Pala – verkkopalvelu, joka yhdistää käyttäjät paikallisiin palveluihin

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Pala on Socialan alusta, joka auttaa ihmisiä löytämään luotettavia paikallisia palveluja. Se tuo yhteen muun muassa ravitsemus-, siivous-, turvallisuus-, kiinteistöhallinta- sekä hoivapalvelut. Pala tarvitsi uuden alustan, jossa käyttäjät voisivat helposti löytää oikeat palvelut ja ottaa palveluntarjoajiin yhteyttä. Pienyritykset puolestaan tarvitsivat mahdollisuuden saada näkyvyyttä ja laajentaa asiakaskuntaansa.

Lähtökohdat

Jokainen onnistunut projekti alkaa kysymällä oikeat kysymykset. Järjestimme workshopin, johon osallistuivat Socialan keskeiset sidosryhmät, liiketoiminta-arkkitehti Roger Studiolta sekä kehittäjiä ja suunnittelijoita Evermadelta.

Pääsimme tutustumaan ihmisiin, joiden kanssa tekisimme yhteistyötä, ja selvitimme heidän tarpeitaan ja odotuksiaan tulevaa projektia varten. Luonnostelimme verkkosivustosta karkean suunnitelman ja perehdyimme asiakaspolkuun. Tavoitteena oli ymmärtää syvällisesti Palan käyttäjiä ja heidän tarpeitaan.

Projektin vaiheet

Workshopin jälkeen loimme toimintasuunnitelman, jossa oli selkeät kustannusarviot kullekin projektivaiheelle.

Jaomme projektin neljään vaiheeseen:

-Suunnittelu ja ensimmäinen iterointi asiakkaan kanssa
-Räätälöity haku ja testaus
-Toteutus ja toinen iterointi asiakkaan kanssa
-Palvelun julkaisu ja pienet korjaukset

Suunnittelu

Pala ei ollut vielä kehittänyt omaa erottuvaa brändiään, vaan jäljitteli pääosin Socialan verkkosivuston tyyliä. Raikastimme Palan brändiä päivittämällä fontit ja värit, lisäämällä sivustolle kuvituksia ja luomalla uutta kuvamateriaalia.

Uuden palvelun ja sen elementtien suunnittelussa otimme huomioon kolme määrittelemäämme käyttäjäpersoonaa tarpeineen:

Persoona #1, Alina

Ikäihminen, joka asuu yksin ja etsii palveluja arjen helpottamiseksi. Hän arvostaa yksinkertaisuutta alustan toiminnoissa, helppolukuisuutta sekä selkeää viestiä, joka auttaa häntä löytämään vaivattomasti tarvittavat palvelut.

Persoona #2, Hannu

Pienen yrityksen omistaja, joka tarjoaa esimerkiksi ravitsemus-, siivous-, turvallisuus- tai kiinteistöhallinnan palveluja. Hän vierailee sivustolla liittyäkseen Palan kumppaniksi, julkaistakseen palvelunsa ja löytääkseen uusia asiakkaita. Hän tarvitsee selkeät ohjeet siihen, kuinka rekisteröidytään palveluntarjoajaksi ja mitä askeleita rekisteröitymisen jälkeen seuraa.

Persoona #3, Maria

Sosiaalialan ammattilainen, joka etsii parhaita hoivaratkaisuja asiakkailleen. Hän vierailee Palassa löytääkseen luotettavia palveluntarjoajia, keräämään heistä tietoa ja jakamaan tiedon asiakkailleen. Hän tarvitsee käyttäjäystävällisen hakutoiminnon ja mahdollisuuden myös tulostaa sivuja.

Räätälöity hakutoiminnallisuus

Palan verkkosivuston pääominaisuus on auttaa käyttäjiä löytämään oikea palveluntarjoaja omalta alueeltaan. Yhdistimme tietoja HubSpot CRM:stä ja muista tietokannoista, jotta käyttäjä saisi osuvia hakutuloksia kirjoittaessa hakupalkkiin. Jokainen tulos vastaa hakutekstiä ja perustuu myös käyttäjän sijaintiin. Hakutuloksissa näkyvät palvelukategoria ja palveluntarjoajan nimi. Koska järjestelmä tunnistaa käyttäjän sijainnin, relevantit tulokset näytetään silloinkin, kun sijaintikenttä jätetään tyhjäksi.

Toteutus

Pala-verkkosivusto käyttää useita HubSpotin hubeja, jotka yhdistimme luodaksemme tehokkaan ja helppokäyttöisen palvelun. Järjestelmän ydin on HubSpot CMS, ja tiedot tallennetaan HubSpot CRM:ään. Kehitimme räätälöidyn HubSpot CMS -teeman lohkoilla, jotka helpottavat Pala-verkkosivuston ylläpitäjiä luomaan ja muokkaamaan sivuja itsenäisesti.

Toisessa iteroinnissa tarkastelimme, miten Palan asiakkaat kokevat ja käyttävät verkkosivustoa, ja paransimme käyttäjäkokemusta sekä palveluntarjoajien että käyttäjien osalta. Työskentelimme tiiviisti yhdessä varmistaaksemme saavutettavuuden sekä sen, että jokaisella verkkosivuston osiolla on selkeä tarkoitus.

Julkaisu ja jatkokehitys

Uuden verkkosivuston julkaiseminen voi olla hektistä erityisesti asiakkaan näkökulmasta. Varmistimme, että kaikki sujui täydellisesti varaamalla koko päivän julkaisun valvontaan. HubSpot CMS teki prosessista sujuvan ja kaikki osapuolet olivat julkaisusta innoissaan.

Julkaisun jälkeen olemme jatkaneet Socialan tukemista uuden Pala-palvelun kehittämisessä, jotta se voisi tarjota asiakkailleen entistä helpompaa ja kätevämpää pääsyä palveluiden piiriin.

"Evermaden asiantuntijat ehdottivat käyttöliittymään toiminnallisuuksia, joita emme itse olleet osanneet ajatella. Meitä kaikkia yhdisti into kehittää digitaalinen palvelu, jolla on todellista yhteiskunnallista merkitystä ja joka tuo asiakkaille lisäarvoa."

Hanna Hauta-Aho, toimitusjohtaja, Sociala

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Rakennusliitto

Tekijä: Digitoimisto Dude Oy

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Lähtökohta Rakennusliiton vanha verkkosivusto kaipasi uudistusta monella rintamalla. Sisältöä oli runsaasti, mutta tiedon löytäminen ja palveluiden äärelle pääseminen oli käyttäjille haastavaa. Jäsenet kokivat sivuston sekavaksi ja monimutkaiseksi käyttää, erityisesti asiointiin ja jäsenetuihin liittyvissä kysymyksissä. Myös uusien jäsenten houkuttelu oli vaikeaa, kun liittymiseen ohjaavat sisällöt ja polut eivät erottuneet riittävästi. Samalla haluttiin vahvistaa liiton viestintää ja […] Lue lisää

Valio-mobiilisovellus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Valion uusi mobiilisovellus tarjoaa ideoita ja inspiraatiota päivittäiseen ruoanlaittoon ja leivontaan yksilöllisillä reseptisuosituksilla, ottaen huomioon käyttäjän tarpeet ja ruokavalion. Kuluttajille suunnattu sovellus tarjoaa laadukkaan digitaalisen käyttökokemuksen kaikille leivonnasta ja ruoanlaitosta kiinnostuneille. Projektin tavoitteet Valion vanha mobiilisovellus oli käytännössä sovelluksen muotoon rakennettu verkkosivusto, jolla ei pystytty tarjoamaan mitään Valio.fin sivustosta poikkeavaa toimintoa. Sovellus oli myös teknisesti […] Lue lisää

Hill Auditin uusi brändi-ilme ja verkkopalvelu

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Hill Audit on tilintarkastukseen ja taloushallinnon asiantuntijapalveluihin erikoistunut yritys, joka tarjoaa kattavasti tilintarkastuspalveluita, varmennuspalveluita, yhtiöoikeudellista neuvontaa, kirjanpidon asiantuntemusta ja verokonsultointia. Vuoden 2024 syksyllä Hill Audit päätti lähteä uudistamaan brändiään ja verkkosivustoaan digitoimisto redandbluen kanssa. Lähtökohdat uudistukselle Hill Auditin brändi-ilmeelle ja verkkosivustolle kaivattiin uudistusta ja päivitystä tähän päivään. Brändille toivottiin raikkaampaa ja nuorekkaampaa ilmettä, joka heijastaisi […] Lue lisää

HappyOrNot

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kansainvälisesti toimiva HappyOrNot tarjoaa yrityksille ratkaisuja asiakaskokemuksen mittaamiseen ja ymmärtämiseen. Palvelu mittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä neljällä hymiöllä muutamassa sekunnissa. Kahdeksan miljoonan liikevaihtoa tuottavan HappyOrNotin ratkaisut toimivat useilla eri toimialoilla aina päivittäistavarakaupoista ravintoloihin ja lentokenttiin. Aloitimme yhteistyön HappyOrNotin kanssa maaliskuussa 2021 ja yrityksen uusi verkkosivu julkaistiin elokuussa. HappyorNotin vanha verkkosivusto oli toteutettu vuonna 2015 eikä yrityksellä ollut […] Lue lisää

Suomen Apteekkariliitto

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 100 000 €

Suomen Apteekkariliitto (SAL) on perustettu vuonna 1897. Liitto vastaa apteekkarijäsentensä edunvalvonnasta ja kehittää apteekkialaa osana terveydenhuoltoa. Käytännössä lähes kaikki Suomen apteekit kuuluvat Apteekkariliittoon. Jäseniä liitolla on reilut 600 ja työntekijöitä 26. Apteekkariliiton perustehtävä on kehittää apteekkialaa terveydenhuollon lähtökohdista – tämä tarkoittaa apteekkien näkemistä tärkeänä osana terveydenhuoltojärjestelmää. Liitto luo edellytyksiä laadukkaaseen ja kannattavaan apteekkitoimintaan, joka varmistaa […] Lue lisää

Katanamrp.com-verkkosivuston uudistus

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Katanan uusi verkkosivusto tarjoaa Katanan markkinointitiimille mahdollisuuden toteuttaa joustavia sisältömarkkinointistrategioita, varmistaa erinomaisen suorituskyvyn ja luo hyvän skaalautuvuuden tulevaisuuden tarpeisiin. Lähtökohdat Verkkosivusto on Katanan pääasiallinen markkinointi- ja myyntikanava, minkä vuoksi uusien laskeutumissivujen luominen ja olemassa olevan sisällön päivittäminen tulisi olla nopeaa ja joustavaa. Katanan myynti ja markkinointi tarvitsivat paremmat työkalut sisällön päivittämiseen nopeasti ja ennakoivasti vaikuttamatta […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun