Pala – verkkopalvelu, joka yhdistää käyttäjät paikallisiin palveluihin

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Pala on Socialan alusta, joka auttaa ihmisiä löytämään luotettavia paikallisia palveluja. Se tuo yhteen muun muassa ravitsemus-, siivous-, turvallisuus-, kiinteistöhallinta- sekä hoivapalvelut. Pala tarvitsi uuden alustan, jossa käyttäjät voisivat helposti löytää oikeat palvelut ja ottaa palveluntarjoajiin yhteyttä. Pienyritykset puolestaan tarvitsivat mahdollisuuden saada näkyvyyttä ja laajentaa asiakaskuntaansa.

Lähtökohdat

Jokainen onnistunut projekti alkaa kysymällä oikeat kysymykset. Järjestimme workshopin, johon osallistuivat Socialan keskeiset sidosryhmät, liiketoiminta-arkkitehti Roger Studiolta sekä kehittäjiä ja suunnittelijoita Evermadelta.

Pääsimme tutustumaan ihmisiin, joiden kanssa tekisimme yhteistyötä, ja selvitimme heidän tarpeitaan ja odotuksiaan tulevaa projektia varten. Luonnostelimme verkkosivustosta karkean suunnitelman ja perehdyimme asiakaspolkuun. Tavoitteena oli ymmärtää syvällisesti Palan käyttäjiä ja heidän tarpeitaan.

Projektin vaiheet

Workshopin jälkeen loimme toimintasuunnitelman, jossa oli selkeät kustannusarviot kullekin projektivaiheelle.

Jaomme projektin neljään vaiheeseen:

-Suunnittelu ja ensimmäinen iterointi asiakkaan kanssa
-Räätälöity haku ja testaus
-Toteutus ja toinen iterointi asiakkaan kanssa
-Palvelun julkaisu ja pienet korjaukset

Suunnittelu

Pala ei ollut vielä kehittänyt omaa erottuvaa brändiään, vaan jäljitteli pääosin Socialan verkkosivuston tyyliä. Raikastimme Palan brändiä päivittämällä fontit ja värit, lisäämällä sivustolle kuvituksia ja luomalla uutta kuvamateriaalia.

Uuden palvelun ja sen elementtien suunnittelussa otimme huomioon kolme määrittelemäämme käyttäjäpersoonaa tarpeineen:

Persoona #1, Alina

Ikäihminen, joka asuu yksin ja etsii palveluja arjen helpottamiseksi. Hän arvostaa yksinkertaisuutta alustan toiminnoissa, helppolukuisuutta sekä selkeää viestiä, joka auttaa häntä löytämään vaivattomasti tarvittavat palvelut.

Persoona #2, Hannu

Pienen yrityksen omistaja, joka tarjoaa esimerkiksi ravitsemus-, siivous-, turvallisuus- tai kiinteistöhallinnan palveluja. Hän vierailee sivustolla liittyäkseen Palan kumppaniksi, julkaistakseen palvelunsa ja löytääkseen uusia asiakkaita. Hän tarvitsee selkeät ohjeet siihen, kuinka rekisteröidytään palveluntarjoajaksi ja mitä askeleita rekisteröitymisen jälkeen seuraa.

Persoona #3, Maria

Sosiaalialan ammattilainen, joka etsii parhaita hoivaratkaisuja asiakkailleen. Hän vierailee Palassa löytääkseen luotettavia palveluntarjoajia, keräämään heistä tietoa ja jakamaan tiedon asiakkailleen. Hän tarvitsee käyttäjäystävällisen hakutoiminnon ja mahdollisuuden myös tulostaa sivuja.

Räätälöity hakutoiminnallisuus

Palan verkkosivuston pääominaisuus on auttaa käyttäjiä löytämään oikea palveluntarjoaja omalta alueeltaan. Yhdistimme tietoja HubSpot CRM:stä ja muista tietokannoista, jotta käyttäjä saisi osuvia hakutuloksia kirjoittaessa hakupalkkiin. Jokainen tulos vastaa hakutekstiä ja perustuu myös käyttäjän sijaintiin. Hakutuloksissa näkyvät palvelukategoria ja palveluntarjoajan nimi. Koska järjestelmä tunnistaa käyttäjän sijainnin, relevantit tulokset näytetään silloinkin, kun sijaintikenttä jätetään tyhjäksi.

Toteutus

Pala-verkkosivusto käyttää useita HubSpotin hubeja, jotka yhdistimme luodaksemme tehokkaan ja helppokäyttöisen palvelun. Järjestelmän ydin on HubSpot CMS, ja tiedot tallennetaan HubSpot CRM:ään. Kehitimme räätälöidyn HubSpot CMS -teeman lohkoilla, jotka helpottavat Pala-verkkosivuston ylläpitäjiä luomaan ja muokkaamaan sivuja itsenäisesti.

Toisessa iteroinnissa tarkastelimme, miten Palan asiakkaat kokevat ja käyttävät verkkosivustoa, ja paransimme käyttäjäkokemusta sekä palveluntarjoajien että käyttäjien osalta. Työskentelimme tiiviisti yhdessä varmistaaksemme saavutettavuuden sekä sen, että jokaisella verkkosivuston osiolla on selkeä tarkoitus.

Julkaisu ja jatkokehitys

Uuden verkkosivuston julkaiseminen voi olla hektistä erityisesti asiakkaan näkökulmasta. Varmistimme, että kaikki sujui täydellisesti varaamalla koko päivän julkaisun valvontaan. HubSpot CMS teki prosessista sujuvan ja kaikki osapuolet olivat julkaisusta innoissaan.

Julkaisun jälkeen olemme jatkaneet Socialan tukemista uuden Pala-palvelun kehittämisessä, jotta se voisi tarjota asiakkailleen entistä helpompaa ja kätevämpää pääsyä palveluiden piiriin.

"Evermaden asiantuntijat ehdottivat käyttöliittymään toiminnallisuuksia, joita emme itse olleet osanneet ajatella. Meitä kaikkia yhdisti into kehittää digitaalinen palvelu, jolla on todellista yhteiskunnallista merkitystä ja joka tuo asiakkaille lisäarvoa."

Hanna Hauta-Aho, toimitusjohtaja, Sociala

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Educo

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Educo on johtamisen osaaja, kehittäjä ja vaikuttaja. Se toimii Suomessa maailman johtavan johtamisen osaajan The Ken Blanchard Companies® maapartnerina. Olemme työskennelleet yhdessä Educon kanssa parantaaksemme yrityksen tunnettuutta, brändimielikuvaa, digitaalista presenssiä ja hakukonenäkyvyyttä. Yhteistyötämme on nyt takana puoli vuotta ja mainonnan tuomat edut ovat jo havaittavissa sekä liikenteessä että orgaanisessa näkyvyydessä. Brändi-ilmeen uudistus Aloitimme yhteistyön Educon kanssa kesällä […] Lue lisää

Drum

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Loimme Drumille modernin ja raikkaan sivuston, joka tuo esiin viestintätoimiston asiantuntijuutta ja houkuttelee lukijoita uppoutumaan mielenkiintoisiin sisältöihin. Aiemmalla drum.fi-sivustolla ei ollut selkeää punaista lankaa. Sivusto ei vastannut Drumin brändiä eikä kannustanut lukijoita kuluttamaan sisältöjä tarpeeksi hyvin. Sivuston ilme oli vanhentunut, se oli rakenteeltaan sekava ja lisäksi sen ylläpito oli turhan työlästä.  Drumin toiveena olikin moderni, […] Lue lisää

Suunnittele hautajaiset -web-sovellus Memorialla

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Memoria on Suomen ensimmäinen maanlaajuisesti toimiva hautauspalveluiden verkkopalvelu, jonka kuluttajat tunnistavat luotettavana ja laadukkaana palveluntarjoajana. Memoria kaipasi kumppania uuden verkkopalvelun suunnitteluun, kehitykseen ja digitaaliseen markkinointiin. Uuden palvelun ytimessä tuli olla helppous, ymmärrettävyys, luotettavuus ja nykyaikaisuus. Kaikki palvelut digitalisoituvat, mutta hautauspalvelut mielletään yhä vankan perinteiseksi. Tämän halusimme muuttaa. Olemassa olevat digitaaliset hautauspalvelut ovat usein kylmiä, kankeita […] Lue lisää

Kiilopää

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Kiilopää on tunnettu tunturi ja luontokohde Urho Kekkosen kansallispuistossa, Lapissa. Alue tarjoaa upeat puitteet ulkoiluun ja rentoutumiseen ympäri vuoden. Suomen Ladun ylläpitämä Kiilopään tunturikeskus tarjoaa monipuolisia palveluita luonnossa liikkuville: majoitusta, ruokailua, savusanomista, välinevuokrausta sekä runsaasti tapahtumia ja opastettuja elämyksiä. Aiempi verkkosivusto ei kyennyt parhaalla tavalla välittämään Kiilopään ainutlaatuista henkeä, monipuolisia elämyksiä tai palvelutarjontaa tavalla, […] Lue lisää

Kuulotarvike.fi verkkokauppa

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kuulotarvike osana Audmet-konsernia palvelee kuulokojeasiakkaita erilaisissa lisätarvikehankinnoissa esimerkiksi kuulokojeiden paristojen ja erilaisten puhdistus- sekä lisätarvikkeiden hankinnassa. Aloitimme kuulotarvike.fi-verkkokauppaprojektin keväällä 2023 asiakkaan tarjousprosessin toimintojen tarkentamisella ja ydintoimintojen määrittelyllä. Lähtökohdat ja tavoitteet Kuulotarvike.fi verkkokauppa oli jämähtänyt vanhalle alustalle, johon ei haluttu enää tehdä jatkokehitystä. Asiakas oli myös tunnistanut tiettyjä toimintaansa tehostavia tarpeita, jotka haluttiin toteuttaa uudistuksen yhteydessä. […] Lue lisää

Kotimuuttojen ja muuttotarvikkeiden verkkokaupat: Niemi Palvelut Oy

Tekijä: Trimedia Oy

Tärkein teknologia: Asiakaskohtainen ohjelmointityö

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Verkkosivustouudistuksen rinnalla rakennettiin Niemi.fi-sivuston yhteyteen räätälöity Laravel-pohjainen kokonaisuus. Tämä mahdollisti sekä muuttotarvikkeiden verkkokaupan että kotimuuton tilauspalvelun tarjoamisen suoraan verkkosivujen kautta. WordPress-pohjaisen niemi.fi-sivuston yhteyteen toteutettiin: Muuton tilaus: https://kotimuutot.niemi.fi Muuttotarvikkeiden verkkokauppa: https://kauppa.niemi.fi Projekti oli monella tapaa edelläkävijä – erityisesti Laravelin ja WordPressin saumaton yhdistäminen ja uudet tekniset ratkaisut avasivat Niemi-palveluille uusia mahdollisuuksia tehostaa muuttoliiketoimintaa. Toteutus sisälsi mm.: […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun