Sako Suomi

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto kuluttajille

Yli satavuotias, suomalainen aseyhtiö Sako julkaisi uuden kotimaan markkinoille suunnatun Sakosuomi.fi-sivuston täysin uudistuneena. Digitoimisto Karhu Helsinki vastasi sivuston konseptista, suunnittelusta ja rakentamisesta. Asealan pioneeri Sako on osa maailman vanhinta teollista perheyhtiötä, Beretta-konsernia.

Usean tuotemerkin yhdistelmäsivusto uudistui 16 brändisivuston kokonaisuudeksi

Sakon Suomen markkinoille suunnattu aiempi sivusto esitteli sekä Sakon että lukuisien muiden Beretta-konsernin tuotemerkkien tuotteita. Koko sivuston ilme oli Sakon. Osa kävijöistä koki ymmärrettävästi hämmentäväksi sen, että sivustolla esiteltiin Sako-tuotteiden lisäksi vaikkapa Beretta-pistooleja ja Steiner-tähtäimiä.

Uudella sivustolla käyttökokemus on selkeä. Konsernin tuotteet esittäytyvät näyttävästi, kukin oman brändinsä ilmeen mukaisella sivustolla. Lisäksi kävijöille tarjotaan kompakti yrityssivusto, joka toimii porttina kaikille brändisivustoille.

Kokonaisuus on rakennettu WordPress-julkaisujärjestelmän niin sanotulla multisite-rakenteella. Multisite on teknisesti yksi sivusto, mutta se tarjoillaan kävijälle useana erillisenä sivustona. Kokonaisuuden tietoturvasta huolehtiminen, ylläpito ja sisällönhallinta tehdään keskitetysti.

Samat sivupohjat ja moduulit, kunkin brändin oma ilme

Sakon multisite-kokonaisuudessa kukin alisivusto käyttää samoja sivupohjia, sisältömoduuleja ja toiminnallisuuksia. Kunkin sivuston näkymät ja elementit käyttävät asianomaisen brändin visuaalisuutta. Logo, värimaailma ja typografia vaihtuvat sivustokohtaisesti. Luonnollisesti myös kuvasisällöt ja teksti ovat kokonaan sivustokohtaisia, tehden kustakin sivustosta persoonallisen ja yhtenäisen.

Brändisivustoja julkaistiin kahdessa aallossa, ensin yrityssivusto ja kahdeksan brändisivustoa ja sitten toiset kahdeksan. Multisite-rakenne tukee uusien sivustojen julkaisua joustavasti jatkokehityksessä. Uuden sivuston perustaminen on kevyt prosessi.

WordPress-multisite tekee suuren kokonaisuuden hallinnasta tehokasta

Sivustolla on käytössä modulaarinen sivurakenne, joka antaa Sakon tiimille joustavuutta sisällönhallintaan ja eväät visuaalisesti rikkaaseen sisällön esittämiseen. Sivustolla voi hyödyntää niin sanottuja jaetun sisällön moduuleja, jotka näkyvät monella sivulla ja joiden sisältö päivitetään yhteen paikkaan. Sako pääsee itse hallinnoimaan myös kaikkia valikoita.

Karhu suunnitteli ja toteutti sivustolle keskitetyn tuotetietokannan, josta Sakon päivittäjät poimivat haluamansa tuotteet esitettäväksi eri puolille multisite-sivustoa. Eri brändien tuotteita voi tarpeen mukaan esitellä kootusti yhdessä näkymässä. Myös uutisten ja tapahtumien hallintaan on rakennettu älyä – Sakon päivittäjä voi rasti ruutuun -periaatteella valita, minkä brändien sivustoilla ajankohtainen sisältö julkaistaan, ilman että hakukoneet kohtaisivat haitallisena pitämäänsä niin sanottua tuplasisältöä.

Käyttäjätutkimus viitoittaa sivuston jatkokehitystä

Seuraavaksi sivustolla tehdään käyttäjätutkimus, joka auttaa jatkokehityksen suunnittelussa ja priorisoinnissa.

Karhu on tehnyt tutkimustyötä myös Sakon globaalilla brändisivustolla. Sakolla pidetäänkin tärkeänä, että verkkopalveluiden kehittämistä koskevat päätökset perustuvat dataan ja tutkittuun tietoon.

> Karhu veti projektin erittäin ammattimaisesti ja aikataulussa – myös budjetti piti, vaikka matkan varrella ei säästytty yllätyksiltä.

JP Salonen, Global Marketing Manager

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suomen Uusiutuvat

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Lähtökohdat Suomen Uusiutuvat (entinen Suomen Tuulivoimayhdistys) toimii energia-alan edelläkävijöiden edunvalvojana ja tietopankkina, mutta vanha sivusto ei täysin palvellut yhdistyksen kasvavia tarpeita. Tavoitteena oli luoda nimiuudistuksen myötä uudistetun brändin pohjalta uskottava, läpinäkyvä ja proaktiivinen viestintäkanava, joka tukee niin jäsenmäärän kasvua, tiedon jakamista kuin vaikuttamistyötä. Haasteina olivat erityisesti sisällön jäsentely, käyttäjäpolut ja navigaation selkeys. Myös manuaalinen päivittäminen […] Lue lisää

Haikko

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: Drupal

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Haikon Kartano ja Karhu Helsinki julkaisivat uuden Haikko.fi-sivuston, joka palvelee monipuolisesti kotimaisia ja kansainvälisiä matkailijoita sekä kokousten ja juhlien järjestäjiä. Haikon Kartano on legendaarinen hotelli ja kokouspaikka Porvoossa. Haikko on perheyritys ja yksi Suomen tunnetuimmista matkakohteista. Kartanon historia ulottuu 1300-luvulle. Haikko on kotimaassa tunnettu ja hyvämaineinen. Nyt strategiana on löytää uusia yleisöjä Suomen lähialueilta ja koko […] Lue lisää

GS1-verkkokauppa

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

GS1 Finland ja Karhu Helsinki julkaisivat GS1-verkkokaupan, josta suomalaiset yritykset voivat ostaa viivakoodien perustana toimivia GS1-yritystunnisteita ja muita GS1:n digitaalisia palveluita. GS1-verkkokauppa tekee viivakoodien hankinnasta helpompaa kuin koskaan. Räätälöidyn ostokokemuksen, dynaamisen hinnoittelun ja vaativien integraatioiden suunnittelu WordPress-julkaisujärjestelmän WooCommerce-kauppaympäristöön puolestaan tekivät projektista kiinnostavan. Standardi- ja digipalvelutalo GS1 Finland Oy tarjoaa suomalaisille yrityksille globaaleja toimitusketjun datan standardeja, digitaalisia […] Lue lisää

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

Helsingin Satama

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Helsingin Satama uudisti verkkosivunsa yhdessä digitoimisto Karhu Helsingin kanssa. Helsingin Satama on yksi Euroopan vilkkaimmista matkustajasatamista ja Suomen ulkomaankaupan väylä maailmanmarkkinoille. Karhu Helsinki vastasi uuden Portofhelsinki.fi-sivuston konseptoinnista, suunnittelusta ja rakentamisesta tiiviissä yhteistyössä mittavan sisältötyön tehneen Sataman viestintätiimin kanssa. Projektin pohjaksi tehtiin käyttäjätutkimus ja se vietiin läpi samanaikaisesti Sataman brändiuudistuksen kanssa. Uuden sivuston julkaisujärjestelmänä toimii WordPress. […] Lue lisää

World Dog Show 2025

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

World Dog Show on maailman suurin vuosittainen kansainvälinen koiranäyttelytapahtuma, joka kokoaa yhteen koiraharrastajia ympäri maailmaa. Viimeksi vuoden 2014 Helsingissä järjestetty World Dog Show nosti tapahtuman tuotannollisesti aivan eri tasolle kuin aiemmin, ja siitä on tullut standardi, johon muita koiratapahtumia verrataan vielä kymmenen vuotta myöhemmin. Vuonna 2025 Kennelliitto pyrkii taas nostamaan rimaa korkeammalle. Yksi tärkeä osa-alue […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun