Pharmian uusi verkkosivusto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Lähtökohdat ja tavoitteet

Pharmia Oy on Euroopan johtava ravintolisien ja lääkinnällisten laitteiden (CE-merkittyjen tuotteiden) kehittämiseen ja valmistukseen erikoistunut suomalainen sopimusvalmistaja.

Pharmian verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen, selkeä ja responsiivinen verkkopalvelu, joka tukisi yrityksen liiketoimintaa ja toimisi myynnin ja markkinoinnin tärkeimpänä työkaluna. Vanhat verkkosivut eivät enää palvelleet kasvavaa liiketoimintaa riittävän hyvin, ja uudistuksella haluttiin parantaa myös palveluprosessin esittelyä sekä tehostaa sisällönhallintaa.

Samalla toivottiin, että uusi verkkopalvelu heijastaisi paremmin Pharmian brändiä ja tarjoaisi käyttäjille miellyttävän käyttökokemuksen eri päätelaitteilla. Tärkeää oli, että sivusto olisi helposti päivitettävissä ja viestisi palveluista selkeästi.

Visuaalisen ilmeen uudistus

Kokonaisvaltainen uudistus aloitettiin brändi-ilmeen päivittämisellä keväällä 2024, mikä toimi pohjana myöhemmin syksyllä 2024 alkaneelle WordPress-verkkosivujen uudistukselle. Brändi-ilmeen uudistuksessa tärkeimpänä tavoitteena oli luoda toimialaan vahvemmin kytkeytyvä, moderni ja erottuva ilme, joka viestisi Pharmian keskeisiä arvoja: osaamista, luotettavuutta ja innovatiivisuutta.

Brändistrategian kirkastaminen

Prosessi alkoi brändistrategian kirkastamisella työpajoissa, joissa redandbluen ja Pharmian tiimit työskentelivät yhdessä Miro-palvelussa. Tehtävien avulla haarukoitiin brändin ydintä ja kartoitettiin visuaalisia reunaehtoja. Työpajoissa tunnistettiin myös Pharmian keskeiset kilpailuedut: proaktiivinen tuotekehitys ravintolisien ja lääkinnällisten laitteiden segmenteissä, toimialan syvällinen osaaminen sekä asiakaslähtöinen kumppanuusajattelu.

Visuaalisen suunnittelu

Visuaalisen ilmeen kehitysvaiheessa suunniteltiin uusi, toimialaan vahvemmin kytkeytyvä tunnus, valittiin uusi brändiä korostava typografia sekä luotiin raikas väripaletti yrityksen käyttöön. Kuvituskonseptin osalta määriteltiin, millaista kuvamaailmaa Pharmian viestinnässä käytetään sekä laadittiin osaksi ohejistoa toimenpidesuunnitelma kuva-aineistojen tuottamiselle.

Verkkosivuston konseptointi ja määrittely

Brändi-ilmeen uudistamisen jälkeen oli ajankohtaista saada uusi brändi näkyväksi verkkoon. Aloitimme sivustouudistuksen konseptointityöpajalla ja määrittelytyöllä. Määrittelyä tarkennettiin suunnittelutyön edetessä kohti valmista sivustoprototyyppiä.

Edellinen sivusto koettiin vanhanaikaisena, eikä se enää palvellut asiakasta tai loppukäyttäjiä. Redandbluen ja Pharmian tiimit työskentelivät tiiviisti yhdessä määritellen verkkopalvelun tavoitteet, kohderyhmät sekä tärkeimmät käyttäjäpolut. Työpajojen myötä syntyi selkeä ymmärrys siitä, millainen sivusto tukisi parhaiten Pharmian liiketoimintaa.

Sivukartta ja keskeiset sisältötyypit määriteltiin tukemaan erilaisten sisältöjen, kuten palveluiden, tuotteiden ja uutisten, esittämistä mielekkäällä tavalla. Sivuston teknisessä määrittelyssä luotiin yksityiskohtainen suunnitelma käyttöliittymän toiminnallisuuksista ja testaussuunnitelma, mikä takasi lopputuloksen korkean laadun.

Tärkeimpänä uudistuksena lähdettiin hakemaan selkeää jäsentelyä niin sisällöllisesti kuin ulkoasullisesti. Verkkosivuston tavoitteena on erityisesti uusien asiakkaiden kiinnostuksen herättäminen ja nykyisten asiakkaiden palveleminen, joten selkeys, laadukkuus, sivuston nopeus ja Pharmian osaamisen esiin tuominen koettiin tärkeinä kehityskohteina.

Uuden WordPress-sivuston ratkaisu

Pharmian uusi verkkosivusto toteutettiin WordPress-alustalle, joka mahdollistaa helpon sisällönhallinnan ja joustavuuden tulevaisuuden tarpeita ajatellen. Sivuston modulaarinen rakenne antaa Pharmian henkilöstölle työkalut hallita ja muokata sisältöjä itsenäisesti. Sivusto tukee myös kieliversiointia, joka on tärkeä ominaisuus kansainvälistä toimintaa harjoittavalle yritykselle. Analytiikan osalta sivusto on kytketty Tag Managerin avulla Google Analyticsiin ja evästeidenhallinnassa on käytössä Cookiebot-työkalu.

Visuaalisesti sivusto on raikas, ammattimainen ja Pharmian uudistettua brändi-ilmettä mukaileva. Käyttöliittymä on suunniteltu intuitiiviseksi ja helposti navigoitavaksi, mikä parantaa käyttäjien viihtyvyyttä ja pidempiä vierailuaikoja sivustolla.

Ideasta tuotteeksi

Redandblue pääsi toteuttamaan Pharmian sivustolle interaktiivisen lohkon, jonka avulla loppukäyttäjä hahmottaa nopeasti, miten prosessi ideasta lopulliseksi tuotteeksi Pharmian kanssa etenee. Sisältö tarjoaa käyttäjälleen selkeän kuvan siitä, millaisin työvaihein projekti etenee – sekä sanallisesti että kuvallisesti. Klikkaamalla prosessin vaihetta haitarivalikosta aukeaa kyseinen prosessin vaihe.

Lopputulokset ja yhteistyön jatkuminen

Pharmian brändin ja verkkosivuston uudistus sujui mutkattomasti, aikataulussa ja sovitussa budjetissa. Uusi verkkosivusto julkaistiin helmikuussa 2025. Julkaisun jälkeen tulokset ovat olleet lupaavia, sillä esimerkiksi kävijöiden määrä on noussut + 60,1 % verrattuna edelliseen 2kk ajanjaksoon ennen julkaisua.

Pharmian ja redandbluen yhteistyö on jatkunut myös julkaisun jälkeen. Verkkopalvelun ylläpitoa jatketaan ja jatkokehitykseen on sujuva prosessi. Redandblue vastaa sivuston teknisestä toimivuudesta ja tietoturvasta myös jatkossa, mikä takaa sivuston keskeytyksettömän toiminnan.

Oli ilo tehdä tätä projektia kanssanne. Kiitoksia ja hyvää palautetta satelee joka suunnalta. Pharmian hallitus on erityisen ihastunut uuteen ilmeeseen, joka on tietenkin palkitsevaa ja mukavaa.

Kirsi Asposalo, avainasiakaspäällikkö

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Taivalkosken kunnan uusi verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Taivalkoski on aktiivinen, on noin 4000 asukkaan pohjoissuomalainen kunta, joka sijaitsee usean kansallispuiston lähellä ja on tunnettu puisista vaaroistaan. Taivalkosken kunta valitsi vuoden 2024 alussa redandbluen suunnittelemaan ja toteuttamaan uuden WordPress-verkkopalvelunsa. Uudistusprojekti vietiin tehokkaasti läpi täysin etätyöskentelyn keinoin, mikä osaltaan mahdollisti myös budjetissa pysymisen. Verkkopalvelu-uudistuksen lähtökohdat ja tavoitteet Taivalkosken kunnan verkkopalvelu-uudistuksen lähtökohtina olivat kunnan uuden […] Lue lisää

Suomen luonnonsuojeluliiton verkkopalvelun uudistus

Tekijä: Valu Digital Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Suomen luonnonsuojeluliiton verkkopalvelu-uudistus nosti sisällöntuotannon ja lahjoittamisen prosessit uudelle tasolle Suomen luonnonsuojeluliitto on maamme vanhin ja vaikutusvaltaisin ympäristöjärjestö. Vuonna 1938 perustetun liiton taustalla on rakkaus luontoon ja halu suojella sitä tuleville sukupolville. Liitto on ollut keskeinen vaikuttaja muun muassa kansallispuistojen perustamisessa ja ympäristölainsäädännön kehittämisessä. Liitto toimii sekä valtakunnallisesti että paikallisesti ympäri Suomen. Sen 15 piiriä […] Lue lisää

Energiateollisuus ry:n verkkopalvelu ja jäsenextra

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Redandblue toimi Energiateollisuus ry:n kumppanina energia.fi-sivuston ja jäsenextran uudistuksissa. Energia.fi yhdistää samaan verkkopalveluun julkisen verkkosivuston ja jäsenille tarkoitetut jäsenextran ominaisuudet ja toiminnalliset vaatimukset. Energiateollisuus ry edustaa energia-alan yrityksiä, jotka tuottavat, hankkivat, siirtävät ja myyvät sähköä, kaasua, kaukolämpöä ja kaukojäähdytystä sekä tarjoavat niihin liittyviä palveluja. Energiateollisuus vastaa jäsenyritystensä henkilöstön työehtoja koskevasta sopimustoiminnasta sekä neuvoo ja kouluttaa […] Lue lisää

STEK ja Sähkölä verkkosivustot

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

STEK.fi, Sähkötekniikan ja energiatehokkuuden edistämiskeskuksen STEK ry:n verkkopalvelu, on suunnattu energiamurroksesta kiinnostuneille, median edustajille, STEK:n jäsenorganisaatioiden henkilöille sekä hankkeille ja projekteille rahoitusta hakeville. Sivusto toimii alustana hanke- ja projektirahoituksen hakemiseen ja myöntämiseen, hankkeisiin tutustumiseen sekä hankeuutisten ja materiaalien jakamiseen. STEK:n ylläpitää myös Sähkölä.fi-sivustoa, joka on opettajille suunnattu opetusmateriaaleja tarjoava palvelu, jonka tavoitteena auttaa innostamaan oppilaita […] Lue lisää

Rateko – integroitu koulutusten verkkokauppa

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Suunnittelimme ja toteutimme Rakennusteollisuuden Koulutuskeskukselle (tuttavallisemmin RATEKO) täysin räätälöidyn Woocommerce-verkkokaupan, josta rakennusalan ammattilaiset voivat ostaa koulutuksia. Palvelun kautta ostetaan tuhansia työmailla pakollisia tilauksia kuukaudessa. Tervetuloa oppimaan! Rakennusteollisuuden Koulutuskeskus RATEKO tarjoaa rakennusalan ammattilaisille ajankohtaisia täydennyskoulutuksia, sekä henkilösertifiointeihin ja pätevyyksiin valmentavaa että ammatillisiin tutkintoihin valmistavaa koulutusta. Uuden verkkokaupan avulla haluttiin saada koko verkkokoulutusten myyntiprosessi oman talon sisälle. […] Lue lisää

Hill Auditin uusi brändi-ilme ja verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hill Audit on tilintarkastukseen ja taloushallinnon asiantuntijapalveluihin erikoistunut yritys, joka tarjoaa kattavasti tilintarkastuspalveluita, varmennuspalveluita, yhtiöoikeudellista neuvontaa, kirjanpidon asiantuntemusta ja verokonsultointia. Vuoden 2024 syksyllä Hill Audit päätti lähteä uudistamaan brändiään ja verkkosivustoaan digitoimisto redandbluen kanssa. Lähtökohdat uudistukselle Hill Auditin brändi-ilmeelle ja verkkosivustolle kaivattiin uudistusta ja päivitystä tähän päivään. Brändille toivottiin raikkaampaa ja nuorekkaampaa ilmettä, joka heijastaisi […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun