Pala – verkkopalvelu, joka yhdistää käyttäjät paikallisiin palveluihin

Toimiston ilmoittama referenssi

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Projektin tyyppi: Järjestön verkkopalvelu, Verkkokauppa

Pala on Socialan alusta, joka auttaa ihmisiä löytämään luotettavia paikallisia palveluja. Se tuo yhteen muun muassa ravitsemus-, siivous-, turvallisuus-, kiinteistöhallinta- sekä hoivapalvelut. Pala tarvitsi uuden alustan, jossa käyttäjät voisivat helposti löytää oikeat palvelut ja ottaa palveluntarjoajiin yhteyttä. Pienyritykset puolestaan tarvitsivat mahdollisuuden saada näkyvyyttä ja laajentaa asiakaskuntaansa.

Lähtökohdat

Jokainen onnistunut projekti alkaa kysymällä oikeat kysymykset. Järjestimme workshopin, johon osallistuivat Socialan keskeiset sidosryhmät, liiketoiminta-arkkitehti Roger Studiolta sekä kehittäjiä ja suunnittelijoita Evermadelta.

Pääsimme tutustumaan ihmisiin, joiden kanssa tekisimme yhteistyötä, ja selvitimme heidän tarpeitaan ja odotuksiaan tulevaa projektia varten. Luonnostelimme verkkosivustosta karkean suunnitelman ja perehdyimme asiakaspolkuun. Tavoitteena oli ymmärtää syvällisesti Palan käyttäjiä ja heidän tarpeitaan.

Projektin vaiheet

Workshopin jälkeen loimme toimintasuunnitelman, jossa oli selkeät kustannusarviot kullekin projektivaiheelle.

Jaomme projektin neljään vaiheeseen:

-Suunnittelu ja ensimmäinen iterointi asiakkaan kanssa
-Räätälöity haku ja testaus
-Toteutus ja toinen iterointi asiakkaan kanssa
-Palvelun julkaisu ja pienet korjaukset

Suunnittelu

Pala ei ollut vielä kehittänyt omaa erottuvaa brändiään, vaan jäljitteli pääosin Socialan verkkosivuston tyyliä. Raikastimme Palan brändiä päivittämällä fontit ja värit, lisäämällä sivustolle kuvituksia ja luomalla uutta kuvamateriaalia.

Uuden palvelun ja sen elementtien suunnittelussa otimme huomioon kolme määrittelemäämme käyttäjäpersoonaa tarpeineen:

Persoona #1, Alina

Ikäihminen, joka asuu yksin ja etsii palveluja arjen helpottamiseksi. Hän arvostaa yksinkertaisuutta alustan toiminnoissa, helppolukuisuutta sekä selkeää viestiä, joka auttaa häntä löytämään vaivattomasti tarvittavat palvelut.

Persoona #2, Hannu

Pienen yrityksen omistaja, joka tarjoaa esimerkiksi ravitsemus-, siivous-, turvallisuus- tai kiinteistöhallinnan palveluja. Hän vierailee sivustolla liittyäkseen Palan kumppaniksi, julkaistakseen palvelunsa ja löytääkseen uusia asiakkaita. Hän tarvitsee selkeät ohjeet siihen, kuinka rekisteröidytään palveluntarjoajaksi ja mitä askeleita rekisteröitymisen jälkeen seuraa.

Persoona #3, Maria

Sosiaalialan ammattilainen, joka etsii parhaita hoivaratkaisuja asiakkailleen. Hän vierailee Palassa löytääkseen luotettavia palveluntarjoajia, keräämään heistä tietoa ja jakamaan tiedon asiakkailleen. Hän tarvitsee käyttäjäystävällisen hakutoiminnon ja mahdollisuuden myös tulostaa sivuja.

Räätälöity hakutoiminnallisuus

Palan verkkosivuston pääominaisuus on auttaa käyttäjiä löytämään oikea palveluntarjoaja omalta alueeltaan. Yhdistimme tietoja HubSpot CRM:stä ja muista tietokannoista, jotta käyttäjä saisi osuvia hakutuloksia kirjoittaessa hakupalkkiin. Jokainen tulos vastaa hakutekstiä ja perustuu myös käyttäjän sijaintiin. Hakutuloksissa näkyvät palvelukategoria ja palveluntarjoajan nimi. Koska järjestelmä tunnistaa käyttäjän sijainnin, relevantit tulokset näytetään silloinkin, kun sijaintikenttä jätetään tyhjäksi.

Toteutus

Pala-verkkosivusto käyttää useita HubSpotin hubeja, jotka yhdistimme luodaksemme tehokkaan ja helppokäyttöisen palvelun. Järjestelmän ydin on HubSpot CMS, ja tiedot tallennetaan HubSpot CRM:ään. Kehitimme räätälöidyn HubSpot CMS -teeman lohkoilla, jotka helpottavat Pala-verkkosivuston ylläpitäjiä luomaan ja muokkaamaan sivuja itsenäisesti.

Toisessa iteroinnissa tarkastelimme, miten Palan asiakkaat kokevat ja käyttävät verkkosivustoa, ja paransimme käyttäjäkokemusta sekä palveluntarjoajien että käyttäjien osalta. Työskentelimme tiiviisti yhdessä varmistaaksemme saavutettavuuden sekä sen, että jokaisella verkkosivuston osiolla on selkeä tarkoitus.

Julkaisu ja jatkokehitys

Uuden verkkosivuston julkaiseminen voi olla hektistä erityisesti asiakkaan näkökulmasta. Varmistimme, että kaikki sujui täydellisesti varaamalla koko päivän julkaisun valvontaan. HubSpot CMS teki prosessista sujuvan ja kaikki osapuolet olivat julkaisusta innoissaan.

Julkaisun jälkeen olemme jatkaneet Socialan tukemista uuden Pala-palvelun kehittämisessä, jotta se voisi tarjota asiakkailleen entistä helpompaa ja kätevämpää pääsyä palveluiden piiriin.

"Evermaden asiantuntijat ehdottivat käyttöliittymään toiminnallisuuksia, joita emme itse olleet osanneet ajatella. Meitä kaikkia yhdisti into kehittää digitaalinen palvelu, jolla on todellista yhteiskunnallista merkitystä ja joka tuo asiakkaille lisäarvoa."

Hanna Hauta-Aho, toimitusjohtaja, Sociala

Erinomainen projektinhallinta, asiakaspalvelu ja asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen


Sinua voisi kiinnostaa myös

Columbia Road

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: HubSpot CMS

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Yhteistyömme Columbia Roadin kanssa on syvälle juurtunut: toteutimme konsulttitalon ensimmäisen HubSpot CMS -verkkosivuston kuusi vuotta sitten. Nyt oli aika päivittää kokonaisuus uudelle tasolle ja luoda Columbia Roadin verkkonäkyvyydelle moderni ja kestävä ratkaisu. Suunnittelun ja kehityksen yhteistyö Kun työskentelemme huippuluokan visuaalisten kokonaisuuksien parissa, tavoitteemme on varmistaa, että ne pääsevät täyteen loistoonsa myös toteutusvaiheessa. Usein tekniset rajoitteet, […] Lue lisää

Bike Planet – Verkkokaupan ja ERP-järjestelmän uudistus

Tekijä: Avoin.Systems

Tärkein teknologia: Odoo

Projektin budjetti: 10 000–30 000 €

Tausta Bike Planet on pyöräilyn erikoisliike, jonka liiketoiminta rakentuu kivijalkamyymälän, verkkokaupan, huollon ja asiakaspalvelun varaan. Kasvun myötä entiset järjestelmät alkoivat rajoittaa kehittämistä: verkkokauppaa ei voitu muokata itsenäisesti, ja eri järjestelmien yhteensovittaminen kuormitti arkea. Yritys päätti ottaa käyttöön verkkokaupan ja myymälöiden hallintaan Odoon, joka tukee sekä arjen tehokkuutta että pitkän aikavälin kasvua. Toteutus Bike Planet toteutti […] Lue lisää

Kuulotarvike.fi verkkokauppa

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Kuulotarvike osana Audmet-konsernia palvelee kuulokojeasiakkaita erilaisissa lisätarvikehankinnoissa esimerkiksi kuulokojeiden paristojen ja erilaisten puhdistus- sekä lisätarvikkeiden hankinnassa. Aloitimme kuulotarvike.fi-verkkokauppaprojektin keväällä 2023 asiakkaan tarjousprosessin toimintojen tarkentamisella ja ydintoimintojen määrittelyllä. Lähtökohdat ja tavoitteet Kuulotarvike.fi verkkokauppa oli jämähtänyt vanhalle alustalle, johon ei haluttu enää tehdä jatkokehitystä. Asiakas oli myös tunnistanut tiettyjä toimintaansa tehostavia tarpeita, jotka haluttiin toteuttaa uudistuksen yhteydessä. […] Lue lisää

Kokemäen kaupunki – verkkopalvelun uudistus

Tekijä: redandblue

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Kokemäki on moderni maaseutukaupunki Satakunnan maakunnassa, ja sen lähikuntia ovat mm. Pori, Eura ja Sastamala. Kokemäellä asuu noin 7 000 henkilöä. Väkimäärä lisääntyy loma-aikoina, sillä mökkejä ja loma-asuntoja kunnassa on yli 1 300. Kaupunki on helposti saavutettavissa Pori-Helsinki-valtatien ja Pori-Tampere-rautatien avulla eri kulkuvälineillä. Kokemäeltä Poriin on 42 kilometriä. Kuntalaisten hyvinvointi on Kokemäen kaupungille tärkeä asia, […] Lue lisää

Granlund

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: yli 60 000 €

Granlund monialainen kiinteistöjen asiantuntijakonserni, jonka juuret ovat vahvasti LVI-suunnittelussa. Sen sivusto Granlund.fi oli uudistuksen edessä, sillä se ei palvellut yrityksen potentiaalisia asiakkaita tai markkinointia optimaalisesti. Sivusto oli modernin oloinen, mutta ongelmakohtia oli useita: tekninen ratkaisu kaipasi päivitystä ja sivuston sisältörakenne sekä käyttäjäpolut tuli uudistaa kohderyhmälähtöisiksi. Sivusto oli uudistuksen tarpeessa myös visuaalisesti, ja Granlund halusi saada […] Lue lisää

Keravan Energia

Tekijä: Evermade

Tärkein teknologia: WordPress

Projektin budjetti: 30 000–60 000 €

Keravan Energian aiempi verkkopalvelu rajoitti liikaa brändin digitaalista markkinointia. Sivustouudistuksessa Keravanenergia.fi ja Sipoonenergia.fi sivustot yhdistettiin samalle alustalle, ja markkinoinnille toteutettiin paremmat työkalut sivustojen omatoimiseen päivittämiseen. Vastasimme uuden Keravanenergia.fi-sivuston konseptoinnista, käyttöliittymäsuunnittelusta, teknisestä toteutuksesta, laadunvarmistuksesta ja käyttöönotosta. Uusi sivusto julkaistiin tammikuussa 2021. Yksi sivusto, jonka omistajuus on markkinoinnin käsissä Keravan Energian verkkopalvelu on yrityksen tärkein sähkösopimusten myyntikanava, […] Lue lisää

Vierityspalkki.fi

Julkaistu vuodesta 2006. Vierityspalkki on blogi verkkopalveluiden kehityksestä, internetin teknologioista ja alan toimistoista. Seuraa, niin tiedät miten ja kenen toimesta syntyvät parhaat verkkopalvelut, verkkokaupat ja räätälöidyt web-sovellukset. Uutiskirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.


Tilaa uutiskirje.

  • 40-50 asiantuntija-artikkelia vuosittain.

    Toimitettua asiasisältöä verkkopalveluiden uudistuksista ja kotimaisen ohjelmistoalan tapahtumista. Vierityspalkki nostaa esiin alan puheenaiheita ja tuoretta tutkimustietoa, osallistuu keskusteluun sekä haastattelee alan asiantuntijoita ja toimistoja. Julkaistuja artikkeleita jo yli 1000 kappaletta.


    Kaikki artikkelit

  • 150-200 julkaistua referenssicasea joka vuosi.

    Julkaisut-palsta tarjoaa näkyvyyttä kiinnostaville uusille verkkopalveluille ja web-sovelluksille, ja antaa asiakkaille mahdollisuuden arvioida eri toimistojen osaamista.


    Selaa toimistojen julkaisuja

  • 300-400 työpaikkailmoitusta vuosittain.

    Vuodesta 2007 toiminut ilmoituspalsta on edelleen sivuston suosituin osio. Moni asiantuntija on löytänyt useammankin työpaikan palstan kautta vuosien varrella.


    Selaa avoimia työpaikkoja

  • 31 kokenutta digitoimistoa

    on päässyt aina ajantasaiselle Toimistot-listalle. Lista on auttanut asiakkaita löytämään kokeneita digitoimistokumppaneita jo usean vuoden ajan. Lista keskittyy WordPress-toimistoihin ja räätälöityjen web-sovellusten tekijöihin.


    Selaa Toimistot-listaa

Tilaa kuukausikirje

Kerran kuukaudessa ilmestyvä uutiskirje koostaa artikkelit, julkaisut, työpaikat ja linkkivinkit. Kirjeellä on jo yli 1100 tilaajaa.
Huom. Sähköpostiosoitettasi ei luovuteta eteenpäin, eikä käytetä mihinkään muuhun tarkoitukseen – ihan oikeasti.

Siirry takaisin sivun alkuun