Pala – verkkopalvelu, joka yhdistää käyttäjät paikallisiin palveluihin

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Pala on Socialan alusta, joka auttaa ihmisiä löytämään luotettavia paikallisia palveluja. Se tuo yhteen muun muassa ravitsemus-, siivous-, turvallisuus-, kiinteistöhallinta- sekä hoivapalvelut. Pala tarvitsi uuden alustan, jossa käyttäjät voisivat helposti löytää oikeat palvelut ja ottaa palveluntarjoajiin yhteyttä. Pienyritykset puolestaan tarvitsivat mahdollisuuden saada näkyvyyttä ja laajentaa asiakaskuntaansa.

Lähtökohdat

Jokainen onnistunut projekti alkaa kysymällä oikeat kysymykset. Järjestimme workshopin, johon osallistuivat Socialan keskeiset sidosryhmät, liiketoiminta-arkkitehti Roger Studiolta sekä kehittäjiä ja suunnittelijoita Evermadelta.

Pääsimme tutustumaan ihmisiin, joiden kanssa tekisimme yhteistyötä, ja selvitimme heidän tarpeitaan ja odotuksiaan tulevaa projektia varten. Luonnostelimme verkkosivustosta karkean suunnitelman ja perehdyimme asiakaspolkuun. Tavoitteena oli ymmärtää syvällisesti Palan käyttäjiä ja heidän tarpeitaan.

Projektin vaiheet

Workshopin jälkeen loimme toimintasuunnitelman, jossa oli selkeät kustannusarviot kullekin projektivaiheelle.

Jaomme projektin neljään vaiheeseen:

-Suunnittelu ja ensimmäinen iterointi asiakkaan kanssa
-Räätälöity haku ja testaus
-Toteutus ja toinen iterointi asiakkaan kanssa
-Palvelun julkaisu ja pienet korjaukset

Suunnittelu

Pala ei ollut vielä kehittänyt omaa erottuvaa brändiään, vaan jäljitteli pääosin Socialan verkkosivuston tyyliä. Raikastimme Palan brändiä päivittämällä fontit ja värit, lisäämällä sivustolle kuvituksia ja luomalla uutta kuvamateriaalia.

Uuden palvelun ja sen elementtien suunnittelussa otimme huomioon kolme määrittelemäämme käyttäjäpersoonaa tarpeineen:

Persoona #1, Alina

Ikäihminen, joka asuu yksin ja etsii palveluja arjen helpottamiseksi. Hän arvostaa yksinkertaisuutta alustan toiminnoissa, helppolukuisuutta sekä selkeää viestiä, joka auttaa häntä löytämään vaivattomasti tarvittavat palvelut.

Persoona #2, Hannu

Pienen yrityksen omistaja, joka tarjoaa esimerkiksi ravitsemus-, siivous-, turvallisuus- tai kiinteistöhallinnan palveluja. Hän vierailee sivustolla liittyäkseen Palan kumppaniksi, julkaistakseen palvelunsa ja löytääkseen uusia asiakkaita. Hän tarvitsee selkeät ohjeet siihen, kuinka rekisteröidytään palveluntarjoajaksi ja mitä askeleita rekisteröitymisen jälkeen seuraa.

Persoona #3, Maria

Sosiaalialan ammattilainen, joka etsii parhaita hoivaratkaisuja asiakkailleen. Hän vierailee Palassa löytääkseen luotettavia palveluntarjoajia, keräämään heistä tietoa ja jakamaan tiedon asiakkailleen. Hän tarvitsee käyttäjäystävällisen hakutoiminnon ja mahdollisuuden myös tulostaa sivuja.

Räätälöity hakutoiminnallisuus

Palan verkkosivuston pääominaisuus on auttaa käyttäjiä löytämään oikea palveluntarjoaja omalta alueeltaan. Yhdistimme tietoja HubSpot CRM:stä ja muista tietokannoista, jotta käyttäjä saisi osuvia hakutuloksia kirjoittaessa hakupalkkiin. Jokainen tulos vastaa hakutekstiä ja perustuu myös käyttäjän sijaintiin. Hakutuloksissa näkyvät palvelukategoria ja palveluntarjoajan nimi. Koska järjestelmä tunnistaa käyttäjän sijainnin, relevantit tulokset näytetään silloinkin, kun sijaintikenttä jätetään tyhjäksi.

Toteutus

Pala-verkkosivusto käyttää useita HubSpotin hubeja, jotka yhdistimme luodaksemme tehokkaan ja helppokäyttöisen palvelun. Järjestelmän ydin on HubSpot CMS, ja tiedot tallennetaan HubSpot CRM:ään. Kehitimme räätälöidyn HubSpot CMS -teeman lohkoilla, jotka helpottavat Pala-verkkosivuston ylläpitäjiä luomaan ja muokkaamaan sivuja itsenäisesti.

Toisessa iteroinnissa tarkastelimme, miten Palan asiakkaat kokevat ja käyttävät verkkosivustoa, ja paransimme käyttäjäkokemusta sekä palveluntarjoajien että käyttäjien osalta. Työskentelimme tiiviisti yhdessä varmistaaksemme saavutettavuuden sekä sen, että jokaisella verkkosivuston osiolla on selkeä tarkoitus.

Julkaisu ja jatkokehitys

Uuden verkkosivuston julkaiseminen voi olla hektistä erityisesti asiakkaan näkökulmasta. Varmistimme, että kaikki sujui täydellisesti varaamalla koko päivän julkaisun valvontaan. HubSpot CMS teki prosessista sujuvan ja kaikki osapuolet olivat julkaisusta innoissaan.

Julkaisun jälkeen olemme jatkaneet Socialan tukemista uuden Pala-palvelun kehittämisessä, jotta se voisi tarjota asiakkailleen entistä helpompaa ja kätevämpää pääsyä palveluiden piiriin.

"Evermaden asiantuntijat ehdottivat käyttöliittymään toiminnallisuuksia, joita emme itse olleet osanneet ajatella. Meitä kaikkia yhdisti into kehittää digitaalinen palvelu, jolla on todellista yhteiskunnallista merkitystä ja joka tuo asiakkaille lisäarvoa."

Hanna Hauta-Aho, toimitusjohtaja, Sociala

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Suunnittele hautajaiset -web-sovellus Memorialla

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Memoria on Suomen ensimmäinen maanlaajuisesti toimiva hautauspalveluiden verkkopalvelu, jonka kuluttajat tunnistavat luotettavana ja laadukkaana palveluntarjoajana. Memoria kaipasi kumppania uuden verkkopalvelun suunnitteluun, kehitykseen ja digitaaliseen markkinointiin. Uuden palvelun ytimessä tuli olla helppous, ymmärrettävyys, luotettavuus ja nykyaikaisuus. Kaikki palvelut digitalisoituvat, mutta hautauspalvelut mielletään yhä vankan perinteiseksi. Tämän halusimme muuttaa. Olemassa olevat digitaaliset hautauspalvelut ovat usein kylmiä, kankeita […] Lue lisää

Sotekassan uusi verkkopalvelu

Tekijä: Karhu Helsinki

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Uutta Sotekassa-brändinimeä käyttävä Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa ja digitoimisto Karhu Helsinki julkaisivat uudistetun version kassan verkkosivuista. Kiitosta saanut projekti pohjustettiin käyttäjätutkimuksella. WordPress-julkaisujärjestelmällä rakennetun sivuston julkaisun myötä uudistui kassan brändinimen lisäksi myös ilme. Sotekassa huolehtii sosiaali-, terveys-, kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisten työttömyysturvasta. Sotekassan jäsenet vakuuttavat itsensä työttömyyden tai lomautuksen varalta Suomen edullisinta jäsenmaksua vastaan. Käyttäjätutkimuksella tunnistettiin verkkosivu-uudistuksen painopisteet […] Lue lisää

Finferries web-varausjärjestelmä

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Suomen Lauttaliikenne Oy eli Finferries hoitaa sekä yhteysalus- että lauttaliikennettä Suomessa yhteensä yli 40:llä reitillä. Ylläpidettävät yhteydet vaihtelevat pienehköistä, suojaisista salmien ylityksistä vaativiin merimatkoihin: lyhyin lauttamatka on Kivimon väli Houtskärissä 169 metriä ja pisin, 9,5 km:n reitti kulkee Korppoosta Houtskariin. Finferriesin keltaisilla losseilla ja lautoilla kulkee sekä päivittäiset työmatkaajat ja kesämökkeilijät, että lomasesonkien aikaan satunnaiset […] Lue lisää

Finlandia Group

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Finlandia Group on täyden palvelun finanssikonserni, joka auttaa yrittäjiä ja yrittäjähenkisiä ihmisiä saavuttamaan heidän taloudelliset tavoitteensa. Yritys tarjoaa kaikki säästämisen ja sijoittamisen palvelut saman katon alta. Uudistimme Finlandia Groupin sivuston, joka toimii tärkeänä markkinointiviestinnän kanavana ja tukee kasvokkain tehtävää myyntiä. Verkkosivuston konseptin ytimessä oli asiantuntijasisällöt ja Finlandia Groupin palvelutarjoaman tuominen selkeämmin sivustolla vierailevan tutkittavaksi. Finlandia […] Lue lisää

Palvelualojen ammattiliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Aloitimme yhteistyön Palvelualojen Ammattiliiton kanssa kesäkuussa 2022 tavoitteenamme rakentaa luotettava, skaalautuva ja aikaa kestävä verkkopalvelu. Uusi verkkopalvelu toimii palvelualan työntekijöiden tärkeänä tietopalveluna, tekee PAMin edunvalvontatyötä entistä näkyvämmäksi ja houkuttelee sivustolle tulevia kävijöitä liittymään jäseneksi. Lähtökohdat ja tavoitteet PAM oli uudistamassa pam.fi-verkkopalvelunsa, joka on tärkeä informaation lähde palvelualan työntekijöille. PAMin aiempi sivusto ei skaalautunut riittävän joustavasti […] Lue lisää

Musiikkitalon uusi verkkopalvelu

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Vuoden 2024 alkupuolella Musiikkitalossa tehtiin iso lipunmyyntiuudistus, joka antoi sykäyksen myös verkkosivuston täydelliselle uusimiselle. Duden porukka oli jo aiemmin päässyt lämmittelykierrokselle sivuston ylläpidon merkeissä, ja yhteistyö vakuutti asiakkaan: olimme oikeilla taajuuksilla. Uudistusta edelsi avoin keskustelu ja auditointi, joiden myötä projektin tavoitteet, tarpeet ja mahdollisuudet saatiin kirkastettua tehokkaasti. Tavoitteet Esitellä Musiikkitalon tapahtumatarjontaa ja mahdollistaa lippujen […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun