Sako Suomi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Yli satavuotias, suomalainen aseyhtiö Sako julkaisi uuden kotimaan markkinoille suunnatun Sakosuomi.fi-sivuston täysin uudistuneena. Digitoimisto Karhu Helsinki vastasi sivuston konseptista, suunnittelusta ja rakentamisesta. Asealan pioneeri Sako on osa maailman vanhinta teollista perheyhtiötä, Beretta-konsernia.

Usean tuotemerkin yhdistelmäsivusto uudistui 16 brändisivuston kokonaisuudeksi

Sakon Suomen markkinoille suunnattu aiempi sivusto esitteli sekä Sakon että lukuisien muiden Beretta-konsernin tuotemerkkien tuotteita. Koko sivuston ilme oli Sakon. Osa kävijöistä koki ymmärrettävästi hämmentäväksi sen, että sivustolla esiteltiin Sako-tuotteiden lisäksi vaikkapa Beretta-pistooleja ja Steiner-tähtäimiä.

Uudella sivustolla käyttökokemus on selkeä. Konsernin tuotteet esittäytyvät näyttävästi, kukin oman brändinsä ilmeen mukaisella sivustolla. Lisäksi kävijöille tarjotaan kompakti yrityssivusto, joka toimii porttina kaikille brändisivustoille.

Kokonaisuus on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän niin sanotulla multisite-rakenteella. Multisite on teknisesti yksi sivusto, mutta se tarjoillaan kävijälle useana erillisenä sivustona. Kokonaisuuden tietoturvasta huolehtiminen, ylläpito ja sisällönhallinta tehdään keskitetysti.

Samat sivupohjat ja moduulit, kunkin brändin oma ilme

Sakon multisite-kokonaisuudessa kukin alisivusto käyttää samoja sivupohjia, sisältömoduuleja ja toiminnallisuuksia. Kunkin sivuston näkymät ja elementit käyttävät asianomaisen brändin visuaalisuutta. Logo, värimaailma ja typografia vaihtuvat sivustokohtaisesti. Luonnollisesti myös kuvasisällöt ja teksti ovat kokonaan sivustokohtaisia, tehden kustakin sivustosta persoonallisen ja yhtenäisen.

Brändisivustoja julkaistiin kahdessa aallossa, ensin yrityssivusto ja kahdeksan brändisivustoa ja sitten toiset kahdeksan. Multisite-rakenne tukee uusien sivustojen julkaisua joustavasti jatkokehityksessä. Uuden sivuston perustaminen on kevyt prosessi.

WordPress-multisite tekee suuren kokonaisuuden hallinnasta tehokasta

Sivustolla on käytössä modulaarinen sivurakenne, joka antaa Sakon tiimille joustavuutta sisällönhallintaan ja eväät visuaalisesti rikkaaseen sisällön esittämiseen. Sivustolla voi hyödyntää niin sanottuja jaetun sisällön moduuleja, jotka näkyvät monella sivulla ja joiden sisältö päivitetään yhteen paikkaan. Sako pääsee itse hallinnoimaan myös kaikkia valikoita.

Karhu suunnitteli ja toteutti sivustolle keskitetyn tuotetietokannan, josta Sakon päivittäjät poimivat haluamansa tuotteet esitettäväksi eri puolille multisite-sivustoa. Eri brändien tuotteita voi tarpeen mukaan esitellä kootusti yhdessä näkymässä. Myös uutisten ja tapahtumien hallintaan on rakennettu älyä – Sakon päivittäjä voi rasti ruutuun -periaatteella valita, minkä brändien sivustoilla ajankohtainen sisältö julkaistaan, ilman että hakukoneet kohtaisivat haitallisena pitämäänsä niin sanottua tuplasisältöä.

Käyttäjätutkimus viitoittaa sivuston jatkokehitystä

Seuraavaksi sivustolla tehdään käyttäjätutkimus, joka auttaa jatkokehityksen suunnittelussa ja priorisoinnissa.

Karhu on tehnyt tutkimustyötä myös Sakon globaalilla brändisivustolla. Sakolla pidetäänkin tärkeänä, että verkkopalveluiden kehittämistä koskevat päätökset perustuvat dataan ja tutkittuun tietoon.

> Karhu veti projektin erittäin ammattimaisesti ja aikataulussa – myös budjetti piti, vaikka matkan varrella ei säästytty yllätyksiltä.

