Pharmian uusi verkkosivusto

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Projektin tyyppi: Yrityksen sivusto yritysasiakkaille (B2B)

Lähtökohdat ja tavoitteet

Pharmia Oy on Euroopan johtava ravintolisien ja lääkinnällisten laitteiden (CE-merkittyjen tuotteiden) kehittämiseen ja valmistukseen erikoistunut suomalainen sopimusvalmistaja.

Pharmian verkkosivu-uudistuksen tavoitteena oli luoda helppokäyttöinen, selkeä ja responsiivinen verkkopalvelu, joka tukisi yrityksen liiketoimintaa ja toimisi myynnin ja markkinoinnin tärkeimpänä työkaluna. Vanhat verkkosivut eivät enää palvelleet kasvavaa liiketoimintaa riittävän hyvin, ja uudistuksella haluttiin parantaa myös palveluprosessin esittelyä sekä tehostaa sisällönhallintaa.

Samalla toivottiin, että uusi verkkopalvelu heijastaisi paremmin Pharmian brändiä ja tarjoaisi käyttäjille miellyttävän käyttökokemuksen eri päätelaitteilla. Tärkeää oli, että sivusto olisi helposti päivitettävissä ja viestisi palveluista selkeästi.

Visuaalisen ilmeen uudistus

Kokonaisvaltainen uudistus aloitettiin brändi-ilmeen päivittämisellä keväällä 2024, mikä toimi pohjana myöhemmin syksyllä 2024 alkaneelle WordPress-verkkosivujen uudistukselle. Brändi-ilmeen uudistuksessa tärkeimpänä tavoitteena oli luoda toimialaan vahvemmin kytkeytyvä, moderni ja erottuva ilme, joka viestisi Pharmian keskeisiä arvoja: osaamista, luotettavuutta ja innovatiivisuutta.

Brändistrategian kirkastaminen

Prosessi alkoi brändistrategian kirkastamisella työpajoissa, joissa redandbluen ja Pharmian tiimit työskentelivät yhdessä Miro-palvelussa. Tehtävien avulla haarukoitiin brändin ydintä ja kartoitettiin visuaalisia reunaehtoja. Työpajoissa tunnistettiin myös Pharmian keskeiset kilpailuedut: proaktiivinen tuotekehitys ravintolisien ja lääkinnällisten laitteiden segmenteissä, toimialan syvällinen osaaminen sekä asiakaslähtöinen kumppanuusajattelu.

Visuaalisen suunnittelu

Visuaalisen ilmeen kehitysvaiheessa suunniteltiin uusi, toimialaan vahvemmin kytkeytyvä tunnus, valittiin uusi brändiä korostava typografia sekä luotiin raikas väripaletti yrityksen käyttöön. Kuvituskonseptin osalta määriteltiin, millaista kuvamaailmaa Pharmian viestinnässä käytetään sekä laadittiin osaksi ohejistoa toimenpidesuunnitelma kuva-aineistojen tuottamiselle.

Verkkosivuston konseptointi ja määrittely

Brändi-ilmeen uudistamisen jälkeen oli ajankohtaista saada uusi brändi näkyväksi verkkoon. Aloitimme sivustouudistuksen konseptointityöpajalla ja määrittelytyöllä. Määrittelyä tarkennettiin suunnittelutyön edetessä kohti valmista sivustoprototyyppiä.

Edellinen sivusto koettiin vanhanaikaisena, eikä se enää palvellut asiakasta tai loppukäyttäjiä. Redandbluen ja Pharmian tiimit työskentelivät tiiviisti yhdessä määritellen verkkopalvelun tavoitteet, kohderyhmät sekä tärkeimmät käyttäjäpolut. Työpajojen myötä syntyi selkeä ymmärrys siitä, millainen sivusto tukisi parhaiten Pharmian liiketoimintaa.

Sivukartta ja keskeiset sisältötyypit määriteltiin tukemaan erilaisten sisältöjen, kuten palveluiden, tuotteiden ja uutisten, esittämistä mielekkäällä tavalla. Sivuston teknisessä määrittelyssä luotiin yksityiskohtainen suunnitelma käyttöliittymän toiminnallisuuksista ja testaussuunnitelma, mikä takasi lopputuloksen korkean laadun.

Tärkeimpänä uudistuksena lähdettiin hakemaan selkeää jäsentelyä niin sisällöllisesti kuin ulkoasullisesti. Verkkosivuston tavoitteena on erityisesti uusien asiakkaiden kiinnostuksen herättäminen ja nykyisten asiakkaiden palveleminen, joten selkeys, laadukkuus, sivuston nopeus ja Pharmian osaamisen esiin tuominen koettiin tärkeinä kehityskohteina.

Uuden WordPress-sivuston ratkaisu

Pharmian uusi verkkosivusto toteutettiin WordPress-alustalle, joka mahdollistaa helpon sisällönhallinnan ja joustavuuden tulevaisuuden tarpeita ajatellen. Sivuston modulaarinen rakenne antaa Pharmian henkilöstölle työkalut hallita ja muokata sisältöjä itsenäisesti. Sivusto tukee myös kieliversiointia, joka on tärkeä ominaisuus kansainvälistä toimintaa harjoittavalle yritykselle. Analytiikan osalta sivusto on kytketty Tag Managerin avulla Google Analyticsiin ja evästeidenhallinnassa on käytössä Cookiebot-työkalu.

Visuaalisesti sivusto on raikas, ammattimainen ja Pharmian uudistettua brändi-ilmettä mukaileva. Käyttöliittymä on suunniteltu intuitiiviseksi ja helposti navigoitavaksi, mikä parantaa käyttäjien viihtyvyyttä ja pidempiä vierailuaikoja sivustolla.

Ideasta tuotteeksi

Redandblue pääsi toteuttamaan Pharmian sivustolle interaktiivisen lohkon, jonka avulla loppukäyttäjä hahmottaa nopeasti, miten prosessi ideasta lopulliseksi tuotteeksi Pharmian kanssa etenee. Sisältö tarjoaa käyttäjälleen selkeän kuvan siitä, millaisin työvaihein projekti etenee – sekä sanallisesti että kuvallisesti. Klikkaamalla prosessin vaihetta haitarivalikosta aukeaa kyseinen prosessin vaihe.

Lopputulokset ja yhteistyön jatkuminen

Pharmian brändin ja verkkosivuston uudistus sujui mutkattomasti, aikataulussa ja sovitussa budjetissa. Uusi verkkosivusto julkaistiin helmikuussa 2025. Julkaisun jälkeen tulokset ovat olleet lupaavia, sillä esimerkiksi kävijöiden määrä on noussut + 60,1 % verrattuna edelliseen 2kk ajanjaksoon ennen julkaisua.

Pharmian ja redandbluen yhteistyö on jatkunut myös julkaisun jälkeen. Verkkopalvelun ylläpitoa jatketaan ja jatkokehitykseen on sujuva prosessi. Redandblue vastaa sivuston teknisestä toimivuudesta ja tietoturvasta myös jatkossa, mikä takaa sivuston keskeytyksettömän toiminnan.

Oli ilo tehdä tätä projektia kanssanne. Kiitoksia ja hyvää palautetta satelee joka suunnalta. Pharmian hallitus on erityisen ihastunut uuteen ilmeeseen, joka on tietenkin palkitsevaa ja mukavaa.

Kirsi Asposalo, avainasiakaspäällikkö

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Finnfund – uusi verkkopalvelu ja digimarkkinointi

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohdat verkkopalvelu-uudistukseen Finnfund on suomalainen kehitysrahoitusyhtiö, joka rahoittaa kestävän kehityksen mukaisia hankkeita kehittyvissä maissa. Finnfundin tavoitteena on tukea yksityisen sektorin investointeja tarjoamalla lainoja, pääomasijoituksia ja asiantuntijatukea. Finnfund pyrkii edistämään talouskasvua ja uusien työpaikkojen syntymistä sekä kehittämään ilmastoratkaisuja, jotka auttavat hillitsemään ilmastonmuutoksen vaikutuksia ja tukevat kestävämpää tulevaisuutta. Yhtiö toimii laajasti erityisesti Afrikassa, Aasiassa ja Latinalaisessa Amerikassa, […] Lue lisää

Journalistiliiton verkkosivustouudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Journalistiliitto on jäsentensä perustama ja johtama, vahva ja itsenäinen ammattiliitto. Journalistiliiton verkkosivusto oli vanhentunut ja haasteita oltiin huomattu sekä sisältöjen hallinnassa että löydettävyydessä. Verkkosivuston uudistuksen tavoitteena oli vastata saavutettavuusvaatimuksiin, jäsenten toiveisiin ja palvelemiseen sekä saada sivustolle nykyaikainen brändin mukainen visuaalisuus sekä toimivat kieliversiot. Materiaaleille, etenkin työehtosopimuksille, toivottiin helposti selailtavaa arkistoa. Sivustouudistuksen suunnitteluvaihe Journalistiliitto ja redandblue […] Lue lisää

CleverHealth Network

Tekijä: Agenda Digital

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Suunnittelimme ja toteutimme WordPress-verkkosivut Cleverhealth Networkille. Digitaalisten terveysinnovaatioiden ekosysteemi CleverHealth Network on vuonna 2017 perustettu terveysteknologian ekosysteemi, jossa yritykset ja terveydenhuollon asiantuntijat kehittävät yhdessä entistä parempaa hoitoa suomalaisille ja menestyviä terveysteknologian vientituotteita yrityksille. Tuote- ja palveluinnovaatiot pohjautuvat HUS Helsingin yliopistollisen sairaalan laaja-alaiseen ja laadukkaaseen terveysdataan sekä kliinikoiden huippuosaamiseen. HUSin koordinoimassa ja Business Finlandin rahoittamassa ekosysteemissä […] Lue lisää

Framery

Tekijä: Avidly

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Hankala navigointi huononsi käyttäjäkokemusta Aiemman sivuston epäintuitiivinen navigointi edellytti merkittävää panostusta käyttäjäkokemuksen parantamiseen ja tiedon helppoon löydettävyyteen. Hakukoneoptimoinnin (SEO) osalta tavoitteena oli korjata URL-rakenteisiin liittyvät haasteet ja mukauttaa sivusto vastaamaan paremmin hakukoneiden vaatimuksia. Konversio-optimoinnilla (CRO) pyrittiin tehostamaan käyttäjäkokemusta ja ohjaamaan potentiaalisia asiakkaita sujuvammin kohti konversioita. Lisäksi paikallisten sivujen epätasapaino suhteessa globaaliin sivustoon vaati korjaamista ja […] Lue lisää

Kehityspolitiikan tulosraportti 2022

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Ulkoministeriö tuottaa ja julkaisee Kehityspolitiikan tulosraportin neljän vuoden välein. Kehityspolitiikan tulosraportti 2022 esittelee kehityspolitiikan ja kehitysyhteistyön tuloksia vuosilta 2019–2021. Julkaistu tulosraportti osoittaa, että Suomen kehitysyhteistyö tuottaa tuloksia, vaikka pandemia, konfliktit ja ilmastonmuutos ovat hidastaneet myönteistä kehitystä maailmalla. Infografiikkaa, karttoja ja datatauluja Kehityspolitiikan tulosraportti toteutettiin yhtäaikaisesti printti- ja verkkoversiona. Redandblue suunnitteli printtitoteuksen edetessä elementtien ja raportin […] Lue lisää

Interpedia verkkosivusto ja verkkokauppa

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Interpedia ry on 70-luvulla perustettu voittoa tavoittelematon, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton kotimainen kansalaisjärjestö. Interpedia tekee töitä lasten hyväksi. Yhdistyksessä työskennellään sen puolesta, että jokaiselle lapselle kuuluva oikeus hyvään ja turvattuun lapsuuteen toteutuisi mahdollisimman monen kohdalla. Adoptiovanhempien perustama järjestö on kasvanut keskikokoiseksi järjestöksi, jolla on kaksi toiminta-aluetta: kansainvälinen adoptio ja kehitysyhteistyö. Lähtökohta Interpedian vanha verkkopalvelu oli […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun