Sako Suomi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Yli satavuotias, suomalainen aseyhtiö Sako julkaisi uuden kotimaan markkinoille suunnatun Sakosuomi.fi-sivuston täysin uudistuneena. Digitoimisto Karhu Helsinki vastasi sivuston konseptista, suunnittelusta ja rakentamisesta. Asealan pioneeri Sako on osa maailman vanhinta teollista perheyhtiötä, Beretta-konsernia.

Usean tuotemerkin yhdistelmäsivusto uudistui 16 brändisivuston kokonaisuudeksi

Sakon Suomen markkinoille suunnattu aiempi sivusto esitteli sekä Sakon että lukuisien muiden Beretta-konsernin tuotemerkkien tuotteita. Koko sivuston ilme oli Sakon. Osa kävijöistä koki ymmärrettävästi hämmentäväksi sen, että sivustolla esiteltiin Sako-tuotteiden lisäksi vaikkapa Beretta-pistooleja ja Steiner-tähtäimiä.

Uudella sivustolla käyttökokemus on selkeä. Konsernin tuotteet esittäytyvät näyttävästi, kukin oman brändinsä ilmeen mukaisella sivustolla. Lisäksi kävijöille tarjotaan kompakti yrityssivusto, joka toimii porttina kaikille brändisivustoille.

Kokonaisuus on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän niin sanotulla multisite-rakenteella. Multisite on teknisesti yksi sivusto, mutta se tarjoillaan kävijälle useana erillisenä sivustona. Kokonaisuuden tietoturvasta huolehtiminen, ylläpito ja sisällönhallinta tehdään keskitetysti.

Samat sivupohjat ja moduulit, kunkin brändin oma ilme

Sakon multisite-kokonaisuudessa kukin alisivusto käyttää samoja sivupohjia, sisältömoduuleja ja toiminnallisuuksia. Kunkin sivuston näkymät ja elementit käyttävät asianomaisen brändin visuaalisuutta. Logo, värimaailma ja typografia vaihtuvat sivustokohtaisesti. Luonnollisesti myös kuvasisällöt ja teksti ovat kokonaan sivustokohtaisia, tehden kustakin sivustosta persoonallisen ja yhtenäisen.

Brändisivustoja julkaistiin kahdessa aallossa, ensin yrityssivusto ja kahdeksan brändisivustoa ja sitten toiset kahdeksan. Multisite-rakenne tukee uusien sivustojen julkaisua joustavasti jatkokehityksessä. Uuden sivuston perustaminen on kevyt prosessi.

WordPress-multisite tekee suuren kokonaisuuden hallinnasta tehokasta

Sivustolla on käytössä modulaarinen sivurakenne, joka antaa Sakon tiimille joustavuutta sisällönhallintaan ja eväät visuaalisesti rikkaaseen sisällön esittämiseen. Sivustolla voi hyödyntää niin sanottuja jaetun sisällön moduuleja, jotka näkyvät monella sivulla ja joiden sisältö päivitetään yhteen paikkaan. Sako pääsee itse hallinnoimaan myös kaikkia valikoita.

Karhu suunnitteli ja toteutti sivustolle keskitetyn tuotetietokannan, josta Sakon päivittäjät poimivat haluamansa tuotteet esitettäväksi eri puolille multisite-sivustoa. Eri brändien tuotteita voi tarpeen mukaan esitellä kootusti yhdessä näkymässä. Myös uutisten ja tapahtumien hallintaan on rakennettu älyä – Sakon päivittäjä voi rasti ruutuun -periaatteella valita, minkä brändien sivustoilla ajankohtainen sisältö julkaistaan, ilman että hakukoneet kohtaisivat haitallisena pitämäänsä niin sanottua tuplasisältöä.

Käyttäjätutkimus viitoittaa sivuston jatkokehitystä

Seuraavaksi sivustolla tehdään käyttäjätutkimus, joka auttaa jatkokehityksen suunnittelussa ja priorisoinnissa.

Karhu on tehnyt tutkimustyötä myös Sakon globaalilla brändisivustolla. Sakolla pidetäänkin tärkeänä, että verkkopalveluiden kehittämistä koskevat päätökset perustuvat dataan ja tutkittuun tietoon.

> Karhu veti projektin erittäin ammattimaisesti ja aikataulussa – myös budjetti piti, vaikka matkan varrella ei säästytty yllätyksiltä.

JP Salonen, Global Marketing Manager

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Elonen – uusi verkkosivusto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohta Elonen halusi verkkosivuston, joka palvelee paremmin kaikkien heidän kohderyhmiensä tarpeita. Kuluttajat etsivät tuotteita, reseptejä ja lähintä kahvilaa. Kauppiaat ja HoReCa-asiakkaat kaipasivat kattavaa tuotepankkia ja bränditietoa. Vanha sivusto ei enää taipunut näihin tarpeisiin. Tavoitteet Tuoda Elosen brändiä paremmin esiin Selkeyttää rakenteita eri käyttäjäryhmien näkökulmasta Esitellä koko tuotevalikoima selkeästi ja suodatettavasti Tarjota ländärit sesongeille, ruokavalioille ja […] Lue lisää

Suomisport-verkkosivut

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Olympiakomitea ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uuden version Suomisport-palvelua esittelevästä Info.suomisport.fi-verkkosivustosta. Uuden sivuston ytimessä toimiva personointi tarjoilee kullekin kävijäryhmälle sisältöä, joka on heille olennaista. Suomisport on Olympiakomitean digitaalinen palvelu, joka auttaa urheiluseuroja tarjoamaan laadukasta palvelua jäsenilleen. Palvelua käyttävät tuhannet urheiluseurat, lukuisat lajiliitot ja sadat tuhannet suomalaiset urheilijat ja liikunnan harrastajat. Verkkosivujen tehtävänä on tarjota […] Lue lisää

Suomen Olympiakomitea

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen Olympiakomitea ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version Olympiakomitea.fi-sivustosta. Kiitosta saanut verkkosivujen uudistus pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennettu sivusto julkaistiin tunnilleen aikataulussa ja hyvissä ajoin ennen Pariisin olympialaisia. Käyttäjätutkimuksessa kartoitettiin vanhan sivuston käyttöä ja kävijäpolkuja, kävijöiden kiinnostuksen kohteita ja toiveita, sivuston suorituskykyä hakukoneissa ja Olympiakomitean sidosryhmien verkkosivu-uudistukseen kohdistamia odotuksia. Uudistusprojekti vietiin läpi käyttäjätutkimuksen löydösten ja […] Lue lisää

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Vuonna 1831 perustettu Suomalaisen Kirjallisuuden Seura (SKS) julkaisi Finlit.fi-verkkosivustonsa täysin uudistettuna. Digitoimisto Karhu Helsinki vastasi uuden sivuston konseptista, suunnittelusta ja tuotannosta. Suomalaisen Kirjallisuuden Seura harjoittaa ja edistää suomalaisen kulttuurin ja kulttuuriperinnön tutkimusta ja tunnetuksi tekemistä. Uusi verkkosivusto on keskeinen väline tässä työssä. Käyttäjätutkimus sivuston uudistuksen perustana Finlit.fi-sivuston uudistus käynnistettiin Karhu Helsingin läpiviemällä kattavalla käyttäjätutkimuksella. Käyttäjätutkimuksen […] Lue lisää

Luoto-hankkeen verkkosivusto

Tekijä: Hion

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yhdistimme strategisen palvelumuotoilun ja ekologisen teknologiaosaamisemme luodaksemme Uudenmaan liiton Luoto-hankkeelle digitaalisen alustan, joka vauhdittaa luovien alojen kestävyysmurrosta. Loimme helppokäyttöisen ja innostavan tietopankin, joka palvelee, yhdistää ja tukee koko toimialaa. Uudenmaan liitto on 1,8 miljoonan asukkaan maakunnan strateginen suunnittelija ja kehittäjä, jonka keskiössä ovat alueen kansainvälisyys, vetovoima ja asukkaiden hyvinvointi. Tulevaisuuteen suuntautuvana toimijana liitto tarttuu aktiivisesti […] Lue lisää

Taitoliitto

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Karhu Helsinki sai kunnian uudistaa Taitoliiton taito.fi -verkkosivuston sekä samaan WordPress multisite -ympäristöön toteutetut paikallisten taitoyhdistysten sivustot. Taitoliitto toimii valtakunnallisena käsityöalan ja käsityökulttuurin puolestapuhujana ja asiantuntijana. Taitoliitto ja 15 paikallista taitoyhdistystä sekä yli 100 toimipaikkaa ovat Suomen laajin käsityönpalveluiden verkosto. Taitoliitto tarjoaa mm. ohjeita, kursseja ja tapahtumia lukuisten käsityötekniikoiden ympärillä. Pelkästään käsityökursseja järjestetään vuodessa satoja, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun