuotis juhlavuoden kohderyhmät, ostajapersoonat ja ydinviestit, joita hyödyntäen100-vuotisille kisoille luotiin markkinoinnin kattokonsepti.

Kevään työpajassa hyödynnettiin palvelumuotoilutiimimme toteuttaman ennakkokyselyn sekä kohderyhmätutkimuksen tuloksia. Oakhill Groupin suunnittelutiimi loi Salpausselän 100 v. juhlakisoille markkinointistrategian ja sosiaalista vastuuta painottavan kattokonseptin: Meidän kaikkien Salppuri.

Oakhillin graafisen suunnittelun tiimi loi Salpausselän kisoille uuden päivitetyn visuaalisen ilmeen: Salppurin sata sävyä, joka näkyy niin 100 v. juhlalogossa kuin muissa markkinointimateriaaleissa – myös uusituilla verkkosivuilla.

Kisojen verkkosivut uudistettiin uuden visuaalisuuden mukaisesti ja samalla sivuston teknisiä ominaisuuksia uudistettiin vastaamaan kansainvälisen suurtapahtuman tarpeita.

Uusi sivusto vastaa kansainvälisen tapahtuman tarpeita

Salpausselän kisojen verkkosivut suunniteltiin vastaamaan kansainvälisen massatapahtuman tarpeita. Käyttöliittymäsuunnittelussa huomioitiin kisojen kattokonsepti, jonka mukaisesti sivustonkin haluttiin palveleman meitä kaikkia.

Toteutuksessa on huomioitu sivuston jatkuva kehittäminen tapahtuman elinkaareen eri vaiheiden tarpeiden mukaan. Sivustoa on helppo päivittää hyödyntämällä Tammi-lohkoja, jotka toimivat saumattomasti WordPressin omien natiivilohkojen kanssa.

Sivustolle on jo valmiiksi luotu toiminnallisuuksia, joita nostetaan sivustolle kisajärjestelyjen edetessä ja kun toiminnallisuudet ovat ajankohtaista markkinoinnin ja viestinnän näkökulmasta.

Mobiilinäkymässä on hyödynnetty Tammi Mobiilia, jonka avulla mobiilikäytöstä saadaan nopeampi ja käyttäjäystävällisempi. Ajankohtaisuus on helppoa huomioida myös mobiilinäkymässä.

Ratkaisut käyttäjäystävällisyyden parantamiseen

Toteutuksessa on panostettu erityisesti sivuston saavutettavuuteen, jotta mahdollisimman monen on mahdollista käyttää sivustoa.

Sivuston megamenuvalikko avaa sivuston sisällöt selkeästi eri kohderyhmille. Sisältösuunnittelussa on huomioitu eri kohderyhmät ja heidän tarpeensa.

Käyttöliittymäsuunnittelussa on otettu huomioon muun muassa lippujen ostamisen helppous ja selkeys. Toteutuksessa on tehty ostoa tukevia ratkaisuja. Oakhillin digimainonnan tiimi vastaa sivuston konversioiden seurannasta ja raportoinnista.

Sivusto on Tammen omassa hosting-palvelussa, jonka avulla voimme varmistaa sivuston turvallisuuden ja toimintavarmuuden kaikissa tilanteissa.

Oakhill Oy toimii Salppuri Oy:n ulkoistettuna markkinoinnin ja viestinnän kumppanina tukien kisaorganisaation markkinointiviestinnän tekemistä muun muassa erilaisten markkinointitoimenpiteiden suunnittelussa ja toteuttamisessa.

Vastuullisuus on merkittävä osa tapahtuman konseptia. Oakhill Groupiin kuuluva Think Further oli mukana suunnittelemassa erityisesti sosiaaliseen vastuullisuuteen painottuvaa konseptia – Meidän kaikkien Salppuri. Lisäksi Think Further on mukana sparraamassa kisojen vastuullisuusteemaa ja -ohjelmaa.

”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön ja juhlakisoille luotuun konseptiin. Oakhill Groupin asiantuntijat ovat hienosti nivoutuneet osaksi meidän organisaatiota – ja koko juhlakisojen tarinaa. Meille oli tärkeää löytää paikallinen kumppani ja emme olisi voineet valita paremmin. Tapahtuman rakentaminen on todella hektistä ja tarpeisiimme on kyetty vastaamaan nopeasti ja aina hyvällä fiiliksellä. Matkahan on vasta alussa, mutta tästä on hyvä jatkaa kohti huikeaa kisaviikonloppua.” Jari Pohjonen, kaupallinen johtaja, Salppuri Oy


Sinua voisi kiinnostaa myös

ER-Pahvityö Oy

Tekijä: Tammi Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: alle 10 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Palvelun tyyppi: Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa Kuvaus projektista: ER-Pahvityö on pahvipakkausten suunnitteluun, myyntiin ja valmistamiseen erikoistunut yritys, jolla on toimintaa Lahdessa ja Leppävirralla. Yritys halusi uusiutua ja alkaa panostamaan systemaattisesti myynnin kehittämiseen ja markkinoinnin säännölliseen tekemiseen. Lähtötilanne Kumppaniksi verkkosivuston uudistajaksi valittiin Tammi Digital, joka toteutti ER-Pahvityön uudet verkkosivut – sekä uutena palveluna myös […] Lue lisää

Lahden Talot Oy verkkosivusto ja palvelukanava

Tekijä: Tammi Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Web-sovellus tai asiointipalvelu

Asunnon hakijoille ja asukkaille tarkoitettu dynaaminen verkkosivusto (www.lahdentalot.fi) ja verkkokauppa-alustalle toteutettu digitaalisen asioinnin palvelukokonaisuus (lahdenkotiin.lahdentalot.fi), sekä kokonaisuuden tuki-ja tekninen ylläpitopalvelu. Kuvaus projektista: Lahden Talot Oy on Lahden kaupungin omistama vuokrataloyhtiö, joka hallinnoi yli 7.000 asuntoa. Lahdentalot.fi verkkosivuston toteutus perustuu keskeisiltä osin integraatioon Visma Tampuuri ERP—järjestelmän kanssa. Integraatio luo perustan dynaamiselle vuokra-asuntohaulle. Tammi Digital on ollut […] Lue lisää

Edufication.com

Tekijä: Tammi Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

MIKÄ? Edufication.com on kansainvälisen koulutusviennin verkkokauppa, jonka operoinnista vastaa Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu Xamk. TOTEUTTAJATIIMI Tammi Digital Oy valittiin kesällä 2021 pidetyn julkisen kilpailutuksen voittajana projektin päävastuulliseksi toteuttajaksi. Tammi vastasi projektin johtamisesta, palvelumuotoiluvaiheesta, teknisestä suunnittelusta, toteutuksesta ja käyttöönotosta. Verkkopalvelun visuaalisen ilmeen suunnittelusta vastasi Tammen emoyhtiö Oakhill Oy:n suunnittelutiimi. MITEN TEHTIIN Lähes seitsemän kuukautta kestänyt verkkopalveluprojekti toteutettiin noudattaen […] Lue lisää

JL-Tuotteet Oy

Tekijä: Tammi Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Verkkokauppa

Palvelun tyyppi: Teollisen B2B -yrityksen verkkosivusto ja verkkokauppa JL-Tuotteet Oy on suomalainen kemianteollisuuden yritys, joka kehittää ja valmistaa maailman innovatiivisimpia ympäristöystävällisiä kemikaaleja metsä- ja autoteollisuuden tarpeisiin. Tuotteet ovat turvallisia niin ympäristön kuin käyttäjienkin kannalta. JL-Tuotteiden tuotekehitys ja tuotantolaitos sijaitsevat Pirkanmaalla, mistä tuotteita toimitetaan ympäri Suomen. Kevään 2021 aikana valmistui JL-Tuotteiden uusi verkkokauppa, jonka toteutuksesta vastasivat […] Lue lisää

Kirkon Ulkomaanavun verkkosivustot

Tekijä: Into-Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Julkisen organisaation tai yhdistyksen sivusto

Kirkon Ulkomaanapu (KUA) on Suomen suurin kansainvälisen avun järjestö, joka tekee työtä kaikkein köyhimpien ihmisten kanssa uskontoon, etniseen taustaan tai poliittiseen vakaumukseen katsomatta. KUA:n verkkopalveluiden tarkoituksena on muun muassa sitouttaa KUA:n tukijoita, tarjota mahdollisuuksia tulla mukaan toimintaan, lisätä yleistä tietämystä alasta sekä toimia lahjoituskanavina. Into-Digital on toiminut yhteistyössä Kirkon Ulkomaanavun kanssa jo vuosia. Vuosi 2022 […] Lue lisää

eQ Haku

Tekijä: Knowit Experience

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto

eQ Toimitilat omistaa ja hallinnoi suurta määrää kiinteistöjä eri puolilla Suomea. eQ Toimitilat halusi uudistaa uusille ja nykyisille vuokralaisilleen suunnatun verkkopalvelunsa vastaamaan tämän päivän korkeimpia standardeja ja nykyisiä strategisia tavoitteitaan. Uudistusprojekti lähti käyntiin määrittelyvaiheella, jossa samalla luotiin eQ Toimitiloille oma brändi-ilme. Työhön lähdettiin puhtaalta pöydältä. Heti määrittelyvaiheessa uuden sivuston tärkeimmäksi toiminnallisuudeksi nousi vapaiden toimitilojen haku. […] Lue lisää

Vierityspalkki-blogi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi kotimaisen internet-alan trendeistä, teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset.
Lisätietoa blogista ja sen kävijöistä

  • 1150+ asiantuntija-artikkelia.

    Toimitettua asiasisältöä kattavasti teknologioista ja web-alan ilmiöistä. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja.

  • 1300+ julkaistua referenssiä Julkaisut-palstalla.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.

  • 900+ aktiivista lukijaa blogin kuukausikirjeellä.

    Kerran kuukaudessa ilmestyvä kuukausikirje koostaa julkaistut artikkelit, uudet julkaisut, avoimet työpaikat ja ajankohtaiset linkkivinkit.

  • 30+ kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-osaajiin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 900 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen.

Siirry takaisin sivun alkuun