JP Salonen, Global Marketing Manager

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Hill Auditin uusi brändi-ilme ja verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hill Audit on tilintarkastukseen ja taloushallinnon asiantuntijapalveluihin erikoistunut yritys, joka tarjoaa kattavasti tilintarkastuspalveluita, varmennuspalveluita, yhtiöoikeudellista neuvontaa, kirjanpidon asiantuntemusta ja verokonsultointia. Vuoden 2024 syksyllä Hill Audit päätti lähteä uudistamaan brändiään ja verkkosivustoaan digitoimisto redandbluen kanssa. Lähtökohdat uudistukselle Hill Auditin brändi-ilmeelle ja verkkosivustolle kaivattiin uudistusta ja päivitystä tähän päivään. Brändille toivottiin raikkaampaa ja nuorekkaampaa ilmettä, joka heijastaisi […] Lue lisää

Rakennusliitto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Rakennusliiton vanha verkkosivusto kaipasi uudistusta monella rintamalla. Sisältöä oli runsaasti, mutta tiedon löytäminen ja palveluiden äärelle pääseminen oli käyttäjille haastavaa. Jäsenet kokivat sivuston sekavaksi ja monimutkaiseksi käyttää, erityisesti asiointiin ja jäsenetuihin liittyvissä kysymyksissä. Myös uusien jäsenten houkuttelu oli vaikeaa, kun liittymiseen ohjaavat sisällöt ja polut eivät erottuneet riittävästi. Samalla haluttiin vahvistaa liiton viestintää ja […] Lue lisää

Canatu

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Canatu on yksi Suomen lupaavimmista nanoteknologiayrityksistä. Yritys kehittää maailman edistyksekkäimpiä hiilinanoputkia korkean teknologian sovelluksiin. Nanohiiltä pidetään seuraavana maailmaa mullistavana materiaalina, jonka ennustetaan muuttavan monia aloja. Nanohiilen sovellusalueet ovat rajattomat. Canatu on tehnyt debyyttinsä autoteollisuudessa ja hiilinanoputkista valmistetut 3D kosketusanturit ovat olleet autoteollisuuden massatuotannossa jo vuodesta 2015 lähtien. Canatu.com-verkkosivusto on yrityksen brändin keskeisin ilmentymä sekä Canatun […] Lue lisää

Haikko

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Haikon Kartano ja Karhu Helsinki julkaisivat uuden Haikko.fi-sivuston, joka palvelee monipuolisesti kotimaisia ja kansainvälisiä matkailijoita sekä kokousten ja juhlien järjestäjiä. Haikon Kartano on legendaarinen hotelli ja kokouspaikka Porvoossa. Haikko on perheyritys ja yksi Suomen tunnetuimmista matkakohteista. Kartanon historia ulottuu 1300-luvulle. Haikko on kotimaassa tunnettu ja hyvämaineinen. Nyt strategiana on löytää uusia yleisöjä Suomen lähialueilta ja koko […] Lue lisää

Kämp Galleria

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kauppakeskus Kämp Galleria ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistuneen Kampgalleria.com-verkkosivuston. Tyylikkäitä ostoskokemuksia Helsingin sydämessä tarjoava kauppakeskus näyttää nyt yhtä laadukkaalta verkossa kuin paikan päällä. Uusien verkkosivujen tärkein tehtävä on kannustaa kävijä astumaan sisään myös kauppakeskuksen ovista. Tämä on ollut kantava idea sivuston konseptoinnissa, suunnittelussa ja rakentamisessa. Tutkittu tieto auttoi keskittymään olennaiseen Karhu Helsingin tiimi perusti […] Lue lisää

Rocla AGV

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Mitsubishi Logisnext Europe (MLE) ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uuden Rocla-agv.com -verkkosivuston, jossa Suomessa kehitetyt ja valmistetut Rocla-automaattitrukit eli AGV:t esittäytyvät globaalille kohdeyleisölle. Uusi sivusto on yllättänyt omistajansa iloisesti liidienkeruun välineenä. Karhu Helsinki vastasi sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja tuotannosta kokonaisuudessaan. Myös sivuston ilme on Karhun käsialaa. Rocla-brändin omistava Mitsubishi Logisnext Europe suunnittelee ja tuottaa korkean […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun